|
Komentáře k článku
|
Článek:
Kočka, toxoplasmóza a těhotenství
Na větu 'My už tu kočku nemůžeme mít, protože manželka je těhotná' jsou pracovnice útulků stejně alergické, jako býk na červený hadr. Valná většina 'zaručených' zpráv, které tvrdí, že kočka je pro těhotnou ženu nebezpečná, jsou nepodložené bludy. Na to, jak to je s nebezpečností kočky pro nastávající maminku a její dítě, se podívala manželka našeho programátora, která mimochodem očekává radostnou událost v září ...
( | poslal: Zdeňka Gašparíková | 27.06. 2002 | čteno: 180758x | komentářů: 391 )
|
Komentáře: Taky mám toxo (2002-07-31 00:00:00, Anička Fibingerová) Odpovědět
Mě zjistili toxo poté, co mi v pravém třísle naběhla jakási boulička. Šla jsem na operaci a oni to poslali na patologii. Bylo to už loni a nikdo neví, kam se to podělo nebo jaký je výsledek. Prostě nevím, co to teda bylo. Doktorka v Liberci je vcelku nemožná. Není mi schopná říci něco konkrétního. Asi toho taky moc neví. Všechny důležité informace jsem se dověděla od mojí tety, která toxo taky měla a pak z internetu. Podle toho, co jsem se dověděla je to asi takhle. Dostanete to jednou, potom si vytvoříte protilátky a už to vícekrát nedostanete. Je lepší dostat to před těhotenstvím. Dokonce jsem někde četla hrozivé číslo o tom, že toxo má velká část populace. Doktorka mě strašila, že budu muset během těhotenství brát nějaké šílené dávky léků. Kdo má těm doktorům věřit???? Na můj dotaz, jak se toxo léčí řekla, že pouze při poruchách zraku se musí brát nějaké šílené léky s velkým množstvím negativních vedlejších účinků. Jinak se to prý nijak neléčí. Tak teď stále chodím na odběry krve a vždycky si tam připadám jak pokusný králík, když mi pravidelně odebírají tak 5 zkumavek krve. Navíc paní doktorka nedodržuje ordinační dobu a tak se mi stalo, že jsem tam i přesto, že jsem byla objednána na určitou hodinu čekala o 2 hodiny déle.
Pevné nervy vám všem přeje Anička a děkuji moc za tuhle stránku.
Aničko, také mám toxu (2004-10-13 21:50:53, Petra P.) Odpovědět
a skutečně jí za život prodělalo 80% populace, když si zajdete na infekční oddělení (Bulovka), že chcete udělat na testy na toxo, budou na Vás koukat jako na hypochondra, protože "to má každej. Důležitéje nemít jí pouze v prvním trimestru těhotenství.
toxo v 7 měsíci (2006-01-09 14:41:47, Eva) Odpovědět
Lékaři vědí, co dělá ta nemoc, ale neví, jak se z koček přenáší a většinou neví nic o kočkách, takže jejich varování je prevence.
Kromě 1.trimestru je další riziko v 7 měsíci kvůli vývoji zraku.
Nenechte se vystresovat. Já jen přenechala kočičí wc manželovi a jsem klidná. Užívám si i s miminkem kočičí vrnění. Eva
Toxoplasmosa (2014-12-28 18:20:19, Drahuš) Odpovědět
Měla jsem ji ve 22 letech (je mi 53 let) a přišli mi na ni náhodně při odběrech. Měla jsem tu první možnou špatnou hranici. Na bulovce mě pravidelně odebírali krev a po nějaké době mi sdělili, že OHNISKO NÁKAZY SAMO VYHOŘELO, a to už jsem byla ve druhém měsíci těhotenství. Dnes je mé dceři 29 let a je to zdravá a chytrá holka. Nic není tak hrozné, jak se zdá. Zdravím
Asi zakhle (2005-07-31 22:43:15, veterinarka) Odpovědět
pokud chcete mit opravdu jistotu ze se v tehotenstvi nic nestane vysetrete si protilatky...pokud je mate, v tehotenstvi muzete byt naprosto vklidu...uz to nedostanete i kdyby okolo chodily kocky s toxoplasmosou...a pokud ma vase kocka take protilatky(jejichz titr se po 2 ty nezvysil) tak je sance na nakazu 0%...
Toxoplazmoza (2009-03-14 22:18:59, Jana) Odpovědět
Dobry vecer.Ja mam na Vas prosbicku.Jak nebo kde zjistim jestli jsem nebo nejsem odolna proti toxoplazmoze.Predem dekuji.
odolnost (2009-03-15 13:45:40, Helena) Odpovědět
To není odolnost, to je nakaženost.
Lidi se dělí na:
1) toxo negativní - nemají v těle daného prvoka a nemají proti němu protilátky; při prvním kontaktu můžou mít výraznou reakci
2) toxo pozitivní - už mají v krvi několik prvoků z dřívějška (nikdy se nenamnoží, pokud nedostanou nemoc typu AIDS, nebo imunosupresi při transplantaci) a proti nim mají vytvořené protilátky, které působí na všechny "nově příchozí" toxoplasmy
Zjišťuje se krevním rozborem, měl by to udělat jak obvodní lékař, tak gynekolog (prostě vzít krev a poslat jí do laborky)
prodělaná toxopl. (2009-06-16 08:34:57, Jana H.) Odpovědět
Dobrý den, také jsem prodělala toxoplazmozu. Myslím, tak před 10-ti lety. Bylo mi tenkrát 15 let. Na krku se mi objevila uzlina, podle krve zjistili pravě toxopl. Poslali mne tenkrát k lékaři na infekční, který mi pouze na nějakou dobu předepsal léky, s tím, že u kluků se tato nemoc neřeší vůbec. Po dobrání léků už nikdo neřešil, zda toxopl. odezněla. Nyní, když jsem byla u své gynekoložky, ptala jsem se jí na to. Pro případ, že by jsme otěhotněla. Řekla mi přesně, že je jedině dobře, že jsem ji prodělala již tenkrát.Že jsem měla vlastně štěstí. a v případě, že bych otěhotněla, uděláme testy, zda je vše v pořádku...
Nesmysl, nevzdavejte to ! (2003-11-27 18:20:23, sara) Odpovědět
Prozila jsem tehotenstvi sice v dobe uz dnes temer archaicke, ale NIKDY nikomu z nasi rodiny neprisla na rozum jedina myslenka na to, ze bychom se vzdali naseho kocicaka. Tehdy uz to byl pan ve strednich letech a kdyz se narodilo miminecko, bylo uzasne pozorovat, jak kocour slidi kolem postylky a nasava do nosanku tu zvlastni miminkovskou vuni. Podotykam, ze me tehotenstvi probehlo zcela bez komplikaci a z miminecka je dnes vytahly, fousaty jedinec :-)))/ kocicak nam odesel v pozehnanem veku 14 let/ a verte, ze pozorovat pri laskypkneych hrach male decko se zviretem vam vynahradi veskere tryzne zivota...
Ma predchozi odpoved byla pro PAVLU (2003-11-27 18:23:05, Sara) Odpovědět
...... nejak se to spatne zaradilo. Pavlo, rozhodne kocenu nikam nedavejte!
díky (2009-07-21 13:47:59, Markéta) Odpovědět
děkuju za pozitivní příspěvek, už se začínám děsit toho, co mi říká okolí a jak mě stresují, že mi v těhotenství kotě ublíží. dostala jse koťátko minulý týden, jsem v 18.týdnu. o toxoplasmoze jsem něco málo věděla, ale doufám, že s emi to vyhne a všechno bude v pořádku.
Lidi jsou divní (2004-04-19 19:15:18, Markéta) Odpovědět
zvláště pak ti, kteří v životě kočku nechovali. Moje maminka odnosila mě i sestru, přičemž měla na krku dva kocoury, kteří notabene mohli ven, a setkávala se s řadou koček a dalších zvířat. Děti chci mít samosebou taky, ale rozhodně kvůli tomu nebudu likvidovat svůj zvěřinec sestávající ze 3 koček, 1 fretky a dvou králíků. Dva roky bydlíme na venkově a pokud bych se nemohla setkat s žádným zvířetem, asi by mi to moc neprospělo, jeliož bych musela sedět pořád doma (popř. si vsugerovávat lahůdky jako je toxoplazmóza) :o)
toxo (2011-02-17 11:20:57, monika) Odpovědět
hm, tak až ti řekne doktorka ve 20 týdnu těhotenství, že máš akutní toxoplazmozu z koček a že malé může být s největší pravděpodobností postižené, tak teprve pak zjistíš jaké to je... Ano pokud jsi od mala s kočkama, tak máš protilátky, ale pokud jsi k nim přišla do styku jako já v těho, tak je to bohužel na mašlu a kočky od této chvíle nesnáším!!! Asi nevíš jaké to je mít v rodině postiženého člověka, že??? Já mám jít teď na potrat skrz zk... kočky a toxoplazmozu a je to velmi příjemné, když už cítím pohyby!!!
Toxo: Vy jíte kočičí výkaly, (2011-02-17 12:17:48, Nadikhindo) Odpovědět
že máte toxoplazmózu z koček? Protože to je jediný způsob, jak od koček toxoplazmózu chytit. A musí být dva dny uleželé. Zvláštní chutě...
Pokud opravdu krutě nezanedbáváte hygienu, pak od koček toxoplazmózu fakt nechytnete. Spíš z potravin. Doktorka mele nesmysly a nevěřte tomu, že co doktor řekne, to je svaté. Mně za život nakecali doktoři takových blbostí... díky jejich "péči" (tedy některých) je zázrak, že jsem naživu.
Zajímavé je, že jsem pomalu zabíjející chorobu chytla od lidí (kapénkový přenos, aby bylo jasno) a na lidi jsem paušálně nezanevřela. Chápu, že jste v nepříjemné situaci, ale reagujete na ni extrémně nezrale. Hlavně klid.
Jakým způsobem, Moniko, (2011-02-17 13:17:24, Naďa J.) Odpovědět
jste přišla s těmi kočkami do styku? Vysvětlila vám doktorka, jakým způsobem se toxo z koček na člověka přenáší? Možná to ani neví...
Toxoplasmózu od kočky (2011-02-17 13:56:17, Markéta) Odpovědět
je možné dostat jediným způsobem - 48 hodin starý kočičí výkal nemocné kočky se musí dostat ústy do vašeho těla a projít zažívacím traktem. Myslíte, že se něco takového mohlo stát?
Humání doktoři nevědí (2012-09-11 10:06:47, Martina) Odpovědět
Mám pocit, že gynekogové by všichni povinně měli jít na nějaké školení k veterinářům. Absolutně nevědí nic o přenosu toxoplasmozy. Už tady toho bylo řečeno hodně a všechnoi jsem nečetla, ale říkal mi veterinář, že kromě toho, že toxoplasmy se dovyvinou až v tom dva dny starém hovňousu a přenášejí to výhradně kočky do jednoho roku, tak navíc každá kočka může být nakažlivá tak maximálně týden ve svém celém životě. Takže vzhledem k tomu, jaká je promořenost populace, je jasné, že v 99 % to lidi od koček nemají. Já mám posledních 20 let okolo sebe neustále kočky, i se starám o různé nalezence, jedno nové kotě mi zrovna leží na klíně, a v těhotenství mi pokaždé testy beztak vyšly negativní, a to nejsem zrovna hygienicky založená :)
technicky vzato (2012-09-11 10:53:34, Kittah) Odpovědět
Technicky vzato to všichni mají "od koček", protože ty oocysty se neberou odnikud odjinud než z koček.
Že ten mechanismus nedokáže pochopit dojička z bývalého JZD, budiž. Ale že kvalifikovaný lékař mele o tom, aby těhotná ženská kromě péče o kočičí WC také nehladila kočky a nedávala jim krmení, to mi fakt hlava nebere. Prostě ti lidé na to hledí jako kdyby se to přenášelo podobným mechanismem jako třeba blechy. A že se doktor nevyzná ve způsobech přenosu parazitů, to je fakt průšvih.
A naopak na zeleninu, maso, práci na zahradě... nikdo neupozorní.
Vzpomeňte si na smrtelnou mutaci E.coli minule. Mě je úplně jasné jak to vzniklo - ty naklíčené fazole byly v misce zatavené v igelitu, a když je to pod igelitem, tak je "čisté". E.coli nelepí, propláchnout to v cedníku by bohatě stačilo. Několik mrtvých mladých lidí, úplně zbytečně. Okurky byly taky dobrý tip, chápu proč se na ně zaměřili - také jsou občas zatavené v igelitu, a lidi to jen loupou a jedí neumyté.
To by naše babičky neudělaly. Ty věděly, že na ovoci a zelenině můžou být "vajíčka červů". Dneska si lidi myslí, že to umýváme kvůli postřikům. A že když je to v bio kvalitě nebo z vlastní zahrady, tak se to vlastně umývat nemusí.
jíst exkrement (2015-03-02 14:20:47, Ana) Odpovědět
Ono to nemusí být přímo exkrement, kočky ve stelivu taky šlapou, nohy si po tom obvykle nemyjou. Pokud vím, cysty jsou dost trvanlivé, udává se až dva roky (od toho týdne, kdy kočka poprvé snědla myš, nakazila se a byla infekční), takže problém je spíš s pokaděnými záhony a tak. Nedovolila bych si říct, že kočičí existence je tak čistotná, že je to vyloučeno.
Jsem gay, mam vyhrano (2004-07-22 23:56:44, Ouso) Odpovědět
No ja jelikoz jsem stastny to muz, kteremu bylo doprano uzivat si v zivote sam sebe...s timhle nikdy mit problem nebudu. Zarazi me jak vam vsem jde o to byt plodny!!! jezisi...jak ty zvirata, podejte si ruce
Pokud vím, (2004-07-23 07:50:49, Ivana) Odpovědět
příroda dala člověku (i těm zvířatům, pochopitelně) reprodukční schopnosti, chová se tedy podle toho.Co se Vám na tom nelíbí?
Ouso (2004-07-23 09:05:28, Zdeňka G.) Odpovědět
Většinou jsou zvířata lepší rodiče než lidi, proto si z nich raději vezměme příklad.
Hlavni charakteristika tohoto gaye (2005-10-31 17:29:57, Klara) Odpovědět
Ne gay, hlavne debil!
Eva K (2006-01-09 14:45:17, Eva) Odpovědět
Nebýt tehle potřeba "být plodný", tak tady nejsi.
Nemyslím, že by to byla jediná lidská potřeba, ale možná ty ji vidíš, protože se tě netýká, aspoň tedy duševně.
Tak toto je uplne presne (2006-10-20 12:55:53, Nene) Odpovědět
vacsina gayov co poznam vidia len sami seba - a podotykam ze mily gay sa asi svojich deti nedocka a v zivote nebude vediet ake je to krasne.
Ale dakujem vsetkym ktori pisu pravdu o tejto chorobe - dolezite je byt informovany a spravne.
OSLE! (2006-10-20 22:11:48, motty) Odpovědět
Prosím, nedělej nám ostudu. Kdyby ostatní neřešili plodnost, tak bys tu nebyl ani ty.
:-) (2006-10-20 22:15:54, motty) Odpovědět
omlouvám se NENE, můj příspěvek patří o kousek výš
nejsi gay, ale debil... (2006-08-18 11:07:21, konsel007) Odpovědět
tohle muze napsat jen naprosty (damy prominou..) kokot...vcera jsem se dozvedel, ze budu otcem a rict mi tohle priteplenej hosik do oka, nejspis uz se skrz nej hned tak nepodiva..jinak dik za uklidneni, ma mila jiz nekolik let kocky ma, tak snad bude vsechno v poradku...milujme se a mnozme se..navzdory vsem registrovanym sobeckym zmetkum.. ;-)
Nemáte vyhráno... (2006-09-24 17:24:42, Petra) Odpovědět
...toxoplazmózu můžete chytit stejně, jako kterýkoli heterosexuál. A když budete HIV pozitiv (nebo mít jinou nemoc snižující imunitu), proběhne u Vás s klinickými příznaky. V lepším případě skončíta na neschopence na Rovamycinu, v horším na infekčním oddělení na antimalarikách.
Je třeba se množit, aby Vás měl kdo živit, až budete v důchodu :-)
Milý gayi, (2007-06-14 09:48:25, mamča) Odpovědět
s Tvými názory je vlastně moc dobře, že se nebudeš dále množit.
Myslím, (2008-09-20 18:43:36, Nadikhindo) Odpovědět
že množit by se nemělo asi 90% všech nahatých opic, bez ohledu na rasu, náboženství a podobné škatulky. To, co děláme se svými potomky, se svým prostředím, sami se sebou - a koneckonců často i se svými zvířaty (teď se rozhodně nechci dotknout nikoho ze zodpovědných kočkařů přítomných na těchto stránkách) - je trestuhodné a tristní. Mimo jiné, nejlidnatější země jsou největší magnety pro katastrofy typu války, hladomory, epidemie a vznik totalitních režimů, to je statisticky dokázáno. Osobně nezávidím nikomu, kdo se rodí do téhle doby a na tuhle planetu. Já děti nechci právě PROTO, že je mám ráda, postarám se místo toho o kočky a dá-li pánbůh prostředky, ráda rozjedu třeba dvacet dálkových adopcí. Není to akt "vyhnaný" hormony - a nemyslím si, že by to bylo oproti pořízení vlastního dítěte morálně či emocionálně méněcenné. Prostě jenom dokážu odhadnout, na co stačím, navíc v dnešní době má člověk velmi omezené možnosti, jak na této planetě i např. na lidech v rozvojových zemích nebo třeba na dělnících v Číně neparazitovat, tak proč mám rozmnožovat řady nás, parazitů téměř proti své vůli? Zaplaťpámbu za každého gaye či mnicha, stejně jako zaplaťpámbu za každou kastrovanou kočku! Nevidím v tom rozdíl.
Parazitování (2008-09-21 11:35:32, krmič) Odpovědět
S tím parazitováním to je snad přesně naopak, ne? Spousta líných Afričanů je na evropské pomoci naprosto závislá. Ti by se opravdu rozmnožovat asi neměli. Ale konec konců, i ti opravdu pilní Číňané by si své výrobky mohli... kdybychom jim za ně neplatili.
Rasistické plky (2008-09-21 11:51:00, Nadikhindo) Odpovědět
sem opravdu netahejte. Parazitujeme na tomhle světě svou chlamtavostí a sobectvím, Evropan jako Afričan jako Američan jako atd., všichni si kupujeme věci, které vyráběly někde děti s dvacetihodinovou pracovní dobou, o ničení životního prostředí nemluvě. Pokud nechceme takto konzumovat, můžeme si leda tak jít narýpat kořínky, pokud je ještě vůbec kam (kde máme hledat kořínky na nekonešných plochách asfaltu a betonu, že ano). Svádí se to na kapitalismus,jindy na komunismus ale to jsou oboje pouze ošklivé příznaky celkového onemocnění, kterým je masovost lidské existence a lidský nekonečný egocentrismus (opět, pozitivní výjimky, které toto čtou, nechť prominou). A na naší pomoci neparazitují ti chudáci afričtí rolníci, ale zpravidla jejich vládcové, kteří studovali kde? - Většinou v Evropě!
Souhlasím! (2008-10-09 23:49:54, Elzina) Odpovědět
Konečně někde nalézám někoho podobně smýšlejícího. Jsme parazité proti své vůli - to je pravda. Děti mám a chci mít, v tom se lišíme - věřím, že se mi daří vychovávat je v tomhle smýšlení (neříkám jim, že parazitujeme, ale snažím se, aby si uvědomovali, že náš přepych někde někoho něco stojí... a taky přírodu atd...). Někdo by mohl říct, že jim kazím dětské radosti... Ale kéž by mohly mít děti třetího světa jen desetinu jejich radostí! A nakonec - v tom přepychu jsou ty radosti trochu pochybné... Ale to už moc filozofuju...
Souhlasím s oběma příspěvky výše, (2008-10-10 10:51:25, JanaR) Odpovědět
a v životě se snažím chovat ekologicky. Šetření energí je samozřejmostí mého života. Pokud to jde kupuji zboží Fair Trade, to nevykořisťuje výrobce či pěstitele a moc doufám, že se u nás více rozšíří. Musím taky s lítostí konstatovat, že jsme přemnožení paraziti. Rozhodně jsme tu v ČR velmi roztažení. Lidé ještě funkční věcí vyhazují a urychleně zakoupí nové, jen aby byli IN:o(, to svědčí o vykořisťování planety. Bojužel chtivost je určitě jedním z ukazatelů nekultury národa, který jde za hlasem, že neexistují globální změny klimatu zaviněné člověkem a proto není potřeba se nijak omezovat. Ale planeta nás už má dost a dává nám to sakra pocítit. Jestli ani tohle lidi neprobudí ze snu o blahobytu, tak nevím.....
Tenhle blábol (2008-10-11 11:39:10, krmič) Odpovědět
snad nemá cenu komentovat. Ale já jsem myslel, že je to web o kočkách, a ne o zelené ideologii.
"... komentáře slouží k diskusi o obsahu článku" - je dole napsáno.
(Sám jsem se teď ovšem proti tomuto pravidlu provinil, sorry. Můžete to smazat.)
Smazat se můžou (2008-10-11 13:43:21, Nadikhindo) Odpovědět
i moje příspěvky, nejsou úplně k věci... Ovšem jen kroutím hlavou nad tím, že jakmile se někdo zamýšlí nad tím, jestli náhodou neškodí svému okolí, začne se nějaký průměrný český konzument ohánět hrozbami zelené ideologie a podobnými BLÁBOLY. Nevím, co má co snaha o zmenšení vlastního sobectví společného s ideologií. Všechny ideologie stojí a padají se sobectvím, ať už indiviuálním, nebo kolektivním.
Tak a může se to mazat. Bavíme se o kočkách. Snad to nikdo nenazve snahou o omezování svobod obyvatelstva ve prospěch koček, potažmo další nebezpečnou ideologií.
jé, (2009-06-25 17:13:06, Pyxis) Odpovědět
ty buzerante..
Souhlasím (2005-06-06 22:19:21, Lucka) Odpovědět
Jsem v osmém měsíci těhotenství. Máme chov kočiček a navštěvují nás různí zájemci o koťátka. Mýtus o toxoplasmose a těhotných je velmi rozšířený. Minimálně každá druhá návštěva se mnou vede téměř spor, že bych neměla ke kočkám vůbec přijít. Snažím se vše vysvětlit. Myslím si, že mám zjištěné všechny dostupné informace. Tak nezodpovědná snad není žádná matka, aby ohrozila svoje dítě. I když spousta lidí si to o "nás" těhotných myslí.
Toxoplasmosa (2007-04-01 23:51:33, xn) Odpovědět
Nelze vycházet ze zkušeností jednotlivce. Může mít štěstí.Riziko je známe lékařským výzkumům již 0 let !
A co psi? (2007-05-21 08:24:27, mikule) Odpovědět
Jsem ve druhém měsíci těhotenství a mám 2 kočky, s kterými se nikam nechystám.
Ale stříhám psy. Při posledním stříhání mi paní říkala, že bych neměla sahat na cizí psy. Tak jaký je mýtus o psech?
Kočka a toxoplasmóza (2009-02-13 20:52:48, Jana) Odpovědět
Dobrý den, přečetla jsem si tu mnoho příspěvků, které spojují i vylučují možné souvislosti kočky a toxoplasmózy. Ale upřimně řečeno, strach mám stále. Přítel si pořídil kočku, tedy lépe řečeno, našli jsme ji venku. Chvíli byla u nás doma, pak ji prohlédl veterinář a oočkoval. Teď je u nás doma na stálo. Miluje syrové maso, přítel jí ho občas dává. Jenže někdy se kočička pěkně vzteká a za odměnu, že jí ho nechce dát, nám udělá hromádku na koberci.Přítel to pak uklidí, ale za pár dní či týdnů to dopadne stejně na stejném místě. Přítel si s tím nedělá násilí, sesbírá to čím se dá. S kočkou se mazlí, občas s ní jí i z talíře. Ne, že bych měla něco proti kočkám,mám je celkem ráda, ale jsem zastánce "každý ze svého talíře". Tak se trochu bojím, jak by to mohlo být s tou toxoplasmozou popř. přenosem od zvířete či z člověka na člověka a případným rizikem v těhotenství, o kterém přítel zatím nechce příliš slyšet..
Toxo (2009-02-14 00:06:46, Nadikhindo) Odpovědět
První věc je, že pokud Váš přítel nechce o těhotenství ani slyšet, nehoňte ho do toho! Je to smutné, ale lidé je na světě víc než dost a pokud nejste na dítě připravení oba, koledujete JEMU - DÍTĚTI - o průšvih (který se může projevit i po letech, třeba v pubertě).
Druhá věc je, že kočka je většinou nečistotné z důvodu stresu. Popřemýšlejte, jestli nejde i o něco jiného, než jen odepírání syrového masa.
Třetí věc - se syrovým masem bych byla hodně opatrná. Někdo doporučuje důkladně přemrazit, jiní tvrdí, že ani to není úplně spolehlivé, každopádně po kontaktu se syrovým masem bych si dobře umyla ruce.
No a pokud všechno dobře vyčistíte, neměli byste se od kočky nakazit. Zkuste se poradit s veterinářem, jaká dezinfekce toxoplazmózu zničí (já to nevím).
pozor oocyta! (2009-02-14 03:58:25, Helena) Odpovědět
Kombinace toxoplazmoza + těhotenství je nebezpečná jen pokud se žena DO TÉ DOBY TOXO NEGATIVNÍ nakazí během těhotenství. Pokud má žena toxoplasmosu v okamžiku otěhotnění, tak je vše naprosto v pořádku (pokud zároveň nemá HIV nebo nemá imunosupresi kvůli transplantaci).
Nakazit se dá pojídáním dva dny starého kočičího trusu, ochutnáváním syrového masa a ze špatně umyté zeleniny / ovoce. Popravdě řečeno, myslím, že naprostá většina těch nákaz v těhotenství bude způsobená změnou jídelníčku, tzn. zařadí se ovoce a zelenina z venkovské zahrádky, pořádně se neodrbe (přiznejte se, kdo odflákne pucování jahody, pokud je tak zralá až se rozpadá?), případně doteďvegetariánka začne jíst nějaké to maso, a neštěstí je hotové.
V některých zemích má toxoplasmosu 80% lidí - kolik by pak na světě muselo být retardů? (no, i když občas to tak vypadá...)
Vypadáto tak, (2009-02-14 10:41:15, Nadikhindo) Odpovědět
ale na toxoplazmy se to asi svést nedá...
Mimo jiné (2009-02-14 11:09:25, N.) Odpovědět
moje schopnost bezchybně psát, že... a to toxo nemám (zato těch koček!!!)
KIkInqA (2009-07-03 17:39:14, Krístínka Jumanngová) Odpovědět
To jse máte paní Pavlo Kočičky jsou moji mazlíčci :D
toxo a ne-těhotenství (2009-08-16 09:46:26, miluška) Odpovědět
přidávám vám svoji zkušenost,v 25letech jsem zjistila že jsem těhotná-konečně po dlouhém čekání,jenže ejhle za měsíc přišla dyagnoza mimoděložní těhotenství.lékaři okamžitě vše přisoudí srůstům a je to.nikoho nenapadlo že to mohla způsobit toxoplasmosa.od té doby se vir v těle drží a už nemohu dva roky otěhotnět,až jsem ted nahodou přisla do jednoho body centra který se zabývá magnetickou resonancí a propaguje medicínckou metodu dr.Jonáše.takže po dlouhé době jsme přišli na to že žádné srůsty ani nic takového mimoděložní těhu nezpůsobili ale byla to toxo.ted beru pár přírodních preparátu a hned jak se to vyléčí-jestli někomu doktoři říkají že se to neléčí tak asi nejsou doktoři,nechtějí jen aby jste je otravovali-tak se pustíme do našeho vytouženého miminka.
A kočky? (2009-08-17 07:50:38, D.N.) Odpovědět
A jste/byla jste chovatelka koček? Přicházele jste do styku s kočkou? O tom nepíšete...
Barevná legenda komentářů:
maximálně 2 dny staré, maximálně týden staré a starší;aktuálně vybraný komentář
|
|
|