|
Komentáře k článku
|
Článek:
Proč si koupit kotě s PP
Mnoho chovatelů si myslí, že dobrovolní pracovníci útulků nemají chovatele rádi. To je omyl - chovatele, kteří dodržují chovný řád a produkují několik opečovávaných koťat ročně, máme velmi rádi. Jednou z takových chovatelek je i majitelka chovatelské stanice britských koček Z Lužinek, která nám poskytla laskavé svolení ke zveřejnění jejího vysvětlení, proč všechna koťata z její chovatelské stanice - i ta, která nečeká výstavní kariéra - odcházejí k novým majitelům s průkazem původu (PP).
( | poslal: Alena Vaňousová | 29.08. 2002 | čteno: 126494x | komentářů: 169 )
|
Komentáře: (bez názvu) (2006-01-17 17:46:00, Z Lužinek) Odpovědět
A já zase nesouhlasím s vámi. Rodokmen pro jedno kotě stojí 150 Kč a uchovnění kočky na jedné výstavě, pokud na získání chovnosti má předpoklady vyjde cca na 600 Kč, takže proti ostatním nákladům na odchov kotěte (očkování, kvalitní krmení atd.) jde o naprosto nepatrnou položku a tak pokud někdo má kočku s PP může odchovávat i koťata s PP a nemusí to být nijak finančně náročné. V chovech s PP ale existuje spousta omezení a pravidel (počet vrhů od jedné kočky za rok, povinné očkování), která ten kdo má kočky s PP dodržovat nemusí, proto je chov bez PP levnější a jednodušší. Ve své chovatelské stanici jsem za 9 let chovu odchovala 15 vrhů koťátek tedy méně než dva vrhy ročně. Pokud mám chovatelskou stanici a chci se soustavně věnovat nejen prostému množení koťat, ale i zvyšování kvality plemene tak rozhodně nevystačím s jednou chovnou kočkou a s jedním nebo dvěma odchovanými vrhy, ale jedná se o dlouhodobou soustavnou chovatelskou práci, kterou rozhodně nedělám pro peníze, protože jsem každý rok beznadějně v mínusu. Moje kočky jsou v prvé řadě rodinní společníci a naši miláčci, věnuji jim téměř veškerý volný čas.
reaguji na váš příspěvek (2006-03-01 13:08:29, Zdenka) Odpovědět
to že někteří lidé nenechají kotatům vystavit pp,je jejich blbost,ale pořízení papírů není extrémně nákladné.pokud máte kočku bez pp a chcete jí množit tak množiteli jste protože některé z vašich kotat stejně za x generací špatně zkončí a kdyby pp měli tak mají o něklik procent lepší šanci.je to nezodpovědné a není třeba aby kočka měla jednou v životě kotata protože když procházím inzerci koček,vidím kočky bez domova a je jich moc!!!!!
Tak nevím (2006-03-01 14:06:34, JanaR) Odpovědět
Původně dobré rady i mně přiměly k zamyšlení. Chovná stanice, i když má sebelepší koťátka či pejsky i úmysly, je stejně elitářská. Někteří lidé si ve shodě s módními trendy a z prestiže pořizují zvíře pouze s PP. Dětí ulice v útulcích tak neubývá, přestože mezi nimi jsou i velmi zdravá zvířátka všech "značek". Ráda bych se mýlila, ale najde se v chovné stanici místo pro kastrované útulkové zvíře pro radost??
Mýlíte se :) (2006-03-01 14:16:01, Jana Bu.) Odpovědět
znám spoustu chovatelů, kteří kromě "šlechticů" mají i "obyč" číču a znám chovatele, kteří pomáhají útulkům - ať už fyzicky nebo finančně. Vždyť láska ke kočkám se nemusí projevovat jen tím, že MUSÍTE mít doma původně útulkovou či toulavou kočku. A P.S. - přestože mám doma "jen" obyč. kočky + jednu perskou z útulku, tak se mi ušlechtilé kočky líbí a ráda se na ně na výstavách koukám.
To jsem tedy moc ráda, (2006-03-02 10:13:10, JanaR) Odpovědět
mrzelo by mně, kdyby se chovatelům(žádného neznám) jednalo jen o vlastní chov. Asi se shodneme, že nejde o tituly, ale o dobrý život pro všechny číči.
Chovatelka (2006-03-02 13:37:59, Alena V.) Odpovědět
A mě zase trochu mrzí, že se na nás chovatele dost lidí dívá jako na někoho kdo vlastně kočky vůbec nemá rád a má je jen proto aby se s nimi chlubil a vydělával peníze (i takoví se jistě mezi nimi najdou, ale jsou spíš v menšině, protože když zjistí že chovem nic nevydělají tak brzy odpadnou) a přitom se ani nenamáhají zjistit jak to je doopravdy. Věnuji se chovu deset let a znám desítky chovatelů a naprostá většina z nich jsou nadšenci a velcí milovníci koček a to nejen těch ušlechtilých. Jedna moje známá má třeba doma malý chov a na zahradě má asi šest venkovních nalezenců, kteří mají v kotelně rodinného domku vždycky plnou misku i teplý pelíšek. Navíc se ve své obci stará o to, aby se kočky nepřemnožily, protože všem sousedům trpělivě vysvětluje proč je nutné kočky kastrovat a taky je u svého veterináře na zákrok objedná a svým autem je tam odveze. Já bydlím v paneláku a takové možnosti nemám, tak se alespoň podporuji dva útulky pravidelnými finančními příspěvky a snažím se jim pomáhat s propagací na internetu.
Paní Aleno,ale ta diskuse (2006-03-02 13:54:02, Jana N.) Odpovědět
ení zaměřená proti chovatelům
ušlechtilých koček,spíše proti
těm lidem,kteří nedodržují zásady pro chov/prodávají kočky bez PP atd/.V druhé rovině se ta diskuse týká toho,že bohužel mezi chovanci útulků se stále ve větším množství nalézají i ušlechtilá zvířata,která si jejich majitelé pořídila jako
hračku pro zábavu/"když kotě ,tak značkové"/a poté co
je omrzela,tak skončila v lepším případě v útulku nebo
v tom horším na ulici-viz obrázky "zdevastovaných peršánků-např.Dardanel" a jiných ušlechtěných koček!
Oprava,má tam být (2006-03-02 13:56:27, Jana N.) Odpovědět
"vyšlechtěných koček"
..asi tak (2006-03-02 13:58:19, Mila) Odpovědět
nejhorší ze všeho asi rovnice zvíře - živá hračka. Bohužel to se u těch čistokrevných stává (tedy nejen u nich). Za každého kdo ke zvířátkům přistupuje zodpovědně dík. Pak když člověk slyší příběh "dardanel" je mu zle z lidí.
no,chovatele... (2006-03-02 15:34:01, Lenka) Odpovědět
jenže spousta jich není jako vy,ale určitě se jich hodně snaží.jenže horší je to s množiteli koček nejen bez pp ale koček obyčejných.už se nemůžu "dočkat" jara až bude zase na webu spoustu zoufalých článků s.o.s kotata...
Bohužel se zase objeví (2006-03-03 08:59:18, Jana) Odpovědět
obrovské množství koček a koťátek!!!Souvisí to jednak s postojem venkovského obyvatelstva-/proč
kastrovat kočku?raději utopit
kotě/ a úředníků v městech.
Donutit příslušné úřady,aby se
prováděl odchyt a kastrace volně žijících a potulujících
se zvířat je prakticky nemožné.Když mě v Praze vyhodili ,protože žiji v domě
restituenta,tak jsme na úřad museli vyslat paní z obecního
baráku,abychom dosáhli odchycení a vykastrování
2 divoce žijících kočiček-ovšem přetím už stačily porodit 5 koťat!
A aby si pracovníci těchto úřadů dělali sami šetření "v terénu " a mapovali si
problematické lokalitity s výskytem divoce žijících koček a zajištovali jejich odchyt a kastraci,tak to je
zatím utopie.
Elitářství .. nee (2007-03-13 11:28:19, kh) Odpovědět
Nechtěla jsme se zapojovat do snad nekonečné diskuze PP/bez PP. Asi je to jedno z témat, která se nikdy nevyřeší :-) Ale chci jen říct, že já mám kotě s PP, ne z elitářství, ale proto, že mi obyčejná micka zemřela na Fip, tak jsme chtěla být teď jistější. původně jsme chtěla kotě z útulku, ale už nechci začít, jak kočička trpěla. A to kotě mám na splátky, takže ze snobství opravdu ne. Jsou i jiné důvody, než automaticky člověk, co má kotě s PP, ho má z pýchy. A naopak, ne každý musí být nutně množitel, kdo má koťátka bez PP. A nemusí být každá chovatelská stanice slušná. Ale podle mně, kočky bez PP prostě nejsou to plemeno, které si kupujete - má už i geny jiného plemena, ale zatím je vidět vizáž toho, za které je prodáváno. Tak za pár generací z ní budou obyčky. Znám to z vlastní zkušenosti.
2 póly jednoho světa (2007-06-19 11:49:29, DaniG) Odpovědět
Koček z útulků činností chovných stanic sice neubývá, ale z článku vyplývá maximální snaha aby jich ani nepřibývalo. Já to beru tak, že kočky s PP jsou někde na druhém břehu, "za vodou". Snaha jejich chovatelů udělat vše, aby se ani jejich praprapotomci nedostali na ulici je pochopitelná a ocenitelná.
A nedokážu nikomu vyčítat, že se při výběru kočky zaměřuje na vzhed - tyhle elfí bohyně, kterým příroda nadělila tolik barevných kombinací, dokáží svým vzhledem mocně očarovat.
Tak dlouho jsem na výstavách odbivovala vznešeně divoké sibiřské kočky, až si mě našel dlouhosrstý zrzek z Měcholup. Já se mu starám o srst a on dělá po okolí reklamu jak krásná může být kočka z útulku.
Vysněný ideální stav je, aby se vyprázdnily útulky, aby nebyla jiná koťata než chtěná, vymazlená a předaná do milující rodiny. Chovné stanice tohle (až na vyjímky potrvzující pravidlo) zajišťují svým vybraným kočkám. Na nás ostatních je, postarat se, aby se k této péči ostatní kočky - bez ohledu na původ- alespoň přiblížily.
Martina má pravdu, (2006-06-04 19:04:55, Jarek) Odpovědět
Nezáleží na papírech, ale na lidech, kteří se o kočky starají. Mám britského kocourka bez PP. Paní, která se o jeho matku starala byla pečlivá. Kotě jsme dostali samozřejmě i s očkovacím průkazem. Tento kocourek bez PP je nádherný, zdravý a dělá nám radost. K nám chodí hodně cizích lidí. Každý kdo ho vidí ho pochválí. Je to náš krásný a zdravý kocour bez papíru.
Nemám rád, když se pokusy o rýžování zastírají (někdy!!) falešnou láskou a péčí. U nás taky platí ústava a zákony a podívejte se jací prospěchářští a často i téměř debilní hajzlové jsou v politice.
kočička bez PP (2006-07-02 12:29:35, Iva) Odpovědět
I já sem musím napsat krátký přízpěvěk. Nejsem zastáncem toho brát jen kočičky s PP.Já jsem od malička vyrůstala s kočičkama a před dvěma roky jsme si pořidili britskou bez PP a je mi to jedno že nemá PP a máme z ní velikou radost, je krásná a milá, je to náš miláček.A určitě ji neberu jako méně cenou.Máme ji i s očkovacím průkazem a to nám stačí.Nepotřebuju běhat s kočkama po výstavách, mám ji doma pro radost a je jí dobře, a věřím že koliktrát těmto kočičkám bez papíru je lépe než kočičkám které musí na výstavy, kde to pro ně určitě není moc příjemné.
(bez názvu) (2006-07-02 15:23:48, Alena) Odpovědět
Ale to je právě omyl. Kočka s PP nemusí chodit na výstavy, pokud jí chcete jen jako domácího mazlíčka tak může klidně strávit celý život doma. A ani když jde o kočku na chov tak nemusí chodit na mnoho výstav. Na dočasnou chovnost na dva roky stačí jedna výstava, na celoživotní chovnost tři výstavy. Jako chovatelka si ale rozhodně nemyslím že by výstavy pro kočky byly nějakým utrpením, některé dokonce výstavy milují a vyloženě si je vychutnávají.
motty (2006-07-03 05:48:32, motty) Odpovědět
Musím souhlasit s Alenou, mám doma pět koček, na výstavy jezdí jen jeden kocourek. Většinu výstavy prospí, jen když jsou u jeho klece návštěvníci, tak se posadí jak socha a nechá se obdivovat :-)Prostě si tu výstavu užívá a myslím že mu obdiv návštěvníků dělá moc dobře
čistokrevné? (2007-03-18 08:44:39, katja) Odpovědět
Mám kastrovanou kočičku z útulku a uvažuji, že si k ní pořídím ještě kocourka - taky kastrovaného, jako mazlíka. Trpím na siamky, tak se poohlížím tím směrem, ale v žádném případě nechci čistokrevnou s PP. Jednak jsem byla varována ohledně možné degenerace - opakovaně se prý kříží stejné linie, větší důraz se klade na vzhled než na povahu, a jednak... já nevím, nějak bych se s takovým šlechticem necítila. Nejde tolik o počáteční výdaje, nakonec do mé želvinky jsem už taky dost investovala, ale prostě když vidím ty rodokmeny a ocenění... nějak bych měla pocit, že mě přijde zkontrolovat Evropská komise, čím ho krmím. Znala jsem šlechtěného psa a ten byl tak nemožně nervózní, že byl věčně jak na pérách. Jistě jsou lidé, kteří se v šlechtění vyžívají, ale já chci prostě společníka a mazlíka. Nejradši bych si vzala kocourka kterého se někdo chce zbavit, ale siamky se tak moc nevyskytují. Takže hledám a narazila jsem na paní, která chová bezpapírové balinésky. Totiž chová, nechová: má doma nádherný párek a nechá je mít koťátka. Já nevím, nevyznám se v chovatelské problematice, ale tady jsem viděla krásné a milované kočičky, které mají krásná a pohodová koťátka. Jestli nebudou mít patřičná očkování: no přece je můžu dát oočkovat sama! Jak říkám, jsem laický kočkomil, a jestli jsou ještě jiná úskalí, která neznám, budu vděčná, když mi je ukážete.
siamáček (2007-03-18 09:33:18, sáva) Odpovědět
http://www.kocky-online.cz/jportal/zvire.phtml?id=2503&utulek_id=41
v útulku lucky v černivi mají nádherného siamáčka :)
Zdravím paní Sávo, (2007-03-18 12:28:40, Lenka G.) Odpovědět
Kevin je čerstvě zamluvený, zatím ho nestahujeme z nabídky - až jak dopadne plánovaná návštěva a "první očuchání".
PS: pozdravujte Jasánka a Nea.
Také vás zdravím (2007-03-18 16:38:47, sáva) Odpovědět
Jen jsem si na něj vzpomněla, je opravdu moc krásný.
Z Jasánka se stal mazel z nejmazlovatějších a ta malá potvora dokáže být také moc milá, docela si to s těma klukama užíváme. Mějte se hezky, Sáva.
ano, Kevin byl krásný, (2007-03-18 19:41:28, katja) Odpovědět
ale nabízeli ho jen s jinou kočičkou, a to bych nemohla Corrynce udělat, už takhle mám strach, jak nováčka přijme, a ještě kdyby to byla sehraná dvojka, to už by na ni bylo moc. Jsem moc ráda, že si kevinka někdo zamluvil a přeji mu hodně štěstí
siamáček (2007-03-19 19:49:59, sáva) Odpovědět
tak to jsem nevěděla, jen mi přišlo, že je to tak krásný kocour a vy už se siamáčky máte zkušenost.. vždycky když jsme v lucky byli říkala jsem si , že je zvláštní, že tam je.
přeju štěstí s novou kočenkou, sáva.
Martino, (2007-11-28 20:02:31, Karin) Odpovědět
když máte zvířátka tak rádi, tak si vezměte koťátko z útulku a nemnožte další. Za každé kotě, pro které třeba i najdete nového majitele, zbytečně čeká jedno v přeplněných útulcích. Jsou milá, krásná, všech barev i tvarů! Kočička si opravdu nepotřebuje užívat mateřství, aby prožila šťastný a spokojený život!! Naopak, nekastrovaným kočičkám hrozí i vážná zdravotní rizika.
Když na chov nemám (2010-03-10 21:39:51, P.) Odpovědět
Když na chov nemám, tak si nepořizuji kočky s PP a vemu si raději z útulku. Vše má svá pravidla a když chci chovat kočky, tak se podle těchto pravidel musím řídit. Chov koček je luxusní záležitost a jako každý jiný koníček je finančně náročný, a s tím musí také chovatel počítat, výmluvy jako to, že pořízení dokumentu PP, výstavy atd. jsou drahé - to mi připadá směšné, pokud chci odchovávat kočky, tak s těmito náklady musím počítat. A od toho se také odráží ceny koček s PP, odchovala jste někdy nějaký vrh s PP? Náklady se pohybují v řádech několika desetitisíců (samozřejměpokud chováte opravdu zodpovědně), kolik si tak asi myslíte, že na tom lze vydělat? :D A když pak kotě udávám za určitou finanční částku a zájemce na něj nemá - jak si pak mohu být jistá, že bude mít finance na následnou péči o kočku? Pořizovací náklady jsou jen začátek, jak si pak mohu být jista, že bude mít na veterináře, nebude kočku krmit komerčními krmivy ze supermarketů atd.?
Souhlasím (2010-05-27 11:11:48, Hanka) Odpovědět
Vidím to stejně jako Vy, jsem ráda, že je ještě dost rozumných lidí.
Barevná legenda komentářů:
maximálně 2 dny staré, maximálně týden staré a starší;aktuálně vybraný komentář
|
|
|