|
Komentáře k článku
|
Článek:
Zastřelili vám kočku?
Dnešní téma je neveselé. Poslední dobou se množí případy, kdy majiteli zastřelí či jinak zabije soused kočku a policie se k záležitosti postaví velmi vlažně. Proto přinášíme v praxi osvědčený návod, jak v takovém případě postupovat, aby se postižený domohl spravedlnosti. Materiál připravila paní Oppová pro rádio Regina.
( | poslal: Alice Oppová | 30.03. 2004 | čteno: 53661x | komentářů: 50 )
|
Komentáře: (bez názvu) (2004-03-31 09:28:05, Martina) Odpovědět
Doufám, že nebudu muset nikdy nic takového řešit, ale i tak dík za přehledné a podrobné rady co dělat. Osvěty o tom, jaká mají zvířata a jejich majitelé práva není nikdy dost, spíš se člověk jen dočte o povinnostech, zákazech a příkazech.
bohuzel (2004-04-01 11:51:36, adrien) Odpovědět
to neni tak jednoduche. Meli jsme dva nalezence sourozence, prvni se ztratil kocourek, pak kocicka, pak souseduv kocourek - vime, ze v ulici maji lide natazena zeleza kvuli kunam, ale nikdo se neodvazi prostestovat, protoze lide by vas pak "sezrali zaziva", mimoto jako to chce te prokazovat? Vyresili jsme to tim, ze posledni kocourek zustava odmalicka zavreny doma a je z nej opravdova "kocka domaci"...
Zastřelený kocourek (2004-03-31 12:33:31, Antonická M.) Odpovědět
Dobře se radí co vše člevěk má udělat když Vám zastřelí nejaký darebák zvířátko. Zažili jsme to na vlastní kůži. Kocourek byl nalezenec a byl hrozně hodný, přítulný a vděčný za vše. Jednou se vydal na průzkum sousedních zahrad přestože to nikdy nedělal, bohužel soused ho postřelil a za týden ho veterinář musel utratit. Ale toho souseda nemůžeme zažalovat, protože máme chalupu na vesnici a už by jsme tam nemohli dále žít. Nenávist je totiž hrozná věc.
Mně před lety (2004-03-31 12:35:45, ) Odpovědět
mně před lety někdo zkopal kocourka tak, že jsem jej po týdnu také musela nechat uspat. Nevím, kdo to byl, ale, i kdybych to věděla, co by bylo platné se soudit o náhradu, když život zvířátku, které jsme měli rádi, a které mělo rádo nás, už by to nevrátilo? Já vím, že takový člověk zaslouží trest, ale sebevětší trest tomu zvířeti to utrpení neulehčí.Já věřím tomu, že se to takovému člověku vrátí.
Omlouvám se, (2004-03-31 13:24:54, Dagmar) Odpovědět
ale nevěřte, že se to takovému zlému člověku vrátí. Já si myslím, že je nutné vše vždy oznámit a nebát se! Zlý člověk si nesmí myslet, že mu vše projde, jinak si troufá čím dál víc.Je pravda, že utrpení zvířátka se již nedá vzít zpátky, ale třeba tím zachráníte nějaké další!Já raději své kočky nepouštím ven a na chalupě na zahradu jen v mé přítomnosti. Ale kdyby něco, klidně oznámím i souseda.
sousedské vztahy na venkově (2004-03-31 13:31:20, svatka) Odpovědět
nerada se hádám, natož soudím, ale pokud by šlo o úmyslné zabití nebo týrání zvířete, třeba právě mým sousedem, neváhala bych a oznámila to přesně tak, jak radí paní Oppová. Jde o to, aby se pachateli rázně ukázalo, že není pánem světa a že každý život má cenu a někdo ten život proti darebákovi prostě bránit musí - zvíře to neumí. Ostatně - když mi soused zabije mé zvíře a nedám ho "kvůli sousedským vztahům" k soudu, můžou mít takové vztahy vůbec nějakou cenu? Tomu člověku bych neodpověděla ani na pozdrav, tak jaké ohledy?
nevrátí! nevrátí! (2004-04-01 10:55:39, ) Odpovědět
věřte tomu, že nevrátí!!!! Čím větší lidská zrůda, bestie, necita a hajzl, tím větší štěstí...bohužel pro zvířátka..
Nenávist (2004-03-31 18:21:14, Zdeňka G.) Odpovědět
na venkově je hrozná věc, ale takhle tomu člověku umožníte aby mu to procházelo dál a on bude zabíjet další zvířata, pak třeba jednou napadne dítě protože už mu zvíře nebude stačit...potom už to oznámíte? Nebo budete mít dál přikryté oči aby vás sousedé měli rádi?
Zvířátka (2004-04-01 09:03:53, Šároušek) Odpovědět
To je pravda. Mě někdo zabít zvířátko, nebo mu nějak ublížit, tak mu tak znepříjemním život, že to nezažil. A nezajímá mě, jestli budeme mít špatné, nebo dokonce strašné sousedské vztahy. To by si měl uvědomit především on, než něco takového udělá. Také se nerada hádám, ale kdyby šlo o zvířátka, tak jsem ochotná mu udělat klidně to, co udělal on zvířeti. A AŤ SI MĚ TŘEBA ZAVŘOU!!!
Souhlasím! (2004-04-01 10:44:19, Irena R.) Odpovědět
Neumím si představit, že by někdo mým zvířátkům ublížil, naštěstí jsou panelákové. Ale taky bych to tak nenechala, postarala bych se o to, aby hajzl, který by jim ublížil, měl peklo na zemi. Rozhodně bych ho nešetřila kvůli "sousedským" vztahům.
Na vesnici (2004-04-01 11:11:34, Dede) Odpovědět
toho je víc -- psa nebo kočku se cítí oprávněn zastřelit každý obejda v zeleném. U nás vyhrožoval synům jeden takový, přestože vedli psy na vodítkách. Jinak protiakce nepřejících sousedů mohou začínat různě: u nás to byla občas otevřená vrátka (potom jsme začali vytrvale zamykat) nakonec dvakrát prostřižený plot. Podruhé bylo cíle dosaženo -- psi utekli a jeden z nich zadávil 9 slepic patřících spřátelenému sousedovi. Slepice se motaly denně kolem naší zahrady, takže ten, kdo psy vypustil (když jsem prokazatelně nebyla doma) s jejich útokem na slepice nejspíš počítal. Se sousedem jsem se dohodla, zaplatila škodu (psi jsou pojištění) a před velmi pravděpodobnými pachateli jsem se jednoznačně vyjádřila v tom smyslu, že jestli mi někdo zlikviduje tyto hodné psy, tak si pořídím opravdového lidojeda. Znají mě a vědí, že psům rozumím, takže zatím je klid. Ochránit kočky je ale složitější -- příliš často se pohybují bez "dohledu".
Hojky (2004-04-01 11:20:55, x) Odpovědět
Svet stoji na tom, ze se zle veci lidem vrati. Neni to videt a nemusi to byt v tomto zivote. Kdysi jsem zabil tri sotva narozena kotatka, bylo jich moc a ja uz dostal strach ze to nezvladnem. Do dvou let me osud pripravil o tri nase nejzboznovanejsi dospele kocky. Moje psych. ujma se neda vubec vyjadrit a ikdyby - to zabiti vas bude pronasledovat cely zivot ve vasi hlave / pokud mate kocky radi. Dale / soused nemusi vasi kocku trapit, vetsinou to udela "nekdo" a to vazne ani policie nedokaze dosetrit.
jeste (2004-04-01 11:24:59, sx) Odpovědět
mozna to bylo do roka, nevim, mozna to byla jen blba nahoda, jasne, ale to na tom nic nemeni.
Nechtěla jsem (2004-04-01 12:18:17, Ivana Jirková) Odpovědět
aby takový člověk zůstal bez trestu, jen si myslím, že nepomůže počítat, "kolik jsem do toho zvířete vložila peněz",nejde přece o peníze, ale o to zvířátko, jsem pro to takovému člověku pořádně osladit, ale jinak. Nevěřím, že se bude - v dnešní době - zabývat policie tím, že mi někdo postřelil kočku.
JAK ŘÍKÁM (2004-04-01 14:18:29, Šároušek) Odpovědět
Já mít podezření, nebo dokonce vědět, že někdo ublížil mému zvířeti, tak se s nim nemazlim a zažil by takový peklo, že by se po...
Jsem prostě schopná čehokoliv včt. nájemné vraždy, žhářství...atd!
NEMÁ TRÁPIT ZVÍŘÁTKA!!!
Nechtěla jsem (2004-04-01 15:14:54, Antonická M.) Odpovědět
Máte pravdu , náš pan doktor oznámil zastřelení našeho kocourka starostovi obce, ale neděle se vůbec nic. Na vesnici bohužel zvířátka vůbec nezajímají většinu obyvatel. My, že je milujeme tak nás ještě pomlouvají.
No, ono to (2004-04-01 15:26:33, Ivana) Odpovědět
ve městě není o moc lepší. Já mám kočky tři, navíc chodím krmit čtyři pouliční, hodně pozdě v noci, protože mi na ně "milovníci zvířat" štvali psy. Klasické "vem si kočičku!". Když u nás v ulici doga zakousla - před očima jiného pejskaře - staré paní malého pejska, a on zavolal policii, ještě od nich dostal vynadáno, že se přece jedná "jen" o psa, a oni mají dost jiné práce. Pochybuju, že by jejich přístup k trápení kočičky byl lepší, spíš naopak. Vždyť je to "jen" kočka, a těch je přece všude plno. Proto si myslím, že si to s takovým člověkem musí majitel vyřídit sám. A, kdybych měla počítat, co mě to zvířátko stálo, připadalo by mi, že ho považuju za věc, a to bych opravdu nechtěla.
město x vesnice (2004-04-01 20:07:19, Elen) Odpovědět
Vyrostla jsem na vesnici a ve městě žiju posledních 17 let. Lidé jsou bezohlední, hloupí a omezení všude. Když jsem byla dítě, postřelil asi 150 m za domem soused - myslivec - kočku. Potřelil ji, hnal na ni psa a následně ji dobil holí. Vidělo to několik lidí, i moji rodiče, a nikdo nic neudělal.
Kocour, o kterém jsem psala v komentáři ke kočkám z Valchařské, má pod kůží krku diabolku. V posledním půl roce se ve stejné lokalitě ztratily dvě mladé, zdravé a kastrované kočky. Tady je možná odpověď. Jde o lokalitu v samotném centru Brna.
V lidech tedy nebude asi rozdílu a že se "někomu vše vrátí", tomu nechci věřit. A svádí mne také tento názor k pasivitě. Lidé jsou plně zodpovědní za to, jak se rozhodli a co udělali a měli by plně pocítit důsledky svých činů. A tento postoj se těžko hájí všude. Když se "půjdete poprat" za své zvíře, budete v očích ostatních minimálně tím, kdo nemá nic jiného na práci a nedorostl závažnějších problémů.
(bez názvu) (2004-04-01 23:44:05, Iris) Odpovědět
naprosto s Elen i ostatními stejného názoru souhlasím, rozhodně se nelze spoléhat na nějaké "boží mlýny", násilí na zvířatech se nesmí přehlížet,žádné "vždyť je to jenom zvíře...",naštěstí je dost lidí,kterým toto není lhostejné a těší mě sledovat to na těchto stránkách.Jsem z Brna,sama mám 4 kočky,většinou nalezence a kdyby jim někdo ublížil a věděla bych,kdo- vlastnoručně bych mu zakroutila krkem,soused nesoused,na vesnici nebo ve městě,to je jedno-a ještě trestní oznámení k tomu! Nejhorší je,když se kočička ztratí a už se nevrátí a vy nevíte,co se s ní stalo,a můžete se jen domýšlet,to se mi už taky stalo.Ale vidět někoho ublížit jakémukoliv zvířeti- asi bych byla schopná toho hajzla na místě zabít.Tohle se nesmí nikomu tolerovat a i když to milovanému zvířátku život nevrátí,je potřeba takovým neřádům co nejvíce znepříjemnit život!
(bez názvu) (2004-04-01 20:51:40, Kentaur) Odpovědět
Mne by spíše zajímalo, co podniknout, když sousedova kočka volně pobíhá po všech sousedních zahradách a ničí výsadby velmi drahých kytek.
(bez názvu) (2004-04-01 23:46:08, Iris) Odpovědět
tak si troubo nevysazuj velmi drahé kytky
HaHa!!! (2004-04-02 07:54:36, Šároušek) Odpovědět
HAHA!!!
To je fakt!! Kočičky přece můžou všude a velmi drahé kytky jim moc chutnají, beruškám!!
:-))
Ehm (2004-04-02 07:54:42, Zuzana F.) Odpovědět
Dovolila bych si upozornit na skutecnost, ze uzivatelka, na jejiz prispevek takto nevybirave reagujete, pise o drahych kytkach sousedu. Asi tezko ovlivni, co si sousede na zahrade vysadi. Doufam, ze se Vase prispevky do budoucna obejdou bez urazek ostatnich.
Nojo, (2004-04-02 09:48:36, Ivana) Odpovědět
drahé kytky. Někdo má rád kočky, a jiný zas ty kytky, to se nedá nic dělat. Já jsem měla docela slušnou sbírku orchidejí, na které jsem byla patřičně pyšná, ovšem od té doby, co mám kočky, mám...sbírku tří koček! Škoda těch kytek, ale jsou to moji milánkové, kteří je zdecimovali, čili mea culpa. Měli bychom ale být k sobě ohleduplní, takže se snažit, aby naši drobečkové neničili sousedovi jeho pýchu.On třeba nemusí mít pro zahradnické snahy našich čičin to pravé pochopení.
Ničení kytek (2004-04-02 09:02:42, Zdeňka G.) Odpovědět
Ve specializovaném obchodě - asi zverimexu - se dají koupit spreje na odpuzování koček. Tzn. nastříká se sprej ke kytkám a kočka tam pak nejde. Stojí asi 120Kč a vydrží poměrně dlouho. Možná by to stálo za úvahu, jsou-li kytky opravdu drahé.
Myslím že tu nemusíme nikoho urážet ani napadat, lidé sem obvykle píší o radu.
taky možnost (2004-04-02 09:56:55, Dana) Odpovědět
Na naší zahradě se prohání o dovolené 7-10 koček a nevšimla jsem si, že by kočky toho zase moc zničily. A to také vysazujeme dosti drahé kytky.Horší je to s čerstvě zasazenými semínky. Nevím čím to je, že přestože vysévám řádky, vyrůstají divné trsy!!U nás si zase jedna sousedka stěžovala, že ji hrající se děti bedmintonovým míčkem (samé peří a kousíček umělé hmoty) , který k ní zaletěl, zničily drahé kytky. Sice to nebyly moje děti, ale když jsem slyšela, jak po dětech žádá finanční náhradu, nedalo mi to a šla jim poradit, ať ty zničené kytky chtějí vidět.Samozřejmě bylo všechno výmysl! Takže důvěřuj, ale prověřuj!
náhodou velmi správný dotaz!! (2004-04-02 09:46:48, ) Odpovědět
Vždyť není vzácností, že kočkomilové mající vycházkové kočičáky mají sousedy, kteří se vyžívají ve své zahrádce, respektive miniparku, mající vzácné rostliny a nenávidídí vše živé (viz můj případ). Nemohu zuřivému sousedovi říci, nesázej si drahé kytky troubo, nebo kup si sprej, když s ním není komunikace vlastně žádná a to ani v tom případě, že bych mu sprej koupila já a poprosila jej už jen o aplikaci. Pokud jdou miláčci ven - trnu. Vy všichni zde víte, že vycházkovou kočku prostě nemůžete zavřít doma a že jí také nevysvětlíte, že přes souseda ať to nebere a způsobně ať jeho zahradnictví obejde. Co potom? Ano, pravda, ještě stavba voliéry, ale pakliže na ní není financ, když jinde v rodině je kačka drahá? Řešení pak jediné - nemít kočky :( Tak jak??
kočky a sousedi (2004-04-02 10:06:42, Dagmar) Odpovědět
Mám vycvičené kočičky a za plot nejdou. Ne kvůli sousedů a drahým kytkám (tu jejich džungli jim nikdo nezničí), ale mají psy. I jejich kočičky tráví celé dny i noci na naší zahradě!
Macky na susedovie zahradke (2004-04-02 10:23:33, Sylvia) Odpovědět
Pokial sa sused stazuje na to, ze vase macky mu lezu na zahradku (a ma na to pravo, je to jeho zahradka a macky su vase!), tak porozmyslajte nad oplotenim vaseho pozemku plotom, ktory je zahnuty smerom dovnutra, cez taky sa macky nedostanu. Budu travit cas len na vasom pozemku, vy nebudete mat strach a sused bude tiez spokojny.
Oplocení (2004-04-04 19:27:08, Helena) Odpovědět
Naše kočky přes plot nelezou a abych pravdu řekla ještě jsem neviděla ani divoké kočky, které k nám na zahradu chodí nebo kočky sousedů lézt přes plot. proto jsme všechny tyto problémy vyřešili po dohodě se sousedy zapuštěnými obrubníky. Mezi nimi a plotem kočka prostě nepodleze. Po dohodě se sousedy, kterým nevadí výlety našich koček, jsme mezi obrubníky vynechali mezery v místech, kudy dřív kočky lezly pod plotem. Jejich trasy tak zůstaly zachovány. Ještě bych chtěla připomenout pisateli, který se pohoršoval nad tím, že si někdo nemá pořizovat drahé kytky. Navštivte nejbližší zahradnictví a podívejte se na ceny. Já chci mít zahradu taky pěknou a věřte, že to stojí dost úsilí i peněz a i přesto, že kočky miluji bych určitě nesnesla, kdyby mi nějaká kočka hrabala v záhonech. naše kočky to nedělají, sousedčiny taky ne, tak si myslím, že i k tomu, aby kočka neničila rotliny se dá vychovat.
Nechte kočky napokoji! (2007-08-17 13:35:35, Michal) Odpovědět
Pokud se na něčí zahradě vyskytne kočka (i cokoliv jiného), nemá žádné právo se jí ani dotknout. Vztahuje se na to množství paragrafů a je to doslova na kriminál. Jde o činy HRUBĚ NARUŠUJÍCÍ OBČANSKÉ SOUŽITÍ, o týrání zvířat apod. Kočka má abnormálně vysokou hodnotu. Počítám, že 60tis., které jste do kočky za ta léta vložili, bude dalece převyšovat cenu nějakých pitomých kytek. Ublížení kočce je zrůdnost nejvyšší a taky - dá se to řešit jinak NAPR!: proplacením škody, kterou způsobila, dá se něco zaplatit ikdyž to nezpůsobila. Dejte sousedovi stovku, nebo dvě, když si stěžuje na kytku, nebo co já vim.
Blbá kytka? (2008-04-27 13:59:28, Petr Novotný) Odpovědět
Mluvíte o ceně kočky, která je neporovnatelná s cenou květin. Uvědomte si, že i do estetické a příjemné zahrady se musí investovat v průběhu času značná částka, ať už jde o cenu samotných rostlin, hnojiv, substrátů, terénních úprav či prostě času, který zahrada vyžaduje. Například pro mne by bylo srovnatelné zabití sousedovi kočky s poražením krásného a udržovaného stromu či zničením vypiplaného záhonu tulipánů. Rada, "dejte sousedovi stovku nebo dvě" je dosti hloupá, protože zahrádkář má ke květinám citovou vazbu a takovýto přístup ho spíše urazí.
A trochu mimo- dnes jsem v bylinovém záhnkou načel od koček silně pokálený tymiánový trs. Samozřejmě musel jít celý pryč, protože při pomyšlení na takovou "sklizeň" mi bylo na zvracení.
To jen pro uvědomění si, že majitelé zahrad mají plné právo si stěžovat na kočky na svých pozemcích...
Technická : (2004-04-02 11:24:11, Petra) Odpovědět
1) Po soud je důkazem pouze pitva provedená Státním veterinárním ústravem v Suchodole (1200Kč)- možná i jinde, ale ne od kteréhokoli praktického veterináře. K pitvě jiným veterinářem mohou a nemusí přihlédnout.
2) Cena kočky = kolik dní žila x cca 30Kč/den, které stálo její krmivo + vše ostatní vymenované (pozor na "ušlé zisky" atd, vše budete muset prokázat. Trestní řízení bzude řešit trestný čin týrání zvířat a náhradu nákladů může přenechat občansko-právnímu řízení
3) Na policii uveďte i svědky, kteří Vám řeknou, že se do ničeho nechtějí plést. Policie si je předvolá a budou muset mluvit pravdu.
4) v případech podezření z trestného činu týrání zvířat (zabití) je lepší obrátit se na právníka, který s tím má zkušenosti(možná Vám poradí, ať podáte trestní oznámení na státní zastupitelství a ne na nejbližší policejní služebnu), nikoli na ochranářskou organizaci. Na našich stránkách je odkaz na takové právníky, kteří Vám zdarma pomohou, nebo alespoň erudovaně poradí. Policie se většinu případů snaží označit za přestupek a předat obecnímu úřadu.
tyrani a pravo (2004-04-02 17:06:04, Jitka) Odpovědět
teorie je opravdu krasna ale praxe o moc a moc horsi. Pokud nemate kupni smlouvu velice tezko se dokazuje kdy jste si kocku poridili a svedectvi rodiny a pratel????? Lidi jsem pravnik a verte ze to nejde tak jednoduse jak je to tu apsano a kdyz si s tim policie nebude vedet rady nebo neprokazete naklady nad 5.000Kc uctama tak se chtit zabyvat nebude tak to radsi odlozi a kazda stiznost je vam k nicemu...... Ale kdo ma dost penez na pravniky a casu na stezovani tak tomu preji vitr v plachtach......
Vy jste prima .... (2007-08-24 17:48:30, asdf) Odpovědět
Jakože když vám někdo odpálí bombu na střeše vašeho baráku, tak budete muset dohledat účtenky od cihel, oken atd. a za provedené práce. Když v tom domě nikdo nebude, tak se vlastně nic nestalo, ne? (ty účtenky už nenajdete - asi)
Lidi jsou svině (2004-04-04 23:02:55, Jana) Odpovědět
Ahoj, brouzdám tady, brečím a je mi všelijak. Je to smutný ale lituju toho že mi kocourka někdo "jen" nezastřelil. Možná bych měla šanci dopátrat se toho kdo to udělal. Bohužel mi nezbyde nic víc, než o tom napsat:http://www.lanskroun.org/view.php?cisloclanku=2004032801.
Přeji všem, aby vás nic takového nepotkalo.
Četla jsem to :-(( (2004-04-05 10:16:42, Irena R.) Odpovědět
Jano, to je fakt otřesné, myslím, že nejde přirovnávat lidi ke sviním, protože ty by tohle nikdy neudělali. Taková zrůda nejde ani pojmenovat, přála bych mu jen to nejhorší.
(bez názvu) (2004-04-19 16:26:39, dina) Odpovědět
na slovensky to funguje tak ze kazdy na vas vykasle a mozete sa stazovat kde hcete, a to plati aj pro veterinary ci doktory, aj pro polici aj pro vsetki ostatne urady ku ktorym avtorka clanku radi obratit sa.
mame uz 2 takovych pripada v nedozerah a neda sa s tim nic robit
Na vlastní zahradě!!???? (2007-08-13 18:46:51, Dan) Odpovědět
To, že někdo přijde s bouchačkou a před váma NA VAŠÍ ZAHRADĚ zastřelí kočku .... To je přece nanic. "Možná víme" kdo nás připravuje o kočky, ale je to na jiné zahradě, kočka tam může např. také sledovat voliéry apod. V takovém případě budu ještě já ten zlý majitel kočky. Takže jak vidíte, problém není černobílý a rada není jednoduchá. Kočka není pes ... atd. Informujte prosím na stránkách i o GPS navigacích pro kočky - pokud již nějaké čipy jsou. Držím palce ať jsou všichni v bezpečí. FIGHT FOR YOUR CAT!
nechápu proč (2007-12-19 21:38:22, mil) Odpovědět
No zrovna k dnešnímu dni se to hodí... náš milý soused přes ulici střílel na naše nádherné celé bílé kotě jen kvůli tomu, že mu s odpuštěním "kadilo" do zahrádky... vůbec ho nemůžeme najít takže... doufám, že ho někdo když to zkusí příště uvidí...
To je skoro pro policii- není dovoleno a je to také zákonem (2007-12-20 08:56:14, jana) Odpovědět
přímo zakázáno používat střelné zbraně na veřejných místech,zahradách atd.-tzn.všude tam,kde by mohlo dojít/byť zbloudilou střelou/ k ohrožení života či zdraví lidí.Určitě je to přestupek možná dokonce trestný čin!
P.S.Doufejme,že vyděšené kotě je jenom někde schované!
děkuji za odpověď (2007-12-20 18:33:42, mil) Odpovědět
koťátko se nenašlo takže příště ten hajzl dostane nějaké ponaučení (my jsme to neviděli pouze nám to bylo řečeno od sousedky...a to je hodně stará paní) příště bych to nahlásila, i když mám trochu strach protože ten člověk mi přijde schopný všeho :(
Problémům je lepší předejít než řešit následky (2008-04-28 08:59:34, VSvihlik) Odpovědět
A co takhle začít u sebe???? "Co jsi k sobě připoutal, za to máš odpovědnost". A to snad platí vždycky, ne jen když se někdo chce kočky zbavit a ptá se tu o radu a hned mu to tady připomenou. Brát kočku jako "nedoknutelnou" je poněkud zcestné. Nebo že je jí vše dovoleno, že si může vlézt kam chce a soused může jen počítat škody. Já a moje kočky mají všechna práva a sousedi ne??? Povinnost majitele je zajistit aby jeho svěřenec nedělal škody. A jestli si pro kočky pořídí voliéru nebo upraví svůj pozemek tak, aby tam kočky udržel je jeho problém. Proč je to tak nepochopitelné? Hodně majitelů koček se ohání zákony a mají plná ústa odpovědnosti, ale jen když se jim to hodí...
postřelili nám kocoura (2014-09-14 23:04:28, Klára) Odpovědět
Před 3 dny nám postřelili kocoura...měla jsem veliké štěstí, protože to přežil...kulka mu zůstala asi 2mm npod kůží..z druhé strany. Brečela jsem celou dobu, ale vypadá to, že bude v pořádku. Jsem za to strašně moc ráda.
Upřesněte to! (2014-09-15 14:35:30, Blue) Odpovědět
Trochu málo informací, které mohou být tak trochu zavádějící.
Kde se to stalo? U vás na zahradě, u sousedů, na cestě, na poli, v lese...???
Bylo to oprávněné (myslivecká stráž, chovatel ptactava atd. )nebo ne??? Pokud ne, co na to policie???
jajaj (2015-03-24 23:05:05, sandonak) Odpovědět
no tak važená..
Vacsina ludi ma macku gratis, vacsina nevykonava ziadne odcervenie, odblsenie a macly su plne parazitov..su to macky tulacky bez kastracie.. takze o akych nakladoch to hovorite ?? O nákladoch za pravidelne dosypanie kory do zahonov o nakaldov o odstranovi macacich vykalov, pripadne dezifekcie znecistenych rohoziek a chodnikov s parazitmi vo vykaloch, o nakaldoch z avyhynute rastliny ? je to nezodpovednost najitelov vedie k smrti maciek..
Zastřelená kočka v Plzni (2015-06-07 14:52:15, Stanislav J.) Odpovědět
Dobrý de. Pokud mi někdo dokáže odpovědět - mám jeden dotaz. Naše kočka byla zastřelena asi před měsícem ve vnitrobloku v naší čtvrti. Podle zjištění pitvy měla v sobě 7 diabolek a přesto bylo konstatováno, že nešlo o týrání zvířat. Má někdo podobnou zkušenost nebo názor na tuto věc?
Policie? (2015-06-09 15:58:25, Bendy) Odpovědět
Zkuste si zjistit názor policie.
Týrání zvířat (2015-06-09 18:14:06, Mar.) Odpovědět
Jestli už tohle není vyjádření od policie - že se o týrání zvířat nejedná :-(
Škodící kočky (2023-10-06 12:40:03, Patrik) Odpovědět
Ahoj, mám neskutečnej problém s tím chlupatým zmetkem. Na zahradu mi začal chodit cizí kocour.....velkej je jako prase, nikdo mu nedal žrádlo, nicméně používá moji zahradu patrně jako tranzitní území. Nesere zde, ale ochcává všechno, dřevo, stromky, pergolu, fasádu na baráku, ale čím mně dožral nejvíc bylo, když jsem nechal otevřenou dílnu na vyvětrání a ten všivák tam vlezl a ochcal mi tam komplet všechno včetně Tripla. Nejsem citlivka, to zas ne, ale ten smrad mně vyloženě štve a taky mi vadí, že leze k děckám do zahradního domečku. Všechno zavřít nejde, proto se ptám co s tím?!?! Dík za rady.
Barevná legenda komentářů:
maximálně 2 dny staré, maximálně týden staré a starší;aktuálně vybraný komentář
|
|
|