|
|
Dvě prosby pro siamského prince, potupně zvaného "Dráteník"
Našel se kocour ve "zvláštním" stavu, pomozte prosím s hledáním jeho páníčků a jeho léčbou, rozšiřte tuto informaci mezi další lidi… Siamský "Princ Dráteník"děkuje.
"Princ Dráteník" je záhadou, ke které nám chybí klíč. Kocourek, střední věk, může mu být šest, ale taky třeba čtyři. Je kastrovaný. Má typické zbarvení i stavbu těla, asi by nevyhrával tituly, ale siamák to je, to bez diskuse.
Princ Dráteník
Našel se na Praze 4 a stále nikomu nechybí. Dva týdny jeho nálezkyně hledala, čí by mohl být, včetně obvolávání veterin atd., neúspěšně.
Kocourek má dvě zlomeniny, které jsou obě zhojené, tzn. data staršího než 7 – 8 týdnů. A teď ta záhada. Přední tlapka je křivě srostlá, zdeformovaná, ale dle slov veterináře by v době čerstvého poranění šla bez problému zhřebovat. Byla tedy zřejmě neošetřená. Ale druhá zlomenina, čelist, je zdrátovaná. Napadaly nás varianty jako "měl sádru, kast a sundal si to", ale pokud byla tlama drátovaná a noha "drátovatelná", řešilo by se to pravděpodobně najednou. Může jít o dvě zlomeniny různého data, ale nevypadá to pravděpodobně.
Princ Dráteník na operačním stole
Netušíme, zda kocour utekl někomu uprostřed léčby, nebo jestli je třeba vyhozený, ale zkušenost praví, že investuje-li někdo do zvířete za kastraci a nemalé prostředky na drátování čelisti, obvykle ho pak nevyhodí. Snad po něm někde někdo brečí. Rozšiřte prosím tuhle informaci všude, kam se dostanou kočkaři a kočkomilové, ať se má "Princ Dráteník" možnost vrátit domů. Teď je nešťastný, smutný, naštvaný.
Jeho náladám se není co divit, tlama ho musela už pekelně bolet. Dráty z čelisti totiž už měly být vyndané, dráždily spodek tlamy až vznikl absces a celá dolní čelist byla v zánětu, podebraná, musela to být dost velká bolest. Kocour navíc není zrovna nakloněn ošetřování, má tedy depotní antibiotika a dostal i léky na bolest. Náš veterinář, teď už nepotřebné, dráty odstranil a tlamka se snad pomalu začne hojit, tak se, doufejme, kocourovi zlepší i nálada. Na nožičce už bohužel není co spravit, je špatně, křivě srostlá, ale kocourek ji může používat.
Křivě srostlá nožka
Teď ta druhá prosba, asi tušíte. Jelikož se nám teď zlámaní sešli hned dva - máme ještě malé koťátko se zlomenou nožičkou a nutnou operací - náklady už zase překročily obvyklé limity a nedostává se penízků na uhrazení zákroků. Pokud můžete pomoci, přispějte prosím na účet 152335352/0600 s VS 37283645 (tzn. "dratenik" na klávesnici mobilu - příspěvky jsou odečitatelné z daňového základu). Jak jste už určitě uhodli, tyhle dvě "zlomeniny", malé kotě i "Princ Dráteník", pobývají v péči kočičí tety Marcely na podbrdské marodce. Děkujeme velmi za pomoc, koupeme se teď v záplavě koťat a s tím, jak léto přejde v podzim, to bude už jen horší, do listopadu bude těch prcků už jen přibývat. I sama marodka má několik "lahvičkových"mimin a na takovéto nečekané katastrofy se peněz zoufale nedostává.
Vyndávání drátů z čelisti
Omlouvám se za stručnost, podrobnosti napíšu později, nebo to raději nechám na jeho "ošetřující tetě". Teď bych o něm stejně nic hezkého nenapsala, já jsem tu spíš na manipulaci, která se kočkám moc nelíbí a on je velmi sveřepý.. Nedivím se mu, musí být i velmi nešťastný. Je poznat, že jde o dříve rozmazlované zvíře, snad jedináčka, milované. Zkuste prosím zapátrat mezi lidmi okolo sebe, jeho majitelé nemusí mít možnost přístupu k internetu, možná neví, kde hledat. Modré oči "Prince Dráteníka" smutně prosí o pomoc.
Související odkazy:
přidat do oblíbených | poslat e-mailem | vytisknout | sdílet | |
přidej komentář
| vypiš komentáře
Komentáře:
veterináři (2009-08-26 12:48:10, Bára) Odpovědět
Poslala jsem e-maily všem veterinářům v Praze, které jsem na seznamu.cz našla. Těm, kteří neměli uvedený e-mail, během dneška nebo zítřka ještě zavolám. Snad se tak majitel najde a Dráteník se vrátí domů.
chovatel (2009-08-27 07:38:37, dubraro) Odpovědět
Tak mne napadá, docela dobře to může být kocour s PP. Třeba by ho poznal chovatel. Chovatelů siamek je u nás jen pár, koťat ve zbarvení seal point se do roka narodí sotva pár desítek, z toho na mazlíka bude tak polovina, prodaných do Prahy menší část...
v to doufáme (2009-08-27 11:40:22, MarcelaH) Odpovědět
proto jsme tak rychle dávali info, kocour není nijak označený, bude tedy bez PP, ale je v typu, tak třeba... i chovatelé čtou tyto stránky, třeba se někdo ozve... každopádně pokud má někdo kontakt na chovatele, prosíme o šíření informace.
a ještě taková malá soukromá... přimlouvám se za čipování koček. Pokud by byl kocour čipovaný, ušetřili bychom mu asi nejednu krušnou chvíli.
dráteník (2009-08-28 11:16:34, Lucie Nováková) Odpovědět
Chci vám poděkovat za tel. info o tomto koucourovi. Bohužel není náš. Také upřesním, že čistokrevné kočky s rodokmenem se nijak neoznačují(jako je to u psů), záleží jen na majiteli, jestli ho očipuje. Je to sice zvláštní, ale je to tak, takže kocourek klidně může být i papírový. Dále se domnívám, že tento nebude starší než 2-3 roky a to podle zbarvení, protože siamské kočky v této barvě /SealPoint/ jsou v dospělém věku po těle mnohem tmavší, téměř celé tmavohnědé, kromě spodní části těla,která zůstává krémová. Kocourek si opravdu prožil své, vypadá to, že někomu utekl nedoléčený.Rozšířím zprávu o něm dále. Ještě jednou děkuji.
díky (2009-08-28 12:05:32, MarcelaH) Odpovědět
když jsme toho krasavce viděli, doufali jsme, že je čipovaný, prohlíželi jsme ho " pro všechny případy" , protože jsme se před čtvrt rokem setlali s tetováním u jiného " von" nalezence... a byla jsem při tehdejším pátrání informována od chovatelky, že může jít o kocoura dovezeného do republiky z ciziny, kde je označení tetováním možné.
Navíc máme dobré svědomí, že jsme nezanedbali žádnou možnost, jak nešťastníka vrátit domů.
A děkujeme za pomoc při hledání majitele.
díky (2009-08-27 11:44:36, Marcela H) Odpovědět
za rychlou pomoc... máme z veterin první ohlasy, bohužel zatím ne od lékaře, který zákrok provedl...
ale doufáme, že je to jen otázka času...
Moc přeji (2009-08-26 13:27:28, Alena) Odpovědět
aby se co nejdříve našel původní majetel. Snad se opravdu kocourek jen stratil a majitelé ho hledají. Pokud ne, tak snad se brzy najdou noví páníčci. Hodně štěstí.
Já myslím, že takového krasavce si každý rád vezme (2009-08-26 13:53:33, Katja) Odpovědět
ale ovšem nejlepší by bylo, kdyby se našli majitelé - za předpokladu, že jsou to dobří lidé. Co když mu muž ublížil, žena ho nechala léčit, muž mu ublížil znovu... a paní se buď bojí ozvat, nebo myslí, že by kocourkovi bylo kdekoliv líp? To jsou ovšem jen dohady. Kéž se Dráteníček rychle uzdraví!
siamák (2009-08-27 07:27:59, dubraro) Odpovědět
Podle první fotky by mohl v mládí docela dobře sbírat i výstavní tituly. Starší siamky se moc nevystavují, jednak věkem tmavnou, ztrácí se kontrast mezi světlým tělem a tmavými znaky, jednak zmohutní a už nejsou tak štíhlé jak je na výstavě požadováno.
Dovedu si představit, že obě zranění se mu stala současně, majitel ale viděl jen poraněnou tlamku a nechal ji ošetřit, zlomené nohy si nevšiml on ani veterinář.
V každém případě posílám nějakou korunku, pokud se najde majitel a léčení zaplatí, tak to pomůže jiným kočkám.
děkujeme (2009-08-27 11:51:17, Marcela H) Odpovědět
říkáme si , že výstavní kocour by byl snad nějak označen... v narkoze jsme ho pečlivě prohlédli, ale žádné označení,byť vybledlé nebo nekompletní jsme nenašli... pro případ dovozu jsme ho prohlédli opravdu celého... tak spíš to bude případ bez PP..
a za korunky moc díky... tohle se fakt nedalo odložit na dobu, kdy na to budeme mít... kocoura to muselo hrozně bolet..
Dráteník (2009-08-31 13:21:55, Andrea) Odpovědět
To je chuďátko, jak je na tom pár dní od operace? Už má lepší náladu?
Má se (2009-09-01 10:14:53, MarcelaH) Odpovědět
přiměřeně okolnostem, tedy rána se hojí, ale je to tlama, tak je to pomalé. Navíc fakt není nakloněn dlouhému ošetřování.
Nálada je stabilní, říkám mu SSS Dráteník. Tedy Syčím - sekám - sežeru :-)
Dráteník (2009-09-01 10:32:31, Zuzana H.) Odpovědět
Moc hezká přezdívka a zejména to její vysvětlení :)), připomnělo mi to Mokasína, ten má podobně milou povahu, že :))
Dráteník (2009-09-01 10:56:55, Nadikhindo) Odpovědět
A ode mě se nechal drbat na čumáčku a vypadalo to, že v rámci možností to i oceňuje! Jó, drátovaný tlamy drží pohromadě...
No, spíš si mě nespojuje s nepříjemným ošetřováním...
Je to opravdu nádherný kocourek, ty modré oči, člověka z nich až mrazí.
minulá hodinka a půl (2009-09-02 01:03:19, MarcelaH) Odpovědět
byla ve znamení honu na SSS... když jsem ho krmila, vyrazil dvířka a vypustil se do prostoru. Během následného kolotoče hodlal zabít všechny kolem. Myslím, že mu špatně strostlá packa moc nepřekážela. Byl lapen za pomoci deky, smetáku a koše na prádlo a teď trucuje. Miláček. Naprosto přesně ví, kdo jen krmí a kdo i ošetřuje.
Připomíná (2009-09-02 09:02:32, N.) Odpovědět
některé veterinární storky s naší nejmladší...
SSS (2009-09-02 10:00:07, Andrea) Odpovědět
Tak to je síla, s hysterickou agresivní kočkou jsem už měla tu čest a nikomu to nezávidím, zvládla jste to bez úhony nebo doteď zastavujete krvácení? :)
:-) (2009-09-02 12:06:57, MarcelaH) Odpovědět
Na kočku cyklící v malém uzavřeném prostoru nesahám, svoje ruce mám raději než sebevzácnějšího kocoura. Ostatně trojkombinace deka - smeták - koš posloužila již vícekrát ke spokojenosti. Takže ruce neutrpěly.
Hlavně aby se o miláčka někdo přihlásil.
Držíme palce (2009-09-03 11:34:39, Lucky) Odpovědět
Marcelko, držíme palce, ať Vás dráteník nesežere, zvládáte to úžasně. Lapací trojkombinaci si budu pamatovat.
Podrbejte mi prosím Mokasínka. Děkuji.
Moc zdraví Lucky (ta co jste jí nedávno Mokasínem vyhrožovala a ona věděla, za co :-)) )
Proboha, za co??? (2009-09-03 12:28:38, Marcela H) Odpovědět
Nechci drbat Mokasína, na tohle představení si fakt přijeďte sama :-)... zřejmě by vás chuť přešla při pohledu do jeho přimhouřených očí... taky miláček..
ale bohužel nás čeká opět ve dvou( nebo že by nějaký dobrovolník??) pravidelná údržba - drápy, uši, kontrola... Bára sbírá síly už dva týdny...
Uvidíme, co nám dovolí...
a vážně - přijeďte, budeme rádi..
Za co... (2009-09-03 13:44:23, Lucky) Odpovědět
:-)) za jedno noční představení, heslo "Hermelína" :-)
Vážně na Vás od té doby často myslím. Mějte se moc hezky.
Hermelíni (2009-09-03 15:57:51, MarcelaH) Odpovědět
jo, jo, pochopila jsem, jaký Mokasínův fanoušek se ozývá..a bojovka byla dost dobrá... a hermelíni výživní.. o to více platí pozvání - vypadáte odolně :-)
Hermelín? (2009-09-03 18:01:27, Andrea) Odpovědět
Akce Hermelín, to zní zajímavě, to jste lovili kočky na hermelín? :)
Hermelíni a Moky (2009-09-04 00:12:24, Lucky) Odpovědět
:-) A možná i přijedu, neb Vás i toho blázínka bych moc ráda viděla. Přeji hezkou dobrou noc.
dobrou pro vás... (2009-09-04 02:05:59, Marcela H) Odpovědět
mně Bára před hoďkou přivezla asi 10cm velkého odpírače potravy, jak tomu říká... tak střídavě cpu mlíko do kotěte a kotě pod kočku... a takto proběhne noc... no to je jedno, neboť postel mi obsadil Dráteník a nehodlá mi dovolit ustlat - to by vypadalo zase na údernou trojkombinaci :-)
každopádně napište a přijeďte...
Ale to se může všechno srovnat (2009-09-02 23:02:51, Katja) Odpovědět
Pamatujete na Skaju? Ta byla přece tak agresivní, že to nikdo nepamatoval - a v domově se z ní rychle stal mazlík. Držím tlapky!
V to doufám, (2009-09-03 12:32:34, MarcelaH) Odpovědět
zatím se tu srovnali všichni kromě kočky Zločky a Mokasína... z ostatních se stali mazlíci a to sem přišli třeba i z důvodu agresivity a napadání člověka... tak snad...
ostatně dnes je to už lepší
Kočka Zločka měla krásné jakoby-Snowshoe koťátko, ne? (2009-09-03 14:20:59, Katja) Odpovědět
Rozhodně mi její jméno připadalo tak vtipné, že tak někdy nadávám svým (dnes mi nějaká kočka Zločka rozdrásala roličku toaletního papíru). Jindy jim říkám Skočky, aby se neurazily.
kočky zločky (2009-09-03 15:13:38, Iva) Odpovědět
U nás se to taky uchytilo, takže našim potvůrkám říkám běžně "kočky zločky" :-))
zločky (2009-09-04 09:19:59, L.) Odpovědět
to je fakt dobrý, já jim říkám zlobísci, ale to je moc jemné, zločky je údernější a adekvátnější jejich vypečeným kočičím zločinům :)
Zločky (2009-09-04 10:10:14, Nadikhindo) Odpovědět
Taky mě zločka svým jménem dobře pobavila. Já říkám kočkám zlobítka. Nebo pusinky, když neblbnou, a prdelky, když blbnou. Pojmenované z obou konců...
zvláštní (2009-08-31 16:06:06, Ilona) Odpovědět
to je vážně zvláštní, že jedno zranění má a druhé nemá ošetřené.
U nás v Michli se jeden čas potulovala koťata pravděpodobně šmrncnutá siamkou, tak jestli není Dráteník otcem :o)
Ale nikde tu nevisí, že by někdo hledal siamku :o(
Siamky (2009-09-02 16:29:54, Markéta) Odpovědět
Tak siamky jsme před necelým rokem chytily u mostu, byly dvě šmrnclé a jedna vypadala na čistokrevnou. Všechny tři jsou už umístěny :-).
princ dratenik (2009-08-31 19:43:50, ola) Odpovědět
Moc zdravím,držím všechny palce,kdyby siamačka nikdo nechtěl,adoptujem!!!!!!
Dráteníček (2009-09-10 08:17:26, Alena) Odpovědět
Moc přeji, aby se co nejdříve přihlásil Dráteníčkův majitel a podal potřebné informace. Dráteníčku prosím nevzdávej to, můsíš papkat i pít, uděláš velkou radost kočičím tetám a nám všem, co tvůj příběh sledujeme. Moc a moc Vám všem držím palce, at všechno dobře dopadne a kocourka se podaří zachránit. Hodně štěstí.
nálezkyně (2009-09-11 13:14:48, Marie Ch.) Odpovědět
Paní Marcelo, já jsem paní, která našla toho kocoura a mám potřebu uvést některé věci na pravou míru. Kocour se našel v domě o 205 bytů. První 2 týdny, které byl zalezlý pod schodištěm, jsem ho krmila a vyvěsila na nástěnku informaci o něm s tím, že jsem doufala, že jeho majitelé jsou na dovolené. Poté si ho k sobě do bytu vzala dcera (doma máme alergika). Majitel se neozval ani následující 2 týdny, z čehož usuzuji, že je zbytečné ho dále hledat, neboť o něj nemá zájem. (Pravděpodobně neměl finance na nákladnou operaci a počítal s tím, že se ho někdo ujme, tak ho pustil na chodbu.) Také jsme obvolaly všechny veterináře na Jižním Městě. Pro kocoura by bylo nejlepší, pokud to jeho zdraví již dovolí, kdybyste ho co nejrychleji udala zájemci. Kocour nemá rád jiné kočky a u nás se nechal hladit pouze od mužů. Také jsem nepochopila, proč jste zobrazila právě jeho snímky z operace, kocour není v tak žalostném stavu, je pouze vystresovaný a smutný a snad není potřeba hrát lidem na city.
dráteník (2009-09-11 13:38:15, Káťa) Odpovědět
No pokud dráty byly v tlamě dýl než měly být, tak se nedivím, že rána začla hnisat a klidně souhlasím s fotkama z operace. Určitě musel mít bolestli, tak nevím,co Vás na tom tak rozčiluje, já bych ho tedy z té chodby vzala dřív než za 14 dní s ostatním souhlasím, tak zas nemoralizujte.
dráteník (2009-09-11 14:05:29, blanka.b) Odpovědět
Nevím proč se paní MarieCh teď rozčilujete. Nemůžu pochopit,že když už jste chodila kocoura 14 dní krmit pod schody, pak ho měla doma další 2 týdny dcera, navíc jste hledala po veterinách jeho majitele, tak proč jste ho nevzala k veterináři, aby se mrknul na tu sdrátovanou tlamu. Mohla jste mu ušetřit plno bolesti.
dcera nálezkyně (2009-09-11 15:31:03, Alexandra Ch.) Odpovědět
P.Blanko, kde jste přišla na to, že jsme nešly s kocourem k veterináři? Můžete si to ověřit u pana doktora na Hloubětíně. Ten mi právě řekl, že náklady na operaci atd. budou stát kolem 3500 Kč, což je pro mě dost, protože ještě studuju.
Kdyby se ovšem nějaký nálezce přihlásil, p.Marcela se to ani nedozví, protože mi pak přes týden pokládala telefon. Ani bych pak kocoura neviděla, nebýt jiných dvou paní, které šly náhodou do útulku na návštěvu.
Jsme vděčni za to, že útulek se kocoura ujal, každopádně vyprávění, jak se p.Marcela snaží najít původního majitele, je dost přitažené za vlasy. A zveřejněné fotky jsou otázkou vkusu, pokud to lidi přiměje, aby finančně přispeli, budiž..
Pokud vím, (2009-09-11 15:54:48, Nadikhindo) Odpovědět
tak paní Marcela telefon nepokládá, ale má dost blbej signál.
dráteník (2009-09-11 19:09:50, blanka.b) Odpovědět
3500,- No jo najednou jsou všichni chudí. Sama mám 4 kočky 2 z útulku a 2 nalezené. Jedna útulková mě stála 15000,- za veta.Nemoc se projevila během prvního měsíce, takže taky byla skoro cizí. Je vážně nemocná a přesto na to mít musím i kdybych neměla jíst. vy byste jí asi vrátila že. A argument, že kolem kocoura chodilo plno lidí a nepomohlo.... dobrá obhajoba. No, alespoň že už je kocour tam, kde mu dokáží pomoct.
A paní Marcelo nenechte se otrávit, jste kočičí anděl.
Blanko, (2009-09-12 14:29:37, Alexandra Ch.) Odpovědět
vy jste pěkný demagog, nechápu, jak můžete někoho odsoudit, aniž byste ho znala! Není to Váš první příspěvek, co je dost "mimo". Rozdíl mezi náma je v tom, že Vy jste si kočku chtěla pořídit. Já jí chtěla poskytnout útočiště, než se najde starý/nový majitel. Finanční situaci mou a mojí rodiny tady nebudu rozebírat. Stejně tak není důvod, proč se obhajovat. Mámě se nelíbily fotky, já se pozastavila nad tím, že mi p.Marcela více než týden nebrala ("vytípávala") telefony.
podruhé (2009-09-12 15:04:21, DaniG.) Odpovědět
Už jsem to níže psala co nejuctivěji a nejslušněji adresně vaší mamince, zopakuju to teď vám stručně a úderně. Kdo jste vy, že můžete někoho při péči o kočku kritizovat i za to, jaké dá do článku fotky a vám k vaší péči nesmí říct nikdo ani ň? Jedno velké moudro říká, nesuďte abyste nebyli souzeni. Prosím, než napíšete cokoliv dalšího, zamyslete se nad tím, jestli je vaše kritika paní Marcely byť jen o chloupeček přiměřenější a oprávnější než to, co bylo napsáno vám a proti čemu se tolik ohrazujete. Vaše chování (vaše i maminky) mi přijde naprosto malicherné a ublíženecké a je mi naprosto jasné že vy to tak nevnímáte. Přeberte si to v klidu samy, jestli si nenárokujete víc, než na co máte morálně právo. Udělaly jste co jste mohly, to je dobře, ale nestačilo to, samy jste předaly starost a zodpovědnost někomu druhému, tak to teď nechte na něm.
demagog nejsem a to, že (2009-09-14 10:00:59, blanka.b) Odpovědět
Vám připadá že moje příspěvky jsou "mimo" bude asi proto, že já bych za kočky i dýchala, když to je třeba. Pro vaši informaci, skutečně první kočku jsem si opravdu pořizovala protože jsem jí chtěla, ale chtěla jsem kočku zdravou. Ty další jsou podobní nalezenci jako byl Dráteník, takže byly cizí. Nesoudím nikoho, jen já bych prostě nechala kočku veterinárně ošetřit, aby netrpěla a až pak bych jí dala dál. Na druhou stranu budiž vám ke cti, že jste ho neodvezla do Měcholup, tam by ho totiž utratili.
Hledani puvodnich majitelu (2009-09-11 14:22:02, Zuzana F.) Odpovědět
Paní Marie,
hledat majitele zvirete je nutnost. Vite, atraktivni kocky se neztraceji jenom tak. A zkuste se vcitit do pocitu osoby, ktera si kocoura vezme a prilne k nemu - a za ctyri mesice se ozve puvodni majitel, ze ho chce zpatky.
Nevim, jakou mate predstavu o financovani lecby zvirat v ochranarskych organizacich, nicmene - kde si myslite, ze se vezmou prostredky na zaplaceni operace kocoura, kdyz informace o nem nebudou zverejnene?
Dráteník (2009-09-12 16:24:32, Bára) Odpovědět
a) hledání majitele - "majitel neměl na nákladnou operaci" - obvykle je o dost nákladnější operace první, než potom odstranění hřebů, drátů atd. a do první operace někdo zjevně investoval. To zvíře může hledat a postrádat i po delší době, může být v zahraničí, v nemocnici... a bylo by jistě bolestné pro osvojitele ho po delším čase vracet. Někomu kocour nebyl lhostejný, operovat ho nechal. Nevíme, jestli potom majitel nezvládl péči, co se stalo. Ale víme, co potřebujeme. Veterináře, který to operoval, anamnézu. Vědět, zda může být příčinou slinění tlak "uhnuté" kosti na slinnou žlázu (na RTG to poznat není), stav kocourka před zákrokem atd.
b) stav kocoura, navzdory vašemu přesvědčení, není ideální. A vzhledem k tomu, že poslední dobou spává Marcele v posteli, odporem k její osobě to nebude. Pokud zvíře (kočka)delší dobu nejí, ohrožuje to slinivku a játra. Pokud má dlouhou dobu absces, zánět takový, jako Dráteník měl v čelisti, přiotravuje to tělo toxiny. Vytažením drátů se vše zázračně nespraví. Odléčením zánětu taky není vyhráno. Dlouhodobá zátěž mu neprospěla, rozhodně není teď k umístění, jeho játra nepracují tak, jak mají.
c) snímky z operace - jsou i jiné důvody zveřejnění, než "hra na city". Třeba varování, že implantáty je třeba kontrolovat a je-li třeba, ve správný čas odstranit. Že v tom období zvíře majiteli nesmí utéct, jinak může skončit jako Dráteník. Nic Vás nenutí na "drastické" fotky koukat, ale jsou jiní, pro které to je i věc odborného zájmu. Před časem tu byl článek o řešení zlomenin u malých zvířat. Pěkný, pochopitelný, prošel téměř bez povšimnutí, ač poskytoval mnohé informace. Jo, neměl příběh, ani "drastické" fotky. Informace z Dráteníkova příběhu si bude pamatovat většina čtenářů.
d) Marcela má i své občanské zaměstnání, ač to asi některé z vás udivuje, musí se něčím živit. Učí děti s problémy, individuálně a v hodinách telefon zvedat nemůže. Zároveň ho kvůli rodinné situaci ani nemůže dlouhodobě vypnout. O tom, že na Marodku se dovolává složitěji ví většina zdejších čtenářů.Funguje obvykle systém sms a volání zpět, navíc je tam špatný signál.
e) Pro Dráteníka se všichni snaží dělat první poslední a, upřímně řečeno,buď to člověk může / chce udělat sám, nebo zraněné zvíře svěří někomu jinému. Marcela je na výstavě se svými dalšími, vyléčenými, očkovanými a v dobré kondici se nacházejícími svěřenci, jen takoví se totiž mohou umístovat. A mě ta její i má kritika tak trochu mrzí.
Dráteník (2009-09-11 14:09:34, Mary) Odpovědět
Kateřino, spíše Vy byste neměla moralizovat paní co kočku nalezla, když jste u toho nebyla. Nebyla to její povinnost se kocoura ujmout, navíc mohl být mj.zaběhnutý, nevezmete si přeci hned cizího kocoura k sobě domů. Ale udělala to a to je hlavní, jinak by se trápil ještě dodnes. Souhlasím, že fotky z operace jsou přehnané, ale hlavní je, že se mu teď daří léepe.
fotky (2009-09-11 16:41:05, PETRA) Odpovědět
Jedna fotka před odstraněním problému a už to tu jede,co je na tom, aspoň jde vidět, že se mu pomohlo, doufám Mary, že když je to přehnané, že jste tedy fin. přispěl/a? A pak zveřejněné staré zranění může pomoci při nálezu majtele, ač on o to nemá zájem a kocourek by si tím rachleji mohl dát do inzerce.nevím o co tady komu jde, že si útulek narejžuje a koupí ferrary?
ano (2009-09-11 18:28:57, mary) Odpovědět
budete se divit,petro,ale financne jsem prispela. kocoura mi samozrejme lito taky je.
nálezkyně (2009-09-11 17:12:54, Marie Ch.) Odpovědět
Je mi líto, že se musím znovu opakovat pro ty, co to špatně četly. Ihned, jak jsem zjistila, že je pod schodištěm kočka, tak jsem vyvěsila na nástěnku oznámení. Domů jsem ho vzít nemohla, kvůli mladší dceři, která má alergii. Když se majitel k němu nehlásil, odchytli jsme ho a hned ten samý den sme ho vzali k veterináři. Až tam se zjistilo, že má zdrátovanou tlamu. A mimochodem, uvědomujete si, kolik lidí kolem něho muselo bez povšimnutí projít?
Snad mám nárok na to, vyjádřit názor, že s fotkami nesouhlasím, tak proč ta hysterie? Co se týče fin. stránky, taky mě to něco stálo, to je však moje věc. Nikdo mě ho zachraňovat nenutil. Je to ale živý tvor a já bych to udělala znovu. Chci jen říci, že nečekám od nikoho vděčnost, ale ani kritiku!
Dráteník (2009-09-11 18:04:32, Andrea) Odpovědět
Paní Marie, myslím, že drastickými fotkami z operace se trápit nemusíte, lidé z tohoto fóra jsou na podobné fotky zvyklí, útulky se nestarají jen o roztomilá koťata, zvířata po úrazu s nutností operace bohužel také patří do běžného života těchto organizací.
Problém je, že každá takováhle "příhoda" pro útulek znamená výjimečné výdaje v řádu tisíců a neznám soukromý útulek, který by zvládal naplno fungovat a přitom mít tak vysokou finanční rezervu, většinou jedou na doraz, většinu nákladů táhnou ze svých osobních peněz a takovéhle případy jsou pak obrovským zásahem do jejich rozpočtu. To lidi na kočkofóru většinou vědí a proto si nemyslém, že by se tu někdo pohoršil, když se zveřejní fotky z operace nalezeného kocourka. A jestli by díky tomu na veterinární výdaje přispělo víc lidí, tak tím líp.
Držím kocourkovi palce!
Milá nálezkyně (2009-09-12 12:47:23, DaniG. ) Odpovědět
Osobně Vás oceňuji, že jste pro kocourka udělala víc než většina ostatních lidí, udělala jste co jste mohla a chápu, že odmítáte nechat se kritizovat.Zkuste sledovat mou myšlenku: pomoc, která byla ve vašich silách nestačila, takže jste kocourka předala někomu, kdo pro něj může udělat víc - a to že pro něj dělá víc není o nic méně chvályhodné anebo víc samozřejmé, než co jste pro kocourka udělala vy, spíš naopak. Tak jako jsty vy měla svoje důvody, proč jste kocourkovi poskytla přesně takovou pomoc, jakou jste mu poskytla, tak má paní Marcela také svoje důvody proč mu poskytuje takovou pomoc, jakou mu poskytuje a Vy nemáte o nic větší právo jí kritizovat její péči, než kdokoliv Vaší. Naprosto Vás chápu, že Vám to není přítomné, ale dejte paní Marcele to samé, co Vy pro sebe chtete po druhých. Tedy nemusíte poděkovat, ale potom ani kritizovat.
fotky (2009-09-11 20:51:06, Iveta) Odpovědět
Taky nechápu, proč někomu vadí fotka zraněného kocourka. Tohle se prostě děje, ikdyž se nám to nelíbí, je to realita, bohužel. Nemá cenu před tím zavírat oči nebo dělat, že to není. A jsou i horší věci. Dnes jsem ze silnice odklízela přejetou kočičku, už byla bohužel mrtvá. Zvedal se mi žaludek, ale nenechala jsem ji tam chudinku ležet u krajnice. A věře mi, že pohled to byl ještě horší, než na chudáčka Dráteníka. A přesto to bylo skutečné... :(
Jinak si myslím, že velký dík patří jak nálezkyni kocourka, tak Marcele z marodky, obě udělali, co bylo v jejich silách. :)
Dráteník - a paní Marcela (2009-09-12 23:34:24, Heda) Odpovědět
Reaguji na příspěvek dcery nálezkyně Dráteníka. Rovnou podotýkám, že jsem docela namíchnutá. Jedná z těch dvou paní, které šly "náhodou" do útulku na podbrdskou marodku jsem byla já (a moje dcera). A šly jsme tam za prvé po předchozí domluvě s paní Marcelou, což považujeme za slušnost. Za druhé také mě pí Marcela nebere telefon, ale ozve se zpět podle potřeby SMSkou, má myslím hodně práce a starostí, než se zabývat telefony. Neznáme se nijak zvlášť, čirou náhodou mám z marodky kočičku - to pro upřesnění. Namíchnutá jsem proto, že při návštěvě,o které je řeč, na mě ty dvě přítomné slečny působily jako "kontrola shora". Teda jedna z nich, abych byla přesná. A příspěvek slečny dcery mě teď teda nadzvihl, to pokud jde o paní Marcelu! Myslím, že každý trochu soudný člověk tam na místě vidí, že kočkám je podřízeno všechno, včetně soukromí a pohodlí, o vlastních penězích nemluvě. Já si jí skutečně vážím, nedokázala bych to co ona ani zpoloviny.
Nějak jsem neměla (2009-09-12 23:47:16, Nadikhindo) Odpovědět
energii podrobněji reagovat, ale taky si myslím, že paní Marcela si nezaslouží, aby na ní někdo takhle hledal hnidy.
Nálezkyním kocourka patří dík, že ho tam nenechaly (tak se bohužel chová většina lidí). Ale asi by si mohly uvědomit, že všechny akce kolem Dráteníka se neděly jen tak "pro srandu králikům", že mají svoje pádné důvody a vůbec, než se začnu nad něčím durdit, nejdřív si pochystám nějaký hlubší vhled do situace. Paní MArcela pro kočky opravdu "cedí krev".
Mimochodem, nevidím nic nevkusného na občasném uveřejnění "nepříjemných" fotek. Vadí mi to třeba na útulkových letáčcích pro širokou veřejnost, a to proto, že to na běžného občana působí tak nějak odradivě (jo, viděla jsem něco takového a nebyly to letáčky Podbrdska), tudíž je to poněkud kontraproduktivní, ale sem už chodí lidi, kteří se zajímají i o nemocná zvířata a zvířata s úrazy... a nezavírají před tím oči.
Atmosféra (2009-09-13 16:30:04, Alexandra Ch.) Odpovědět
na té návštěvě byla skutečně trochu napjatá a já celkem i chápu, že to na Vás tak působilo. Nedalo se přehlídnout, že naše návštěva je nepříjemným překvapením. Chtěla jsem jen vědět, zda kocour je v pořádku, jak se asimiloval a proč mi paní M.nebere telefon, na čež mi odpověděla teprve na počtvrté, ať raději píšu sms. Zkuste se vžít do mé situace, že někomu svěříte kočku a ten pak náhle zcela zpřetrhá kontakt (více než 10 dní žádná odpověď) a vy netušíte proč. Že jsme neměly možnost domluvit si návštěvu předem je snad logické. Na tuto diskuzi už nebudu přispívat, chápu, že paní M.je známá většiny z Vás a že vykonala mnoho dobrého, takže jakákoliv kritika se zde nepřijímá.
návštěva (2009-09-13 19:05:15, Bára) Odpovědět
Mám-li jednu návštěvu a chci se jí věnovat a s ní se objeví druhá, také nebudu nadšená. A Dráteníček má opravdu problém s funkcí jater, má infuze, to opravdu není péče pro laika. Pokud se zvíře někomu umístí předčasně, znamená to pro něj nemalou investici citovou, finanční i časovou (většina lidí opravdu nebude dávat infuze doma v obýváku) a když to nedopadne, je to velká bolest. Útulek se vždy snaží umísťovat až zvíře, které je v pořádku a vakcinované. Na problémy jsme asi zvyklejší, připravenější a vybavenější než člověk, který si ho v dobré víře vezme domů a pak zjišťuje, že péče bude stát mnohem víc, než čekal. A nemyslím tím finance.
nálezkyně (2009-09-14 16:56:43, Marie Ch.) Odpovědět
Přemyšlím, jestli mám ještě reagovat, tak slibuji, že naposled. Je pravda,že se víc angažuji u tělesně a zrakově postižených, takže příspěvky o postupu léčení byly pro mne poučné. Vážně. Paní Marcelu osobně neznám, proto jsem neposuzovala její práci. Reagovala jsem pouze na fotky, které mi připadaly, jak první stránka "Blesku" a tím názorem jsem vyvolala u některých pisatelek neskutečnou hysterii. Bylo mi také vysvětleno, že se to dělá i kvůli finanč. příspěvku, tak když to pomůže, budiž. Nedá mi však nenechat vzkaz paní Daně G. a paní Blance:Chovaly by ste se taky tak, i kdyby šlo o člověka? Moje rodina má sociální cítění a věřím, že nás tahle tzv. diskuse neodradila.Budeme dál potřebným pomáhat dle svých možností a schopností.(ne jen teoreticky, jak to dělá většina lidí.) Paní Marcele přeji hodně sil a úspěchů v její práci. Děkuji.
Dráteník (2009-10-08 22:18:13, Bára) Odpovědět
Zdravím všechny a bohužel mám smutnou zprávu. Spolu s Dráteníčkem jsme vzdali boj, už nebyla šance na zlepšení a dál by mu bylo už jen hůř. Nepomohlo krmení (dieta), zavodňování, podpůrné prostředky na játra.. prostě ani stav "udržovací" s nadějí na případné postupné zlepšení funkce jater už nebyl udržitelný, dál bychom ho jen trápili. Omlouvám se, zatím jen takhle stručně, zítra jedeme na druhou návštěvu Pardubic s "očíčky", ev. podrobnosti a zprávy o druhé operované číče atd napíšu až později. Díky všem za pomoc.
PS. Marcela zdraví a děkuje, stále nedonutila PC akceptovat K-O.
Dráteník (2009-10-09 12:13:48, miila) Odpovědět
Paní Báro, je mi ho moc, moc líto,myslela jsem, že ještě zabojuje, no teď už ho nic nebolí.Rozhodilo mně to,mám doma 11-nácti letýho siamáčka, kámoše, a moc se bojím, že mi odejde.Všem ostatním přeji pevný zdraví a úspěšnou druhou výpravu.
Ach jo, (2009-10-09 12:25:00, Nadikhindo) Odpovědět
to je mi moc líto, byl to úžasný kocourek... Děkuju paní Marcele, že to s ním zkusila.
Barevná legenda komentářů:
maximálně 2 dny staré, maximálně týden staré a starší;aktuálně vybraný komentář
|
^ zpět k článku
|
|
|