|
|
Postup při oznámení týrání zvířete
Paragrafy a oficiální postupy jsou sice pěkné věci, ale občas je těžké z nich něco rozumného vykoukat. Proto vám dnes přinášíme srozumitelný návod na podání oznámení týrání zvířete, který již několikrát úspěšně použila jeho autorka Alice Oppová, dlouholetá ochránkyně zvířat.
Pomoci týranému zvířeti je třeba co nejrychleji. Nestačí se obrátit na ochránce zvířat a víc se o to nestarat.
Spolky na ochranu zvířat nejsou státním orgánem, mají tedy stejné pravomoci jako všichni občané. Ale můžete se s nimi poradit na vhodném postupu a zvířete se po odebrání majiteli případně ujmout.
V případě kritického ohrožení zranění či zabití zvířete, neváhejte zasáhnout, tzv. v zájmu zabránění trestného činu týrání zvířat podle § 203 tr. zákona.
Pokud nehrozí okamžité ohrožení zvířete, je třeba postupovat zákonnou cestou:
- Zjistit přesnou adresu místa, kde je zvíře týráno, a pokud možno jméno majitele zvířete, není-li totožný s tím, který zvíře týrá, tedy i jméno reálného pachatele, v ideálním případě událost vyfotografovat.
- Oznámit svou stížnost stručným popisem události, uvést datum, čas a místo události, zhotovit aspoň 4 kopie.
- S tímto písemným oznámením se obrátit nejlépe osobně, či doporučenou zásilkou na příslušný Městský, či Místní úřad, na Městskou policii, příslušnou Městskou či Krajskou veterinární správu a na příslušné místní Policie ČR.
- Nechat si na vlastní kopii potvrdit datum převzetí oznámení či schovat poštovní ústřižek.
- Ideální je zároveň poslat či předat zprávu do novin, eventuelně do TV.
Úřady státní správy a samosprávy jsou ze zákona povinny odpovědět do 30 dní, příslušné veterinární správy jsou ze zákona povinny případ zkontrolovat a - potvrdí-li se, že se jedná o přestupek zákona - stanovit pokutu, jedná-li se o trestný čin, podat trestní oznámení.
Městské či Místní úřady jsou povinny na návrh veterinární správy udělit pokutu, eventuelně zvíře odebrat a umístit do útulku. Městská policie provádí odebrání zvířete za asistence příslušného úředníka MÚ.
Náklady za výkon úřední moci, náklady za eventuelní léčení zvířete, jakož i za jeho pobyt v útulku, nese majitel zvířete, neboť je ze zákona, jako jeho vlastník, za ně odpovědný.
Policie ČR je ze zákona povinna kontrolovat dodržování zákonů, tedy i zákona ČNR č. 246/92 Sb. na ochranu zvířat proti týrání. Je prokázáno, že v těchto případech nejvíc pomůže zveřejnění v novinách a televizi. Ideálními médii jsou pro tyto účely: MF-Dnes, Týden, Zemské noviny, Blesk, Reflex, Právo, Metro, Ring, Naše nejmilejší zvíře a TV-NOVA. Adresy redakcí jsou uvedeny ve Zlatých stránkách a TV NOVA uvádí svou horkou linku“ ve večerních zprávách.
Potřebujete-li poradit s textem svého oznámení, obraťte se na uvedené adresy:
- Pražský spolek ochránců zvířat - Pujmanové 1219, Praha 4, 140 00, tel.a fax: 224 731 609, mobil: 602 / 106 178, e-mail: info@psoz.org.
- Společnost za práva koček - Na Bluku 431, 252 28 Černošice, tel. Zázn. a fax: 257 923 106, mobil 737 / 601 008, e-mail: prava.kocek@atlas.cz.
- Svoboda zvířat - Bubenečská 7, Praha 6, 160 00 tel: 224 348 715, e-mail szpraha@volny.cz nebo michaelkousal@volny.cz.
přidat do oblíbených | poslat e-mailem | vytisknout | sdílet | |
přidej komentář
| vypiš komentáře
Komentáře:
Upřesnění.... (2003-03-07 09:49:54, Petra) Odpovědět
Pokusíte-li se sami zasáhnout a zvíře odebrat, dopouštíte se trestného činu krádeže, pokusíte-li se zvíře (cizí, Vaše, nalezené...) odebrat z bytu, do kterého Vás majitel pustí a když zjistí, co tam jdete dělat, požádá Vás, abyste odešel, dopustíte se jetě navíc trestného činu porušení domovní svobody s trestní sazbou do 2 let nepodmíněně !!!
Nejspíš Vás nezavřou, ale budete mít na hodně dlouho popsaný trestní rejstřík - takže se pro Vás navždy zavřou mj. pracovní místa, kde se požaduje trestní bezúhonost a nejspíš i další, kde zaměstnavatel požaduje výpis z trestního rejstříku. Málokterého bude zajímat, že jste zachránil zvíře před týráním nebo před smrtí, případně, že pachatel byl odsouzen také...takže se z Vás obou stali lidé s popsaným trestním rejstříkem :-(((
Čeká Vás martyrium s policií a soudy, kde se budete zodpovídat z Vašeho trestného činu a platit si vlastního právníka a k tomu ještě svědčit v případě týrání zvířat, kde si opět budete právníka. Náklady na něj Vám v případě trestního sporu automaticky nehradí protistrana, ani když vyhrajete.
Takže - takhle vypadá ochrana zvířat v PRAXI a ta je hodně jiná, než TEORIE.
To, že pokud zvíře odeberete a týrání se prokáže máte na nárok na zaplacení všech výdajů, které jste měl s jeho záchranou je zase hezká teorie a zákon to skutečně říká, ale neznám trýznitele zvířat, který to udělá. Takže - můžete vést další soudní spor o vymáhání těchto nákladů, samozřejmě je dokládáte Vy, v případě sporu o jejich výši si platíte soudní znalce...
Takže - co dělat ? Rozhodně nesedět s rukama v klíně a nevolat různé spolky s tím, že "soused týrá zvíře a já se bojím kamkoli to nahlásit, víte, já s ním chci mít dobré vztahy" - tohle jsou totiž úplně nejčastější oznámení týrání zvířat(99%). Ochranářská organizace se těžko může někm obracet na orgány činné v přestupkovém, nebo trestním řízení " jedna paní povídala, že pan Vomáčka týrá zvíře" - tedy může, ale bude to k ničemu.
Podání je potřeba učinit telefonicky (kvůli rychlosti zákroku) i PÍSEMNĚ, požádat o utajení Všeho jména, což nebývá problém a požádat, ať Vám sdělí, jak bylo v celé věci rozhodnuto, připomínat se... Stížnost se podává na obecní úřad (přestupek), nebo na policii (trestný čin, kterým je především týrání zvířete s následkem smrti), kopii můžete poslat na veterinární správu - tu si i bez něj pozve příslušný orgán k místnímu šetření a na základě jejího rozhodnutí dojde, nebo nedojde k odebrání zvířete.
Jak vypadá oficiální uplatňování zákona na ochranu zvířat proti týrání jsem psala v komentářích k jiným článkům :-(((. Z toho snad plyne, jak moc s zavedenou praxí nesouhlasím.
Postup při oznámení týrání zvířete (2003-03-07 15:07:09, Alice Oppová) Odpovědět
Staneme-li se svědkem týrání zvířete bývá to většinou venku. Na ulici,pastvině,zahradě, trhu, v lese...a v tom případě je třeba zasáhnout. Nejprve pozdravit, představit se a zdvořile požádat o vysvětlení motivu krutého zacházení. Vyslechnout odpověď a navázat na ni: ano, vaše pohnutky chápu, ale existuje zákon č. 246/92 Sb. na ochranu zvířat proti týrání a § 203 Trestního zákona, který tímto porušujete...Buďte tak hodný/á/a nedělejte to...Nabídnout, že zvíře odkoupíte či vymyslet jinou alternativu vedoucí k zastavení agresivity. Podle okolností, buď se dohodnete, nebo volejte policii. V každém případě je třeba zjistit jméno a adresu toho člověka, zapsat si místo, datum a čas, kdy jste se stali svědkem týrání, poptat se u sousedů a sledovat, nejlépe i vyfotografovat zvíře a oznámit událost na příslušných úřadech, dát na vědomí médiím a domáhat se nápravy. Nebo, máte-li dostatek důkazů, podat trestní oznámení na příslušné státní zastupitelství.
Muj pes a sousede. (2009-08-27 16:07:25, Anonym) Odpovědět
Meho psa, přez plot všelijak provokují a házejí na něj kamení, vlusají na něj, co mám dělat? NElíbí se mi to, a kdybych někoho z nich zmlátil, mohly by na mě podat trestní oznámení za napadení co mám tedy dělat když mého psa trápěj???
týrání (2009-08-27 20:24:15, Jája) Odpovědět
Podejte na ně trestní oznámení pro týrání zvířat.
týrání zvířat (2003-03-08 16:49:43, Jana) Odpovědět
Petro, s tím popsaným trestním rejstříkem to není tak zlé. Aby vás někdo trestně stíhal, musí tam být úmysl se obohatit, což v případě týraného zvířete nehrozí. Fakt je, že jen tak zvíře odebrat někomu nemůžete, kromě případů tzv. krajní nouze, což je v tomto případě hrozící smrt zvířete. Soudního znalce taky nepotřebujete, stačí odborné vyjádření, které vám napíše kterýkoliv veterinář a některý za to ani nic nechce. Já nevím jak v Praze, ale u nás v Brně je dobré obrátit se v takovém případě na Městskou policii a otravovat je tak dlouho, až to vyřeší. Což se zatím daří. Máme tu nový útulek a už v něm je pes, který byl odebrán pánovi, co se o něj špatně staral. S kočkama by to určitě taky. Takže hlavu vzhůru, je to sice nekonečný boj, ale pocit za každé zachráněné zvířátko vám to vrátí.
(bez názvu) (2003-03-08 22:30:11, Petra) Odpovědět
Jano, to o čem mluvím je praxe, kterou jsem zažila na vlastní kůži. Nakonec mám rejstřík čistý a kočku doma, ale jen čistě NÁHODOU, které se dějí přibližně jednou za 5 let :-). Každý si musí srovnat sám, co udělá,a časte je to "buď můj rejstřík NEBO život zvířat". Jsou mezi námi tací, kteří mají podávání trestních oznámení jako svůj koníček, takže nebudu říkat, jak to řeším já a pár lidí, které znám. Každopádně by však člověk měl vědět do čeho a rozhodnou sám za sebe...a za zvíře a měl by mít všechny informace, když už se tohle téma nakouslo.
Dnes jsme měli takovou neoficiální schůzku pracovnic různých ochranářských organizacích a padl tam nápad - tímto paní Oppovou strašně moc prosím o pomoc případu týrání zvířat paní Fialové z Prahy 1 a paní Kotkové ze Staré Boleslavi. Myslím, že by to bylo užitečné jak pro zvířata (jedná se o kčky i psy), tak pro ní, aby viděla, jak vypadá realita. Naše Sdružení mnohokrát pomohlo 1.Společnosti za práva koček jak s umísťováním zvířat, tak s dodávkou krmiva i sháněním sponzorů (umísťovací výstavy, povodně), v tuhle chvíli bychom zase potřebovali pomoci my.
Petro, (2003-03-09 14:39:14, Alice) Odpovědět
Abych mohla poradit s textem oznámení, potřebuji znát podrobnosti: přesnou adresu místa a časový údaj kdy a kde a kým jsou zvířata týrána a stručný popis události.
Pro Petru (2003-03-09 15:18:29, Jana) Odpovědět
No na to, abyste spáchala trestný čin krádeže, musíte odcizit věc, která má větší cenu jak 5000,- Kč. Jinak je to přestupek. A přestupky se řeší na Úřadech městských částí, které ale mají zároveň v kompetenci odebírat týraná zvířata, takže si myslím, že budou spíše na vaší straně. Chce to je domutit, aby v této věci něco dělali, a když je člověk honí, tak jim nic jiného nezbyde. Nebojte se do těchto věcí jít. A dát věc do tisku, ev. TV, je velmi dobrý nápad, který zatím taky vždycky pomohl. Držím palce.
Týrání... (2003-03-10 10:15:10, Petra) Odpovědět
Kdyz se počítá cena zvířete, započítá tam majitel žrádlo a rázem jsem v trestní sazbě...ale to není to, co mě potkalo, paní mi švihla hlavou o futro a bylo po zachraňování (z toho plyne, že na ochranu zvířat je potřeba dobrá fyzička). Můj problém byl překročení prahu - a na to je sazba až 2 roky nepodmíněně. A že jsem ten práh překročila bylo neoddiskutovatelné.
Pro paní Opovou - všechno je detailně popsáno na kočkách-online a na www.kocici-utulek.cz a fakt nevíme, jak ty kočky zachránit. Nejde nám o formulaci trestního oznámení, ale o odebrání zvířat. V případě, že Vás něco napadne, adresy dodám soukromým e-mailem.
Nemohu mlčet! (2003-03-26 14:07:02, Zdeněk Johanovský, První spol. za práva koček) Odpovědět
Reaguji na příspěvky paní Ondráčkové (nepodepsala se plným jménem, ale nebylo to tak těžké zjistit) ohledně údajného týrání zvířat. Neznám případ paní Kotkové, avšak ohledně paní Fialové považuji za nutné sdělit důrazně a odpovědně, že věc se má podstatně jinak.
Byl jsem u paní Fialové na návštěvě v jejím bytě po předchozí domluvě v lednu t.r. a opět předevčírem, a to zcela bez problémů se vstupem. Viděl jsem byt i zvířata. Je jich sice v malém bytě hodně, ale bez známek vzájemné agresivity v jejich chování - žijí spolu celkem
spokojeně. Všechna zvířata jsou dobře živená a čistá. To, že některé kočky jsou plaché před cizími lidmi, je zcela normální. Ostatní jsou klidná, sebevědomá, přátelská, důvěřivá zvířata.
Kočky nejsou "schovávané do šuplíků", jak jsem se dočetl, ale některá ze zvířat (i psi) si našla v policích v malém bytě své místečko, což je také zcela normální.
Toť po věcné stránce vše.
Kočky nepochybně vykastrovat a umístit potřebují. Moje idea byla, aby se o ně po
několika jedincích podělilo více kočičích spolků. Paní Fialová s tím souhlasila, jenom pochopitelně nechtěla vydávat zvířata zrovna před svátky. V prosinci m.r. i v lednu t.r. však stěhování zvířat možné nebylo. Když to tehdy nešlo, proč dnes ten náhlý tlak?
Existuje však důvodné podezření, že část suverénně podávaných informací je výsledkem fabulace paní Ondráčkové. Pak i údajné požírání koček psi (opakovaně, v množném čísle!)je nutno nejprve pečlivě ověřit. Počítejme - kde vlastně chybí to množství údajně zadávených koček?
Podle paní Fialové došlo před časem k jedinému vyjímečnému případu, kdy obětí byl starý a nemocný kocour. Nebylo to dobře. Inu, psi.
Paní Fialová by neměla být pomlouvaná, ale měla by jí být poskytnuta pomoc, nejlépe
snad přijetím do některé z našich organizací. Nedělá totiž nic jiného, než my, ale na rozdíl od nás to táhne zcela soukromně a sama - nemá pomocníky, bankovní konto, granty, dary, sponzory apod., má pouze ztížené možnosti umisťování zvířat a k tomu ještě problémy v domě,
kde bydlí. Jestli někde něco dluží, jsem ochoten přispět na úhradu formou daru.
Problém je zřejmě v lidské komunikaci, nikoliv v postavení zvířat. Antipatie paní Ondráčkové k paní Fialové stejně jako její způsob jednání jsou známé. Stejné názory mají nezávisle minimálně dvě další osoby z okruhu lidí, kteří pomáhají kočkám.
Ptám se,jestli "soukromá válka" je ten správný způsob používání Internetu? To vše pečlivě vyšperkováno mnoha "ksichtíky" v textu. Kdože to napsal "... přeléváme moře lžičkou vody a do toho nám ještě nějací anonymové píší zlé a
jedovaté nesmysly"?
Závěr: řešme problémy (je jich objektivně dost a dost) věcně, s klidnou hlavou, na
základě faktů a pouze faktů. Emoce jsou dobrým startérem, ale špatnou pracovní metodou.
Souhlasím s Vámi pane Zdeňku (2005-04-08 05:30:12, Monika Burešová) Odpovědět
Ona slečna Ondráčková trpí asi nějakou chorobnou představou, že všichni kromně ní týrají kočky a psy. Ano i psy, neboť tahle osoba doslova pronásleduje nejen chovatele a držitele koček , ale i jednu moc hodnou a zodpovědnou chovatelku psů z našeho klubu. Doslova se postarala o to , že jí pomohla od vážných zájemců a štěňátka!!! A to zmíněnou chovatelku vůbec nezná a v životě jí neviděla!! Dokonce zašla tak daleko, že si dovolila stáhnout fotky z jejího webu a dostatečně je upravit k "podobě své"!! Jestly se Vám toto zdá šílené , tak Vás všechny , kdo jste můj článek dočetli až sem upozorňuji, že toto je pouzek začátek..!
Paní Fialové přeji dobré nervy a pořádnou výdrž. Popřípadě jí doporučuji se spojit s panem MVDr Douskem z Liberce což,je nejvyšší osoba ochrany zvířat. Nebude to stížnost na tuto slečnu- aktivistku rozhodně první. Ale pan doktor shání další podměty a poradí Vám jak dál.
Všem normálně myslícím lidem jež paní Fialové pomůžou moc děkuji. Bohužel neni jediná kdo něco takového musel zažít..
A čím trpíte Vy (2005-04-08 07:38:06, Dany) Odpovědět
slečno Moniko Burešová, když se Vám zdá vhodné rýpat do konverzace staré téměř 2 roky? Dlouhým vedením ?!
Mimo mísu, (2005-04-08 08:09:22, Pavla) Odpovědět
není Monika, ale vy Dany. Pokud dotyčná paní ztrpčuje život lidem i nadále, pak se její rada bude hodit, i když v reakcích jde o starší záležitost. Jen na okraj: vy jste neomylný?
ne (2005-04-08 09:05:36, Dany) Odpovědět
nejsem neomylný, ale neustále rozdmýchávat spory je opravdu mimo mísu. Pokud to chce slečna Monika řešit, ať si to řeší někde jinde a ne tady. Nás to opravdu nezajímá a už vůbec se to nehodí, aby takové výlevy psala i pod hezký článeček o veleúspešné umísťovací výstavě!
Co? (2005-04-08 09:40:34, Pavla) Odpovědět
Tohle jsou reakce pod článkem o "Postupu při oznámení týrání zvířete"
:-O
S Monikou jste si kvit, takže to už stačí. Ok?
Nechci být hnidopich (2005-04-08 10:44:50, Dany) Odpovědět
ale ona napsala obdobně rejpavý příspěvek právě i pod ten článeček o úspěšné výstavě!Doporučuji přečíst Pavlo!Prostě rejpe kudy čte!
Jméno klubu, nebo je to tajné? (2005-04-12 21:15:38, Dana Nováková) Odpovědět
Dobrý den, proč neuvedete jméno konkrétního klubu a neřeknete konkrétně situaci, oč šlo, kdy - takto jen šíříte opět fámy (jednou, kdysi, nejmenovaná, apod..) Vaši informaci neberu jako seriozní do té doby, dokud neuvedete konkretní případ a nebudete mít relevantní svědky. Osobně vím, že paní Pospíšilová (není to slečna Ondráčková:-))) se snaží pomáhat zvířatům ze všech sil a to jakým způsobem to dělá můžete kritizovat jak chcete,neboť vy očividně pro týraná zvířata neděláte nic (hovoříte o chovatelském klubu - inu, poměry v chovatelských klubech a přemnožování jsou celkem dobře známy:-))) Vy tu jen kritizujete. Obávám se že informace od lidí, kteří se aktivně nezapojují nemají opravdu váhu pro ostatní čtenáře zde.
nezájem (2005-04-09 01:30:44, Monika) Odpovědět
Možná , že pár z Vás to nezajímá. Ale to by mělo. Vám nepřipadá poněkud divné, že člověk hrající si na ochranáře toho takhle zneužívá a léčí si své kompexy na ostatních lidech??
Jak k tomu přijdou ti skuteční ochranáři, kteří to dělají a myslí upřímně, že jim někdo takto ničí pověst??
A jak Ti napadení lidé??
Myslim si, že těm se pak hodí vědět jak v takovym případě dělat.
reakce na diskusi týrání zvířat (2005-04-11 19:29:47, Hana Jelínková) Odpovědět
Už nějakou dobu čtu články od slečny Moniky a Danyho.
Musim se přiklonit k Monice ikdyž některé věci bych ráda upřesnila.. neboť všechny zde zmiňované kauzy znám.
Případ paní Fialové je sice starý dva roky, ale stal se. Nakonec slečna Ondráčková došla tak daleko, že do toho zapletla i sociální péči. S výsledkem své akce nebyla spokojená. Skončilo to otrávením většiny zvířat...
U té chovatelky pejsků šlo o další zhoubnou akci nejen slečny Ondráčkové. Přibrala k sobě stejně postiženou duši slečnu Myškovou. Lhaly neuvěřitelně. Zneužily fotky z webu chovat. stanice a své "blbosti" vnucovaly i jinym organizacím. Jenže. Jenže se dotoho vložil nejenom klub daného plemene, ale i Městská veter. správa a MVDr Dousek , kterého zde jistě nemusim představovat..
Žádná z kontrol neshledala jakékoliv týráni a milé chovatelce doporučili podat na "dámy" trestní oznámení.
Přesto tyto slečny se neomluvily a nádále pokračují v "pronásledování" zmíněné chovatelky..
A další paní s kočkama kterou si spletla slečna Monika s paní Fialovou má snimi podobné zážitky. Tak mě jen zajímá jak dlouho to bude pokračovat a kdo všechno to bude muset zažít aby vám to nebylo jedno!!
To je ale blbost, paní Jelínková ! (2005-04-11 20:45:41, Petra) Odpovědět
Kočky paní Fialové jsme přijali k nám do útulku, o tom, v jakém byly stavu svědčí fotky, které je možné najít na našem webu. Paní Fialová se na nás obrátila s prosbou o pomoc proto, že jí kvůli počtu koček (nekastrovaných, takže se stále zvyšoval) a zápachu chtěli, nebo možná chtějí vystěhovat z bytu. V její prospěch jsem naopak soudu vystavila potvrzení o tom, že zvířata postupně odebíráme, takže dámy a pane, naplácejte nesmysly ! V celé věci je angažovaná právnička, která paní Fialové pomáhá dosud, takže si dávejte pozor, co z Vašich prolhaných hubiček vypadne.
Pan Johanovský je čistě soukromně osobně naštvaný, protože po několka velmi velmi vulgárních e-mailech na mou adresu mu zaměstnavatel zamezil v přístupu na internet...Předpokládám, že stejně, jako jeho stížnost byly i ty "ostatní" o kterých dámy píšou adresované mé matce :-).
Ad MVDr.Dousek - pokud máme na mysli téhož, tak je to člen Ústřední komise na ochranu zvířat, která schvaluje pokusy na zvířatech a jejíž členové v několika případech jsou současně zainteresováni ve firmách,které je provádějí. Nedávno se tato komise vyjadřovala mj. ke kastracím koťat a její stanovisko (opět oskenované na našem webu) je, že koťata je vhodné kastrovat ve věku 6 TÝDNů.
Pokud jde o milovnici psů a dobrovolnici v ochrhaně zvířat Dášu Myškovou a nas....ou paní množitelku psů, ať paní "poškozená" klidně trestní oznámení podá, pokud má pro svá tvrzení nějaký jiný dkaz, než ten, že se jí přemnožili psi, na které nemohla sehnat kupce ! Jinak bych ho také mohla podat já pro pomluvu na Vás, paní Jelínková, protože lžete.
P.S. Jsem PANÍ a PLNOLETÁ (obojí už celkem dlouho :-) a SVÉPRÁVNÁ (ještě :-). A moc se těším, až si, milé anonymní dámy, začnete také "léčit komplexy" zachraňováním zvířat, namísto plácáním nesmyslů, urážek a lhaním.
Ing.Petra Pospíšilová, Sdružení na ochranu zvířat v krajní nouzi.
Odpověď (2005-04-12 15:37:48, Hana) Odpovědět
O paní Fialové mi vyprávěla sestřička z veteriny která vás zná obě. Nemyslim si, že by lhala..Ale já se k tomu dál nemůžu vyjadřovat, protože upřímně úplně vše k tomuto případu neznám.
Slečnu chovatelku narozdíl od vás znám a je to super holka o které vy nevíte vůbec nic. Jen že jedna slečna povídala!! Dokonce slečna jež se nestarala o bez papírovou belgičanku MVDr Haisl o podezdření spravil zápis.já bych být v případě této chovatelky reagovala jinak. Ostatně mám to chápat, že Veterinární správa podle vás lže?? Vy máte vzdělání, které vás opravńuje k pohrdáním městskou veterinární správou??
Ostatně o žádné přemnožení psů se vůbec nedá hovořit! Bylo to žádané krytí importovanym psem. Na feně po třech letech!! Zajímavé je, že množitelé, kteří mají přes padesát psů ( a není jich málo) a feny mají rok co rok štěňata od cca 1.5roku do 9.let vás vůbec nevzrušují, a pejsci uvázaní u boudy na řetěze s občasnym jídlem už vůbec ne.
Kde berete tu jistotu, že na štěňata nebyli zájemci? To by mně docela zajímalo.! Zase jedna paní povídala??
Takže, jestli to správně chápu (klidně mně opravte)vy můžete urážet a pomlouvat kohokoliv chcete, ale běda když někdo řekne něco o vás..
Paní množitelka - autroka článku pod jménem Hana by se mohla představit celým jm (2005-04-12 21:30:07, Dagmar Myšková) Odpovědět
Milá paní Pisarčíková - ty vaše výmysly zde jsou opravdu úsměvné. Necháme na čtenářích a jejich úsudku co si myslí o tzv. chovatelské stanci, která byla umístěna v bytě 2+1 70 m, kde bylo 7 dospělých ovčáků, tři dospělí lidé a do toho slečna chovatelka naplánovala štěňata (od majitelky otce neměla svolení krýt konrétní fenu, kterou nakryla). Už tato situace je celkem alarmující a do toho se narodilo 12 štěňátek, na něž měla pouhé 2 zájemce - ve finále jen jednoho... Byla to má dobrá vůle pomoci s umisťováním jakýmkoliv způsobem, tedy prosbou útulků a dalších spolků o zveřejnění nabídky na tyto psí mimina, která v tomto hojném počtu rozhodně neměla velkou šanci na umístění. Nato konto se na mne sesypaly výhrůžky o trestním stíhání za poškozování jména CHS:-)) a nadávky od chovatelky, o které se tu tvrdí že je super holka (znám jí od jejích 15 let, nebudu komentovat). Také Váš příspěvek vykazuje tolik nepravd, že se k tomu nebudu ani vyjadřovat. Upřímně - docela koukám, jak se tu stále vesele rozebírají staré věci a asi budu stále populární ve vámi spoluvedeném chovatelském klubu, kde je asi zcela přirozené a normální chovat ve výše uvedených podmínkách... Nu - alespoň že někteří ze štěňat nalezli majitele díky inzerci na stránkách útulku, těmto jsem však sdělila, aby zásadně neříkali slečně "chovatelce" že je to kontakt skrze mne, aby náhodou díky předpojatosti a neobjektivnosti nepřipravila jedno štěňátko o domov....
Slečnu chovatelku pozdravujte a upozorněte jí na nesrovnalosti v informacích, jež o mne šíří...
Paní Jelínková, (2005-04-12 23:29:06, Petra) Odpovědět
když si zadáte na vyhledávače na TOMTO WEBU jméno paní Fialové, najdete článek Mgr.Pipkové (zmiňováná právnička) (btw : je tu rozmazáván případ z roku 2003)
Údajně otrávené kočky mají fotografie dokonce na tomto webu : vyfotografované :http://www.kocky-online.cz/jportal/articles.phtml?op=read&id=175
Pokud víte Vy, nebo nějaká "sestřička z veteriny" o otrávených kočkách obraťte se okamžitě na policii, je to, Vaše povinnost, protože víte trestném činu, že ?! Nebo to udělám já na základě Vašeho příspěvku na tento web. Vy víte o zabití zvířa, ve kterém je dokonce zapletena sociální pracovnice a dosud jste v tom neučinila žádné kroky ? Pokud se tak neučiníte, podám nejen trestní oznámení na neznámého pachatele za otrávení zvířat v péči paní Fialové s uvedením Vaší osoby jako svědka. (Následující kroky budou žaloba pro trestný čin pomluvy a trestný čin šíření poplašné zprávy a samozřejmě požadavek na úhradu škod z uvedených trestných činů vyplývajících, jakož i soudních výloh).
Napadla jste mě, že mohu za smrt zvířat paní Fialové - takže tohle SKUTEČNĚ BUDETE MUSET DOKÁZAT !
Ostatní informace Vámi uváděné jsou stejně důvěryhodné, jako jsou kočky paní Fialové mrtvé.
Ing.Petra Pospíšilová, Sdružení na ochranu zvířat v krajní nouzi
odpověď 2 (2005-04-12 16:09:33, Hana) Odpovědět
Jen jsem vám chtěla jěště napsat, že určité zkušenosti mám. Na rozdíl od Vás jsme s pár nadšenci odchytávali, samozdřejmě na černo, mladé kočky ve Vinohradské nemocnici. Ti "chudáci" jsou zaměstnanci a riskovali nejen ztrátu zaměstnání. Někteří lidé, kteří si nemohli vzít kočičku domů, alespoň zaplatili jedné kastraci. A mimochodem pořádala to ta holčina co jí urážíte a pomlouváte.
Hani (2005-04-12 16:26:59, Dagmar) Odpovědět
napište mi prosím na můj mejl. Potřebovala bych se spojit s těmi co odchytávali kočičky ve Vin. nemocnici. Také tam pracuji a nějaké kočičky jsem již odchytla a umístila.Teď kočičkám bourají jejich zimní ukryt a tak bych se s ostatními chtěla spojit a řešit tuto situaci, dokud je teplo!
vinohradské kočky (2005-04-12 17:50:26, Hanka) Odpovědět
Ráda bych Vám odepsala , ale nemám Váš e-mail.
Hlavní organizátorka je ona, zde neprávem pomlouvaná a urážená chovatelka. Teď je problém s umisťováním takovýchto koček z ulice. Ona má kontakty a známé u kterých ty bývalé odchyty byly, než přes inzerci našly nový domov.
Stačí (2005-04-12 22:17:13, Ainny) Odpovědět
klepnout na jméno Dagmar a mejl tam máte...
:-))) (2005-04-12 21:36:40, Dagmar Myšková) Odpovědět
Tak to je prima, že jste alespoň začali něco dělat pro týraná zvířata - upřímně, do té doby slečna urážená chovatelka - moc hodná holka do té doby nedělala mnoho krom výcviku psů a chovu hafanů...
Je mi zcela jedno, zda to začala dělat jako obhajobu pro dobu budoucí (tedy dnes:-))) nebo z jiných důvodů, hlavní je, že jste začali také něco dělat - vítejte do klubu "nechovatelů" :-)))
Přeji všem prima den a alespoň jednu toulavou číču či psa do domu:-)))
Dáša
Vy máte "pár zkušeností narozdíl ode mě ? (2005-04-14 23:33:57, Petra) Odpovědět
Tak to máte pravdu - to je sakra velký rozdíl, když - já jich mám několik stovek "párů". a s Dášou Myškovou také - postarala se o "pár" koček z popelnic. Nikoli nějakých imaginárních, ale takových, které opět mají evidenční karty a fotografie a pomáhá nejen kočkám ale i psům, jak jen může. Narozdíl od Vás jsem ji viděla a vím čím se živí (mimochodem - je DOST úspěšná :-))). Navíc - nejen, že se umí postarat o zvíře z popelnice, ale má a dokáže realizovat nápady, které opuštěným zvířatům pomáhají i finančně. Nemám nejmenší důvod pochybovat tm, že co mi řekne je pravda a ověřovat si to. Kdybych nikomu nemohla věřit, bylo by to smutné.
Jestli je Hana Pisarčíková a Jelínková současně nám zcela přesně může sdělit administrátorka stránek, která zná IP adresu přispívajících. Vzhledem k tomu, že jelínkoá zmizela a Pisarčíková se zčistajasna v tu chvíli objevila...je.
Pomohly ... (2005-04-16 00:00:11, Petra) Odpovědět
Vám Dagmar "Monika" s "Hankou", nebo se alespoň ozvaly ?
(bez názvu) (2005-04-25 15:36:14, Dagmar) Odpovědět
Markéto, chtěla jsem se s Vámi spojit,m ale ve FNKV je Markét Novákových plno. Zkusím se k V ám prokousat. Kdyby Vám to nedělalo moc velký problém, tak já mám linku 2674 (Šípová) nebo mejl sipova@fnkv.cz
Týrání koček - dotaz (2006-12-03 23:45:46, Bartáková) Odpovědět
Dobrý den, paní Oppová,
četla jsem Vaši radu na kocky-online.cz týkající se postupu při týrání zvířat.
Byla jsem dnes na výstavě opuštěných koček v Paláci kultury.
Setkala jsem se tu s jednou starší paní, která mi líčila, jak u jejího bydliště
na Praze 10 děti i dospělí týrají kočky.
A ohlášené případy policie ignoruje. Dokonce se jí i řekli, že nebudou zasahovat,
protože se jedná "jen o zvířata".
Nejhorší případ, který mi líčila byl, kdy bezdomovci chytili a zaživa stáhli z kůže
4 kočky. Ty křičely bolestí a strachy. Pak je upekli. Paní říkala, že na ně křičeli
(v okolí žijí jen staří lidé) a zavolali policii. Policie nepřijela.
Paní nemá internet, aby se podívala na zmíněné webové stránky.
Šla jsem tedy okamžitě na výstavě hledat někoho z organizátorů, kdo by ji
pro tuto situaci v budoucnu poradil. Byla mi doporučena pí Soběslavská ze
Sdružení na ochranu zvířat v krajní nouzi.
Dlouho jsme se starou paní čekaly, až pí Soběslavská dohovoří s nějakou jinou
návštěvnicí. Poté jsem se pí Soběslavské ptala na radu. Z její řeči vyplynulo, že pokud
jde o zvířata, která nejsou nikoho, nedá se příliš moc dělat. A rychle odešla.
Byla jsem dost zklamaná z jejího přístupu.
Nechci ale řešit pí Soběslavskou.
Chci Vás požádat o radu.
Co byste dělala Vy?
(Na odboru životního prostředí MÚ pro Prahu 10 paní byla. Úřednici to nezajímalo.)
Předem děkuji za radu.
Hezký den.
Klin klinem (2006-12-04 09:32:22, Kiwi) Odpovědět
Dobry den preji,
je to smutny, az hruzny fakt, ale zde policie nepomuze. Nepomuze ani hlaseni na urade, vykaslou se na to, mam nejednu vlastni zkusenost. Jedine co pomuze, je kanistr benzinu a zapalit... ty bezdomovce...
Je to desne, je to hruza, ale vyberte si, bud budou trpet bezbranna zviratka nebo lidi, kteri zbytecne dychaji vzduch a vlastnim pricinenim jsou tam kde jsou.. Ja jinou cestu nevidim.. pokud nekdo ano, rad si ji necham ukazat.
Co k tomu dodat!!! Jedině snad (2006-12-04 10:53:54, jana) Odpovědět
ty venkovní kočky "neochočovat",aby nebyly
zvyklé na lidi a před lidmi v
panické hrůze utíkaly a tím si
při troše štěstí zachránily
život.Přístup našich /námi placených/úředníků a policistů včetně městské je
zarážející a bylo by dobře tento příspěvěk poslat panu dr.Bémovi -primátor Prahy.V dnešních MF Dnes je velký článek o "náboru"lidí k městské policii-Praha /my občané Prahy/jim nabízíme nadstandartní platy ,byty atd.Moje zkušenost je taková,že od týrání zvířat je k týrání lidí a hlavně těch slabších jedinců jen kousek!!!
Týrání (2006-12-04 10:55:28, Alča) Odpovědět
Tak to je dobrý nápad. A nejlepší dojít za Bémem osobně.
Pan Bém /mimo jiné/ můj spolužák z VŠ (2006-12-04 11:04:13, jana) Odpovědět
má kolem sebe takovou hradbu
"bodygárdů" a sekretářek,že se
k němu normální člověk už příbližit nemůže.Je to již
"nová šlechta",kterou jejich
poddaní zajímají jenom před
volbami.
Nejlépe je to
adresovat dopisem buď přímo jemu do kanceláře,současně bych dopis asi adresovala na
vedení příslušné policejní složky.Ty utýrané kočky to nezachrání,ale mohli by to území či tu komunitu bezdomovců občas zkontrolovat.Bohužel,Praha se
stala "rájem" bezdomovců z celé ČR a nikdo tento problém neřeší.Většina z nic má své důchody či dávky,ovšem ty mizí v "chlastu" ,a tak na jídlo či platbu za nějakou ubytovnu již nezbýv.Těch "čistých" bezdomovců,kteří přišli třeba díky rodiným problémům o byt atd.je v této komunitě opravdu málo!
kočky (2006-12-04 12:24:22, Alča) Odpovědět
Ale to jsme paní Bartákové moc nepomohly. Víte Vy třeba jak na to? Možná tuto situaci nějak rozvířit, ale já nevím jak.
bezdomovci (2006-12-05 12:54:07, Irena) Odpovědět
Tak to je síla, a těmto také přeji, aby je někdo zapálil nebo aby zmrzli někde v příkopu, je to pakáž. Ale zase nejde házet všechny do jednoho pytle, vzpomínáte na koťátka od bezdomovce u paní Janouškové? To byla asi světlá výjimka, ale pár se jich snad najde, asi jako mezi všemi lidmi.
kočka a policie (2006-12-04 12:25:56, jana kohoutová) Odpovědět
Dobrý den -pokud policie nereaguje lze si na ni stěžovat - minimálně ve dvou bodech porušuje zákon - myslím, že přijaté telefonáty jsou zaznamenávány. Pokud potřebujete pomoci se stížností - ozvěte se na mail santa.kocici@seznam.cz ci sms 723 882 612. jana kohoutová
Třeba uspějete se stížností, (2006-12-04 13:58:03, jana) Odpovědět
zrovna dneska po přečtení MF Dnes mi "zatrnulo"-když zoufalá matka dítěte volala z
jiného města polici,že její
dítě je v bytě ,který právě vykradl zloděj a je tam v domě
společně s ním.Kluk "zalezlej"
strachy v koutě a policajti
poslali paní do p....Uvidíme
co vyšetří jejich slavná inspekce.A to si ji prosím platíme z našich daní.Nedělám
si proto iluze,že se někdy něco vyšetří.
Týrání (2006-12-04 14:21:53, Alča) Odpovědět
Paní Bartáková zkusíte se obrátit na paní Janu Kohoutovou? Prosím udělejte to. Pro záchranu ostatních kočiček.
Poděkování (2006-12-04 21:13:54, Bartáková) Odpovědět
Dobrý den, děkuji Vám všem moc za účast i rady. Paní Oppová mi už odepsala, takže propříště už budu vědět, co dělat nebo někomu poradit. Panu Bémovi psát nebudu, myslím si, že ho krom jeho platu a kariéry stejně nic nedojímá. Ještě jednou Vám, děkuji a přeji všem pěkné vánoční svátky.
Bohužel,to není problém pouze Prahy 10,já od svých přátel a (2006-12-05 07:57:38, jana) Odpovědět
spolupracovníků vím,že takto
"záhadně mizí"kočky i v jiných
lokalitách a nejenom divoké,ale i ze zahrad,dvorků
majitelů.Možná,že jednou dojde
i na slova z některého příspěvku-co se týká definitivního konce bezdomovců.Praha je bohužel vůči těmto lidem narozdíl od
menších měst až "neskutečně
tolerantní",takže se tady "vygenerovaly"skupiny ,
které jsou vysoce agresivní nejen vůči zvířatům,ale i vůči
lidem.
pro paní Bartákovou: (2006-12-06 15:48:01, Marie Jedličková) Odpovědět
prosím, napište mi váš e-mail, vyřešíme to s těmi kočičkami, mám zkušenosti s ocharnou zvířat a slibuji, že pokud se zjistí, že je situace opravdu vážná, s pomocí kočičky odchytám a vezmu si je domů. Můj e-mail: marie.a.jedlickova@seznam.cz
ochrana zvířat (2008-07-14 14:55:27, natálie) Odpovědět
Dobrý den , chtěli jsme vás poprosit aby jste se všichni koukli na tuto stránku: http://www.ochranazvirat.cz/Add/petice.htm a podepsali se, aby jste se tak pokusili pomoct zvířatům. Každý hlas pomůže!! Dokážeme to - dokážeme jim pomoct...pokud budeme chtít!!
Děs (2008-10-06 19:59:24, Nadikhindo) Odpovědět
Nevím, jestli to patří právě pod tenhle článek, ale tady jsem se zase jednou na Aukru zhrozila:
http://aukro.cz/item450916503_pohodova_kocicka_hleda_na_zimu_teply_domov.html
Je mi z těch lidí zle.
Ano, děs (2008-10-07 10:31:52, Lucie B.) Odpovědět
Jo, to slovo mě taky napadlo: Děs. Chlubit se nezmlsanou kočičkou, která sní i chleba a vařené brambory. Chuděra.
Jinak už tu je samostatné téma na fóru: "Hustý inzeráty na netu", tam se to přesně hodí.
No comment (2008-10-07 15:38:58, Nadikhindo) Odpovědět
http://email.seznam.cz/framesetScreen?sessionId=&url=%2FfolderScreen%3FsessionId%3D%26welcome%3D1
No comment? (2008-10-07 22:40:45, Lucie B.) Odpovědět
Co by to mělo být? Mě to odkazuje jen na vlastní mail.
Kydy (2008-10-08 20:04:22, Nadikhindo) Odpovědět
člověka, který tu chudinku prodává.
Vypadá to, že jsem ji vydražila, ale nemůžu si ji nechat. Nechce někdo krásnou bílomourinku?
Prosím o pomoc (2010-04-18 12:08:29, M. Hodanová) Odpovědět
Dobrý den, chtěla bych se zeptat zda-li by bylo možné nějakým způsobem ohlásit týrání zvířat anonymě z důvodu vztahů v okolí,nebo strachu, že majitel se bude mstít na mých zvířatech, nejde o bití, ale o dlouhodobý stav a zacházení s nimi. Prosím poraďte mi
Ano, to jde... (2010-04-18 13:21:20, Nadihkindo) Odpovědět
Zajděte normálně na policii... otázka je, jak se k tomu postaví, asi dost vlažně... Totéž Státní vet. správa... pokud zvíře není kaput, pak je podle nich zpravidla v pořádku... zkuste to nějak zdokumentovat... určitě poreferujte, jak to pokračuje.
Zkuste se třeba poptat na První společnosti za práva koček, ti budou mít hodně zkušeností s takovými případy...
Anonymní hrdinství? (2010-04-19 08:10:47, Mae) Odpovědět
To jako že dotyčného nahlásíte polici a pak když ho potkáte tak ho s úsměvem pozdravíte? A optáte se jak se daří??? Vy asi žijete na vesnici, že ano? Více odvahy!!!! A nebo anonymně mlčte...
Nejde o hrdinství, Mae, (2010-04-19 08:24:27, Naďa) Odpovědět
jde o zvířata. Jak byste ochránila své kočky, které jsou zvyklé chodit ven, svého psa, který běhá po zahradě, před pomstou nějakého zlého člověka? Víte, jak je jednoduché hodit nepozorovaně přes plot otrávený kus masa?
nejde o hrdinství (2010-04-20 17:17:21, M. Hodanová) Odpovědět
jde o snahu pomoct koním v příšerném stavu, už jsme se snažili poradit, pomoci majitelce, ale ta bohužel tvrdí že zhubnutí na kost přes zimu a s minimem sena je zcela normální jako v přírodě... a ochránit svoje koně na pastvě je zde zcela nemožné, třeba jen před otevřením ohrady.. Bohužel ani veterinář, který koně viděl po úraze jedné z kobyl nic nepodnikl, jinak děkuji za rady, doufám, že budeme moci nějak pomoct
Slepá štěňátka v krabici (2010-06-14 16:39:45, Anna) Odpovědět
Tento příběh se stal tak před 6 lety mé sousedce,bylo to brzy ráno,někdy v listopadu,byl ranní mrazík a Ona šla venčit svého psa,ten vyčmuchal v trávě krabici od bot,nechtěl se od ní hnout,tak se šla podívat a když ji otevřela,našla v ní 3 malá slepá štěňátka,se zaschlou pupeční šňurou.Neváhala ihned s nimi běžela domů,zabalila je,byli strašně studení,uložila pod topení,utíkala koupit Tatru mléko,nakrmila je,promasírovala bříška a zadečky,když je dostala z nejhoršího,nastartovala auto a odvezla je do útulku,doteď bylo vše v pořádku,zachovala se moc hezky,udělala co mohla,aby je zachránila,ale když to v útulku povyprávěla,řekli jí že by s takovou příhodou mohl přijít každý,kdo se chce zbavit nechtěných štěňat nebo koťat a že s tak malými máďaty bude hodně práce a že to také něco stojí,chtěli po ní docela dost peněz,za to že si je tam nechají a postarají se o ně,dělalo to několik tisíc.Nakonec si je tam tedy nechaly,po delší výměně názorů,bez poplatků.A tak se ptám,co dělat,když by se nám,nebo Vám,nebo komukoliv jinému stalo něco podobného?Volat policii aby to vyfotila a zdokumentovala a mezi tím,než dorazí,jestli tedy dorazí,je nechat zemřít,nebo se zachovat jak sousedka,pomoci jim a pak je nechat před vraty útulku,nebo co jiného?Jak jim pomoci aniž by jsme to pak neodnesli?
Týrání kocoura v praxi (2013-02-20 12:56:26, Blažíková L.) Odpovědět
A ještě majitelku kocoura za to někteří chválí. Chudák zvíře - když majitel nemá soudnost a najde se veterinář, který se k tomu přidá. Palec dolů.
http://hobby.idnes.cz/diskuse.aspx?iddiskuse=A130219_140016_hobby-mazlicci_mce
kocourek šikulka (2013-02-20 13:53:38, JanaL.) Odpovědět
Kocour je zjevně šťastný a spokojený. Vám by se líbilo, kdybyste někdy přišla při autonehodě o jednu ruku a jednu nohu, že by vás hned nenechali utratit? :o)))
OPRAVA (2013-02-20 13:55:02, JanaL.) Odpovědět
správně ...nechali utratit ...
už zase (2013-02-20 20:50:36, nadikhindo) Odpovědět
tady někdo píše mým jménem.
jdu nahlásit.
Barevná legenda komentářů:
maximálně 2 dny staré, maximálně týden staré a starší;aktuálně vybraný komentář
|
^ zpět k článku
|
|
|