|
|
VÝSTAVA PRO KOČKU (20.4.2008) – jak dopadla?
V neděli 20. dubna proběhla v prostorách Chvalské tvrze na Praze 9 již osmá VÝSTAVA PRO KOČKU, jarní umísťovací výstava opuštěných koček. Zúčastnilo se jí devět útulků, které vystavily celkem 114 zvířat. Nový domov našlo 88 koček.
Pokud jste projížděli v neděli dopoledne Náchodskou ulicí v Horních Počernicích, mohli jste z fronty vedoucí od stodoly Chvalské tvrze až k autobusové zastávce nabýt dojmu, že se zde rozdává něco zdarma. Nebylo tomu tak – kočky se rozhodně zdarma nedávaly: útulky za ně, k překvapení části návštěvníků, chtěly 300 (vakcinované kotě), resp. 600 Kč (vakcinovaná a kastrovamuzná kočka či kocour). Přesto byl zájem veřejnosti veliký – na výstavu se přišlo podívat 1736 kočkomilů; připomínám, že vstupenkou na výstavu byla konzerva krmení pro kočky a že děti – a bylo jich dost – které přinesly na výstavu vlastnoručně namalovaný obrázek kočky, měly vstup zdarma.
Fronta na kočky
Na výstavu dorazilo 9 útulků pro kočky - na poslední chvíli se z účasti na výstavě omluvily organizace Druhá šance pro zvířata - KOČIČÍ DOMEK o. s. a Městský útulek pro psy Kralupy nad Vltavou. Ze 127 přivezených zvířat se jich přes veterinární přejímku dostalo do výstavních klecí 112 a do nového domova z nich odcestovalo 88 koček.
Velkou radost máme z toho, že se tři kočičky (ze tří vystavených) podařilo umístit malému občanskému sdružení Opuštěné kočky Polička, a že tedy dámy takovou dálku nevážily na výstavu nadarmo. Vzhledem k tomu, že se tentokrát výstavy nezúčastnily hodonínské Kočky SOS (minulý víkend umístily všechny kočky, jejichž vakcinace vyhovovala požadavkům stanovených veterinární správou pro tuto výstavu), budou všechny příspěvky, které se sešly na našem účtu s variabilním symbolem 333, určeným na uhrazení cesty na výstavu moravským útulkům, poukázány právě do Poličky.
Účastnící se organizace si odvezly vedle podílu z konzerv vybraných na vstupném také krmivo a čistící prostředky, věnované sponzory výstavy, kterými byly firmy:
- KSK Bono, výrobce suchého krmiva, konzerv a paštik PETTY a prémiové řady No1
- Gimborn, dovozce krmiv a chovatelských potřeb, které zakoupíte např. v prodejnách PETCENTER
- Royal Canin, kvalitní krmiva pro kočky a psy
Vstup do špejcharu Chvalské tvrze
Oblíbené granule Royal Canin, Gimpet či prémiová řada No1 českého výrobce KSK Bono budu vítaným zpestřením jídelníčku útulkových koček a hlavně kojících koček s koťaty, které již začínají klepat na dveře útulků.
Na každé Výstavě pro kočku pořádáme anketu, jíž se mohou návštěvníci zúčastnit vhozením vyplněného útržku vstupenky do přenosky u vchodu. Vylosovaní výherci jsou:
- místo - roční předplatné časopisu Planeta zvířat a fotokniha 1001 koček - Eliška Bursová
- místo - kniha Encyklopedie koček - Rostislav Trtík
- místo - kniha Encyklopedie koček - Bohumil Znamenáček
- místo - kniha Chov koček - Marian Míka
- místo - kniha Chov koček - Eduard Černáč
Ceny věnoval INZERTSPOJ, spol. s r.o., vydavatel časopisu Planeta zvířat.
Obrázky, které jste mohli vidět ve výstavních prostorách, nakreslily a namalovali žáci ZŠ Chvaly (Stoliňská 823, Praha – Horní Počernice). Pro děti byl ve stodole připravený výtvarný program ve spolupráci s Muzeem dětské kresby. Věříme, že i tyto drobné krůčky přispějí k tomu, že počernické děti budou mít ke zvířatům pěkný vztah.
Výtvarný program pro děti
Výstava se - jako ostatně obvykle - neobešla bez nedorozumění a nepříjemností. Pomíjím návštěvníky, kteří byli překvapeni tím, že ve výstavních klecích vidí „obyčejné“ kočky, i dvě organizace, které dorazily na vet. přejímku 20 minut před začátkem výstavy, ale chci zmínit osobu polské národnosti, která se na prostranství před stodolou pokoušela prodat pět týdnů staré koťátko údajně něvské maškarády, a nechtěla si nechat vysvětlit, že ji do výstavních prostor v žádném případě nepustíme. Připomínám, že česká právní úprava (Zákon č. 149/2004 Sb. na ochranu zvířat proti týrání a Vyhláška č. 192/2004 Sb. o ochraně zvířat při chovu, veřejném vystoupení nebo svodu) povoluje odběr kotěte od matky nejdříve ve věku 70 dnů, tedy 10 týdnů, a že na umísťovaní 5týdenních drobků je možné pohlížet jako na týrání zvířat.
Na závěr bych chtěla poděkovat všem dobrovolným pomocníkům, kteří na výstavu dorazili a pomohli s její přípravou (tisk nejrůznějších materiálu, stavění a dezinfekce klecí, pomoc s propagací) a v neděli se závěrečným úklidem.
Související odkazy:
Související články:
přidat do oblíbených | poslat e-mailem | vytisknout | sdílet | |
přidej komentář
| vypiš komentáře
Komentáře:
Gratulujeme! (2008-04-21 09:21:57, Kočky SOS Hodonín) Odpovědět
Skvělé výsledky, gratulujeme! Všem umístěným kočičkám i jejich novým majitelům přejeme v nových domovech hodně štěstí a spokojenosti.:)
Také blahopřeju, (2008-04-21 09:33:30, Jitka) Odpovědět
to je krásné číslo! Na výstavě jsem byla a chtěla bych poděkovat všem zúčastněným za perfektní organizaci a chod výstavy. Díky všem, co neváhají obětovat svůj volný víkend ve prospěch opuštěných kočiček a dík i těm, co se rozhodli,dát některým nový domov..:-))
Poděkování (2008-04-21 09:53:54, Kateřina Tůmová) Odpovědět
Výstava se mi moc líbila.
Jsem moc ráda, že mnoho kočiček našlo včera díky umísťovací výstavě nový domov.
Moc děkuji všem útulkům a lidem, kteří zachraňují kočky či jiná zvířata a dávají jim péči a lásku.
Kočičkám, které včera našly nový domov, přeji, aby byly spokojené a dostávaly u nových majitelů lásku, péči a bezpečí.
Ještě jednou díky všem nesobeckým lidem!
Gratuluju také! (2008-04-21 10:05:28, Lea) Odpovědět
To je supr, že tolik kočiček našlo nový domov. Přeju jim hodně štěstíčka, zdravíčka a lásky od nových páníčků. Jinak to kotě jsem viděla, a bylo opravdu malinké. Přeju hodně úspěchů všem lidem, co se starají o kočičky v nouzi a také těm kočičkám.
chudák koťátko (2008-04-21 11:38:15, Katja) Odpovědět
Nevíte někdo jak to s ním dopadlo? Kdyby se člověk aspoň mohl spolehnout, že ho vrátili k mamince, ale kdoví jak ho ta osoba chová!
ÚSPĚCH (2008-04-21 10:24:13, Šárka - Pardubice) Odpovědět
Tak to je skvělé, že se zase našlo tolik lidí ochotných vzít si domů nalezence :-) Každý rok se bojím, že už výstava nebude tak úspěšná a že už přece všichni, co mají rádi kočky musejí být "zakočkovaní" až na půdu, ale naštěstí se vždycky spletu. Pořadatelům velkou poklonu a dík za skvělou organizaci. Moc se těším zase na další výstavu...
Skvělý výsledek (2008-04-21 10:26:50, dubraro) Odpovědět
Doufám, že i kolegyně, kterou jsem na výstavu nasměroval, si nějakého kožíška vybrala. Jsem zvědavý, s jako zprávou přijde.
Podařená akce (2008-04-21 13:39:54, Alča Vin) Odpovědět
Byla jsem poprvé na výstavě opuštěných kočiček jako vystavovatel a musím přiznat, že návštěvou takové spousty lidí, kteří mají rádi zvířátka, jsem byla velmi příjemně překvapená. Blahopřeju všem co si na výstavě vybrali kočičku a hlavně přeju ať se mají kočenky čile k světu a ať jsou zdravé.
:) (2008-04-21 14:55:07, Piitulka) Odpovědět
Mám doma z výstavy krásného kocourka Tuláčka, přejmenovaného na Tulíčka :o) Je úžasný,je to den a už ho miluji :)
Je mi líto kočiček, co si nikdo nevzal :,(
děkujeme (2008-04-21 15:31:10, Františka K.) Odpovědět
všem, kteří si zakoupili nějakou tu drobnost nebo tričko.
Jen v části krámku věnované benefičním tričkům, taškám atd. jejíž výtěžek z prodeje je určen na placení účtů na veterině za marody, se vydělalo krásných 15.500 kč)
nádherný výsledek!!!!! (2008-04-22 09:27:55, Beda) Odpovědět
bohužel jsem tentokrát ze zdravotních důvodů nemohla, ale byla jsem si jistá, že tam bude opět pořádná fronta (text me v tom utvrdil) a to, kolik kočiček se umístilo je skvělé - ať se jim v nových domovech dobře daří!!!!!! :-)))))
Poděkování (2008-04-22 12:20:40, Zuzana) Odpovědět
Chtěla bych poděkovat pořadatelům a dobrovolníkům za všechnu práci a čas věnované přípravám výstavy. Dokud jsem se nestala součástí toho kolotoče, neměla jsem tušení, kolik práce se musí udělat a kolik věcí se musí zařídit.
Bylo příjemné s vámi pracovat a jestli bude podzimní výstava, už teď se hlásím jako dobrovolník :)
BÁJEČNÉ, (2008-04-22 13:15:44, Jana K.) Odpovědět
tolik umístěných kočiček! Všem kočičkám přeju ten pravý domov, aby se měly opravdu, ale opravdu dobře.
Poklonu organizačnímu týmu a všem náhradním "kočičím mámám".
nooo... organizace (2008-04-22 17:59:03, klárka) Odpovědět
jeli jsme z Karlových Varů s úmyslem si jednu číču vzít, bohužel nás nenapadlo, že nám kočku nedají z důvodu - všechny pouze do bytu - ačkoli jsme jí hodlali dát do domu sice ze zahradou, ale mohla by zůstat i vevnitř. Ven by vůbec nemusela chodit, ale navíc jsme zahradu brali pro kočku jako plus. Všem čičinkám se zahrada líbí, tak nevím, proč by se nemohla líbit kočce z utulku...
Navíc myslím že 900 kč za 4měsíční kotě a jeho maminku je docela dost, navíc, když je podpmínkou vzít si obě nebo žádnou,(k tomu je ještě u maminky napsané - nevhodná k dětem, nesnášendlivá, arogantní, potřebuje klid) i tak bychom si je vzali, ale trochu moc podmínek! Když jsme si konečně vybrali, museli jsme půl hodiny čekat, jestli se lidé, co byli přednámi rozhodnou si jí vzít, nebo jí nechají nám... vzali si jí.
Takže jsme si neodvezli žádnou. Samozřejmě jsme rádi, že kočky našly domov... ale mrzelo nás to.
výstava pro kočku (2008-04-22 18:03:07, Lenka) Odpovědět
Klárko, vždyť nabídka je i na této stránce, třeba Vám nějaká kočina padne do oka a nebo jsou i jiné stránky útulků, kde můžete získat kočičku, popř.
v inzerci.
A to ještě není sezóna :-(
pro Klárku (2008-04-22 19:10:09, Kacatko) Odpovědět
Klárko, věřte, že 900 Kč za 2 vakcinované kočky (z toho jedna vykastrovaná) to je skutečně za hubičku. Kastrace kočky stojí +/- od 800 Kč výš, jedno očkování (běžná trojkombinace plus vzteklina) je cca za 300 Kč, navíc se musí napoprvé po měsící přeočkovat. Pokud by jste tedy všechny veterinární úkony pro onu kočičku s koťetem hradila vy, vyšlo by vás to přibližně na 2000 Kč.
Sice vás chápu, že jste zklamaní, že to neklaplo a vraceli jste se domů bez kočky, ale zase chápejte, že útulky a jejich "pracovníci" investijí do kočiček spoustu času, peněz i emocí, takže se nedivím, že si vyhrazují právo vybrat si, zda někomu kočičku svěří nebo ne.
Nepíšu za útulky, ale jen za sebe. (2008-04-22 19:14:07, Naďa) Odpovědět
Kočky umísťuji jako soukromý nálezce, většinou tak 10 koťat ročně. Občas využívám i umísťovacích výstav. Dřív jsem umísťovala koťata, mnohdy pracně vypiplaná od malička, očkovaná, vyléčená od svrabu a kočičí rýmy, důvěřivá, i do domků se zahradou. Samozřejmě, že se kočkám venku líbí. Je tu ale jeden problém - kočka není pes a na zahradě ji neudržíte. Plot pro ni není žádnou překážkou. Takže za rok z osmi umístěných koťat žila jen dvě. Dvě byla přejetá, jedno otrávené a tři bůhvíkde. Prostě zmizela. Já tedy po této zkušenosti už umísťuji koťata pouze tam, kde nebudou chodit bez dozoru ven. Je to moje volba a leckdo s ní jistě nebude souhlasit, ale pak si musí najít kotě jinde. Problém to není, koťat je všude dost. Některé útulky umísťují kočky i k domku se zahrádkou. Kočky sice většinou žijí mnohem kratší dobu, ale mají zajímavější život. Jistě hraje roli i to, že zájemců je pak mnohem víc, tudíž se umístí víc koček. Píšete, že kočka by nemusela chodit ven, kdyby nechtěla, jenže ona chtít bude a vy jí v tom nejspíš moc bránit nebudete, když jste přesvědčeni o tom, že výběh je pro každou kočku plus. A k těm penězům - kotě na výstavu musí být dvakrát očkované, několikrát odčervené, veterinární prohlídka tři dny před výstavou se také platí. I ostatní výdaje (jako např. Stronghold, který dáváme každému nalezenému kotěti, protože ho zbaví většiny parazitů - cca 250 Kč, krmení, stelivo) platí soukromé útulky ze svého, případně z darů kočkomilných lidí. Ty tři stovky za kotě na výstavě jsou opravdu jen příspěvek...
Když ke mně šel Samík, (2008-04-23 09:28:04, Katja) Odpovědět
nelitovala jeho paní cesty přes celou Prahu, aby se přesvědčila, do jakého prostředí kocourek přijde, zkontrolovala terasu a upozornila na místa v oplocení, která by mohl překonat. Vážně jsem ocenila její přístup, a ta hodinka práce na opravách určitě vynahradí tu hrůzu, kdyby kocourek odešel po střeše kolem bloku a buď spadl, nebo byl "přisvojen". Ovšem, to byla soukromá majitelka, útulkové tety nemají možnosti se domovu každé kočičky tak věnovat, takže dobře, že dohlížejí aspoň na to, nač stačí.
zahrádka (2008-04-22 19:45:20, Eva K.) Odpovědět
Je to špatné,ale bylo už dřív při prezentaci napsáno,že si kočičku můžete vybrat v nabídce zde na stránkách a oni by jí vzali sebou,v nabídce jich je hodně,co mohou žít venku,ale na výstavu brali asi ty,které se lépe umístí a do bytů.
Vet, podminky (2008-04-22 19:56:21, Zuzana F.) Odpovědět
ale na výstavu brali asi ty,které se lépe umístí a do bytů
Mate pravdu v tom, ze v Praze se lepe umistuji zvirata do bytu - preci jen vetsina Prazanu bydli v panelacich a bytovkach.
Dulezitejsim aspektem toho, jaka zvirata na vystavu jedou a jaka ne, je vsak to, v jakem jsou zdravotnim stavu a zda jim "sedi" vakcinace s tim, co pro vystavu nadiktovala Mestska veterinarni sprava (imunita proti kocicim chorobam + platna vakcinace proti vztekline aj.). To znamena, ze zvirata, ktera na vystave vidite, jsou jen zlomkovym mnozstvim toho, co se v utulku nachazi...
Koťátko (2008-04-24 08:20:26, Jana M.) Odpovědět
Paní i s koťátkem po půl hodině nasedla do busu a odjela domů. Doufám jen, že mrňousek za tu dobu nenastydl a nebude nemocný, protože paní ho měla zastrčeného jen za výstřihem kabátu a venku teplo zrovna nebylo :O((
Poznamka (2008-04-24 08:23:46, Zuzana F.) Odpovědět
Jeste bych chtela poznamenat, ze pani kote nechtela udat, ale PRODAT. Z takovehoto mnozeni "cistokrevnych" zvirat pro zisk, bez jakychkoliv hlubsich znalosti o kockach, se mi otevira kudla v kapse :-(
kotě (2008-04-24 22:12:12, Eva) Odpovědět
Je to smutné,když někdo nemá peníze,chápu,ale nezneužívat k tomu němého tvora!Hnus,chuděra,chtěla bych vidět matku plodičku,ale bohužel je toho spousta a neuděláme NIC :o(
výběh na zahradu (2008-04-23 01:15:37, Irena L.) Odpovědět
věřte, že já hned ráno umístila dvě kočky do domku se zahrádkou - v 10:15 rezervace na půl hodiny a v 10:45 šlo malé kotě do domku se zahrádkou (vychovaná v bytě, ale má tam druhou kočku která ji naučí jak se venku chovat), a v 11:30 pětiletého kocourka který výběh ven dokonce vyžadoval; mazel a pohodář.
Zvířata, která mají v popisku že můžou jenom do bytu, jsou buď od malička v bytě, tudíž nemají moc instinktů k tomu, aby se jim venku nic nestalo, nebo žili celý život venku, a nyní se třeba otevřených dveří bojí a chtějí už být jenom doma "za pecí". Taky se může jednat o zvíře třeba se zdravotním hendikepem. Nikdy to není "zlovůle" útulkové tety, která by nechtěla nový domov pro své zvířátko; útulková teta většinou ví, co je pro její kočičku nejlepší, protože má dané zvíře u sebe doma, zná jeho zvyklosti, chování v různých situacích, ví co od něho čekat může a co zase ne. Nevymýšlí si, sama hledá to nejlepší jak pro nové lidi, tak i pro zvíře. Proto třeba nedává kočku do bytu s nezabezpečeným balkonem, divokou kočku či hodně dravé kotě k malým dětem, atd.
prosím, nezanevřete na útulky a domácí depozita, zvířatům dáváme opravdu všechno co můžeme, na úkor vlastního volného času, rodiny, a spousty dalších věcí. V domácích depozitech si většinou z vlastních zdrojů platíme krmivo a stelivo, z příspěvků se hradí jenom veterinární péče, a ze sponzorských darů je občas nějaká granulka či konzervička, ale rozhodně toho není tolik, aby to pokrylo skutečnou spotřebu.
Zkuste si příště vybrat třeba zde na stránkách, předdomluvit se telefonicky, a zjistíte že je spousta i jiných opuštěných čičin, na které se můžete přijít nezávazně podívat.
výstižné (2008-04-23 08:18:59, MílaD) Odpovědět
Ireno, krásně napsáno, naprosto přesně a výstižně, pravdivě. Díky moc za tento komentář.
Tak nevím, (2008-04-23 13:32:58, Jana K.) Odpovědět
vy litujete, že nemáte z výstavy žádnou kočičku. Já to vidím jinak. Člověku, kterému je líto zaplatit SMĚŠNÝCH 900Kč za zdravou, vykastrovanou, naočkovanou kočičí mámu s naočkovaným koťátkem bych já osobně žádnou kočičku nedala. Víte vy vůbec, kolik péče o kočičky stojí? A ve vašem případě, Kláro, byste musela NÁSOBIT DVĚMA!!! A to nepočítám prvotní investice za záchůdek, pelíšek, škrabadlo, atd. A nezapomeňte na kvalitní jídlo, stelivo, očkování, a co teprve, nedej bůh, kdyby vám kočička onemocněla. Taky byste počítala, jestli případné léčení nepřijde moc draho? Suma sumárum, jsem za ty kočičky ráda, že se nedostaly k vám.
suhlasim (2008-04-23 14:45:01, daaria) Odpovědět
Jani, uplne suhlasim. Ten, kto sa rozhodne mat doma cicu, musi pocitat s omnoho vacsimi investiciami ako je ubohych 900 CZK na zaciatku. Osobne by som mnou vypiplane maciatko, alebo kocicku ci kocurika nedala do ruk nikomu, kto nie je ochotny sa mu obetovat. Kto nie je ochotny zaplatit u veterinara aj 5 tisic, ak to macicke pomoze. Kto nebude davat viac penazi na specialne granulky, ked sa zisti, ze macicka potrebuje zvlastnu dietu. Kto neodstrani z bytu vsetky rastliny len kvoli macicke. Kto nepojde v lete na dovolenku, lebo nema kam dat macicku.. kto.. a tak by som mohla pokracovat.. Mas pravdu, macicka z vystavy mala stastie, ze sa ku klarke nedostala.. Klarka, prepac, mozno sme fanatici, ale je na to dovod...
Kočka a kotě co jsme nedali (2008-04-27 13:59:48, Denisa Z., Os Toulavé Tlapky) Odpovědět
Píši jen pro upřesnění: Jde o naší kočku s naším kotětem- Olesa a Nisia z Os Toulavé Tlapky.
Olesa je drobná kočka, ale poměrně zlá, píši to na rovinu, aby si jí někdo nevzal k dětem a pak mi jí vrátil až je poškrábe, je nevyzpitatelná, mazlí se a pak sekne, kočky naprosto nenávidí, snese jenom svá kotátka. Má tři, už jim jsou 4 měsíce- Roes, Moes, Nisia, dva brášky jsme na výstavu nebrali, půjdou oba spolu k nové majitelce do bytu, ale tím pádem je malá Nisia plonková, rozhodně jí nechci dávat samotnou, dalo mi hodně práce jí vypiplat, je zvyklá být pořád s kočkama, když byla v izolaci, byla smutná, plakala a ani si nehrála. S mámou si hraje, jsou skoro stejně velké, tak mi přišlo nejlepší řešení dát obě holky spolu- máma s dcerou, jsou jediné, které spolu vyjdou a v tuhle dobu budu těžko hledat majitele, kteří mají stejně velké kotě pro Nisiu na hraní.
(ostatně my nikdy nedáváme kotátka samotná-to je proti našemu ochranářskému přesvědčení všech nás ve spolku). Obě nikdy nybyli venku, proto bych je k domku nedala, v bytě žít mohou a k domku mám jiné kočky.
Paní z Karlových Varů k nám na výstavě přišla a první co se zptala- KOLIK BY TY OBĚ KOČKY DOHROMADY STÁLY? v tu chvíli jsem zezelenala a bylo mi jasné, že k ní rozhodně nepůjdou. Pak nám začala pomalu nadávat proč je nechceme dát k domku, říkala že je uhlídá, já jsem jí opakovala, že si nepřeji, aby tyto kočky chodily ven. Ona mi na to řekla, že kočkám je venku lépe. Pak se vztekala, že je chceme dát jen spolu, že by si "ZVYKLY". Řekla, že se pak nemusíme divit, když si od nás kočky nikdo nevezme. Zvláštní, že jsme jich umístili 17 a ještě 4 večer po výstavě. Olesa a Nisia nakonec jeli domů, opravdu si je nikdo nevzal, ale to nevadí, u nás jim špatně není, mají prostor, péči a určitě se najde někdo, kdo se jich ujme.
Díky za ty umístěné ostatní, takový úspěch jsem nečekala, udaly se i kočky, které čekaly na domov dlouho a jsem za to moc ráda.
Vybírám si komu kočku dám a komu ne, vím, co jsou lidi zač a nepoučitelní, když do toho dáme péči, peníze a hlavně si na ty kočky zvyknem, tak chceme mít jistotu, že je nebudeme muset odebírat nebo se dozvědět že už nejsou.
Dám je ráda, každému slušnému člověku kočičku dám bez problému, pakliže má vhodné podmínky, je ochotný uhradit příspěvek, komunikovat, nechat si poradit a pak se ozývat že je vše ok. Pak není problém aby si kočičku dotyčný vzal. Zbytečně si je doma nedržím. Ale raději ji nedám, než abych ji dala špatně.
Inu, taky reakce... (2008-04-23 14:51:02, Anička) Odpovědět
Moc diskutování na internetu nedám, tohle je můj první komentář tady - takže Vás všechny zdravím. Přirozeně píšu, protože už mi to nedalo...
Jako člověk zvenku, který občas čte tyto webové stránky při přemýšlení, kterým zvířátkům zrovna poslat nějaké peníze, a jinak s nimi nemá nic společného, musím říct, že už jsem takových historek bohužel slyšela opravdu mraky... a nejen od lidí na internetu, ale třeba i od kolegů v práci - šlo o příběhy typu "chtěli jsme si vzít opuštěnou kočičku, dát jí krásný domov, ale na výstavě nám vysvětlili, že jsme nezodpovědní jedinci a kočka nám v žádném případě nepatří do rukou," někdy v mírnějším, někdy v ostřejším provedení. Některé ty lidi znám osobně, mezi nimi například i jednu z nejpečlivějších osob, co vůbec znám... a musím se přiznat, že po vyslechnutí těch příběhů bych asi neměla zapotřebí něco takového riskovat. Až jednou, snad za dlouho, o některou kočičku přijdu, půjdu nástupkyni asi raději shánět zase k popelnicím nebo třeba do Měcholup. Sice si práce soukromých útulků moc vážím, ale opravdu netoužím si někde nechat bezdůvodně vynadat (záminka se, jak jsem slyšela, snadno najde)...
Tenhle komentář byl přesně ten případ. Paní vyjádřila údiv nad částkou 900 korun za dvě kočky - objektivně vzato to není právě málo peněz. Myslím, že správné bylo jí odpovědět, proč je to tolik, kolik to je - téměř určitě ten dotaz nemyslela tak, jak je jí teď předhazováno, jen tomu nerozuměla. Ten komentář je opravdu odporný a obávám se, že jím lze dosáhnout jedině toho, že si adresátka (právem) pomyslí cosi dost ošklivého... a v horším případě si to kotě půjde koupit za tři stovky do zverimexu, z klece :-(
Aničko, to myslíte vážně, (2008-04-23 15:22:48, Naďa) Odpovědět
že se téměř všichni vaši zodpovědní známí pokoušeli dát domov kočce ze soukromého útulku a byli odmrštěni, případně ještě jinak potupeni? Že je tedy vlastně lepší to nezkoušet? Všimla jste si, že se na výstavě umístilo 88 koček? Podívala jste se na těchto stránkách na počty umístěných koček jednotlivých útulků? Kdo myslíte, že ty kočky dostal, když ani ta nejpečlivější osoba, co znáte, neuspěla? Važte, prosím, slova, zvlášť když nemáte osobní zkušenost...
To mě udivuje:-( (2008-04-26 16:33:59, Lea) Odpovědět
Myslím, že z vyprávění (zvlášť takového) se moc dobrý obrázek udělat nedá. A rozhodně ne objektivní. Myslím, že téměř vždy se najde kočička, která právě potřebuje domov, stačí jenom chvilku hledat. A chtěla jsem se jenom zeptat:jakou záminku například čekáte?
Souhlas (2008-12-10 11:33:57, Jaky) Odpovědět
Mila Anicko....
musim se k Vam pridat a napsat i svoji nemilou zkusenost....nekteri milovnici kocek at uz domacich depozit a nebo utulku to obcas trosku prehaneji...urcite delaji zasluznou praci, kdyzse staraji o zviratka kterym se darilo spatne, jen nekdy zapominaji ze ne vsichni si chteji poridit kocku aby ji tyrali.....mozna je to tim,ze se neustale setkavaji jen s temi spatnymi pribehy :-(
ja chtela kotatko pro maminku ( ktera s tim samozrejme souhlasila) aby si navzajem delaly spolecnost a jedine ceho se mi dostalo v jistem Tlapkovacim spolku bylo obvineni ze psychicky tyram svoji kocku (protoze do jednopokojoveho podnajmu jich vzit vic nemuzu-to bych pak nemela kde bydlet ani ja) - trosku to cloveka odradi, ale ta radost z pratelstvi zviratka za tu namahu a hledani stoji :-)
Vážená paní Klárko (2008-04-23 17:19:08, DeeDee) Odpovědět
Je to smutné, je Vám to líto, já to chápu, ale možná jste přijeli v nevhodnou dobu, kdy vetšina kočiček, které byly vhodné k domku, byla již umístěna. A na mnoha místech jste si mohla přečíst na žluté cedulce proč platíte příspěvek za vakcinované kotě 300,- a za dospělou vakcinovanou a kastrovanou kočku 600,-, a pokud přišel někdo před Vámi a kočičku si zamluvil, protože šel shánět např, odvoz a nebo svolení pána domu atd., s tím se nedá nic dělat, ve frontě v obchodě snad také nepředbíháte. Vím, nešlo o rohlíky, ale situace je podobná. Ve stánku s kočičkami, ve kterém jsme pomáhali bylo několik kočiček k umístění do bytu i k domku, a je pravda, že kolem 1 hodiny byla většina již umístěna. Ale nemyslím si, že máte právo osočovat organizátory a pomlouvat organizaci. Příště přijeďte pomoc a uvidíte sama, že to není tak jednoduché jak si myslíte. A to, že je napsáno u kočky že je arogantní a nevhodná k dětěm má své opodstatnění, abyste se pak nedivili, že Vám kočka sešvihá ruce a nohy do krve a pokouše Vás, když se s ní mazlíte proti její vůli. To se pak hodně lidí diví a kočky do útulku vracejí zpátky, možná se tím popiskem snaží zabránit aby si je vzali právě takoví lidé. Když si ji vezme někdo, koho tento popisek nepobouří a neurazí, asi ví, do čeho jde.
Naprosto souhlasím (2008-04-23 18:57:13, Jana K.) Odpovědět
s příspěvky paní Nadi a DeeDee. Oba příspěvky jsou naprosto výstižné. Doufám, že všichni nezasvěcení + Klára a Anička pochopili, o co při umisťování kočiček běží.
VÝSTAVA PRO KOČKU (2008-04-25 11:02:44, L.) Odpovědět
Klárko na aukru mají tři koťátka za kačku, jsou miloučká
Klárko (2008-04-25 12:14:27, Dana K) Odpovědět
V útulku " Uměním na pomoc zvířatúm" mají většinu koček k domu se zahradou.Kočenky zde mají výběh a pokud jsou zdravé jsou zvyklé i chodit ven. podívejtw se na jejich stránky, třeba si vyberete.
Nový domov pro kočenky (2008-04-26 16:40:56, Lea) Odpovědět
Popisky ke kočičkám, tam určitě nebyly bezdůvodně, některé kočičky se do bytu prostě nehodí, ať už z výše zmíněných důvodů, nebo prostě proto, že toulání už si užily dost. Pokud byste chlupatého miláčka oravdu chtěli, určitě se pro vás nějaký najde, stačí když budete hledat. Na hlavní stránce je spousta kočiček, které by chtěly do nového domova. Těm, i všem jiným kočkám z útulku i z ulice přeju hodně štěstí.
???? (2008-04-26 17:45:02, humerus) Odpovědět
Ja si myslim p.Klara, ze takyto ludia, by sa zbytocne nemali zapajat do diskusie...mate najviac ohlasov a zbytocne ste vydrazdili milovnikov kociciek.. Z toho usudzujem ze nie ste clovek s citenim zvieratka, ale trocha s inym citenim, ak vam ide o 900 Kc, tak vam spomeniem len zopar cisiel z vet.ukonov: kastracia od 800-2500Kc, ockovanie od 300-800kc, + odblešeni a odčerveni 100-500 v zavislosti od preparatu a navstevy vet.zariadenia...este to je malo???..+ pripadne klinicky ukon a ak nahodou..nepredvidane skutocnosti... pripadna intoxikacia, autonehoda fraktury u kociciek, ktore musia hradit utulky za osetrenia...a pod. ..
Patrite zrejme ku skupine ludi, ktory radi vsetko kritizuju a ku vsetkemu maju poznamky!!!Klobuk dole pred vsetkymi, ktory citia s nasimi stvornohymi milacikmi a pomahaju im v kazdej chvili, hlavne vtedy ked to nase kocicky najviac potrebuju. Ja mam pocit ze vy medzi nich p.Klara nepatrite. S pozdravom Dr.LH
Kdyby kočky uměly mluvit..... (2008-04-27 03:58:58, Petra U.) Odpovědět
Musím přiznat, že mě reakce některých "kočkařek" pěkně namíchly. Ano, máte právo umisťovat si kočky jakýmkoliv způsobem a tomu,komu uznáte za vhodné, protože vy jste do nich investovali peníze, čas, péči atd. Ale mám pocit, že se tímto způsobem velmi distancujete od spousty hodných lidí, kteří by si chtěli vzít kočičku (nebo přispět finančně), ale nechtějí, aby jim někdo lustroval domov (nelíbí se jim názory "zasvěcených" vůči "nezasvěceným", kteří už jen přítomností na těchto stránkách říkají, že jim na kočkách záleží, takže nevidím důvod pro tak ošklivá a nespravedlivá slova na adresu kláry a Aničky).Pak si ale některé útulky mohou jen sotva stěžovat, že jim depozita praskají ve švech a nemají peníze.Protože se o spoustu pomoci sami připravují svou netolerancí. Jinak souhlasím s Aničkou a myslím, že to vyjádřila moc hezky. A co se týče kočičky a zahrady, jsem jednoznačně pro zahradu. My jsme se přestěhovali a náš kocour, který NIKDY nebyl venku, naši novou zahradu miluje.Je daleko šťastnější. Přišlo by mi sobecké a kruté nutit ho žít jen v domě, když já sama jsem si v bytě připadala jako v kleci a taky by mi vadilo,kdyby mě pořád někdo hlídal kam jdu, co dělám apod. Uvědomuju si snad všechna nebezpečí, která mu venku hrozí a jsem vždy nervózní, ale přesto budu raději riskovat, než se dívat na touhu a smutek v očích kocoura, když se dívá z okna ven, kam nikdy nemůže. Takový život musí být pro kočku možná dlouhý, ale chudý. Neimponují mi kočky, které žijí jen v bytě.
Petro U., proč jste si tak jistá, (2008-04-27 10:06:28, Naďa) Odpovědět
že ty příspěvky, které vás tak rozčílily, psaly útulkářky a depozitářky? Já si tím nejsem jistá vůbec, hlavně proto, že ty zkušené už se většinou naučily díky častému jednání se zájemci o kočky určité diplomacii. Netvrdím, že souhlasím se všemi reakcemi na Klárčin příspěvek, ale Aničce jsem snad odpovídala jen já a marně pátrám v mém příspěvku po "ošklivých a nespravedlivých slovech", která v něm nalézáte vy. Ohledně svobodného běhání koček po okolí - je to věc názoru a tudíž bych očekávala i určitou toleranci k názoru jiných. Venkovní kočky vždycky byly a vždycky budou a je to dobře. Bude jich - přes jejich krátký život - vždycky víc, než koček bytových, hlavně proto, že je s nimi mnohem méně práce a potíží. Málokdo se pozastavuje nad tím, že většina chovatelů čistokrevných koček odmítá vystavit své mazlíčky nebezpečím venkovního života, když se však jedná o obyčejnou kočku z útulku, zájemci nad tím žasnou. Vždyť jde jen o útulkovou číču, proč takové požadavky? Přitom obě kočky mají velmi podobné potřeby, jen ta jedna vlastní tituly z výstav. Mám také přitoulaného venkovního kocoura, je krásný, dlouhosrstý, zavřít se nedá. Pak mám čtyři "vnitřní" kočky, které by vám sice neimponovaly, ale zato určitě neskončí bez pomoci v příkopu u silnice nebo zalezlé v úkrytu a umírající mnoho hodin v hrozných bolestech na otravu jako jejich předchůdkyně. Vyžadujete toleranci, buďte k jiným názorům tolerantní i vy.
Max. (2008-04-28 18:30:01, Petra U.) Odpovědět
Já vím že máte Maxíka. Je krásný.
Petro, ani vy nevíte, (2008-04-27 13:19:17, Iva) Odpovědět
co je pro kočku nejlepší. Nikdo to neví, protože kočky neumí mluvit. Každý proto dělá to, co si myslí, že je pro jeho kočičku ideální. My jsme třeba měli kočky "venkovní" i "vnitřní". Máme velkou zahradu, bydlíme na okraji malého městečka, provoz skoro žádný. Přesto se mi už ztratilo několik těch venkovních. Na kočky venku číhá tolik nebezpečí. Tak jsme se rozhodli, že teď nebudeme poštět žádné kočičky ven. Přesto mi jeden kocourek omylem vyklouzl a dnes jsou to přesně 2 týdny, co jsem ho už neviděla :((( Takže já už mám jasno. Pokud půjde moje kočička na zahradu, jedině na chvilku a se mnou, abych jí mohla hlídat. To riziko je pro mě fakt moc velké.
A ještě píšete, že útulky nebo depozita se sami připravují o pomoc. Já si myslím, že pokud někoho odradí starostlivý přístup útulkových tet, pak takový člověk nemá právo vlastnit kočičku.
Každý má právo na svůj názor (2008-04-28 14:10:23, Petra U.) Odpovědět
Milá Ivo, vy nemáte právo určovat, kdo má a nemá právo vlastnit kočku !!! Ostatně náš kocour by Vám pěkně poděkoval... a myslím to víc než ironicky. A k některým příspěvkům - jak jsem psala, mají útulky právo si samozřejmě určovat komu kočku dají - ale domnívám se ( a už to zaznělo v jednom z příspěvků výše), že je lepší dobrý domov pro více kočiček, než ideální pro méně. Ale je pravda, že jsem předávání koťátka z depozita zažila (u sestry) a sice tam padaly nějaké dotazy a připomínky, ale nebylo to zase tak hrozné (jak píše Anička). A je samozřejmě věcí každého, jestli zvíře pustí ven nebo ne, jen mě osobně by vadilo být pořád zavřená, tak to nedělám ani kocourovi a taky bych si kočku do bytu nepořídila (kvůli ní, ne kvůli sobě).Ale už mám z jednoho útulku zamlouvenou číču, která zahrádku vyžaduje :-), takže najít kočičku k domečku není problém ani v útulcích (pro Kláru z K.V.).
Kocouř domácí (2008-04-28 14:20:38, Petra U.) Odpovědět
Tedy upřesňuju - nepořídila bych si kočku čistě do bytu - náš kocour (a i nová číča pokud to klapne) bydlí doma s námi, ale může kdykoliv sám být venku a šmejdit si po okolí. Ale taky byl rok pouze v bytě, když jsme neměli zahradu. Takže můžu porovnávat - spokojenost kocoura pouze v bytě a s volným přístupem ven.
Jak píše dole Šárka, Petro, (2008-04-28 15:45:41, Naďa) Odpovědět
dokud nesbíráte ze silnice zmrzačenou či smrtelně zraněnou kočku, dokud nezažijete bezmocnost svou a bezmocnost veterinářů nad umírající otrávenou mladou kočkou, která ještě ráno byla zdravá a plná chuti do života, dokud neprožijete hodiny a dny marného čekání a hledání, než pochopíte, že se kočka už nikdy nevrátí, netvrďte, že víte, co je pro kočky nejlepší. A srovnávat se s kocourem taky úplně nejde. Vy máte totiž rozum. Přeji všem vašim kočkám dlouhý život.
souhlasím (2008-05-01 14:18:36, Iva) Odpovědět
Přesně tak. Kdo nezažil, jak mu v náručí umírá přejetá kočička, nedokáže si představit tu bezmoc. :( Potom člověk přehodnotí spoustu věcí...
Petro, (2008-04-28 16:41:27, Rena) Odpovědět
14 let jsem byla přesvědčená, stejně jako vy, že tím, že mohou moje kočky volně ven, dělám pro ně to nejlepší a že jsou šťastné. Ale byl opravdu náš kocour, který umíral v bolestech a křečích na otravu šťastný ? Ani naše kočka, která se připlazila po několika dnech s broky v kožíšku a s roztříštěnou zadní nohou nevypadala vůbec šťastně. Od té doby máme kočky pouze bytové. Nevím, ale nepřipadají mi nešťastné, ale hlavně jsou v bezpečí a nehrozí jim, že budou někde bez pomoci umírat v bolestech.
Uznávám, že po takové negativní zkušenosti bych taky váhala.... (2008-04-28 18:26:41, Petra U.) Odpovědět
Nevím co napsat...nikdy jsem smrt kočičky takto nezažila. Možná nebo spíš určitě mě taková případná zkušenost změní a budu chtít mít taky kočku jen v bytě.Vím, že lidé jsou často ke zvířatům zlí.Hrozím se jen toho, že je kocourovi už 12 let a že jednou nedejbože umře. (ale přesto jsem si ho vzala z útulku v jeho 11-ti letech. jsem ochotná snést obrovský smutek až umře, hlavně když si pár let užije idylického života se spoustou mazlení a syrové hovězinky :-))) Na druhou stranu děti člověk taky nezavře v bytě, ale rozum leckdy taky nemají,a to ani ty větší. TAky jsem si vybírala místo k bydlení zejména podle bezpečnosti pro kočky. Moje první otázka byla, jaký je zde vztah ke kočkám (stejně jako první otázka sousedů - chatařů k nám - vozí si z Prahy kocourka a nechávají ho celý víkend pobíhat venku). Chodím kocoura tak co hodinu kontrolovat, kde je...jen abych viděla, že je v pořádku. Nevím, ale pokud by chtěly být kočky jen v bytě, tak by byly, ale když chtějí chodit ven? Nemůžu si pomoct, ale věřím (ZATÍM) na kočičí inteligenci a právo volby.
kocour (2008-04-28 21:38:22, Eva) Odpovědět
já si stejně myslím,že váš kocour šťastný byl....i když nakonec zemřel tragicky....kočky to opravdu venku milují jak to kvete a bzikají všude mušky a tak...ale riziko je opravdu příliš veliké...no ale nebrala byste sama svůj život raději kratší a krásnější,než dlouhý,ale víceméně jen sama se sebou a se svou opatrností???
doma x venku (2008-04-27 18:15:46, Katka) Odpovědět
Milá Petro U, tak to by Vám neimponovaly ani moje kočky. Po téměř 25 letech strávených na vsi, v klidné části, kde naše kočky měly možnost chodit ven, a stávalo se, že se už nevrátily, bych kočku už ven jen tak navolno nepustila. Teď už to nehrozí - bydlím ve městě, takže mám kočky jen bytové, a rozhodně nevypadají, že by se nudily. Ono je to taky o tom, kolik času a péče jim věnujete a jak je zvládnete doma zabavit.
To, že si útulkáři dají práci se záchranou a vypipláním koček, je činnost záslužná, a nevidím důvod, proč by si nemohli určit, ke komu jejich chovanci přijdou. Já bych taky nedala kočku člověku, který se jako první ptá na cenu a odmítá respektovat moje podmínky. Nemusí se Vám to líbit, ale je to tak. A možná i proto těch bezprizorních vyhozených koček není ještě víc.
doma nebo venku (2008-04-28 08:58:44, Šárka) Odpovědět
S kočičkami jsem "začala" teprve nedávno, vlastne loni v létě, kdy nám někdo na zahradu vyhodil 2 maličká, sotva měsíční koťátka. Dvojka nám vydržela 3 měsíce, a ten zvědavější z kocourků skončil pod koly auta. A to bydlíme na samotě a silnička je od našeho domu vzdálená najméně 200m. Ke kocourkovi, který nám zůstal, jsme potřebovali kamaráda, a přiznám se, že bych neměla odvahu jít si pro něj do útulku, právě proto, že jsem nevěřila, ze by mi nějakou kočičku dali. ALE!!! Já bych se jim nedivila a kočičku bych taky nedala. Nejradši bych měla kočky jen doma, ale vlastním i nekompromisního manžela,který kočky doma prostě nechce. Našěstí já se nedám, takže dnes máme kocourky 3 - k původnímu jsem po týdnu donesla odrosté kotě od kamarádky a ke konci zimy si nás našel ještě malý dlouhosrstý hubeňourek. Dost času už všichni tráví v domě:), ale na stálo to ale ještě pořád není, prostě se mi manžela daří zpracovávat jen po malých krůčcích. Své kocourky - až na nejmladšího samozřejmě kastrované - mám moc ráda, a chápu, že kdo má ke kočičkám vztah je nedokáže dát někomu jinému bez toho, aby věril, ze se tam má nejlépe, jak jen to jde. A tak i když ti naši chodí ven (z nutnosti, ale oni jsou jistě spokojení), kdybych je opravdu MUSELA někomu dát, potom jedině do bytu.
Dobrý den Šárko, (2008-04-28 12:45:59, Kačátko) Odpovědět
moc gratuluji k třetímu kožíšku. Hned jsem musela zkouknout Vaše album. Zrzavý kocourek je můj sen a Vy máte hnedka dva úplně zrzavé a jednoho alespoň kombinovaného s bílou. Držím palce, aby se manžela podařilo postupně zpracovat :-)
volně venku? (2008-04-28 14:40:48, Šárka) Odpovědět
Káčátko, kocourci by jistě poděkovali za kompliment. Místo nich ale dekuji já:) A ještě k Petře U. : Většina útulkových tet se už s následky střetu s autem nebo psem setkala (a ne jednou) takže něco jiného je "vědět" o rizikách volného pobytu a něco jiného setkat se s tím v reálu. Dokud jsme o kocourka nepřišli, bála jsem se spíš, jestli jim není zima a tak. Teď trnu hruzou pokaždé, když nepřiběhnou na první zavolání a hrkání mističkami. Takže tak.
Kočičky (2008-05-06 16:49:34, Iveta) Odpovědět
Zdravím všechny kočkomily,moc se mě na výstavě líbilo,hlavně jsem ,vždy překvapena,kolik lidiček tam vidím a hlavně kolik kočiček se mě ztrácí pod očima a končí v rukách dobrých lidí.Přeji Všem lidičkám i kočičkám pěkné společné soužití.Přeji hezký den
KOČIČKY.INFO (2008-05-10 10:38:16, Agila77.com) Odpovědět
Ahojky lidicky protoze doma uz kociku mame chodime se jen divat a podporujeme takove akce ucasti dary a ja hlavne i fotkama.Fotky z vystavy najdete na http://kocicky.info/galerie/ tak zase nekdy priste ;-)
To my taky (2008-05-11 19:42:16, Lea) Odpovědět
My už taky kočičku doma máme a asi by nesnesla nopvého příchozího, takže to děláme jako vy :-)
Umisťovací výstava (2008-06-16 09:53:32, clokx) Odpovědět
20.6. je umisťovací výstava koček v Hotelu Trubská v Trubíně u Berouna www.hoteltrubska.cz
Oprava (2008-06-16 09:54:48, clokx) Odpovědět
Umisťovací výstava je v Trubské u Berouna (20.6. je umísťovací výstava koček v Hotelu Trubská v Trubské u Berouna www.hoteltrubska.cz)
Barevná legenda komentářů:
maximálně 2 dny staré, maximálně týden staré a starší;aktuálně vybraný komentář
|
^ zpět k článku
|
|
|