|
|
|
Maminky, nešilte!... aneb kočičí pogrom
Milé maminky – stávající i nastávající… vzhledem k tomu, co se poslední dobou děje okolo těhotenství, porodu a následné výchovy dětí, pocítila jsem potřebu napsat pár slov. Pokud pomůžou byť jen jedné z vás rozhodnout se sama za sebe, za své dítě a za své zvířátko, nebyl to ztracený čas.
Milé maminky – stávající i nastávající… vzhledem k tomu, co se poslední dobou děje okolo těhotenství, porodu a následné výchovy dětí, pocítila jsem potřebu napsat pár slov. Pokud pomůžou byť jen jedné z vás rozhodnout se sama za sebe, za své dítě a za své zvířátko, nebyl to ztracený čas.
Co se třeba představit? Jmenuji se Markéta, je mi 32 a momentálně jsem matkou čtyřletých dvojčátek a jedenáctiměsíční holčičky. K tomu jsem ještě kočičí mámou šesti svých a pěti depozitních kočiček za OS Kočičí naděje a v neposlední řadě také psí mámou dvou feneček a jednoho pejska . Mé depozitování je samozřejmě v současné době omezené a je podřízeno možnostem, které mám při výchově dětí, prostoru, financím.. Většina lidí, co mají nějaké zvířátko, ví, o čem mluvím. Do jiného stavu jsem nemohla přijít pět let – až po druhém mimoděložním těhotenství jsem zašla do centra reprodukční medicíny, kde mi zjistili srůsty na vejcovodech, způsobené pravděpodobně už v dětství nějakým skrytým zánětem. Po celou dobu mého snažení o miminko to byly právě naše kočičky, které mi děti nahrazovaly, a vůbec si neumím představit, že bych je měla dát pryč jenom proto, že nakonec se těhotenství zadařila. Mimochodem, na dotaz ohledně koček a těhotenství v již zmíněném centru reprodukční medicíny paní doktorka, co mi udělala tu krásnou životadárnou „směs“, jen mávla rukou – pověry, sama mám doma čtyři kočičky...
Díky depozitování se poslední dobou setkávám s jedním opravdu zvláštním fenoménem – odkládání koček (psů, křečků, papoušků, prostě zvířátek) dívkami či ženami, které zjistí, že jsou těhotné. Důvody jsou zřejmé – tlak okolí (snad stokrát jsem také slyšela otázku „A kam dáš kočky?“ Proboha kam bych je měla dávat??? Vejdou se nám přece domů, i když nás bude víc), rady rádobylékařů (znáte tu situaci, když vám doktor zjistí vysoký tlak a v tu ránu vám zakáže pít, kouřit a nakáže zhubnout? Když jste těhotná a přijdete k takovému chytrolínovi, nakáže vám zbavit se zvířete) a v neposlední řadě pochopitelný strach maminky, aby miminko nemělo alergii či epilepsii nebo aby se nenarodilo poškozené z důvodu toxoplasmózy – vždyť poslední dobou je toho všude okolo tak moc! Holky zlatý, přemýšlely jste o tom? Neberete to prostě tak, že jste někdy něco někde zaslechly? Nenapadlo vás, že by to třeba mohl být začarovaný kruh?
O toxoplasmóze už se toho napsalo a nařečnilo strašně moc a hysterie nepřestává... je to noční můra každé těhotné, přitom stačí tak málo, jako se ostatně chráníte před každou jinou nemocí, ať už je to žloutenka a podobné. Stačí zvýšená hygiena. Opravdu stačí. Mimochodem, která maminka ví, že aby dostala toxoplasmózu od kočky, musela by sníst osmačtyřicet hodin odleželý exkrement nakažené kočičky? Dobrou chuť!! Pokud si po každém čištění záchodku člověk umyje ruce, nakazit se toxou je v podstatě nemožné.. Na druhou stranu, když mícháte směs na karbanátky, ochutnáváte syrovou směs? Olizujete prsty? Pak vítejte v toxoklubu!!
Asi největším strašákem maminek je alergie a epilepsie. Obecně rozšířený názor totiž je, že obé je způsobeno přítomností koček (zvířátek). Já bych na to tedy selským rozumem nazírala obráceně. Dám malý příklad, jak to myslím – i já absolvovala se všemi třemi dětmi nespočet kojeneckých poraden, v prvním roce jsem jezdila k panu doktorovi snad každý měsíc. Občas dostaly očkování nebo přeočkování. Víte, jak funguje očkování? Hezky česky: ve vakcíně je obsaženo trošíčku bacilů a jiných sajrajtů, co způsobují nemoci, proti kterým je dítě očkováno. Jen tak málo, aby si organismus dítěte vytvořil protilátky, a až opravdu nemoc udeří, dítě se dovede bránit samo. Může mi teda někdo vysvětlit, jak si má miminko udělat protilátky na alergii, když žije v dezinfikovaných prostorách, pejsků a kočiček se nemůže ani dotknout („nesahej na TO, třeba TO má nějakou nemoc“) a každé jablko utržené ze stromu ze zahrádky si musí umýt? V tuhle chvíli je třeba asi říct „méně je někdy více“, nebo snad „všeho moc škodí“? Čili, podle mého (a ehm, jedné studie publikované na internetu), v době, kdy je miminko v bříšku a okolo maminky se ochomejtá jedna nebo dvě kočičky (nebo tři, nebo čtyři…), automaticky se vytváří návyk na alergeny, které jsou po narození miminka už neškodné. U nás to tak funguje a jsem za to moc šťastná. Moje známá (nemůže to být kamarádka, nemáme žádné společné zájmy) čeká třetí miminko. V předchozích dvou těhotenstvích byl její nejlepší kámoš akorát tak Bref, a z její podlahy by se dalo jíst (bez mučení se přiznám, že tohle u nás opravdu nehrozí Prase ale taky nejsem :-) Teď se dívá na to, jak si její desetiletý syn docela samozřejmě píchá sám injekce a inhaluje, protože je těžký alergik a astmatik. Jeho starší brácha je na tom lépe, musí jen občas inhalovat. Přesto známé nic nedošlo a třetí těhotenství jede podle stejného scénáře…
Kdo nemá zvířátka, nemůže pochopit, o co přichází.. Sledovat ta mláďata – lidská i zvířecí – jak mají k sobě blízko... jeden se učí od druhého, jak se mají k sobě chovat, a ať už se vám to líbí nebo ne, opravdu platí, že kdo nemá rád zvířata, nemá rád lidi. Kdo by chtěl, aby z jeho dítěte byl nepřizpůsobivý jedinec, který je třeba schopen postřílet své spolužáky? (To byl proboha jen příklad, prosím neberte to tak, že tvrdím, že kdo nemá zvíře, bude brzo střílet na lidi). Proto prosím a apeluji na váš zdravý rozum, nic se nemá přehánět, ani z jedné, ani z druhé strany.. Sbírejte informace (na netu je jich plno, za kočičí weby můžu nabídnout web kočky Adélky nebo portál Kočky on-line), diskutujte, ptejte se a utřiďte si své názory. Vím, že těhotenství je „jiný stav“, také jsem brečela u reklam na prací prostředky, měla pocit, že když ve dvacátém týdnu těhotenství nenakoupím dítěti oblečení na první půlrok, bude chodit nahaté, a nutně jsem potřebovala vybrat kočárek už v pátém měsíci... Ale ve vztahu k mým chlupatým miminkům se nic nezměnilo. Nikomu nevnucuji lásku ke kočkám, neříkám honem si pořiďte zvíře, nebo bude celý život plakat nad svým zkaženým dítětem, stejně jako si myslím, že černá kočka přináší štěstí do domu a ne smůlu... Nevěřím, že když rozbiji zrcadlo, že prožiju sedm let neštěstí, nevěřím, že svatba v máji znamená smrt nevěsty a nezabývám se woo-doo. Jsem možná i normální :)
A ještě jedna prosba na konec – pro všechny, kteří vezmou mé zamyšlení za své – nemám nic proti dalšímu publikování, spíš budu ráda. Zříkám se tímto všech autorských práv a jakékoliv další rozšiřování video i audio stopy budiž pochváleno Přeji hezký den všem!
Markéta
P.S.: Fotky jsou všechny autentické – mé a mých dvou super kamarádek Lucky a Lucky (s tak velkým srdcem, že se tam vejdou nejen děti, ale i kočičky)
Související články:
přidat do oblíbených | poslat e-mailem | vytisknout | sdílet | |
přidej komentář
| vypiš komentáře
Komentáře:
krásná rada (2009-12-21 09:33:10, Gertruda) Odpovědět
Opravdu nádherně je tu popsáno jak s kočičkou žít, jak se nebát...jenže, kdo to bude číst? zase ten, kdo se nebojí mít děti s kočkou, se zvířátkem v domácnosti..... a ten druhý, dá opět na "taky lékařské rady", ještě navíc ublíží kočce, ale nejvíce svému dítěti... Ach - jo!
Takovou příručku by měli rozdávat sami lékaři budoucím rodičkám!
Milá Gertrudo, (2009-12-21 10:18:14, Markéta) Odpovědět
jelikož se nebojím sežrání, článek jsem poslala i na maminkovské weby typu rodina.cz. Některé komentáře v diskuzi pod článkem jsou k smíchu (nebo spíš k pláči) ale upřímně řečeno, čekala jsem to horší :-)))))
Rodina.cz (2009-12-21 11:50:54, Barbora) Odpovědět
Markéto, děkuji za krásný článek, se kterým se naprosto ztotožňuji. Z reakcí na Rodině.cz si nic nedělejte. Já jsem tam jednou napsala, že jsem dala tehdy své roční dítě na 2 dopoledne v týdnu do jeslí a reakce - jsem krkavčí matka a mé dítě bude psychicky narušené, společnosti nebezpečné.
no jo, Rodina... (2009-12-21 19:20:26, asmara) Odpovědět
Markéto, když jsem četla na Rodině tvůj článek, říkala jsem si, že jsi odvážná holka a pěkně si to slízneš:-) A docela
příjemně mě překvapilo, že až na dvě nebo tři extremistky a fanatičky čistoty byly reakce sympatizující...takže díky za osvětu na babském rodícím fóru:-)
! (2009-12-21 11:23:53, daaria) Odpovědět
Marketko, sama mam doma dve (cierne) kocky a depozitujeme sem tam nejakeho najducha.. a tiez mam vek, kedy by mozno nejake mimco nebolo uplne od veci a rovno hovorim - vzdy som vedela, ze chlpaci z domu nepojdu a za tym si stojim! Mas moju plnu podporu a absolutny suhlas, dik za super clanok!
Dítě versus zvíře (2009-12-21 12:09:36, Eve) Odpovědět
Reaguji na článek,napsaný dobře a rozumně, z pohledu maminy se zvířátky, já osobně mám místo dětí zatím kočenky a až přijde dítě, tak se koček nehodlám vzdát, protože většina názorů je silně zaostalá, jen k té epilepsii, ta může být buď poúrazová nebo vrozená a nedá se to ovlivnit, takže kočky nic takovýho nepřenáší...a kočky též nemůžou dítě zalehnout jako tomu je doposud říkané. Takže ženy vemte rozum do hrsti!! :-D Kočkám zdar!
Toxokaróza (2009-12-21 15:36:25, D.N.) Odpovědět
Příspěvek byl smazán z důvodu porušení autorských práv serveru Moje-rodina.cz
Super (2009-12-22 09:48:11, eli) Odpovědět
taky jsem slýchala, že s kočkama nebudu moct otěhotnět, že dítě bude postižené a kočky budou muset z domu... A otěhotněla jsem snad hned napoprvé a před 3 týdny se mi narodila zdravá, krásná holčička. Kočky jsem nedala a pokud nebude závažný problém, tak nedám. K miminku se chovají hezky, chovaly se k němu hezky už v bříšku, chodily se k němu tulit a předly jako o život a teď jedna z nich chodí miminko kontrolovat, jestli je všechno v pořádku, jen co malá trošku zakňourá. Takže těhotenství a miminkům zdar.
Osvěta. (2009-12-22 18:58:39, Míla) Odpovědět
Krásně jsi to Markéto napsala, krásně jsem si početla, pokochala se překrásnýma fotkama. Přepošlu a ukážu co nejvíce lidem, hlavně maminám. :-)))Moc dík za osvětu!!!:-))))
skvělý článek (2009-12-23 23:21:53, Kamila) Odpovědět
Děkuji za ten článek. Také jsem byla okolím šikanována za naše zvířata, ale nepodlehla jsem a dcera žije od narození ve smečce koček a psů a netrpí žádnou alergií, ač já sama jsem alergik a astmatik. Na různé zvířecí alergeny jsem si časem zvykla,takže ani toto není důvod zbavit se mazlíčků.
též se přidám (2009-12-26 15:50:11, Alianor) Odpovědět
... pod tento článek se ráda podepíšu - momentálně máme 4 psy (celkem 148 kg), 5 koček a jednu desetiměsíční svišťovou, která za nejlepší hračku považuje psí misku a běžně ochutnává kočkám tlapky :) Od prvního dne těhotenství jsem slyšela - co uděláš se psama, kam je dáš, ... a podobné nesmysly, stejně tak i po narození Lízy. Nicméně jak ona, tak já a i náš zvěřinec jsme všichni spolu nadmíru spokojeni a musím zaklepat, Ela nebyla za celou dobu ani jednou nemocná a to i přes fakt, že její matka je magor (dle názoru některých "moudrých") a ve 4 měsících s náma strávila měsíc pod stanem na táboře a následně v 5 měsících týden pod širákem na čundru :) A žije :))
posilování imunity (2009-12-26 17:00:07, Zdena) Odpovědět
Jezdívali jsme k manželovým rodičům, kde byli králíci, slepice. Po čase, když se začali množit myšky, tak se objevila kočka- klasická mouratá. Z obav, aby kočička něco neudělala dcerce, nás vyléčila ona sama. Tehdy asi dvouletá "přinesla" kočku za krk do kuchyně chtíc se pochlubit, jak je šikovná. Chudák kočka měla jazyk venku a jen sípala. Když jí dcerka pustila, kočka samozřejmě zmizela. Netrvalo dlouho a byla tam zpátky a opět u dcery. Syn zase se u další kočky snažil "přiživit" v její misce. Takových příhod je plno. Je vědecky dokázáno, že s alergeny by se člověk měl postupně stýkat a žádná alergie nevznikne. I za našeho mládí byla část dětí tzv. skleníkových - stále hlídaných, aby se něco nepřihodilo. Nejen, že potom byl problém s adaptací na dětský kolektiv, ale stálá nemocnost je dost vyřazovala z běžného provozu.Pojem alerigie se neužíval, holt jsme po něčem na co jsme nebyli zvyklí dostali kopřivku. Doma byl stále tekutý pudr a bylo vyřešeno.
zvieracia rodinka (2009-12-27 19:07:36, Mirka M.) Odpovědět
Mila Marketo, diky za tento clanok! Sama som uz par podobnych riadkov napisala a podobne nadhernych fotiek mame mnoho. Nas pribeh zacal tym, ze sme si vtedy este s priatelom vzali 2 opustene kocure z utulku. O par tyzdnov k nam pribudla fenka Labradora-tiez z utulku, ktoru som uz mala davnejsie na Slovensku. Vsetko sa to krasne zzilo, podotykam v 2-izbovom byte a vytvorila sa jedna uzasna harmonicka rodina. Prave nase chlpace nas vztah tak rozvinuli, ze sme sa po 2 rokoch rozhodli s manzelom pre miminko.Uz ako tehotna som cele vecery lezala oblozena obidvoma kocurmi, ktore mi vrneli stereo priamo u bruska a ja som mala vzdy pocit, ze miminko si to doslova uziva. Fenka, tiez casto pokladala hlavu na moje brusko a stale chcela byt u mna, akoby mna a mimi chranila. No a teraz uz ma nase dietatko 5 mesiacov, je to neskutocne pohodove, vysmiate, zdrave a hodne dieta. V noci spime v ulozeni: manzel, jeden kocur, miminko, ja, no a niekde este medzi tym vsetkym druhy kocur :)Nikdy sme nemali problem so spankom naseho dievcatka, od narodenia spi priam krasne - musim poklepat...ale zatial som skutocne nezazila ani jednu prebdenu noc! Parkrat sa mi stalo, ze som sa rano zobudila a nasa dcerka uz bola hore, jednoducho lezala v postielke alebo u mna a broukala si s nasim kocurom :)Ani raz ma nenapadlo, ze by som nase zvieratka v tehotenstve odlozila, su to predsa tiez ako nase deti...Hlavne na to nemam ani ziadny dovod...prave naopak, davaju nam kopu lasky, a vdaka nim som sa naucila organizovat svoj cas a domacnost o 100% lepsie a rychlejsie. Nie som magor na uklid, ale dovolim si tvrdit, ze tym, ze sa o nase zvierata starame perfektne, mame cistejsi byt ako ktokolvek bez zvierata v domacnosti. Myslim, ze ludia ktori to kritizuju sa akurat boja, alebo velmi dobre vedia, ze by to nikdy nezvladli - narusit svoju osobnu zonu komfortu. Ano, ono miminko a zviera v byte je narocnejsie na starostlivost, ale je to zaruceny multiplikator lasky, pohody a krasnych zazitkov!!!!
Kamaradka (2009-12-29 15:46:28, Petra) Odpovědět
Ahoj Marketo,diky za krasny clanek. Ja sama jeste deti nemam, ale nase zvireci rodina 2 kocici nalezenci z utulku a fenka irskeho setra mi zatim staci. Kazdopadne jsem chtela napsat, ze od detství trpim atopickym ekzemem a v detstvi i silnym astmatem. Me rodice to velmi trapilo a zazili si v 80. letech peklo za to, ze jsme zili na statku mezi ovcemi, psi, kockami, slepicemi atd.. Nakonec podlehli natlaku a prestehovali se do bytu. Nic horsiho asi nemohli udelat. Muj stav se znacne zhorsil. Projezdila jsem xkrat lazne, zkousela more, nejruznejsi masti, ale marne. Vše se zmenilo az v mych 23 letech, kdy jsem domu i pres opravdu znacne protesty donesla prvni kocku Maximinu (byla maximalne minimalni:-)). Stejne jako u nasich ostatnich zvirecich clenu rodiny, jsem v prvnich dnech po oliznuti ruky ci tvare opravdu "olezla" tak na hodinu, udelaly se mi krvave puchyre, ale po nekolika dnech se situace vzdy uklidnila. Dnes po 7 letech je stav ekzemu takovy, ze se objevi pouze ve znacnych stresovych situacich, tak max 2x za rok. Cimz jsem chtela spise podporit vsechny, kteri nedaji na rady a zviratek se nezbavuji. Jsem totiz presvedcena, ze lidsky organismus, aspon tedy ten muj, se spise posilnil nez, ze by mu to ublizilo. Je pravda, ze vsichni v okoli me povazuji za trepaciho maniaka, protoze s nasi ZOO pred pranim vsechno trepu z okna, ale zjistila jsem, ze toto je pro me celkem ucinna a dostatecna ochrana - teda samozrejme krome pravidelneho uklidu:-).A nic nestoji, krome pul hodiny meho zivota 1x tydne:-) Tak at se miminku a cele vaší zvireci rodine dari.
super !! (2009-12-30 14:29:31, MílaD.) Odpovědět
Markéto !!
díky za článek, protože jste napsala to co jsem už dávno chtěla všem říct. Co jsem si užila řečí, že mi kočka dítě zalehne, nebo snad i zakousne, až jsem si připadala jak matka herodes. Maličkému je dnes skoro půl roku, žádná ho nezalehla ani nesežrala :-) a už po nich vesele chňape a já se moc těším jak bude vyrůstat s kočkami a psíky dohromady. Díky
všem díky (2009-12-30 17:08:25, Naky) Odpovědět
za vaše stoprocentně pozitivní ohlasy.. Já prostě nesnáším to, v jakém tlaku nastávající maminy jsou, většinou to nevydržej a zvířátka pak končí buď na ulici nebo prostě u nás, depozitních tet :-( A jejich mozečky si nedokáží srovnat, co provedly :-(( Jsem moc ráda, že jsou i takové "krkavčí" matky, které to ustojí. Většinou pak okolí zírá, jak je to vlastně všechno jednoduché :-))
Hezký článek (2010-01-05 10:48:50, Jiří Boček) Odpovědět
Já samozřejmě nemám nic proti kontaktu dětí a zvířat, naopak si myslím že je prospěšný a dokonce nutný. Ale problém má i druhou stranu. Má přítelkyně má 3 kočky, plánujeme dítě a kočky pryč dávat určitě nebudeme, ale každopádně se budu snažit kočky a novorozence držet co možná nejvíce odděleně. A nejen proto, že imunitní systém novorozence je nedokonalý a snadno si vytvoří přecitlivělost (alergii) na převažující podnět prostředí (roztoči z kočičí srsti), ale třeba i proto že jedna z našich koček nám ráda leháva na prsou. Nevím jak vy, ale já mám strach aby nám malého nezalehla a neudusila. To bych si nikdy neodpustil.Ještě bych chtěl poopravit konstatování "vytvořit si protilátky na alergii". Těm kdo alespoň částečně rozumí pojmu alergie jistě dojde absurdnost tohoto výroku :).
Je zajímavé, (2010-01-05 22:49:45, Lucie) Odpovědět
jak hluboce je zakořeněný mýtus o zalehnutí dítěte kočkou. Slýchám to od dětství, celý život to zná i moje máma i babička, tahle hloupost se táhne stoletími snad stejně jako čarodějné kočky, černá kočka přes cestu apod. Znáte konkrétní případ, kdy kočka zalehla dítě a to dítě zemřelo?
Na druhou stranu souhlasím s tím, že na kontakt malých dětí se zvířaty je dobré dohlížet.
..je zajímavé (2010-01-06 00:03:39, seznam.cz) Odpovědět
je zajímavé když kočka ulehne a podle některých zalehne mimino-je na vině kočka,a nejsou náhodou na vině rodiče (zanedbání péče).... proč je to o kočkách a ne o rodičích ???
V dnešní době (2010-01-06 11:42:35, Nadikhindo) Odpovědět
už je dostatečně známý syndrom náhlého úmrtí... pak se to svede na kočku, přitom to miminko by asi umřelo tak jako tak... NAše kočky jdou oblehnout toho, komu je blbě, takže kočka může být mylsně považována za viníka...
Ach jo, to je smutné téma. Ale s tou kočkou je to nesmysl, to by snad to dítě muselo být svázané a kočka mentál.
Pane Bočku, (2010-01-07 07:27:51, Jitka) Odpovědět
dovolím si s vámi nesouhlasit, co se týče alergií. V rodině jsme všichni alergici, sestra a otec dokonce astmatici a přesto žijeme v kočičí společnosti bez větších problémů už mnoho let. Souhlasím s Dádou, i já jsem chodila na imunologii, kde mi vyráběli tzv. autovakcíny, přímo z látek, které mi nejvíc vadily. Vůbec se soužití koček a malých dětí nemusíte bát, ba naopak - přehnanou sterilitou si z dětí ty alergiky vypěstujete spíš.
Kontakt ANO (2010-08-02 12:28:30, Alena) Odpovědět
Dobrý den, tak úplně s Vámi nesouhlasím. Je fakt, že alergie a alergeny fungují poněkud jinak, než je v článku uvedeno. Ale nesouhlasím s tím, že dítě by mělo být od kočky odděleno, protože ještě nemá pevnou imunitu. Právě proto by mělo být v kontrolovaném kontaktu se zdravou kočkou, aby si tu imunitu mohlo správně nastavit - ani málo, ani moc. Přece když se s alergenem vůbec nesetká a imunita se upevní bez něj, bude následná reakce mnohem bouřlivější, než by mohla být.Protože alergie je přece přehnaná imunitní odpověď organismu na cizí, neznámý podnět.
dítě a miminko (2010-01-05 21:27:23, Dáda) Odpovědět
ani my jsme nenechávaly novorozence a kočičky bez dohledu!Uvidíte až se Vám děťátko narodí co a kdy je možné.Uvidíte, zda kočky budou mimino vyhledávat, či před ním naopak prchat. Já mám u všech 3 vnoučat spíše zkušenost, že před řvounama prchají. Dále si myslím, že o absurdnosti výroku vznik protilátek na lergii se dá hodně polemizovat. O alergii a vzniku toho bylo napsáno mnoho a už delší dobu výzkumy dávají zapravdu právě tomu,že i život s alergeny může posílit imunitu právě proti nim. Pamatuji si (a je už to hezkých pár let), že kamarádka musela sbírat doma prach, ze kterého pro jejího alergického syna vyraběli specielní vakcíny.Můžu říci, že ty vakcíny mu pomohly a je zdravý.Laicky bychom to mohli nazvat očkováním proti alergii.
Skvělý článek (2010-01-06 17:19:57, Lucie) Odpovědět
Díky za rozumné názory a skvělý článek, hned jsem ho zkopírovala na své stránky :-)
pravdivý a krásný článek (2010-02-07 23:20:13, Zuzana Říčařová) Odpovědět
Krásný článek. Mám 17 měsíčního syna. Také jsem si vyslechla z okolí všechny ty hlouposti a syn je naprosto v pohodě. Máme 4 kočky a všechny s námi spí v jedné posteli stejně jako syn. Když byl synek maličký, kočky ho nikdy nezalehly, spíše se na něj jen koukali, co se tam v postýlce vrtí. Když jsem si synka přivezla z porodnice, tak jsem si dala na postýlku síťku, aby tam náhodou kočky nešly, ale nic takového se nekonalo. Syn kočky miluje a když potkáme jakékoli zvíře (pes, kůň), tak na ně volá čiči. Za dva měsíce k nám přibude adoptovaný vysloužilý chrt a jako obvykle si okolí klepe na čelo. Ale už jsem se proti tomu obrnila a všem maminkám vzkazuji - NEDEJTE SE a použijte zdravý selský rozum :-)
OPRAVDU JE TO TAK (2010-03-25 15:59:23, ivet) Odpovědět
Článek má hlavu a patu.Sama mám dva peršánky a za čas budu řešit dítě.Již jsem studovala více info o této problematice a je to tak!DNes ukazují studie, že dítě žijící v domácnosti se zvířetem, má více protilátek, méně zdravotních komplikací i schopnost empatie.Náhle zjištují, že léčba pomocí zvířat Felinoterapie (pomocí koček),Canistoterapie (pomocí psů) je velmi účinná a stále více se používá.Nejčastěji u postižených dětí a u těch jak víme dochází ke kombinaci několika zdravotních problémů.Někdy dítě kvůli zvířeti rozpohybuje končetiny, protahuje svaly jen aby se dotklo jejich hebkého kožíšku. Dítě, které vyrůstá s "němými tvářemi" se učí neverbální komunikaci z těla a zvuků co zvíře dává najevo.Rozpoznává lépe vztek zvířete než děti co se rozběhnou venku za zvířetem a vrhne se na něj at varuje jak chce.Navíc je to nádherné, podívat se na fota a zjistit, jak zvíře přijme i vaše mládě.
diky (2010-05-17 09:47:33, Evicka -kocicka) Odpovědět
velice krasny clanek.jsou do toho vlozene zkusenosti a cely pribeh je tak energicky a vycnivaji s neho rady dekuji za tenhle pribeh ahoj
:-) (2010-08-05 14:20:45, Patrícia) Odpovědět
dnes jsem ciste nahodou onjevila tento clanek a moc, moc me potesil. Je sice starsiho data, ale ted nedavno psal jeden doktor, gynekolog, ze za sve nekolikalete praxe se s toxoplazmozou u tehotne zeny ziskane od zvirete setkal jen jednou :-)) a to je podle neho 0% Ja sama deti nemam, nemuzu je mit a kdyz na me dolehlo rozeni vsech kamaradek, spoluzacek i sestry... no snasela jsem to spatne a pak se mi pripletla do zivota kocka, ktera 2x do roka mela kotata. Bydleli jsme v podnajmu a domaci mela kocku, protoze kocka k domu patri (mimochodem, tam take vyrostli ve spolecnosti psa, kocky, pozdeji kocek, kraliku, morcat 4 deti a myslim, ze zdravotne na tom nejsou nijak hur nez ostatni deti)...nuz, narodili se ji dve kotatka, kocicky a ja jsem si se svolenim partnera nechala malou, cernou kocicku :-) Cerne kocky v dome (nebo byte) nosi totiz stesti :-D no a nez jsem ji stihla dat sterilizovat, meli jsme kotata (neuhlidali jsme ji) 5 cernych kotatek, to bylo radosti. 4 jak povyrostli, odjeli na Moravu a nam zustala Kocicka maminka a jeji synek a jsou s nami porad a ja jsem stastna. Mimo jine, doma jsem nikdy nemohla mit zviratko a moje zdravi je chatrne :-(( vekem se pridala i alergie, ale kocek jsem se nevzdala. Doktorka sice nesilila stestim, ale rekla, ze kdyz budu mit potize, tak zkusime vakcinaci i kdyz u mne to neni vhodne. Radeji bych riskovala a podstoupila vakcinaci, ale kocicaky bych nikdy nedala. Nastesti nic se u mne neprojevilo, sice jsem musela trosku polevit z vecneho uklizeni a uz me nejaky ten chloupek na podlaze nebo na postely nerozhaze :-D Nevim zda to nekdo bude cist, ale nemuzu nenapsat.
Patrivie (2010-08-07 14:59:16, Dáda) Odpovědět
To je dobře, že máte svoj kočičky a věřte, že já už taky z chloupků, a to kdekoliv, nešílím
Moderní doba (2013-12-28 17:06:04, Jitka) Odpovědět
Dcera má 5 dětí a dvě kočky. Žádná alergie, žádné nemoce a nikdy jim nebránila se s kočičkami mazlit a spát s nimi v posteli. Dnešní "moderní" člověk by chtěl mít všechno podle reklamy hygienicky čisté a nejlépe polité drahou dezinfekcí. Mysím, že stačí běžná čistota, umyté ruce, uklizený byt. Sama mám kočky 20 let a nikdy jsem žádnou nemoc od nich nedostala. Řekla bych,že mnohem horší je projet se hromadnou dopravou, zvláště v zimních měsících.
Barevná legenda komentářů:
maximálně 2 dny staré, maximálně týden staré a starší;aktuálně vybraný komentář
|
^ zpět k článku
|
|
|