|
|
VÝSTAVA PRO KOČKU (13.11.05) je za námi... jak dopadla?
Výsledky Výstavy pro kočku, podzimní umísťovací výstavy opuštěných koček, která proběhla v neděli 13. listopadu v prostorách Chvalské tvrze (Praha 9 – Horní Počernice), jsou vcelku potěšující. Ze 130 účastnících se koček našlo nové domovy 94 mňoukalek, jeden pes a jedna fretka.
Výsledky Výstavy pro kočku, podzimní umísťovací výstavy opuštěných koček, která proběhla v neděli 13. listopadu v prostorách Chvalské tvrze (Praha 9 – Horní Počernice), jsou vcelku potěšující. Ze 130 účastnících se koček našlo nové domovy 94 mňoukalek, do nových rodin odešla také jedna fretka a jeden pes, konkrétně Hnědáček (Cikán) z OS podbrdska, psí dorostenec, který na nové páníčky čekal v útulku přes půl roku.
Vyhlížím nový domov
Úspěchy
Jako první tradičně zmizela koťata a kočky do jednoho roku věku. O mladá zvířata je pořád největší zájem, a to navzdory osvětě, že starší kočky jsou taky fajn, jíž vyvíjíme. V tomto kontextu je nutné zmínit, že se na výstavě podařilo umístit také 10letého bílomourka Jonáše, kočičího krasavce a pohodáře, který již jednu výstavu absolvoval (umísťovací sekce výstavy Miss Kočka 2005), a my věříme, že se z něj stane stejně milovaný a vděčný domácí mazel jako z jeho kámoše Honzíka.
Již tradičně byla na výstavě velmi úspěšná Číča Litvínov, která umístila sedm ze sedmi nabízených koček, a českolipská Bona nebo lounská Felca, jež si zpátky vezly každá po jednom kočičákovi. Dámy měly z osvojitelů vesměs dobrý pocit, zájemci o kočky byli z velké většiny informovaní a solidní lidé, kočky již tradičně nacházely domovy převážně v bytě.
Umísťovat se na druhou stranu vůbec nedařilo paní Janouškové, která na výstavu přivezla osm zhruba půlročních koťat a cca tři hodiny před koncem výstavy si je všechna zase odvezla domů. Pokud tedy máte zájem o kotě „do postele“, spojte se s ní.
Návštěvníci
Na výstavu se přišlo podívat 1398 dospělých kočkomilů a spousta dětí, pro které byl připraven program na pódiu, kde se mohly zapojit do her a soutěží organizovaných Muzeem dětské kresby.
Třínohý Míša, který na nový domov ještě čeká
Už na minulé výstavě se mezi návštěvníky objevili tací, kteří se snažili v prostorách výstavy nebo před nimi udávat vlastní koťata, tzn. zvířata na výstavu nepřihlášená, nezkontrolovaná veterinářem a bez patřičné vakcinace (zvířata účastnící se umísťovací výstavy musí splňovat přísné požadavky veterinární správy, jež konání výstavy povoluje, a mezi ně patří např. nejméně měsíc a nejvíce rok stará vakcinace proti vzteklině a imunita (očkování) proti kočičím chorobám). Na této výstavě se podobných „škůdců“ objevilo hned několik – vrcholem byla paní, která koťata udávala na parkovišti z červeného Forda a poté, co byla vykázána, se „s nabídkou koťat“ přesunula a na zastávku MHD!
Právě takovíto lidé poškozují pověst útulků a umísťovacích výstav: malé nevakcinované a často nemocné kotě stojí nového majitele spoustu času a peněz, a takto napálený člověk už s útulky nebude chtít mít nic společného. A co na tom, že kotě vlastně vůbec nepocházelo z útulku a z umísťovací výstavy!
Takovýmto vykukům se bráníme a budeme do budoucna bránit; seriózní zájemce o účast na umísťovacích výstavách upozorňujeme, že je nutné si účast na akci předem domluvit a že kočky musí splňovat podmínky veterinární správy a nařízení pořádajících organizací.
Sponzoři
K účasti na umísťovacích výstavách útulky nemotivuje jenom možnost
umístit své svěřence do dobrých domovů, ale také skutečnost, že si z výstav odvážejí podíl vstupenek = konzerv, které u vstupu odevzdávají návštěvníci, a také dary od krmivářských firem, které výstavu sponzorují a dodávají vzorky krmení pro osvojené kočky.
Podzimní Výstavu pro kočku podpořily tyto firmy, jejichž výrobky budou v následujících týdnech pomáhat kočkám v útulcích:
- Weber Mlýn – granule Acana, stelivo Caliopsis
-
- Gimborn (Petcenter) – granule Morando
-
- Sedlecký Kaolín – stelivo KittyStar
-
- Almica – granule Royal Canin
-
- KSK Bono – granule Petty
-
- ANF – granule ANF
-
- Samohýl a.s. – granule Purina Omega
-
Výherci ankety
Při každé výstavě pořádáme ankety mezi návštěvníky, vyplněné anketní lístky se potom vhazují do označené přenosky u vchodu. Bylo tomu tak i při této výstavě; ceny pro výherce věnovala společnost Inzertspoj a.s., která vydává mimo dalších titulů též známou Planetu zvířat.
Fretčí návštěva
- 1. místo - roční předplatné časopisu Planeta zvířat a kniha Encyklopedie koček – Andrea Dřevikovská
- 2. místo - kniha Encyklopedie koček – Denisa Rutnerová
- 3. místo - kniha Encyklopedie koček – Martin Fiedler
- 4. místo - publikace Chov koček – Marta Sokolová
- 5. místo – publikace Chov koček – Martin Dlouhý
Blahopřejeme :)
Poděkování
Vedle výše jmenovaných firem, které věnovaly útulkům krmení a stelivo, a dobrovolných pomocníků a pomocnic, bez kterých by pořádání výstavy vůbec nebylo možné, patří poděkování též:
Související odkazy:
Související články:
přidat do oblíbených | poslat e-mailem | vytisknout | sdílet | |
přidej komentář
| vypiš komentáře
Komentáře:
:-))) (2005-11-14 14:17:12, Jitka Šebestová) Odpovědět
Moc hezká výsledná číslíčka, jen paní Janouškové je mi moc líto, tolik jsem jí držela pěstičky, hlavně po tom nedávném příspěvku S.O.S. :-(((
nevadí (2005-11-14 14:20:30, ) Odpovědět
paní Janoušková měla kočky moc krásné, nezadařilo se teď zadaří se určitě na příští výstavě. Jen jí to nesmí odradit. Taky jsem jí přispěla, tak jsem byla zvědavá jak její číči vypadají a krásně mě hřálo u srdíčka že jsou opravdu opečovávané. Blanka
výstava (2005-11-14 15:11:11, Šárka - Pce) Odpovědět
No tak to je báječné. Doufám, že se ani jeden z umístěných kočičáčků nevrátí zpátky do útulku! Byli jsme na výstavě kolem poledne a dost klecí už zelo práznotou, což nám udělalo velkou radost... :-))
Paní Janoušková, vy to prosím nevzdávejte, určitě se příště zadaří a i přes zimu se nějaký ten zájemce o vaše micinky určitě najde!
Hrozně mě (2005-11-14 16:49:46, I. Jirková) Odpovědět
mrzí, že jsem se na výstavu /poprvé/ nedostala, ale jsem teď v takové příšerné situaci, že to prostě nešlo.Moc jsem se na ní těšila. Jsem ale ráda za každou čičulku, která dostala šanci.Kéž by jí dostala i moje Panenka, na ulici, se svými dvěma koťaty, mimochodem nádhernými.
(bez názvu) (2005-11-14 20:46:33, ) Odpovědět
Milá paní starám se již přes dvacet let o opuštěné toulavé týrané kočičky máme domek ve Zbraslavi a zahradu kde se kočičky spokojeně probíhají lezou po stromech a všelijak si hrají a samozřejmě jim opatřuji dobrou a vhodnou stravu a musí mít stále pití .Přes noc i přes den mají neustále zařízeno to že chodí do domu bytu a se mnou jich večer si lehne 10 až 15 . kočičky mám moc rád . Jsem v invalidním důchodu dávám 9O % korun kočkám i chodím přikrmovat opuštěné v Praze . Moc prosím hodné lidi o financování na kastraci a očkování o pomoc protože na kastrace a očkování již nemám peníze . Kočky jsou mým životem a samozřejmě přeji i ostatním zvířátkům zdraví.M.Kříž.720213077
kočičky (2005-11-14 17:21:26, Míša,Pusinka a Amálka) Odpovědět
výstava dopadla výborně.Akorát chudák paní Janoušková.Nedavno jsme si od ní vzaly Pusinku.Všechna koťata u paní Janouškové i kočičky a kočičáci jsou moc krásné Tak se divím že se o ně nikdo nezajímal nebo,že se mu nelíbila vždyť jsou tak nádherná.Ale paní Janoušková nevzdávejte to.Ps: pusinak se má výborně a i s Amálkou vás pozdravujoo.
Co se týče (2005-11-14 17:43:28, Jana Bu.) Odpovědět
paní Janouškové, tak zájemců o koťata bylo dost, i do bytu, ale nikdo jí nepřišel dost dobrý....
(bez názvu) (2005-11-14 21:13:31, Jitka Šebestová) Odpovědět
Ajaj, co na to říct. - Na jednu stranu je dobře, že si paní Janoušková tak pečlivě vybírá nové majitele, jenže jak je vidět, taková selekce se jí nevyplatila. Chtělo by to přeci jen víc věřit v dobré "chování" nových páníků. A možná mohla i vydržet o trochu déle, v textu se píše, že odjela cca 3 hodiny před koncem výstavy. A 3 hodiny je ještě hodně dlouhá doba na umístění, že?
Přesně tak, (2005-11-14 21:33:29, Jana Bu.) Odpovědět
já prostě nevěřím, že zrovna u ní - a to byla u vstupu - se stavovali jen neschopní zájemci. Je soukromý nálezce, chce si sama vybírat, v pořádku, ale při takovém přístupu ať pak nepláče , že nemá peníze...A co se týče doby, kdy odjela - já tam měla od sebe pět kočiček, v 16.30 mi zbývaly dvě, plachá Berta (to jsem se nedivila)a půlroční Hanička (to jsem se divila, páč je to báječné temperamentní pohodové kotě). Je fakt, že dvěma zájemcům jsem ji nedala, ostatní ji přehlíželi, snad že je černá. No a v 16.30 přišel mladý pár až z Pardubic :), slovo dalo slovo, no a ve čtvrt na šest Hanička putovala do nového domova...
No vidíte, a paní Janoušková (2005-11-14 23:21:34, Jana A.) Odpovědět
to viděla tak, že všichni kolem ní profičeli - byla hned na začátku, nikdo neměl zájem o koťátka, nejvýš pochválil. A odjela v 15hodin, protože tam byla sama a začalo jí být špatně ... Je to škoda, ale má určitě zkušenosti pro příště.
Neprofičeli, (2005-11-15 08:29:02, Jana Bu.) Odpovědět
byla jsem naproti a pozorovala jsem to, protože to byla "divná" situace - hezká mladá koťata a neumísťená. Co se týče toho, že byla sama....každý z nás tam stál u těch klecí celý den, byli k ruce pomocníci, i u paní Janouškové, a já u svých klecí nebyla za celý den cca jednu hodinu - to když sečtu všechny časy odchodů na onu místnost a tak....Výstava je vždy náročná pro vystavovatele, ale nejvíc je náročná po psychické stránce - vystavovatel musí být smířen s tím, že se se svoji kočičkou rozloučí.
k p. Janouškové (2005-11-16 12:50:25, Madla) Odpovědět
Myslím, že Jana Bu. a některé další paní, i když to jistě myslely dobře, si mohly některé napsané soudy odpustit. Ne každý je tak psychicky silný a odolný, aby tyto rázné úsudky, byť v dobrém myšlené strávil. P. Janoušková je, jak jsem si mohla přečíst ze všeho co bylo o ní a od ní na kočkách-online napsáno, citlivá, zodpovědná a svědomitá. Jak píše i studentka Lucie Linhartová byla na výstavu pečlivě připravena. Nedivím se, že se jí udělalo z psychické zátěže "nedobře", to my přecitlivělé osoby víme o co jde. Já na jejím místě bych omdlela hned na začátku výstavy. Věřím, že propříště najde na výstavě větší oporu, aspoň morální v kolegyních a pomocnících, i když vím, že každá má svého dost, a i kdyby již na výstavy nechodila, věřím, že se jí bude dařit předávat svoje kočičky ve svém depozitu a na svých stránkách. Také věřím, že jí nadále budeme pomáhat každá dle svých sil a prostředků, jak jsme to udělaly před krátkým časem. To narážím na tady taky napsaná slova "ale při takovém přístupu ať pak nepláče , že nemá peníze..." Paní Janoušková moc Vás zdravím a přeju hodně síly a štěstí ve Vaší práci s kočičkami.
Chápu, že Vám komentář Jany Bu. (2005-11-17 18:07:22, PetraJ) Odpovědět
přišel poněkud ostrý, ale je třeba si uvědomit, že jde o paní, která se průběžně stará ve svém bytě o zhruba dvacet kočiček, mnohdy novorozenců, které je třeba vypiplat a o staré nebo nemocné kočičáky, kteří mají malou šanci na umístění, některé už má doma na dožití /třeba kočičku se srdeční vadou/ a všechny má na stravu a péči ve vlastní režii. Také by asi potřebovala dobrovolníky, kteří by na péči o kočičáky přispěli, také každé vypiplané zvíře opláče, když ho pouští do světa, protože mnohá se vypiplat nepodaří a ta, přes veškěrou péči, kterou jim ona i její dcera věnovaly, umírají v jejich náruči. Všechny ty kočičky jsou "jejich", stejně jako byl můj kocour František, který mi náhle zemřel na selhání ledvin. Je to stejné jako když Vás opustí člen rodiny, ale většině lidí se to stává párkrát za život. Útulkové mámy to mají mnohokrát do roka, o to více lpějí na těch kočičkách, které se jim podaří zachránt a je pro ně opravdu těžké se s nimi loučit. Bohužel musí se to naučit, aby tak daly šanci dalším opuštěným zvířatům. Jejich srdce je širší než moje, nebo většiny lidí, a tak jim nemějme za zlé, že také svět vidí poněkud z jiného úhlu.
p.s. Mám doma dva problematické "útulkáče" a jednoho alergického "šlechtice" adoptovaného z alergické rodiny.
Chápu, že Vám komentář Jany Bu. (2005-11-18 11:23:22, Madla) Odpovědět
Já Vám rozumím, stejně tak Janě Bu., stejně tak paní Janouškové. Já mám teď doma 11 kočiček, od starého kocoura s nemocnýma ledvinama, starou kočičku s jaterními testy takovými, že se veterinář diví, že ještě žije, po 5 koťat vypiplaných ze 30 dkg hromádek kostí obalených zablešenými kožíšky postižených herpes virusem. Jednomu už muselo být odoperované očičko, nevím jak dopadnou ta zbývající, zvlášť jedno zakrněné, které se pořád potácí mezi životem a smrtí. Bere mě to hrozným způsobem. Ale ještě více mě zmáhají boje s blbými lidmi z jednoho pavlačáku, kde se starám o cca 20 pronásledovaných, trávených a střílených kočiček. Trestní oznámení jsem samozřejmě podala, ale když se nechytne pachatel za ruku, kterým může být každý z těch 50 a více obyvatel tohoto domu hrůzy, tak je to nanic. Já sama tam chodím každý den s hrozným strachem a čekám minimálně brok do zadku. Takže je mě jasné, že ten kdo provozuje ochranu koček a péči o ně a chce přežít ve zdraví musí být obrněný proti ledasčemu, musí být rázný a nemá čas na hledání diplomatického slovníku, když chce něco říct. No ale jsou i takoví, kteří se přes veškerou snahu své přecitlivosti nezbaví, a ti to odnášejí na svém zdraví a na nervech. Neměli bychom jim přitěžovat, a buďme rádi že jsou.
Nevím, co na to říct. (2005-11-15 16:49:27, Martina Janoušková) Odpovědět
Chtěla bych poděkovat OS Podbrdsko + kocky-online, že mi umožnili zůčastnit se umísťovací výstavy koček na Chvalech. Mrzí mě, že žádná z mých kočiček na této výstavě nenašla nový domov a že jsem musela výstavu opustit dvě hodiny před koncem. Byla jsem již odpoledne naprosto vyčerpaná, nejen fyzicky, a pomocníky k ruce jsem skutečně neměla, vyjma jedné slečny pořadatelky, která byla zaneprázdněna výběrem konzerv u vchodu a o které píšu dál. Ta ale odcházela domů krátce po poledni. Odpoledne se pak stalo, že jsem jednoho kocourka v kleci přehlédla – nebyli na pozadí tmavomodrých záclonek moc vidět, a ztropila jsem poplach, že kocourek utekl. Vše se rychle vysvětlilo, ale mě v tu chvíli povolily nervy a nebyla jsem schopná dál se snažit a aktivně zvířata nabízet. Na radu pořadatele jsem byla na výstavě již před osmou hodinou, před veterinární přejímkou a od klecí jsem se od rána nehnula ani na WC, protože černí kocourci brzy objevili, jak si klec zevnitř otevřít.
Na výstavu jsem se pečlivě připravovala a kromě 8 koťat jsem s sebou měla i nové přepravky- i s dečkami pod kočku pro případné osvojitele, každé kotě mělo připraven i balíček s granulemi, kterými právě krmím. Lidí –návštěvníků bylo opravdu hodně, nevím jak se bránit nařčení, že mi nikdo nebyl dost dobrý.
O jednoho z černých kocourků projevil zájem pouze jeden člověk – chtěl jej – postelového mazlíka -na chytání myší do stodoly. Jiný vážný zájemce se o černé kocourky nenašel, přestože jsem já i jedna z pořadatelek vyndavaly kocourky z klece a chodily s nimi mezi lidmi, kteří si je hladili. O černé plaché kočičky neprojevil vážný zájem nikdo, ani o kocourka Mindíka. Se třemi zájemci o huňatějšího kocourka Míšu jsem se skutečně nedohodla na podmínkách, takže by se dalo říct, že „se mi nezdáli dost dobří“. Bylo tam ale také dost lidí, kterým jsem koťata téměř vnucovala, dvěma jsem i nabízela, že bych jim kotě dala i jen na zkoušku, aby viděli, jak si porozumí s jejich kočkou. Několika lidem jsem vnutila alespoň vizitku. Škoda, že se této diskuze nezůčasní nikdo z nich.
Zato jsem od lidí, procházejících kolem mých klecí velice často slyšela takovéto poznámky : „.....hele, vona tam má, že jsou těm kocourům 4 měsíce, to teda pěkně kecá, vždyť támhle vedle jsou přece čtyřměsíční, a támhle o kus dál taky a tihle jsou mnohem větší....“ No a jak těm lidem dokázat, že nekecám, že jsem dokonce byla u porodu a musím tedy s jistotou vědět, jak jsou koťata stará... Stejně tak nedokážu ani to, že je mým prvořadým zájmem kočkám nové domovy hledat a najít, a že největší radost mi udělá dopis a pár fotek od lidí, kterým jsem kočičky již svěřila.
Možná, že na účast na výstavách skutečně nejsem dostatečně odolná, s tím ale nic moc nenadělám. Doufám, že se bude dařit hledat kočičkám nové domovy pomocí inzerce a prezentace na webu, stejně jak jsem to dělala doposud.
Paní Janoušková, (2005-11-15 18:08:28, Jana Bu.) Odpovědět
já bych byla nerada, abyste zatrpkla a na výstavy už nechodila, to bych vážně nechtěla ! Já vím, že je to náročné. Pokud se nemýlím, tak jste takto byla na výstavě poprvé - to je vždy nejhorší (i po psychické stránce). Pokud vás to "uklidní", tak říkám upřímně, že já mám doteď před každou výstavou a při ní žaludeční křeče a skoro každou kočku obrečím, ale to se prostě musí překonat. Je jasné, že nedáte kočku mazlíka do stodoly - plně souhlasím - ale vážně si myslím, že možná máte trochu velké nároky, vždyť jsme umisťovali na stejném místě a já umístila do bytu poloplašanky (a už mám informace z nového domova :)a všechny moje kočky byly starší. No a co se týče řečí - nad ty se musíte povznést, to bohužel "patří k věci", někteří lidé jsou s odpuštěním burani. Vy víte, že máte pravdu a to je hlavní. P.S. co se týče barvy záclonek, tak není problém se propříště domluvit, že potřebujete světlé :) A P.S. č. 2 - snad nedáváte lidem přepravky ? Můžeme zprostředkovat transportní pytlíky, jestli chcete.
pani Janouškové (2005-11-16 09:41:26, lucie linhartova) Odpovědět
Dobrý den pani Janoušková, velice dobře si Vás pamatuji, byla jsem vypomoci na této(i na jiných) výstavách kočiček a musím Vás moc pochválit. Ať si každý říká své, ale mě se Váš přístup ke kočičkám a i k lidem libil. Jsem sice ješte studentka a tím pádem nemám příjem peněz, ale moc ráda bych kočičkám pomahala. Mám radost, že jsou zde tací lidé, jako vy. Myslím si, že člověka nic nenaplní tolik, jako se starat o nějaké zvířátko. Sama mám dvě. Tím pádem bych i chtěla říci, že kdyby měl někdo zájem s něčím pomoci ku prospěchu kočiček, velice ráda pomohu.Doufám, že se spolu uvidíme na další umisťovací výstavě. Určitě budete mít větší úspěch. S pozdravem L. Linhartová.
druhá šance (2005-11-16 13:07:09, MílaD) Odpovědět
Pro Paní Janoškovou, 18.12.2005 snad má být ještě umisťovací výstava - Kongresové centrum Praha - vánoce pro kočku nebo tak nějak. Jestli se nepletu, zahlédla jsem to někde na internetu.Myslím že by to šlo zkusit znovu. A držím Vám palce. Já bych taky nedala zvířátko nikomu o kom bych nevěděla že se u něj bude mít dobře. Sama jsem na vlastní uši slyšela podobné poznámky jako 4 měsíce - a není kastrovanej, tak to néé.....
Budu Vám držet všechny palce co mám :-) a držte se. Půjdete tam ??
Paní Martino, (2005-11-16 13:24:12, ) Odpovědět
nedejte na řeči, kočiny jste měla nádherné a zrovna malé na 4 měsíce mi tedy rozhodně nepřipadali. Naše kočka měla když k nám přišla ve 2 letech 1,5kg a teď v 5 letech má 3,5 kg. A že nedáte mazlíka do stodoly je jen dobře. Nebyla to přece poslední výstava a věřím, že na té další se podaří umístit. Blanka
Paní Janoušková (2005-11-16 20:54:55, Jirka) Odpovědět
Nenechte se prosím paní Janoušková odradit některými příspěvky na tomto fóru, možná dobře myšlenými,leč ne vždy citlivě a taktně formulovanými. Nechci zde rozebírat vše do detailu, vím, že podmínky na výstavě nebyly úplně nejpříjemnější, sám jsem z celovíkendové šichty na výstavě a kolem ní ,zajištění dopravy útulku na a z výstavy zpět,byl docela "hotov". Ale jsem rád, že se podařilo udělat něco dobrého.
Problém tohoto
národa tkví hodně v tom, že mnoho lidí je se vším hned hotovo a
moc rychle soudí, bez důkladných znalostí všech okolností, i když to třeba zle nemyslí.
Držím Vám palce při vašem konání a vlastě i všem, kteří
se starají o opuštěné kočky.
paní Martino (2005-11-18 16:37:11, Eva B. z Pětikočičína) Odpovědět
mám návrh - jestli pojedete na prosincovou umisťovací výstavu, přidáme se k vám a budeme vám pomáhat umisťovat - mluvit se zájemci, hladit kočičky, když jsou neklidné, vystřídáme vás, když si budete potřebovat něco zařídit, odpočinout, vypít kafe.... jezdíme se synem a dosud i s přítelem takto pomáhat Boně z Kozlů, tak se tentokrát vystřídáme u ní a u vás. co vy na to?
vykukové na výstavě (2005-11-15 06:46:43, svatka) Odpovědět
Tak tohle mě dost zarazilo, protože by mi nenapadlo, že někdo bude mít tu drzost využívat bez dovolení výstavní prostory a zaštiťovat se dobrým jménem pořádající organizace. Ale pokud nebude dostatečná osvěta, tak budou návštěvníci a zájemci o kočky i nadále házet ty "podvodníky" s obětavými pracovníky útulků do jednoho pytle a ztratí k nim jejich vinou důvěru. Tady si to přečtou stejně pořád jenom titíž lidé, kteří se orientují a ti druzí budou přesvědčení o nesolidnosti všech vystavovatelů. Nestálo by za úvahu vylepit ve výstavních prostorách a na budovu varovné cedulky, na kterých by návštěvníci dostali informaci, aby mohli rozlišit poctivé pracovníky útulků od těch druhých?
Vykukove ? (2005-12-12 10:25:18, manzel) Odpovědět
Pani Svatko, chtel bych vam dat trochu presnejsi informaci o situaci nazvane "Vykukove" a uvidite, ze veci se maji ponekud jinak, nezli je popsano v puvodnim clanku p. Fencove. Nekolik fakt: Pani s "cervenym Fordem" je milovnik zvirat a stara se leta o kotata a kocky v okoli cinzaku, kde bydli. Nestara se jen o krmeni, ale bere kotata domu, zarizuje ockovani a pozdejsi kastrace. To vse na vlastni naklady a pouze za podpory rodiny. Dava inzeraty a kontaktuje lidi v okoli a uz se ji podarilo nekolika kockam domov zajistit. Umistovaci vystava ji pripadla jako dobra sance k nabidnuti kotat zajemcum, coz ji potvrdilo i nekolik znamych, kteri maji s vystavami uz zkusenosti (kmena nejsou ted dulezita). Bylo ji receno, ze je potreba mit ockovani proti vztekline, ale veterinar ji rekl, ze jeji kotata jsou jeste mala na toto ockovani a tim padem nemohou byt spolu s jinymi primo na vystave. Takze pani pouzila vlastni auto a umistila tam letacky s upozornenim, ze kotata nemaji ockovani proti vztekline a proc. Auto stalo na parkovisti tvrze. Pani se dopustila jedine chyby, a to, ze nekontaktovala predem osobu, ktera vystavu poradala a ridila a spolu neprojednali konkretni moznost ucasti na vystave. Nicmene, toto neomlouva primo hystericke chovani pracovniku vystavy, kteri, respektive ktere se osopily a sproste napadly pani s tim, co si to dovoluje a at kouka vypadnout z parkoviste. Dokonce na ni poslali policii s zadosti, aby ji naridila odjet. Policajt se omlouval, jelikoz mu bylo jasne, ze jde o neco jineho, nezli o dopravni predpisy.
Pani Svatko, neni mi jasne, proc pouzivate ve clancich terminy jako "podvodnici", "vykukove", apod., kdyz se jedna o lidi, kteri maji(nebo by meli mit) stejny cil a to zajistit slusny zivot zviratum, v tomto pripade kockam. Pani s "cervenym Fordem" nedelala zadny obchod zamereny na vlastni zisk, ale cistou lidskou charitu. Odplatou ji bylo hystericke napadeni a nepochopeni lidmi o kterych si myslela, ze se snazi o stejnou vec. Agresivita pracovniku vystavy napriklad odradila jednu rodinu od rozhodnuti k odebrani kotete, protoze pote co videli jejich chovani, opustili s detmi vystavu. At "pani s cervenym Fordem" udelala z hlediska administrativniho ci organizacniho cokoliv spatne, v ramci uslechtileho cile melo byt jednani pracovniku vystavy maximalne ohleduplne, vztricne, nekonfrontacni a lidsky slusne, namisto besneni starych bab, jak to nakonec vyznelo pro pritomne ucastniky konfliktu.
Dovedu si predstavit, ze na zaklede teto hruzne zkusenosti, pani s "cervenym Fordem" vezme vsechny kocky a kotata, ktere v byte opatruje a odnese je k veterinari a da je utratit a uz se k dobrocinne praci nikdy nevrati. To je to co chcete? Pani Svatko, jestli mate zajem o dalsi, podrobnejsi informace, tak jsou k dispozici.
Uklidnete se, prosim (2005-12-12 10:44:57, Zuzana F.) Odpovědět
Chapu, ze dotycna pani ma na vec jiny nazor nez organizatori vystavy. Vy jste nicmene na miste nebyl, takze pouze interpretujete, co Vam pani napovidala. Ja jsem tam byla, a tak Vam mohu rici, ze pani "sproste napadana" nebyla a ze z nasi strany byla vyvinuta maximalni snaha vse vyresit v klidu, nicmene pani projevila opravdu neuveritelnou davku snahy nepochopit, co se ji snazime vysvetlit.
Jen pro upresneni:
1. mestska policie pani vykazala z prostor autobusove zastavky, kde svym autem blokovala provoz.
2. "stare baby", jejichz "besneni" tak zapalene popisujete, jsou vesmes devcata 25leta a mladsi :)
3. "pracovnici vystavy" jsou dobrovolnici, kteri vse zarizuji ve svem volnem case a za vlastni penize, a vedle toho se staraji za vlastni prostredky o opustene kocky, kterym zarizuji veterinu, krmeni aj. Nejsou tedy jinym "zivocisnym druhem" nez ona pani, kterou vychvalujete.
Dovedu si predstavit, ze na zaklede teto hruzne zkusenosti, pani s "cervenym Fordem" vezme vsechny kocky a kotata, ktere v byte opatruje a odnese je k veterinari a da je utratit a uz se k dobrocinne praci nikdy nevrati.
Vidite, tak to ja si predstavit nedokazu. Je to napr. v rozporu se zakonem na ochranu zvirat proti tyrani. Ale i kdyby se k tomu schylovalo, tak ma prece horliveho zastance, tedy Vas, a Vy se tech kocek jiste ujmete, ne? Urcite mate i jine schopnosti nez tento nepovedeny pokus o citove vydirani...
To snad ne !!! (2005-12-12 11:38:10, Jana Bu.) Odpovědět
No, asi paní znáte (manžel ?) a pokud si dovedete představit, že dá kočky utratit, tak u mne ztratila veškerý morální kredit. Už podle vašeho popisu situace je zřejmé, že jste tam nebyl. Paní měla malá koťata ? Tak to není problém v Praze "udat" jinou cestou a ne obcházením pravidel platných pro ostatní účastníky výstavy. A nezlobte se, já se nebudu dojímat tím, jak na vlastní náklady zachraňujem kočičky - to dělámy my všechny - ale přitom dodržujeme pravidla.
Slo o neco jineho (2005-12-14 08:54:01, manzel) Odpovědět
Nechci zavadet nejakou diskusi, nicmene v odpoved pani Fenclove a pani Jane Bu. bych uvedl, ze podstatou clanku nebyla nejaka stiznost, to nemam zapotrebi, ale pro me zarazejici "slozitost domluvy" lidi, kterym jde vlastne o to same. Zmineny termin "stare baby" nesouvisi s vekem a zminka o utraceni kocek nebyl fakt, nybrz symbol. Na druhe strane bych uvital, kdybych mi nekdo nabidl, ze si prevezme do opatrovani dve kocky a 3 kotata. Jsou samozrejme v poradku a zdrava. Jinak preji vsem, kteri se staraji o zvirata hodne stesti do noveho roku 2006.
Co se týče (2005-12-14 10:35:05, Jana Bu.) Odpovědět
těch dvou koček, patrně jsou již dostatečně velké, aby byly řádně naočkované - domluvily jste se s organizátorkami umisťovací výstavy,co bude teď v neděli ? Inzerujete je v tisku, na netu ? Útulky jsou přeplněné, jen u mne v bytě je nyní 19 koček.... A poznámka závěrem - výhružku utracením jako symbol neuznávám, bohužel je spousta "milovníků zvířat", co tuto výhružku klidně splní :(
prima a gratulujeme (2005-11-15 11:44:49, Eva B. a Pětikočičín) Odpovědět
k úspěchu, kočky!!! tentokrát jsme nepřijeli, protože nám do toho vstoupil malíř a práce s tím spojené... tak alespoň Šárka Klicperová byla uhranuta za rychlého posla do Bony s tím, že potom podá referát o množství kočičích kožíšků a vůbec :-)doufám, že byla pohoda a krásně jako vždycky a těším se už na jaro !
Zprávy od Bělinky (2005-11-15 12:33:49, Zuzana F.) Odpovědět
Osvojitelka kočičky Bělinky z útulku BOCA (Bukovany u Kyjova, jiľní Morava) poslala fotku Bělinky v novém domově. Po počátečních obavách, jak si kočinda zvykne, se dá z fotky usoudit, ľe si zvyká dobře :)) [Fotka je z mobilního telefonu, omluvte její kvalitu...]
Co myslíte, (2005-11-15 14:14:43, Ainny) Odpovědět
kdo z těch dvou je šťastnější? Asi to vyjde nastejno, co? Nádhera... :o)
Já myslím, (2005-11-15 14:19:04, Jana Bu.) Odpovědět
že obě jsou ještě vykulené a nevěří, že je to napořád :)) Ať jim to dlouho vydrží ! A já se musím taky pochlubit, ta Hanička, co jela až do Pardubic, už řádí v novém domově se spoustou hraček a sleduje prý společně televizi :)a taky jsem už dostala jednu fotku :)
pro paní Janouškovou (2005-11-15 18:51:46, Dana Javůrková) Odpovědět
Myslím, že my všichni, co máme doma kočky, kterým hledáme nové domovy, dobře známe ten strach, abychom dobře zvážili, do jakého domova a do jakých podmínek kočku dát - a komu. A doma nám pak kočka chybí a stýská se nám. Ale nejde to udělat bez toho strachu a stýskání. Strach nám pomůže k tomu, abychom byli opatrní při výběru nového domova a stýskání nás donutí, abychom se o kočku v novém domově zajímali, abychom byli novým majitelům k dispozici radou i pomocí, pokud to od nás bude třeba. Také znám lidi hrubé a hloupé, kteří se dostaví na výstavu. I na této výstavě jsem se setkala s manželským párem, který chtěl kotě k domku a nesouhlasili s kastrací. Poradila jsem jim, aby si koupili kočku chovnou, třeba britskou, chtějí-li mít kočku nekastrovanou. Nakvašeně odešli a zřejmě mě měli za blázna, ale já jsem dobře věděla, co a proč říkám. Ale je třeba vědět, že mezi těmi hloupými jsou i normální lidé, kteří mají radi zvířata. A proto přišli na umísťovací výstavu a chtějí kočku obyčejnou, hledající domov. Tak za tyto lidi jsem vždy vděčná a přimlouvám se za ně u vás. Pomáhala jsem v sobotu s přípravou výstavy a v neděli tam také byla celý den a tak vím, jak je to vyčerpávající, ale podle mě to stojí za to.
Veterinární kontrola - je opravdu důkladná? (2005-11-16 09:50:19, Lucie V.) Odpovědět
Také jsem byla v sobotu pomáhat a příště půjdu určitě znovu. Bylo to úžasný. S tou paní, co nabízela koťata v černém fordu jsem se také setkala. Na výstavě přímo nabízely jedno a pak měli dvě právě v tom autě. Byly opravdu malé bez očkování a jedno mělo zalepené očička. Byly krásná ale sama pro sebe jsem si říkala, že je to velmi riskantní si vzít takle neoočkované kotě, paní se mi také nezdála takže nakonec jsem si z výstavy odnesla krásného stříbrnošedého mourovatého kocourka Garfielda. Mám dotaz a trošku to mám výstavě za zlé. Zajímalo by mě jakým stylem probíhá vyšetření koček mám na mysli veterinární přejímku u koček? Ptám se proto, že když jsem si Garfieldka přinesla domů, tak jsem zjistila, že mu slzí jedno očíčko pak to druhé, pak začal pšikat a odrbávat se na ouškách. Včera nám pan doktor naordinoval kapky, antibiotika, mastičku a stronghold. Diagnóza - kočičí rýma, svrab v uších, blechy a ještě navíc plíseň. Tak a teď mi někdo řekněte jak jste Garfielda prohlíželi, když jste si těhle věcí nevšimli. Garfieldek je moje kočičí zlato. Okamžitě se doma zabydlel. Já si ho vykurýruju za pomoci veterináře a za nic na světě jsem ani na vteřinu neuvažovala, že bych ho vrátila. Jenom Vám chci říct, že tohle to výstavě nedělá dobré jméno. Já to třeba skousnu, ale někteří majitelé to "skousnout" nemusí.
Tě zdravím Lucí.. (2005-11-16 10:58:29, Alena N.) Odpovědět
povídali jsem si v so o tvé super babičce. Mám radost že sis vybrala nového kamaráda. Shodou okolností jsem byla u přejímky koček a vím, že doktorka čičinky prohmatala, vatičkou vyzkoušela uši a prohlédla oči a zuby.
Víš, tu rýmu mohl klidně dostat ze stresu, nebo z průvanu na výstavě ( nevím jestli byl ve stodole nebo nahoře). To se často stává a zkušenější kočkaři mi určitě dají za pravdu. Blechy jsou i můj problém. Odblešuji a stejně stačí když se moji psi vráti ze svého výletu na dvůr a mám to zase doma. Kočky ven nepouštím a stejně je mají. Taky se mi stalo že po odblešení byly ty potvory do 14 dnů zase zpátky. A přitom ty přípravky mají působit měsíc. A je možné, že se na výstavu dostala nějaká ta bleška spolu s těmi koťaty která tam někdo propašoval. Ale věřím, že po ošetření frontlinem bude tvůj Garfieldek v poho. S tím svrabem je možné, že byl zrovna v léčení. Trvá dlouho než úplně vymizí. S plísní naštěstí žádnou zkušenost nemám, ale podle mé kočky ( má bakteriální infekci na kůži ) vím, že se dlouho nic neděje a najednou se něco objeví. Taky měla 14 dní škrábanec za krkem a za tu dobu co jsem jí neviděla ( so+ne co jsem byla na výstavě ) jí vypadala za krkem srst a stroupky se rozlezly. Takže je možné že se to u Garfielda rozjelo až po výstavě. Je to prostě pech, všichni kočkaři se snaží svá zlatíčka připravit na výstavy co nejlépe, ale občas se něco nepovede, nebo někde vyleze něco nového. Jsem ráda že jsi na nás nezanevřela a přeji ti jen samou radost s Garfieldkem.
Tak to mi je moc líto, (2005-11-16 11:04:06, Jana Bu.) Odpovědět
vážně. Veterinární přejímka je důkladná v rámci možností. Každé zvíře je vyndáno z přepravky, prohlídnuty uši, oči, koukne se na celkový stav...Když si vezmete, že jsou na ni dvě hodiny a zvířat bylo 130, tak to není stejné jako návštěva veterinář. Vím, z jakého útulku zvíře máte, nechci ho jmenovat (Podbrdsko to není :), jeho dvě zvířata puštěna nebyla, kocourek byla asi ráno v lepším stavu. Sama píšete, že byl dobrý. Byl ve stodole, tak byla větší zima než ve špejcharu, pro něj to byl stres - cesta do Prahy, manipulace, klec,.....- takže ta rýma mohla mít začátek až tam. Rozsáhlý svrab by veterinářce neměl uniknout, je otázka, jestli už "byl rozjetý". Plíseň - nevím, musíte posoudit sama, jestli byla vidět. Tím ale nechci omlouvat skutečnost, že kocourek má teď problémy a jsem ráda, že jste na něj nezanevřela a máte ho ráda. A ten útulek byl na výstavě poprvé, tak snad i pro něj to bude ponaučení a lépe se příště připraví. Díky za pochopení.
Utulek (2005-11-16 11:27:35, Zuzana F.) Odpovědět
S utulkem jsem prave mluvila, pani osetrovatelka pravila, ze nemocne zvire by na vystavu nebrali (coz je pochopitelne) a ze by jim ho tam ani nepustil jejich veterinar, ktery dva dny pred vystavou zvire prohlizel a neshledal na nem zadne neduhy. Taktez veterinarky na vystave nemely pripominky... Takze bych to videla na stres, jehoz pusobenim se projevi vsechny nemoci, se kterymi se zviratko do te doby potkalo, ale zvladalo je bez viditelnych priznaku...
Je nutne poznamenat, ze narozdil od ostatnich ucastnicich se organizaci je tento utulek zarizeny pro psy, takze mistni veterinar mozna nema s kockami tolik zkusenosti.
Pani z utulku pravila, ze na Vas nema telefonicky kontakt - nechcete se s ni spojit a probrat kocourka osobne s ni?
veterinární kontrola (2005-11-16 11:13:59, Tereza) Odpovědět
Dobrý den Lucie, sama jsem nějakou dobu trávila u veterinární kontroly jako vystavovatel, takže mám představu, jak to chodí. Záleží na tom, co si představíte pod pojmem důkladná. Nejprve se kontroluji očkovací průkaz a údaje se zapisují do evidence. Paní veterinářky poté zkontrolují u každého zvířátka oči, uši - pokud mají pochybnosti, tak použijí vatičku do uší a zvíře dostane ihned Stronghold. A dále se kontroluje, zda zvíře vypadá celkově v dobré kondici, neteče mu z nosu, atd... Sama jsem byla svědkem, jak si jedna paní veterinářka poprosila ještě druhou paní veterinářku, aby se na zvíře také ještě podívala (konrétně mu prohmatala bříško). Samozřejmě kontrola nemůže být tak důkladná, jako když jdete se svým zvířetem k veterináři třeba jen na očkování (např. měření teploty), ale zas na druhou stranu jsem nejednou zažila, že některý veterinář zvíře prostě naočkoval aniž by si ho poslechl. Takže se domnívám, že kontrola je opravdu poctivá. Bohužel i když se snažíme, není v našich silách 100% uhlídat, aby někdo nepropašoval na výstavu zvíře třeba později. S některými útulky nebo soukromými nálezci je to jako boj s větrnými mlýny... Nechápou, že byť by to byl i jediný případ, že to udělá všem ostatním špatné jméno a lidi si kočky z útulků pak brát nebudou... Je to pořád dokola...
Jinak přeji Garfieldovi, ať je co nejdřív v pořádku, a věřte, že náš všechny tyto nepříjemnosti moc mrzí.
veterinární kontrola (2005-11-16 12:16:56, Lucie V.) Odpovědět
Dobrý den paní Terezo,
chtěla jsem říci Vám i všem, že jsem rozhodně nechtěla špinit jméno výstavy. Je to dle mého názoru velmi dobře vymyšlená akce a je dobře, že je. Ano nepoctivci se určitě najdou a podle toho, co jste mi napsala, mám dojem, že to byl zrovna ten případ, kdy tam kočka byla dovezena asi později. Protože kdyby se kontrolovali ty uši a oči tak by se na to muselo hned přijít. Nemluvě o tom, že od strongholdu měl v očkovacím průkazu nálepku naposledy v září. Takže určitě hned strongholdem na výstavě ošetřen nebyl. Z toho usuzuji na nepoctivce jak jste psala Vy. Prostě si člověk musí dávat větší pozor i když je jasné, že se to na 100% uhlídat nedá. Vaši omluvu přijímám i když si teď myslím, že se vlastně omlouváte za něco, za co nemůžete.
Prohlídka (2005-11-16 13:12:11, Lucie S.) Odpovědět
Dobrý den paní Terezo, také jsme si odnesli z výstavy domů koťátko. Je to čičí krasavice, ale po příjezdu domů začala slzet, mít rýmu apod. Vlastně stejné příznaky jako Garfieldek. Takže v pondělí jsme okamžitě vyrazily na veterinu a pan doktor nám oznámil, že máme rýmu, svrab v ouškách a začínající zánět očíček. Také máme kapky, antibiotika a Stronghold :)) Viktorka (původně Ájinka) se sice ošívá při každém mém podávání léků, ale věřím, že všechno zvládneme a bude zase dobře. Možná by opravdu bylo na místě koťátka kontrolovat trochu pečlivěji. Lucie S.
Milé Lucky, (2005-11-16 13:36:16, Danda) Odpovědět
i já se přidávám se zkušeností, že stres z účasti na výstavě může nastartovat neduhy, na které kočičák do té doby opravdu nevypadal. Nakonec moje Sísa (Lea z OS podbrdsko) to s průjmovací virozou předvedla vloni. Že hraje roli i nepoctivý lidský faktor, je asi taky pravda, ale toje holt život.
Takže teď mám návrh zkuste to brát z té lepší stránky - váš nový kočičí kamarád potřebuje větší péči a vy tak máte maximální šanci (i když i nutnost) se mu věnovat ze všech stran a sil. Tím se může vytvořit maximální pouto a váš další společný život bude už jen o vzájemné lásce a důvěře. Řekněte, není to skoro ideál? Každopádně přeji rychlé uzdravení.
upřesnění... (2005-11-16 13:38:53, Danda) Odpovědět
Že NĚKDY hraje roli i nepoctivý lidský faktor, je asi taky pravda, ale to je holt život.
GARFIELD (2005-11-16 13:55:44, Lucie V.) Odpovědět
Milá Dando,
asi máte pravdu. Těžko už se asi dozvíme, kdo měl pravdu. Ale já bych toto téma opustila, protože nemá smysl to dál rozpitvávat. Každopádně přeju našim kočičkám jak mému Garfieldkovi tak Viktorce aby byly brzy zdraví jako rybičky.
veterinární kontrola (2005-11-19 21:48:11, Alice B.) Odpovědět
pro Lucku V.
také mám podobné zkušenosti s umísťovací výstavou,naši kočičku jsme léčili ještě dlouhou dobu.Byla z Lounského útulku a vzhledem k jejich přístupu bych od nich kočičku již nechtěla.Paní Janouškové ale držím palce,vím,že všem kočkám,kocourkům i mrňouskům poskytuje opravdu tu nejlepší péči.Máme od ní Pusinku,která ji moc pozdravuje.Zrovna se se mnou ňuchňá a diktuje mi co mam napsat.Zdraví Alice B. a kočičky Amálka a Pusinka
PŘEJI ZDRAVÍČKO VŠEM KOČIČÁKŮM (2005-11-16 14:35:15, Ivana) Odpovědět
nedá mi to nenapsat malou připomínku,z minulých výstav mám zkušenost že občas si lidičky co si vezmou kočičku stěžují že po příjezdu dostala rýmu,teklo jí z očí atka dále.Myslím,že jsou to opravdu příznaky stresu a vyčerpání.Vždyt si to vezměte brzo ráno chudáka číču nacpeme do přepravky,strčíme do auta a vezeme někam daleko,tam ho zase vyndáme cizí paní ho celého prohlížejí,strkají mu vatičku do uší,koukají do očí,načež ho zase strčí do přepravky.Pak je opět vyndánaaby v zápětí byla strčena do klece.A aby toho nebylo málo za nějakou chvíli se začnou kolem trousit dvojnožci,je jich čím dál tím víc,klepou na sklo klecí,případně tam strkají prsty a v tom nejhorším případě si kočinu chtějí pochovat aby pak řekli,že jí vlastně nechtějí.To by vydržel málokdo.A ještě něco i já sama jsem po výstavě vždycky unavená,mám červené oči výstavě a většinou to odnesu rýmou.Tak to byla jen moje připomínka,držím všem dvojnožcům i číčám palce a přeji opravdu hodně a hodně zdravíčka a vzájemného láskyplného soužití.A příští jarní Výstavě pro kočku zdar!
Ještě štěstí, (2005-11-16 14:52:44, Jarka) Odpovědět
že takhle nemocné kočičky nešly do prostředí kde už ňáké byly. To by byla teprv polízanice. Také mi přijde dost nezodpovědné dávat nemocná zvířata a vydávat je za zdravé. Jaký je potom rozdíl v tom jestli jste si vzala kočku z výstavy a né na autobusové zastávce? Svrab, plíseň apod. asi stresem ještě žádná kočička nechytla.
Stres (2005-11-16 15:07:35, AndreaO) Odpovědět
Mam doma zdanlivo zdravu macicku. V utlej mladosti prekonala ochorenie dychacich ciest. Za beznych okolnosti je uplne v poriadku. Ale akonahle sa dostavi nejaky stres - napriklad cesta na chalupu, zacne slzit a kychat, zvysi sa jej teplota. Veterinar mi to vysvetloval, ze zial, ani po prelieceni sa zvieratko nezbavi vsetkych virusov. Tie, ktore maju znizenu obranyschopnost organizmu (a to vcasina zvierat, ktore su v utulku ma) sa v chvilach oslabenia zacnu javit ako chore a chore aj naozaj su. Preto Mendy obcas kycha aj ked je uplne zdrava. Preto sa inemu kocurikovi, po pohryzeni inym kocurom vracia herpes do ocka.
Dokonca som si vsimla, ze ked som umiestnovala zvieratka, vzdy vecer pred tym, ako mali odist odomna (kde sa citili bezpecne) im zrazu prudko stupla teplota a okamzite sme nabehli na antibiotika... Mozno sa bali, co ich v novom domove caka a vycitili, ze sa budu stahovat a bol to nasledok stresu.
Usny svrab sa myslim siri tiez len priamym kontaktom s postihnutym zvieratom... Ale u mojich maciciek sa prejavil az 3 mesiace po prichode zvierata, ktore asi bolo jeho prenasacom. V case, ked prislo nevykazovalo znamky usneho svrabu, ale asi po troch mesiacoch ho mala cela moja svorka. Ako je to mozne? Je mozne, ze vyplasene zvieratko, ktore si prezilo svoje sa obavalo, ze ked je vsetko prilis dobre, ze by sa zase mohlo vratit do utulku? Alebo co mohlo byt spustacom? Ked nevieme este stale odhalit zakutia ludskej mysle, len tazko mozeme mapovat zvieraciu.
A este jeden bonbonik. Macicka, ktora par mesiacov mala vnutorne krvacanie prezila zrejme len preto, ze sa zufalo snazila vychovat svoje maciatka, na ktorych hrozne visela. Nastastie isla na sterilizaciu, kde sa to zistilo a spravili protiopatrenia. Dnes mozem povedat, ze je uz vo svojej kozi...
Bachovy esence (2005-11-16 15:52:36, Zuzana Horáková) Odpovědět
Možná by stálo za to vyzkoušet u koček Bachovy esence (např. před výstavou), v tomto případě konkrétně Krizové kapky (Rescue Remedy), které jsou přímo namíchané pro krizové situace(šok, stres, strach, úlek atd). To jsou kapky vyráběné z rostlin a dají se používat jak u lidí tak i u zvířat. Není to sice levná záležitost, ale z vlastní zkušenosti můžu doporučit. Dají se koupit i na internetu: www.shop001.cz (modrá lišta vlevo - Bachova květinová terapie).
Milá Zuzko, (2005-11-16 16:10:59, Jana Bu.) Odpovědět
a jsme opět u starého známého tématu - peníze. A za co si útulek ty bachovy esence koupí ? Počítejte se mnou - jen u mne teď bylo 20 koček - tj ráno a večer dvě velké konzervy kitekatu (celkem 120,- Kč/den), kočkolit min. 20 kg na týden, granule, občas pribiňák atd. Každá kočka min. dvakrát odčervena, očkovaná, kočky u mne jsou testovány na leukozu a očkovány FEL-O-VAX Lvk-hodně z nich dvakrát. Už jste u výsledku ? Věřte, na kočky padne velká část výplaty (to si nestěžuji, to je fakt). Nějak si nedovedu představit ještě shánět a platit esence a pak je kočkám dávat. Vím, že to byla dobře míněná rada, ale on je diametrální rozdíl starat se o svých vlastních několik koček anebo o neustále se střídající "tlupu" zpočátku zubožených kočiček.
jenže (2005-11-18 16:30:17, Eva B.) Odpovědět
pokud by se použily jen před výstavou na zmírnění stresu, možná by se to dalo zakomponovat do rozpočtu, co myslíte? navíc určitě vydrží dlouho, protože se používá jen malé množství. ale vím, jak jste to myslela :-) ono když má člověk doma 5 / 6,8/ už vypiplaných, pohodových koček, uvažuje jinak a na počáteční děs se už dávno zapomnělo :-) o Bachovkách jsem slyšela samou chválu, koupím je pro naši citlivku, Lady Sheilu, kterou rozhodí i to, že se doma malovalo a gruntuje se a že kluci mouráci jsou odstěhovaní v Brně, jsem ji vysvětlovala dva týdny...díky za odkaz!
Velmi velký !! (2005-11-16 15:37:53, Jana Bu.) Odpovědět
Ty kočičky, které byly umístěné na výstavě, jsou naočkované a ošetřené. Ano, může se stát, že se jim spustí rýma, ano, možná se jim rozběhl svrab (i když ne všechno je svrab a je spousta vetů, kteří na kočku ani nekouknou, ale když zjistí, že je útulková, tak oddiagnostikují svrab :(, ale rýma = cca týden léčení, svrab = podání 1 - 2x strongholdu, ale jsou odčervená a nehrozí jim panleukopenie, calisivirosa - a to jsou nemoce, na které se umírá. A jen to jedno očkování stojí víc než byl příspěvek....
Svrab (2005-11-16 15:45:18, AndreaO) Odpovědět
Tu musim 100% suhlasit s pani Janou Bu. 6 veterinarov liecilo neexistujuci svrab u mojho kocura. (Ked o par rokov neskor usny svrab dostal, zistila som, ze naozaj vyzeral uplne inak) Az 7. povedal, ze to moze byt aj stresom a nech ho skusim chvilku nechat tak. A naozaj, zazracne sa to stratilo... Ten 7. veterinar nevychadzal z toho, ze kazdy utulkac musi mat svrab...
já myslím (2005-11-16 21:48:38, Hanka*) Odpovědět
že by bylo fér, pokud se někomu nezdá zdravotní stav kočičky v pořádku (a taky se přikláním k tomu, že rýma je důsledek stresu a toho harcování během jednoho dne, co zvířátko prožilo, za svrab může být zaměněna i nadměrná tvorba ušního mazu u mláďat) kontaktovat nejprve "útulkovou tetu" od které kotě pochází, na předávacím protokolu na ní je jistě uveden kontakt, a domluvit se s ní. Určitě jí zajímá, v jakém stavu kotě dorazilo do nového domova, jak si tam zvyklo a není jí lhostejný jeho zdravotní stav. Vždyť mu musela věnovat spoustu péče a určitě jí přirostlo k srdci, jako všechna zvířátka, která jí prošla útulkem, jinak by to nemohla dělat. Zdá se mi dost nepravděpodobné, že by se někdo z útulkářů staral o kotě, vypiplal ho a pak ho ohrozil tím, že by ho vezl nemocné na výstavu. Nesmírně si vážím toho, co pro kočičky (a leckdy i jiná zvířátka) lidé z útulků dělají a vím, že to bez spousty lásky k těm chlupáčkům nejde. A kromě lásky samozřejmě času, nervů, sil a peněz...
Ach jo... (2005-11-17 14:40:56, Jana M.) Odpovědět
Stres jako takový snižuje obranyschopnost organismu a tím umožňuje propuknutí infekce. Specielně plísně jsou na toto "kabrňák". Necháte-li u kočky (nebo klidně i u Vás) udělat stěry, s téměř 100% jistotou tam plíseň najdete.Nežijeme totiž ve sterilním prostředí a kdejaké "potvory infekční" jsou všude kolem nás. Pokud je kočka v dobré kondici, je vše OK, avšak vlivem stresu dojde ke snížení imunity a plíseň nám může vesele růst a rašit a to velice rychlým tempem. Tolik k plísním.. Co se týče rýmy a slzících oček: se svou číčou "snížkovou" (tedy snowshoe) jsem byla na výstavě (ušlechtilých koček). Ráno jsme samozřejmě prošli veterinární přejímkou v naprostém pořádku, absolvovali jsme posouzení (na výbornou), s tím, že si nás ještě pozvou na výběr k nominaci. Půl hoďky před výběrem mi snížková začala pšíkat a začalo jí slzet jedno oko. Z nominace nebylo nic a mohu za to děkovat průvanu.... Nebo si myslíte, že jsem záměrně jela na výstavu s nemocným zvířetem???
Nemohu si pomoci, ale některé reakce lidí se mi nelíbí. Já moc dobře chápu, že to není příjemné lítat po veterině, ALE:...jsem moc velký idealista, když si přeji, aby se každý nový majitel "útulkové" číči zkusil vžít do její role? Aby si zkusil představit, co má to stvořeníčko všechno za sebou a co to s jeho psychickým a fyzickým stavem udělalo? Potom se třeba nebude divit, co dokáže stres s kočkou udělat... Děvčata z útulků se snaží ze všech svých sil z chudinek, které se k nim různými způsoby dostanou, udělat ty krásné a elegantní číči, které všichni tak mijujeme a obdivujeme. Stojí to fůru práce, nervů, času, peněz a hlavně lásky.Právě tu ty kočindy nejvíc potřebují... No a když je z kočky "krasavice", vezme se na výstavu a pá pá... měj se hezky...no nic, nebudu unavovat filozofováním, prostě si jen myslím, že rýma a svrab (pokud ho nevidím pod mikroskopem, tak nevěřím, že ho kočka má) jsou jen nepatrným "zlem", dají se velice jednoduše zvládnout. Garfieldovi přeji brzké uzdravení a pevné zdraví.
Bude to stresem. (2005-11-16 14:57:47, Michala F.) Odpovědět
Já si vzala na výstavě v Plzni kocourka Honzíka a stalo se, že když prvně u nás měl doma stolici, tak tam bylo trochu krve. Hned druhý den v neděli jsem s ním šla k naší paní veterinářce. Vysvětlila mi, že je to právě tím stresem. A je pravda,že se to už neopakovalo. Je fakt, že pro kocourky a kočenky to musí být nutně stres. Jen si představte sebe na jejich místě a to my umíme mluvit.
ad pí Janoušková. Paní Janoušková, zkuste lidem věřit. Já jsem sice naivní, ale věřím, že většina lidí je dobrejch. Vám také věřím, poslala jsem Vám příspěvek. Jste hrozně obětavá a fakt si Vás vážím,ale to by jste se ze všech starostí brzy uštvala. A já doufám, že lidi vbrzku pochopí, že kočičky z útulku jsou fajn. I ty starší, jako naše zlatíčko Honzík alias Honánek, miláček můj mazlivý.
Míšo (2005-11-16 16:08:18, Eva B.) Odpovědět
krev ve stolici mě vyděsila i u kocourka od chovatelky - vyjevila jsem se, jestli neděláme dietní chybu nebo co proboha... zjištěno bylo, že kocour je kompletně O.K., ale i čičí mohou mít hemoroidy se stejnými projevy jako my lidé :-) tak prý mám začít plašit, pokud by takto barvil záchod pravidelně :-)
Jarko (2005-11-16 15:06:20, Ivana) Odpovědět
už jste se nějaké takové výstavy zúčastnila? I přípravného víkendu?
Důsledky stresu kočiček po výstavě... (2005-11-21 12:16:26, Iveta) Odpovědět
Na teto vystave jsem si take vzala domu kocicku. Jmenuje se Rezinka a uz se u nas uplne zabydlela i presto, ze jeji zdravotni stav ze zacatku vubec nevypadal dobre. Mela jsem o ni opravdu strach, protoze mela velkou rymicku a kapaly ji i sliny z pusinky a to dost (na vystave vypada uplne normalne). Prestoze se doporucuje vzit kocicku k veterinari az kdyz si zvykne na nove majitele a na novy domov, kvuli obavam jsem ji tam vzala radeji hned v utery. Lekarka me uklidnila, ze je to z proziteho stresu a ze ji mame mit hlavne v teple a davat ji vitaminky. Pokud nema hlen zadne zabarveni a neni v nejakem velkem mnozstvi, nejedna se o infekci.. No a kocicka je tyden po vystave uz uplne v poradku :-) Akorat jsme ji museli nechat jeste jednou odcervit, protoze to bylo nutne, mela parazity zcela nepochybne. Ale dle ockovaciho prukazu dostala tabletky na odcerveni 2x akorat uz nebyly v dobe kdy jeste ucinkuji (tj. 1 mesic). Takze ze strany utulku BOCA odkud nase kocicka pochazi nedoslo k zadnemu zanedbani pece o kocicku (smekam jak se pani Dagmar o kocicky stara a i prestoze maji nedostatek penez, vsechny kocicky ma naockovane a odcervene). Ten stres dela proste hodne moc, nase kocicka byla dokonce pokakana, tak jsem ji hned jeste doma musela dal stresovat vykoupanim, ale ted uz je to vonava holka - koupani nam prominul a chce se s nami porad mazlit :-) Gauc je jeji nejoblibenejsi misto a do domecku se ji vubec nechce... Je to nase zlaticko a timto dekuji pi. Dagmar, ze diky ni mame noveho tak milouckeho a pritulneho clena rodiny :-) PS: Rezinka je opravdu uzasna, ani neskrabe nabytek
Gratuluji Rezince (2005-11-21 12:47:13, Jana Bu.) Odpovědět
k báječnému novému domovu a jen bych připojila technickou, což ale asi víte - odčervěte několikrát i teď, znám z vlastní zkušenosti případy, kdy kočka byla prokazatelně několikrát a v dobrých intervalech odčervena (sama jsem tablety nacpala :) a ejhle - 14 dní nato vyzvrátila živé škrkavky :(( Někdy mám pocit, že jsou nezničitelné....
Nevím jak u koček (2005-11-21 15:30:20, Hela S.) Odpovědět
ale u psů mě nedávno veterinář vyvedl z omylu, že mají odčervovací tablety nějakou účinnou dobu. Podle jeho slov tablety zabijí to, co ve zvířeti aktuálně je, takže doporučená doba odčervování 2x za rok je v případě, že pes nemá žádné problémy. U psa pak samozřejmě stačí procházka, kdy se dostane k něčenu "nakaženému" a je začervený znovu - takže klidně během několika dní. U bytových koček je tohle riziko asi minimální, jenomže taková akce jako výstava, zvlášť, když se tam motají lidé s "neschválenými" zvířaty .... těžko zaručit, že se kočička k ničemu nedostane. Takže začervení bych skutečně nepovažovala za chybu útulku, ale spíš za daň umisťovací výstavě. A vzhledem k plusům, které výstava má je to podle mě daň celkem nízká.
Odčervování - (2005-11-21 15:47:07, Jana Bu.) Odpovědět
všeobecně (vůbec nevím, jak byla odčervována konkrétní kočka)se musí ze začátku udělat 2x za sebou v rozmení jednoho měsíce (dorostou larvy, které předchozí odčervení nezabilo). Problém ale je, že já jsem se setkala s případy, kdy jsem prokazatelně odčervila několikrát a správně, a ty mrchy paraziti to stejně přežili :(
Jéééžiš, hrubka ! (2005-11-21 15:49:26, Jana Bu.) Odpovědět
Omlouvám se, samozřejmě má být .." mrchy přežilY ", ještě že to nevidí maminka češtinářka :)
ale néééé (2005-11-21 20:08:09, Eva B.) Odpovědět
jen stylistický úlet :-) mrchy přežilY, ale paraziti přežilI :-))) ale to je jedno, hlavně že jsou nakonec pryč :-))
Rezince (2005-11-22 08:06:32, Bára) Odpovědět
gratuluji k novému domovu i k osvícené paní veterinářce. Ne každý veterinář má totiž a) zkušenost, že je kočka schopna takovýchto klinických příznaků jen ze stresu b) ochotu chovat se slušně a na vyděšeném novém majiteli nevydělat na úkor zvířete nasazením zbytečných antibiotik a pod. (Stejně tak ušní maz patří nejprve pod mikroskop a poté se dá teprve mluvit o svrabu, ovšem prodat stronghold je rychlejší a výdělečnější postup....)
K parazitům, tedy nejčastěji nás (naše číči) trápícím škrkavkám: Vývojový cyklus mají osmnáct dnů, to jim stačí na "dospělost" a tedy další množení. Proto onen interval dvou týdnů. Tablety totiž odstraňují "jen" to, co je ve střevě ve chvíli jejich podání a škrkavky během dospívání migrují po těle zvířete. Dlouhodobější účinek má jen stronghold, ten působí jeden měsíc tak, že i nově získané parazity má zahubit. Pravdou je, že parazité si velmi rychle "zvykají" na látky, kterými se jich snažíme zvíře zbavit a získávají rezistenci. Většina odčervovadel jsou různé variace na známé téma, tedy různé kombinace už déle používaných účinných látek a nedovolila bych si říci o žádném v současnosti prodávaném preparátu bezpečném pro kočku, že zahubí spolehlivě všechny škrkavky. I u kočičky odčervené šestkrát ve správných termínech čtyřmi různými léky a držené "sólo" se pár škrkavek objevilo. (z toho troje různé tbl. a dvakrát stronghold)Doporučení pro nového najitele zní, odčervit určitě nováčka po přestěhování z "útulkové" party koček u sebe doma ještě dvakrát po dvou týdnech, u koťat raději několikrát. Doporučení pro útulky naše "holky" dávno znají, odčervovat průběžně po dvou týdnech "do zblbnutí" u nově příchozích, kdykoliv to nekoliduje s vakcinací, kastrací atd., u "dlouhosloužících" koček vždy zhruba po čtvrt roce (zase dvakrát po sobě) a pak kdykoliv se výrazněji obmění smečka... Leze to trochu do peněz :-(.A ty mrchy jsou stejně nezničitelné, už jsme víckrát viděli podzimní koťata umírat jen na začervení.Nicméně vedeme "chronickou" válku:-)
Nasledky stresu (2005-11-22 21:39:53, Sylvia) Odpovědět
Neda mi to nepridat svoju velmi cerstvu skusenost. Vo stvrtok odo mna odchadzala velmi pritulna, ludi milujuca polrocna macicka, bola naockovana, u mna dobre zrala, mala tuhu stolicu. Nemala som najmensie pochybnosti, ze vsetko bude v poriadku, pretoze macka sa k pani hned pritulila a tvarila sa hrozne spokojne. V piatok vecer mi majitelka zavolala, ze macka odvtedy, co prisla, nezerie, len lezi, vobec sa nehybe, ma rozsirene zrenicky a okrem toho ma uplne vodovu hnacku - vykadila sa jej mimo zachod. Dohodli sme sa, ze v sobotu rano ju hned vezmem k veterinarovi a na naklady nasho zdruzenia necham vysetrit a preliecit. Celu noc som kvoli tomu nespala, stale som rozmyslala, co vlastne sa mohlo stat. V sobotu rano mi pani zavolala znova - macka je v poriadku, za noc vyluxovala misticku, rano ju zobudila "lovenim" prstov pod perinou. V zachode bolo normalne hovienko. Co k tomu dodat... Ked dokazala macka zareagovat na obycajne premiestnenie takto, nie je divu, ze po vystave sa niektori chlpacikovia zosypu a prejavi sa im aj to, co len nahodne stretli kedysi pred rokmi.
problém u kočky (2005-11-23 10:52:58, pavel) Odpovědět
dobrý den,kdo mi poradí ?
máme 2letou kočičku,která před měsícem začala občas močit do postele, normálně chodí do bedýnky, ptám se proč ???
..moci do postele .. (2005-11-28 08:18:44, ) Odpovědět
No jestli jste byly u veterinare, ktery potvrdil, ze po zdravotni strance je kocicka v poradku pak je to urcite jenom nejaky jeji maly protest. Nezmenilo se neco ve vasem byte, nedali jste ji jine stelivo nez je zvykla, hrajete si s ni stale tak casto, nemate novou kocicku/spolubydlici... Je spousta veci, na ktere kocicky reaguji takhle, kdyz se jim neco nelibi.. Neumi mluvit, takze nejak svoji nelibost najevo davat musi...
Amalka (2005-12-12 00:32:54, Mirka P.) Odpovědět
Neznam zvyky ani rec kocici ale vim ze Amalka me sousedky me miluje. Kdykoliv me vidi, otira se o me nebo si sedne a kouka na me jejima velkyma ocima a mnauka. Nekdy vyskoci na gauc a sedne si vedle me a otira se o moje ruce. Co me chce rici? Nemam zadne zkusenosti s kocickami sama jsem dlouha leta chovala a cvicila dobrmany. Moje sousedka rika ze nemuze verit jak se Amalka ke me ma, jsem pry jedina ke komu je tak pratelska, obycejne pred navstevou utika. Kde se mohu docist o chovani kocek. Dekuji, Mirka
Barevná legenda komentářů:
maximálně 2 dny staré, maximálně týden staré a starší;aktuálně vybraný komentář
|
^ zpět k článku
|
|
|