|
|
Reakce na fejeton "O lásce k němé tváři" Milana Fridricha
Reakce na fejeton Milana Fridricha "O lásce k němé tváři" aneb "Příroda je krutá, ale ne tak nechutná jako kastrující člověk", uveřejněný v regionálních Denících dne 14. listopadu 2007.
Ve středu 14. listopadu 2007 otiskly regionální Deníky fejeton Milana Fridricha "O lásce k němé tváři" s podtitulem "Příroda je krutá, ale ne tak nechutná jako kastrující člověk". Fejeton, který považujeme za pobuřující, se nám na internetových stránkách periodika nepodařilo nalézt, proto čtenáře odkazujeme na jeho nascanovanou verzi (JPG, 1,6 MB).
O vyjádření k tomuto fejetonu a kastracím koček obecně jsme požádali organizace a osoby, které se - na rozdíl od pana Fridricha, vedoucího zpravodajství České televize - zabývají ochranou zvířat a starají se o opuštěné a v minulosti týrané kočky:
Alice Oppová, předsedkyně První společnosti za práva koček, Praha
Náš názor je, že kastrace není sobecký zákrok, nýbrž se jí podstatně sníží riziko infekce a zranění, protože vykastrovaná zvířata se tolik netoulají, nebrání své území a neperou se s ostatními. Vykastrovaný kocour přestane značkovat jak doma, tak i v sousedství, rvát se, toulat
a riskovat život na silnicích. Kastrací kočiček se předejde utrpení nikým nechtěných koťat a navíc, pokud je provedena v době dospívání, tzn. 5. - 7. měsíci života, významně se sníží nebezpečí vzniku rakoviny reprodukčních orgánů.
Kastrace nemá žádný vliv na nadváhu či lenost zvířat. Naopak kastrované a správně živené kočky loví myši více, je to pro ně zábava. K nadváze koček prokazatelně vede nedostatek pohybu, překrmování nebo závažná nemoc. Pan Milan Fridrich se velice mýlí. Pokud hodlá i nadále zveřejňovat své zcestné názory o kočkách, pak mystifikuje čtenáře a my budeme žádat redakce o zveřejnění skutečně prokázaných faktů.
Miroslava Šubrová, provozovatelka Útulku pro kočky BONA, Kozly u České Lípy
Vážený pane Fridrichu,
Váš článek mne rozesmál až k slzám. Vlastním kočičí útulek na venkově a téma Vašeho sloupku je moje každodenní štrapáce.
Chápu, že nemůžete vědět nic o přemnožení koček, které nikdo nechce, lidé jim naopak často ubližují, a pak se octnou tady - zmrzačené, opuštěné a nechtěné. Je to, jako bych já vedla úvahu nad přirozeným životem zpravodajů ČT.
Pane šéfredaktore, upřímně Vás zvu k nám na kávu. Budu Vám vyprávět příběhy. Ty příběhy budou ale o lidech. "Soužití kočky s člověkem, nebo člověka s kočkou...?"
Tak snad brzy na shledanou...
Barbora Kolmanová, jednatelka OS podbrdska, Praha - západ
Tak jsem nějak nepochopila, zda autorovi vadí kastrace, či domácí mazlíčci obecně, nebo životní styl, kterým žije.
Mnohý člověk volá po přirozenosti pro zvířata, ale do bytu jezdí výtahem a do metra na "jezdících schodech" a nohy má. Přirozené prostředí a přirozený život pro zdomácnělé zvíře je mýtus, neexistuje. Zvíře žijící s člověkem s ním sdílí "dobré i zlé", vymoženosti civilizace mu pomáhají, i ho ničí. V době, kdy se počty koček chovaných jako společníci v bytě výrazně zvýšily, je úvaha o správnosti tohoto počínání pro mne zbytečným luxusem. Je to fakt, se kterým musím počítat.
O důsledcích "přirozenosti", tedy nekastrování, na kocourkův život tu jistě napíší jiní, nebudu opakovat stále tytéž, zcela jasné argumenty.
Ale proč zrovna kočka? Čím si vysloužila ten názor lidí o nutnosti "svobody"?
Jíte vepřové maso? Kanec, tedy ten nekastrovaný, by vám obrátil žaludek naruby – maso šíleně smrdí. Prasátka (samečci) "na maso"se bez výjimky jako malí kastrují.
Ženíte se, projížďka kočárem, romantika. Najednou se koně vzpínají a kopou po sobě… Kůň, to už je "domácí mazlíček" či ne? Chováme je "pro radost", pro potěšení z jízdy, sport, výkon. Koně v přírodě žijí ve stádu, ne v párech. Takže je mnoho "plonkových" hřebců a jeden "šťastný". Že bychom je kdykoliv, tedy i na závodišti před dostihem, nechali, ať si to "vyřídí mezi sebou", kdo bude ten šťastný a toho pak pouštěli ke klisně? Chceme hříbě dobře běhající, nebo dobře se peroucí? Většina sportovních i "rekreačních" koní (chlapečků) jsou valášci.
V části světa, kde je hovězí dobytek používán k tahu, zapřahají býčky? Ne, volky…
Také si myslím, že z prosazování přirozenosti by leckterého mužského vyvedla velmi rychle jeho vlastní žena, chtěl-li by po ní porodit dvanáct dětí.
Rozdíl oproti člověku je v tom, že zvířeti nikdo neřekl (a pokud řekl, tak naštěstí nerozumělo), že je méněcenné, protože je kastrované. Tak jako zvíře neřeší amputovanou packu jako společenský a psychický problém, ale jako technické – fyzické potíže (jak se opřu bokem, abych udržel rovnováhu na škrabadle, když mám míň stabilní zadek), nevnímá ani kastraci jako handicap. Trochu se mu změní priority a já asi nejsem chlap, takže nemůžu chápat, v čem je horší lov myši nebo hraček než rvačka s kocoury. Co se týče sexu, kocour by mohl sice kdykoliv, ale ono sehnat kočku v říji není pro něj nic snadného, takže zůstává spíš u těch rvaček. Mimochodem, kastrovanému kocourovi nikdo nestihl namluvit, že nemůže, a tak znám povícero kocourů, co si i několik let po kastraci spokojeně užívají se svou spolubydlící.
V tom je asi zakopaný pes odpůrců kastrace kocourů. Jsou to téměř vždy muži a zpravidla ne ti, kdo mají okolo sebe mladou rodinu a pohodový partnerský život. O chlapské solidaritě při získávání samiček si myslím své, takže mám vždy spíš pocit, že si dotyčný polidšťuje chování a pocity kocoura. Ztotožňuje je se svými pocity a zkušenostmi. V očích člověka je neschopnost erekce či neplodnost muže zjevně vážný handicap, něco jako nedostatečně silné auto či výše konta. Dotazy a pochybnosti, to je normální. Ale když slyším plamenný protest proti kastraci kocoura z úst nějakého mužského, nemůžu si pomoct. Napadne mě okamžitě: "On se ti nepostavil a ona se ti ještě vysmála? Chudinko malinká ubohá..."
A pánové nezapomeňte, kocour nemá ruce. On si "levačkou jak od cizího" ulevit nemůže.
Jak to v modelové rodině s půlročním kocourkem, kde hlava rodiny odmítá kastraci, dopadne?
Za dalších půl roku mají byt, z něhož smrdí kocouřina i na chodbu a děti chodí ze školy s brekem, zase se jim smáli. Kocour neopomene označit i boty a kabáty, co kdyby značka konečně pronikla tam, kde se skrývá to, po čem touží, aniž by vůbec věděl, co vlastně hledá.
- Nevydrží, kocour se stěhuje do útulku – tam ho samozřejmě vykastrují a žije v jiné rodině dalších dvanáct let. Totéž platí pro osvícené známé či příbuzné původní rodiny.
- Kocourovi "dopřejí svobodu" na venkově či na ulici, kde jako "byťák"vychovaný doma a nenaučený čekat nebezpečí má životnost v průměru tak čtyři měsíce. A "problém" je vyřešen.
- Žena dotyčného nevydrží, tajně kocoura objedná na kastraci, když je muž na služební cestě, a pokud má štěstí, muž to nikdy nezjistí, protože "přeci nebude sahat kocourovi na koule".
- Nevyřeší a trpí. Všichni, i kocour. Jednoho dne se kocour možná protáhne ventilačkou a skončí na veterině s přeraženýma nohama a tam majiteli nějaký veterinář vysvětlí, co si myslí o jeho pseudohumanitě.
Jana Makovcová, předsedkyně Freya Cat Ústí nad Labem, Základní organizace Českého svazu chovatelů - Sdružení chovatelů koček:
Ráda si s chutí přečtu článek, který mě nějakým způsobem poučí, pobaví či duševně obohatí. Výše uvedený fejeton takový byl. Nejprve jsem se bavila v domnění, že jde o nějaký žert a čekala jsem nějaké humorné rozuzlení. Pak mě však poučil. Poučil mě o tom, že lze napsat a zveřejnit jakýkoliv článek, aniž by autor o dané problematice měl alespoň minimální znalosti či zkušenosti.
Mluví se zde o nechutnosti kastrací, o krutosti přírody a o životě koček na svobodě, kde by sice kočky trpěly a umíraly, ale žily by "tak nějak v souladu s přirozeným stavem věcí".
Jaký ten přirozený stav věcí je?
Doby, kdy kočky měly možnost "myšilovu" a volného života v luzích a hájích, jsou nenávratně dávno ty tam. Na loukách se tyčí panelová sídliště se školami, školkami a obchody, kde je přítomnost koček více než nežádoucí... Krajina je protkána sítí silnic a dálnic, kde zvíře skončí pod koly řítících se aut...
Útočištěm koček se tak stávají minioázy městské zeleně, periferie měst a "bufetem" zbytky u popelnic. S tím souvisí ubohý výživový stav volně žijících koček a nízká imunita vůči nemocem, nemluvě o napadení kočičí populace vnitřními a vnějšími parazity...
Tak takto dnes vypadá onen "přirozený stav věcí".
V článku autor píše: "… na ulici kočky sice občas hladoví.." - vypustím-li z tohoto citátu dvě slova, je to pravda: Na ulici kočky hladoví. A co víc, dle onoho "přirozeného stavu věcí" se množí. Jistě se shodneme, že koťátka jsou krásná, milá, hravá a přítulná stvořeníčka. Leč časem se z každého roztomilého koťátka stane dospělý jedinec schopný dalšího rozmnožování. A jde to dokola geometrickou řadou. Vezmeme-li to matematicky, tak pokud má jeden kočičí pár dvakrát do roka vrh po pěti koťatech, což je běžné, dostaneme se za deset let k devítimístnému číslu! A teď by nám ani pan Neruda neporadil, kam s nimi. Existují sice útulky a obdobná zařízení, jenže ta jsou plná až k prasknutí a kapacitně nemohou další zvířata přijímat...
Proto přichází ke slovu kastrace, aby alespoň částečně tlumila tuto kočičí populační explozi. Kočka jako taková je pro lidi symbolem čistotnosti, hbitosti, hravosti a elegance, přeci nechceme, aby v našich očích klesla na úroveň krys přemnožených v kanalizacích měst. Vždyť jako užitkové "myšilovné" zvíře jde kočka s člověkem již od 11. století (v Evropě), od konce 19. století má své nezaměnitelné místo v našich domovech jako společnice a postupně se šlechtí a člení do různých plemen a barevných variet. Má své soutěže krásy, národní, mezinárodní a světové výstavy. I přes svou "domestikaci" si kočka zachovává svou individualitu a samostatnost..., kterou nezmění ani kastrace.
- Kastrace je nenáročná operace.
- Kastrované kočky nejsou apatické ani tlusté, pokud mají dostatek pohybu.
- Ty kočky, které chytaly myši, je po kastraci chytají více.
- Nemění se jejich charakter.
- Přilnou více k majiteli, jsou přítulnější.
- Kastrace zamezí množení koček, o které nikdo nepečuje, které trpí hlady a stávají se
nositeli infekčních chorob
- Kastrovaný kocour neznačkuje - asi nejdůležitější fakt, pro majitele kocourů chovaných v bytě
A na závěr jen malé pozastavení se nad autorem zmiňovanou "nechutností kastrujícího člověka"....
Znám, bohužel, z praxe činnosti "člověka", které jsou nejen nechutné, ale i drastické a sadistické. Připomeňme si jen některé případy z nedávné minulosti, uvedené v tisku či televizi:
Polít kočku benzínem a zapálit ji (SR), postavit kříž s ukřižovanou kočkou před domov důchodců (ČR), strčit kočce dělobuch do konečníku a zapálit ho (ČR), topit koťata (běžná praxe - byť zákonem zakázaná)... a mohla bych jmenovat další zrůdnosti, které je schopen na kočkách páchat "člověk"....
Samozřejmě, že toto je trestné, ale žádný trest nesmaže utrpení a nevrátí život... i když "jen" kočičí...
Denisa Zárybnická, Občanské sdružení na ochranu zvířat Pomocná tlapka, Praha
Ze článku je patrná nevědomost lidí - nejen jeho autora -, kteří jsou příčinou problému přemnožení koček, který se v poslední době rozmohl do neřešitelných čísel.
Kastrace kocourů je stejně tak důležitá jako kastrace koček. Nežijeme ve středověku.
Kocoury je nutné nechat vykastrovat. Pokud žijí v bytě, je to otázka zamezení neskutečnému kocouřímu zápachu ze značkování, který se u kocourů objevuje kolem 10 - 12 měsíce života. V této době je právě nejvhodnější nechat kocourka vykastrovat.
Nekastrovaný kocour venku je veliký problém. Nehledě na to, že oplozením plodné kočky dochází k opětovnému množení koček, ale také kvůli tomu, že venkovní kočky přenáší kočičí AIDS (FIV) nebo leukózu (FeLV), což je v obou případech nebezpečné a neléčitelné onemocnění, které působí kočkám velké bolesti a utrpení, následně smrt. Přenáší se pohlavním stykem a při kocouřích rvačkách a šíří se na ostatní kočky.
Nekastrovaní kocouři se toulají daleko od domova, aby našli ještě nezabranou partnerku, při této cestě je často přejede auto nebo zahynou nebo přičiněním myslivců v lese.
Při kocouřích potyčkách dochází k poranění - infekční rány, abcesy, vyškráblé oči. Říkáte si, proč to ti kocouři dělají? Vždyť se nemusí prát! Musí, je to jejich instinkt, jejich přirozené chování, které jim ta "milosrdná" příroda nadělila.
Kastrovaní kocouři nezleniví, ani nepřestanou chytat myši, ale budou krásnější, protože nebudou mít vytrhané kusy srsti zapatlané blátem, když se vrátí z večerních toulek.
Kastrace kocourům nevezme jejich mužnost, jejich dobrodružství ani jejich osobnost, uvolní je pouze ze škrábanců, nemocí a bolestivých krutých smrtí, které na ně venku číhají. Nechali jsme vykastrovat stovky kocourů a pozorovali jsme pouze kladné následky tohoto zákroku.
Ať si autor článku zaměřeného na kritiku kastrací laskavě sám přečte několik odborných textů o kastraci, ať si projde stránky všech útulků a zapláče nad neskutečným počtem opuštěných zvířat. Ať se podívá na stránky útulků v USA a zapláče nad počtem denně utrácených zvířat , který se pohybuje okolo 6000 nechtěných koček a psů, kteří musí životem zaplatit za to, že někdo brojí proti kastraci.
Související odkazy:
- Fejeton Milana Fridricha "O lásce k němé tváři" aneb "Příroda je krutá, ale ne tak nechutná jako kastrující člověk", uveřejněný v regionálních Denících dne 14. listopadu 2007 (scan, JPG, 1,6 MB)
přidat do oblíbených | poslat e-mailem | vytisknout | sdílet | |
přidej komentář
| vypiš komentáře
Komentáře:
nekastrované kočky (2007-12-03 08:01:56, Gertruda V.) Odpovědět
To by jste se mohl stále na opuštěné, vyhozené,hladové, nemocné, zmračené, poraněné kočky dívat, stále se rozmnožující a nikomu nepatřící?
To je podle Vás citlivý přístup k přírodě?
Test IQ (2007-12-03 19:24:20, krakonoš) Odpovědět
By měl být povinný pro všechny, kteří mají možnost šířit své názory ve veřejnoprávních médiích. Podle mne je ten pán jen obyčejný vůl. My máme dva kocoury starší 16 let, oba šli na kastraci kolem 9. měsíce a nijak jim to nevadí, spíš naopak. Nemusíme řešit značkování, ani rvačky.
K fejetonu. (2007-12-03 08:19:32, Míla) Odpovědět
Tak pro změnu dnes po ránu žasnu!!!Je to možné?? Pan Fridrich má opravdu velmi "zvláštní" názor na téma kastrace. Zřejmě při svém cestování útulky nenavštěvuje. Ani v zahraničí a už vůbec ne tady u nás.A zřejmě není majitelem ani kočky ani kocoura ve vlastní domácnosti. Napsané reakce správně vystihují jeho neznalost a reagují na fejeton.Měl by navštívit kterýkoliv přeplněný útulek, popovídat si s lidmi, kteří kočkám pomáhají a zamyslet se nad celým problémem.Z jeho přístupu jsem velmi zklamaná, jeho fejetony a reportáže z cestování jsem měla ráda. Takže má o čem psát.Proč tedy polidšťuje kocoury a kočky a připisuje jim pocity (že by své?)a zveřejňuje je?! Pro mě a určitě nás bude víc se ztrapnil.
to snad NE! (2007-12-03 09:21:06, káča) Odpovědět
..to jsem se zase vztekla poránu...Pan Fridrich vypadá solidně živený a spokojený. Zdalipak si už dnes ulovil snídani a vyčinil kožešiny na zimní obleček?? Zdali jeho žena nasbírala dřevo na otop?
NE? To je ale divné...Vždyť muž je od přírody lovec a žena "ochránkyně ohně". Jako majitelka
depozita pana Fridricha radostně zvu k sobě a může se podívat na "mé" kočky a zjistit, jak jsem k nim přišla.
Ten pán zapomíná na to,že už i lidstvo (2007-12-03 09:48:00, jana) Odpovědět
provádí určitou "kontrolu " své reprodukce.A to nejen "civilizovaný " svět,ale
díky celosvětovým programům i
bývalé rozvojové země!Nebo,že by se pan F.se svojí partnerkou chovali tak ,že se
naprosto "nekontrolovaně" reprodukují stejně jako nekastrovaný kocourek s kočičkou!Oproti kočce má paní F. tu výhodu,že z fyziologických důvodů neporodí
2-3x ročně ,ale tak jednou za rok či rok a půl.A lidský "vrh" je přece většinou méně početnětnější než kočičí!
Hahaha : -( (2007-12-03 14:51:13, Zuzana S.) Odpovědět
Hahaha,ale pokud je to myšleno jako vtip, tak to moc dobré není, ani jsem se nenasmála.Takový patvar už jsem dlouho nečetla! Rádoby intelektuální kritika zkaženosti našeho postmoderního světa, kde lidé trpí a nějaká nezodpovědná individua se raději starají a zachraňují zcela zbytečné a neproduktivní tvory... Ale mám návrh, vypustíme pana Fridricha do volné přírody, když tak volá po souladu. Určitě si ručně uloví nějakého toho ušáka a sní ho pěkně za syrova, oheň je přece novota - fuj!!! Ty kůže jsou moc velký luxus, postačí přirozená srst! Ono klepat se v jeskyni je přece tak přirozené. Určitě to zvládne, máme to v genech, těch pár generací pohodlí a luxusu to přece nemohlo z naší hlavy vygumovat!!! No a milý pan Fridrich se bude moci KRÁSNĚ vžít do situace sice permanentně hladových a zmrzlých, ale ve své podstatě ŠŤASTNÝCH (i když o tom nemají ani páru) kočiček a pejsků a v hloubi duše může doufat, že se nad ním nějaká dobrá duše slituje a vezme ho do útulku...
Zas jeden článek o něčem, co autorovi přeletělo kolem nosu (2007-12-03 09:44:45, Katja) Odpovědět
a o čem nic neví a o co se vlastně nezajímá. Souhlasím s Bárou K., že to má celé genderový podtext: kdyby to zvířátko byla kočička, vzal by to pan Fridrich jako rozumnou formu antikoncepce. Kdysi tu v diskuzi o kastraci padl kouzelný názor:"Manžel bojuje za kocourovy kulky víc než za své vlastní." A mohu-li si dovolit politicky nekorektní poznámku: pan Fridrich podle fotky neoplývá zrovna přehnanou mužností. Klidně by mohl hrát bezpohlavního andělíčka nebo Charleyovu tetu
Co byste chtěla (2007-12-03 10:01:34, krmič) Odpovědět
od redaktora "veřejnoprávní" televize? Snad nějaké hlubší znalosti? :-(
jo,jo (2007-12-03 12:28:22, Marcela H.) Odpovědět
Každý se snaží diskusi udržet ve věcné rovině, ale faktem je, že se mi taky zamlouval Bářin komentář.Ze svého okolí znám několik rodin, kde jsou spory o ,,kocouří kulky" téměř na denním pořádku.)A když už k akci dojde(zpravidla pro nesnesitelný zápach v domácnosti),mužská část rodiny je oplakává jako své vlastní.Znám rodinu, kde paní jela s pětikilovým kocourem na kastraci metrem, protože manžel ji odmítl odvézt, neboť se odmítl účastnit na téměř popravě miláčka.Kamarádky manžel,když zjistil, že je kocourek objednán k vetovi a po dlouhých diskusích tušil proč, vzal si dovolenou,vrátil se za týden a nikdy se nezeptal na stav svého miláčka.Prý by si ho už nemohl vážit..Další ze známých(jinak zcela normání chlap) se snaží zabránit nevyhnutelnému tím, že kocourka chodí intenzivně venčit v naději, že se miláček bude realizovat venku a doma tu sedačku , skříňky a boty nechá na pokoji.
Neznám však rodinu, kde by kastrace kočky vyvolala tolik vášní.V tomto případě má zpravidla mužská část rodiny racionální přístup k věci a pořeší dopravu a ošetřování zvířete..
Tak tedy ,pánové,kastrovat chceme volně pobíhající kocoury a ne volně pobíhající muže.A doma si budete muset zřejmě vybrat-kocouří kulky nebo manželka,děti,kamarádi a sousedi...
Co chcete ve světě ,kde mužský jsou (2007-12-03 14:12:16, jana) Odpovědět
ochotni za potvrzení svého "mužství" riskovat i smrt?Viz narůstají počty zemřelých pánů,kteří bez ohledu na svůj zdravotní stav,užívají Viagru a jiné
preparáty tohoto typu.V USA už mají zpracované docela zajímavé studie a věk zemřelých pánů začíná na 28 letech!
:-) (2007-12-04 12:06:40, petra) Odpovědět
no. vzhledem k tomu, že má sto kilo a je to bývalý kicboxer a kulturista bych to s tou nemužností neviděla tak zle.:-)))
No jo... (2007-12-04 12:10:46, Zuzana F.) Odpovědět
... ale ty kulturisticke casy jsou uz davno minulosti, aspon co muzu posoudit z te fotografie v novinach...
:-( (2007-12-04 13:26:22, Kateřina) Odpovědět
Zkrátím to: je to blbec!
no... (2007-12-05 12:18:49, Iva) Odpovědět
Tak těch 100 kilo vám věřím, to vidíme všichni z fotky, ale kickboxer? A kulturista? Snad v minulém životě ne? :))
fuj ten mi hejbl žlučí (2007-12-03 10:08:57, L.) Odpovědět
na tom, že ten člověk plácá a neví o čem, se tady všichni samozřejmě shodneme. Horší je, že spousta lidí (chlapů především) si jeho blábol přečte a bude důležitě pokyvovat hlavou, jak to ten F. pěkně vystihl, a že "oni to přece taky pořád říkají, tak se mámo podívej, jak seš pitomá, tady to píšou v novinách!"
Pan Fridrich (2007-12-03 10:17:41, Ivča) Odpovědět
Moc bych prosila, aby tento pán dostal zcela oficiální pozvánku na své jméno na UMÍSŤOVACÍ VÝSTAVU KOČEK 9.12.2007 V KONGRESOVÉM CENTRU. Možná mu pak podle hesla "Chytrému napověz..." něco dojde i když tam neuvidí to hrozné a smutné, co se s nechtěnými a opuštěnými kočičkami děje, kolik utrpení zažijí poranění kocouři, kteří ke svému zranění přišli díky svým "touhám", ale určitě bude mít příležitost promluvit si se "zasvěcenými". Jinak jeho fejeton nekomentuji, nad touto píp***píp jsem ztratila řeč!
návrh (2007-12-03 11:37:18, Marcela H.) Odpovědět
Myslím, že pan Fridrich by byl vhodným hostem pořadu jeho kolegyně paní Kubišové Chcete mě?... se zájmem bych si vyslechla ,,naživo" jeho názory na řešení populační exploze volně žijících zejména městských a příměstských koček.Domnívám se, že by tento díl měl vysokou sledovanost.
Chcete mě (2007-12-03 17:52:26, Jana M.) Odpovědět
Nemám to 100% ověřené, ale tento pořad by prý měl být z vysílání televize vyřazen. Pokud je to tak, je to škoda.
souhlas (2007-12-03 11:40:39, Marcela H.) Odpovědět
A souhlasím, že by dotyčný pán měl tu pozvánku na své jméno opravdu dostat.
Plne klece... (2007-12-03 11:47:15, Zuzana F.) Odpovědět
Ja bych pusobeni plnych (ci prazdnych, v zavislosti na denni dobe) kleci na vystavach na lidskou psychiku neprecenovala - mam v pameti pani, ktera si na vystave vybrala kocoura, a po case zacala mit ohnive proslovy, ze byla podvedena a ze jsme ji dali zmrzacene zvire (zmrzacene zvire = kastrovany kocour). Sice jsme argumentovali, ze to je snad dobre, ze je kastrovany, kdyz ho pousti ven a on se drzi u domku (predchozich par kocouru jim prejelo auto), ale bylo to naprosto zbytecne. Dle majitelky je kocour proste mrzak a nikdo mu to neodpare...
Kastrace (2007-12-03 11:59:27, veronika) Odpovědět
Já si myslím,že se s vámi pan redaktor ani nebude chtít bavit.Jak je jasné,hlavní posměch má z toho,že je to ŽENSKÝ NÁZOR.
Kdyby to místo kamarádovy manželky navrhl jeho kamarád,fejeton by asi vypadal jinak, nebo by ho vůbec nenapsal.
Přeji Vám všem krásný den a pevné nervy
Pánové & kastrace (2007-12-03 13:19:04, Petra P.) Odpovědět
Neodbytná tendence pánů ztotožňovat se s nevykastrovanými kocoury je nám asi všem dobře známa. Donekonečna jim můžeme opakovat argumenty podložené vědeckými názory i zkušenostmi z praxe, většinou je to marné. Škoda jen, že se pánové neztotožňují i s ostatními zvířaty, která díky nám lidem opravdu trpí, především ta hospodářská a testovaná v laboratořích.
Co je však opravdu tragické je fakt, že autor fejetonu je vedoucím zpravodajství veřejnoprávní televize. Fejeton možná nenapsal z titulu své funkce, ale i tak by pro něj mělo být samozřejmostí, že si k tématu, o kterém hodlá psát, nejprve zjistí potřebné informace. Pokud to neudělal, a z textu je nanejvýš zřejmé, že se o to ani nesnažil, co si pak myslet o úrovni zpravodajství ČT?
Pánové & kastrace (2007-12-03 16:44:21, Alice) Odpovědět
Ano, souhlasím s PetrouP, stejné zkušenosti, tito „nadsamci“ nikdy nedovolí své domácí kocoury nechat kastrovat. Přece jim nezpůsobí takové utrpení, takovou újmu! Ale masem hospodářských zvířat, která jsou kastrována bez jakéhokoliv umrtvení, se cpou jakoby nic!
Ovšem největší problém je, že tyto zcestné názory zveřejňuje nynější zástupce šéfredaktora veřejnoprávní ČT!
Já mám doma uvědomnělého moderního muže:-) (2007-12-06 11:05:40, Aristokočka ) Odpovědět
Po tom, co náš Uhlík označkoval manželovi oblíbené důchodcovské bačkory,byl v cuku-letu objednán na veterinu, bačkory putovaly do kontíku, smrděly na celý obývák:-)
"Fejeton" ? (2007-12-03 14:40:21, Nika) Odpovědět
Padlo zde mnoho cenných názorů podložených zkušenostmi a snahou POMOCI kočkám a ne plácat do větru! Ano, i mě "fejeton" pana Fridricha jaksi nadzvednul. Protože tu vše důležité již bylo řečeno, dovolím si z jiného soudku (možná také politicky nekorektní poznámka). Fejeton má být vtipný a má mít pointu (viz. fejetony pana Křesťana). Když už pan redaktor plácal o něčem, o čem nic neví, mohl se aspoň snažit dodržet styl. Protože já bych takový "fejeton" ve svých novinách ani neotiskla....když pominu obsah, i styl byl mizerný...
Souhlasím, (2007-12-03 14:49:20, Petra P.) Odpovědět
fejetonu nejenže chybí pointa, ale i odpověď na otázku, kterou si tu pan šéfredaktor sám pokládá: "Jenomže, co s těmi všemi koťaty?"
souhlas (2007-12-06 17:39:58, lenka) Odpovědět
přesně tak....literárně mi článek připadá hodně slabý..myslím, že by p.Fridrichovi prospěl nějaký ten kurzík tvůrčího psaní. Nebo si alespoň zopáknout sloh ze střední školy :-)
a to jak se chopil myšlenky...výkřik do tmy...něco nakousne....nedokončí...nic si předem nezjistí....Myslím že pointou měla být kritika současného konzumního způsobu života,tak trochu postaveného na hlavu,ze kterého se vytrácí přirozenost...ale nějak divně do toho přimíchal ty kastrace a strach o kulky....hmmm...možná,kdyby si ten článek lépe připravil a věnoval jeho napsání více času...takhle je to jen provokativní směska různorodých myšlenek,která se drží na povrchu,aniž by došla k jádru věci :-(
Panu Fridrichovi (2007-12-03 16:09:48, Lucie) Odpovědět
a všem jeho blízkým a známým bych například analogií s tímto fejetonem doporučila, aby v případě, že onemocní, zásadně a ani náhodou nešli k lékaři a léčili se přírodně sami, jak to jde. Je totiž možné, že by se jim v organismu něco tak pokazilo - udělal by se třeba nádor, to je dost běžná věc - že by jim lékař ten napadený orgán musel odejmout. Mohli by pak sice dál žít, ale jejich život by v lidském smyslu nebyl tak úplný. Bez léčení by měli svobodu, umírali by a trpěli, ale bylo by to tak nějak víc v souladu s přirozeným stavem věcí.
to nemyslí vážně!!! (2007-12-03 16:44:21, Iva) Odpovědět
Už tu asi bylo všechno napsáno, ale mě je z toho článku fakt špatně. Pan F. je d****, co plácá páté přes deváte - na tom se asi shodnem všichni. Ale nechápu, jak mohli ten článek vůbec otisknout! Vždyť před vydáním ho přece musí zkontrolovat několik lidí, ne? Pokud to v těch novinách takhle chodí pořád, jdu jim napsat fejeton o jaderné fyzice (vím o ní asi tolik, jak "pan" F. o kastraci)!!!
fejeton (2007-12-03 17:36:21, Jana M.) Odpovědět
Poslala jsem svoji reakci na tento blábol do redakce Ústeckého deníku. Dosud se nikdo neozval. Jsem zvědavá, zda budou mít vůbec vůli ho vytisknout. Mám asi smůlu, nemám tu správnou kvalifikaci - nejsem nově poěřená ředitelka zpravodajství ČT1. To by mi jistě klidně otiskli i takový nesmysl, jako třeba že Země je placatá....
oprava překlepu (2007-12-03 17:40:27, Jjana.M) Odpovědět
opravuji:"pověřená"
hehe (2007-12-03 18:36:40, Františka K.) Odpovědět
Priroda je kruta aano. A aby bylo videt ze dokaze byt opravdu kruta a ne kazdemu nadeli tolik jako ostatnim,tak nad ten napis dali pro priklad jeho foto )))
Františko (2007-12-03 19:33:11, Jana M.) Odpovědět
Ve sportovní terminologii bych řekla: "Jedna nula pro Vás".Byť je Vaše poznámka ryze osobní, je to víc než trefný postřeh :O)))
to snad ne (2007-12-03 19:37:11, motty) Odpovědět
Po přečtení toho fejetonu přemýšlím co vlastně autor řeší a proč. Nejsem odborník, ale takový fejeton mi přijde o ničem, až na velmi údernou závěrečnou větu. Mám doma tři kocoury, jeden, chovný, zatím kastrován není. Kdo to nezažil, nepochopí. Na své náklady pána na týden ubytuju. Až mu už náš Jolly označkuje boty, kalhoty atd, on už změní názor :-)
Boze, prosim (2007-12-03 20:53:53, daaria) Odpovědět
Boze, prosim, nech "pan" Fridrich nie je reprezentativnou vzorkou nasej, resp. ceskej spolocnosti a jej zmyslania. Boze, prosim, daj mudrost a zdravy usudok vsetkym, ktori si jeho clanok precitaju.
Boze, ale ved Ty vlastne vies...
.. Priatelia, ja nemam slov.. Je mi do placu z toho, ze ludia, ktori maju moznost sirit istym sposobom svoje nazory to takto zneuzivaju.. Viem, ze my vsetci, co citame tieto stranky a mame vlastnych maciatkovskych maznacikov, si o "panovi" Fridrichovi myslime svoje.. Mna v jeho suvislosti napada len jedno - Dajte ho niekto vykastrovat!! Boze, prosim..
Přátelé, (2007-12-04 07:54:41, Jitka) Odpovědět
buďme k p. Fridrichovi shovívaví, ne každému příroda nadělila do vínku rozum..:-))
rozum :-) (2007-12-04 08:19:27, motty) Odpovědět
nejen rozum,. u tohoto pána bych s úspěchem pochyboval i o tom, zda mu přírody nadělila kulky
pan Fridrich (2007-12-04 08:29:28, motty) Odpovědět
http://www.ceskatelevize.cz/ct/lide/redakcezpravodajstvi/milanfridrich.php
ČT web (2007-12-04 09:16:07, Jana M.) Odpovědět
Poznámka v kontaktech na webu ČT:
E-maily adresované jednotlivým osobám v ČT posílejte na adresu ve tvaru: jmeno.prijmeni@ceskatelevize.cz
fejeton (2007-12-04 08:50:29, Lucie) Odpovědět
ten pan je asi blazen.Nechapu co mu pripada v souladu s prirodou na krute umirajicich kockach,opustenych a nechtenych.Mam 4 kocky a vsechny jsou vykastrovane.Nejsou line ani omylem.Naopak jsou cile a chodi ven,protoze bydlim v domku za Prahou.A ani nahodou nejsou tluste,ale velmi spokojene.Jsou to tri kocouri a jedna kocicka.
Bože (2007-12-04 10:38:51, Ivana) Odpovědět
on má sen napsat knihuuuu-cituji:
Mým snem je napsat knihu – román o naší době. Není to tedy čistá novinařina.
A co to bude?
BOŽE (2007-12-04 11:31:25, Jana M.) Odpovědět
Tak to mě obestírají mrákoty už teď - bude-li to ve stejném "stylu" jako tento paskvil...
Názor na p. Fridricha (2007-12-04 11:07:29, PantheraTigris) Odpovědět
Kdybych takovýto názor slyšel z úst nějakého Pepy z Horní Dolní, tak by se příliš nepodivoval, ale tohle napsal absolvent FFUK, u reportéra rozhlasu a nyní dokonce vedoucí zpravodajství veřejnoprávní televize. Upřímně řečeno, jsem docela zděšen, že takovýto mdlý duch zastává tak významný post a ještě za peníze nás všech. Pan Fridrich se sice tváří jako velký vzdělanec a intelektuál (viz např. zde: http://www.rozhlas.cz/radiozurnal/osoby_historie/_zprava/8419), ale tento článek (fejetonem bych to nenazýval) ho usvědčuje, že prostě jen hlupák.
Pane Fridrichu, (2007-12-04 11:13:26, Markéta) Odpovědět
dosud jsem Vás považovala za rozumného, chytrého a inteligentního člověka. Zbývá mi konstatovat, že jsem se spletla. Nevím, jak slušně napsat: "Jste idiot.", tak to radši psát nebudu.
Doporučila bych Vám zajít do takového depozita a tam se týden starat o kočky, o ty nemocné, po amputacích, bez očí nebo uší. "Sice občas hladoví..." - pane Fridrichu, jděte se starat o takovou trošku hladovou kočku - má tak půl kila, vystouplá žebra a páteř potaženou kůží. Nemá nohy, ale slabá párátka, která můžete zlomit při neopatrné manipulaci.
V článku ještě píšete o "loudajícím se kocourovi jako vyschlý slimák" - nemyslíte, že to je chyba především nevhodné výchovy kocoura Vašich známých? Zkuste, opravdu to zkuste, se zamyslet a navrhnout Vašim neschopným přátelům, aby kocourovi dopřáli pohyb a nepřekrmovali ho.
Píšete o přirozenosti - člověk, homo sapiens sapins, má také své kořeny někde jinde. Co kdybychom Vás nechali v poušti, nebo v Antarktidě, nebo by byly Himaláje výtanější? I zde žijí lidé, tak proč byste zrovna vy neměl tady přežít? Prostě Vás tam šoupnem a člověče snaž se. Stejně jako s Vámi by to dopadlo s kočkou, kterou byste nechal někde na venkově se "vybouřit".
Pane Fridrichu, jste velmi hloupý člověk. Být Vámi, tak se nadále na veřejnosti neangažuji, neboť ke stejnému závěru jako já mohou dojít i jiní lidé. Máte na to dělat pitomce celé republice?
Markéto - přesné! (2007-12-04 11:24:05, Ivča) Odpovědět
Našla jste slova tam, kde já jen lapala po dech! Doufám, že všechny tyto příspěvky a Váš zejména si pan Fridrich přečte! Kolik úsilí už se věnovalo osvětě ohledně kastrací a pak přijde takovýto Pan Chytrý a zase se může začít znova. A kdo by se zabýval názorem "nějakých kočkařů" když "pan redaktor" to přece musí vědět líp, ne? Je mi smutno, je mi zle...
Přesně (2007-12-04 11:38:47, Jana M.) Odpovědět
Přesně tohle mě vytočilo snad nejvíc. Je to fakt pěkná facka do tváře všem, kdo se snaží pro kočky (a nejen pro ně) něco dělat.Co to dá práce vysvětlit, proč kastrovat...a pak stačí jeden "chytrý" článek, který se bohužel otiskne ve všech regionálních denících a všechna práce a snaha jde do pr..yč. Pane Werichu, měl jste pravdu, nejhorší srážka v životě je srážka s blbcem....natož je-li ještě aktivní a mediálně činný..
Napadá mě jen výrok Karla Čapka (2007-12-04 11:45:21, Katja) Odpovědět
- trochu přizpůsobený:
Představte si to blaho, kdyby lidé mluvili a psali jen o tom, o čem něco vědí!
Ale to by si pan Fridrich a jemu podobní museli hledat nové zaměstnání.
.... (2007-12-04 11:54:43, aneta) Odpovědět
a takových je!!!! a moc, jenže my o nich ani nevíme.....sedí na vysokých židlích...
redaktor (2007-12-04 13:20:33, Zápalka) Odpovědět
je fajn vediet, ze vyraz "tupa blondina" (ospravedlnujem sa blondinkam!) sa da pouzit aj na chlapov - napr. pana redaktora
Fejeton (2007-12-04 20:25:08, Eva) Odpovědět
Lidičky své názory mu můžete poslat prostřednictvím mailu, nebo přímo řediteli ČT. Jeho E-mail je Milan.Fridrich@ceskatelevize.cz
Doufám, že to uděláte,já mu teda ráda napíšu svůj názor. Protože tímhle super fejetonem utvrdil určitou skupinu lidí s odporem ke kasteaci a připravil pro lidi , co kočičkám pomáhají práci na další rok. Jinak jsem to našla na http://www.ceskatelevize.cz/ct/kontakty/
Blonďatej mozek (2007-12-04 20:26:11, bára) Odpovědět
Ne ne, tomu se u nás v práci říká "blonďatej mozek".
Přirozenost? (2007-12-05 10:46:53, Ivana) Odpovědět
Milý pane Fridrichu, v dnešním světě bych se slovy "přirozené" a "v souladu s přírodou" velmi šetřila. Ukažte mi jedinou věc, kterou člověk dělá stejně jako před těmi několika tisíci lety, kdy jsme se jako živočišný druh vyvinuli. Nic Vás nenapadá? Co pak říkáte třeba na takové umělé oplodnění, transplantaci orgánů, náhrady kloubů, ... To asi podle Vás taky není úplně kocher a tudíž by se to nemělo praktikovat, protože pračlověk takové věci vůbec neznal a jak si, panečku, žil! Takoví lidé už totiž budou nadosmrti poznamenaní a nebudou už nikdy moct žít plnohodnotný život...
Přála bych Vám vidět kolonie toulavých koček např. v Indii, na Srí Lance, Thajsku, ... Nějakou dobu jsem tam pobývala a řeknu Vám, bylo to na hony vzdálené Vaši idilické představě o přirozeném žití. Kočky tam sice žijí volně a narozdíl od našich končin jim tam nikdo neubližuje, ale průměrná délka života se pohybuje někde okolo 3 - 4 let, jsou na kost vyhladovělé, prolezlé parazity a kožními chorobami, každé, byť sebemenší zranění, znamená smrtelnou infekci, no prostě idylka... Ale je zajímavé, že každá kočka, se kterou jsem se tam potkala, tenhle parádní život plný dobrodružství ve vteřině dobrovolně vyměnila za "nudný" domácí život v bezpečí s pravidelným přídělem stravy a mazlení.
Sice máme svobodu slova, ale někteří lidé by ve svém vlastním zájmu měli raději mlčet, protože pak by si o nich ostatní nemohli myslet, že jsou to totální zabedněnci a idioti.
btw (2007-12-05 12:45:06, Františka K.) Odpovědět
tento clanek uz rozeslala jedna slecna svym kolegum v CT aby vedeli kdo jim sefuje :-))
Suhlasím,říká se tomu "přirozený výběr" a jeden chytrý pán (2007-12-05 13:05:49, jana) Odpovědět
už tenhle princip objevil-"přežijí pouze zvířata nejvitálnější,neschopnější,nejadaptabilnější".Já ještě osobně dodávám -ta nejšťastnější.Bohužel, tahle teorie může dnes platit ,tak pro nějaký zcela opuštěný /a ochranáři chráněný/kout téhle zeměkoule,ale ne pro zvířata,které jsou dnes a denně vystavena tlaku lidské civilizace.Je otázka,co tak asi pan F.by udělal s přemnožením zvířat( např.koček) ve svém okolí?
provokace (2007-12-05 15:35:45, Roman Dubravský) Odpovědět
Já se obávám, že p. Fridrich není tak hloupý, jak si o něm myslíte. Přinejmenším ví, jak to ve sdělovacích prostředcích chodí. Napsal provokativní článek a vy jste mu "skočily na špek". Teď mu stačí z vašich reakcí vybrat zvlášť povedené výroky a zveřejnit je. A obětavé útulkářky budou zase vypadat jako parta potrhlých a hádavých ženských. Dopad na ochotu osob přispívajících útulkům si jistě dovedete představit.
Špek? (2007-12-05 15:47:18, Ivča) Odpovědět
Může být. Ale myslím, že kdo přispívá na útulky, tak ví proč a nějaký "co ví jak to chodí" ho neovlivní. Ale už teď napáchal dost velké škody, když nahrál těm "protikastračním samcům".
Jestliže to vzedme "odpor " proti kastracím, (2007-12-05 16:28:27, jana) Odpovědět
tak nezbývá než doporučit "hádavým" útulkářkám/a všem lidem,kteří
se snaží nějak problematiku opuštěných zvířat řešit/,aby
namnožená zvířata začala vozit
do veřejnoprávní televize k
panu F.do kanceláře popřípadě do bytu.Určitě se o tato zvířata narozená "z přírodní lásky" rád postará!!!!!!
Špek (2007-12-05 17:23:46, Jana M.) Odpovědět
to, myslím, nebude. Pravidelně pročítám tisk (má pracovní povinnost) a tak vím,že p. Fridrich přispívá do Deníků pravidelně a skoro téměř ve stejném "duchu" - jen téma se liší.
Článek (2007-12-06 10:32:08, Ivča) Odpovědět
Jako možná více z nás tady jsem i já napsala osobní mejl p.Fridrichovi a večer přišla krátká odpověď - na pátek chystá článek. Takže prosím redakci, jestli by mohla článek pohlídat a opět naskenovat, myslím, že bude o čem diskutovat. Nevím proč, ale nemám pocit, že by se chtěl omlouvat...
Spolehněte se, že v článku se omlouvat nebude. (2007-12-06 10:44:57, Katja) Odpovědět
Žádný z novinových pisálků se neomlouvá. Vytluče z toho nový článek a obávám se, že nás zesměšní jako hysterické kočkařky. Snad by bylo lépe nedodávat mu palivo.
:-) (2007-12-06 20:54:03, motty) Odpovědět
taky jsem dostal odpověď. Z té jsem pochopil že jsem blb, který nepochopil filozofickou podstatu toho, co autor napsal
Pseudoznalci koček (2007-12-06 15:53:11, sarast) Odpovědět
Zajímalo by mne, zda si "pan autor" myslí o hromadném vraždění nechtěných koťátek od nekastrovaných koček, že je v souladu s přírodou...Prostě blud člověka, který absolutně NIC netuší o kočkách a jejich trápení.Zajímalo by mě též, pane Fridrichu, kolik zubožených, vyhladovělých, vyhozených a podobně nalezených koček jste již odchoval? Ja desítky a všechny jsou vykastrované a spokojené. Bohužel, nemůžeme zachránit všechny, dokonce ani ne většinu a to také díky Vám a Vám podobným pseudoznalcům koček. Moc Vás prosím, nepište o věcech o kterých nic nevíte. Pouze ubližujete. A to nevinným, němým tvářím...
pan "přirozený a moudrý" :-) (2007-12-06 17:22:17, Lenka) Odpovědět
Panu Fridrichovi asi nedošlo, že dnes už se bohužel v souladu s přírodou moc nežije. Zejména město má do přírody hodně hodně daleko a čičiny v něm pouze přežívají, obklopeny betonovými monstry a koly aut. To skutečně není přirozené prostředí pro kočky. Je to zkrátka tak, že svět se mění, lidstvo přírodu ničí a vytlačuje a kočky jako domestikovaná zvířata se zkrátka mění s člověkem...takže se stejně jako lidé nastěhují do paneláků a tam se v teplíčku budou přejídat spolu se svými páníčky...Tak to prostě je, přirozenost a příroda jdou stranou.BOHUŽEL... A je dobře, že se na světě, přesto že příroda skomírá, najdou lidé, kteří nejsou tak sobečtí a se zvířaty chtějí i nadále žít,A TAK ALESPOŇ KOUSEK TÉ PŘÍRODY JEŠTĚ ZACHOVAT. Kdyby bylo podle p.Fridricha, za pár let by se kočky staly problémem, asi jako třeba přemnožené krysy...to je ta "přirozenost" dle pana Fridricha. Jeho komentář nemá úroveň, je to ničím nepodložený výkřik do tmy, úvaha psaná na koleni,půl hoďky před redakční uzávěrkou. Navíc styl jeho literárního projevu mi závání inteligencí nevzdalující se příliš od bezpečného rozmezí průměru, prodchaného notnou dávkou mužské ješitnosti a nabubřelosti.
NEČÍST!!!!!! NEBRAT.....
Svoboda koček? (2007-12-07 21:57:44, Milovnice koček) Odpovědět
Co tak hrozného M. Fridrich udělal než, že vyjádřil lítost nad kastrací své kočky, kterou zachránil na ulici? Copak vás samotné ani jednou nepostihl moment pochybností? Víte, že někteří veterináři ( a i veterinářky!) kastraci nechtějí dělat, protože s tím prostě mají vnitřní problém? Nemají na to právo, že. A stejně tak asi nemají právo na názor, jenž se liší od zde publikující armády, které si někdo dovolil zpochybnit její svaté dogma.
... (2007-12-07 22:32:40, Větší milovnice koček než Vy) Odpovědět
dobrý den pane Fridrichu :)))
Pro milovnici koček (2007-12-07 23:18:56, Eva) Odpovědět
Hmm, když je máte tak ráda,že je necháváte množit,tak by mě zajímalo co snima děláte.Já mám problém udat jedno kotě,co jsem našla.Kdyby koček byl nedostatek tak prosím,né že jich je tolik, že se lidi s nima vypořádávají po svém- trávení, topení a jiné zabíjení, když je máte tak ráda, tak radši pomáhejte potřebným, než propagování nekastrování koček ( tím jejich strádání-hlavněš koťat).Pokuď by jsme chtěli přírodu aplikovat všude (výběr těch nejsilnějších),tak by nás asi moc nepřežilo. A pokuď vím kočka domácí neni přirozený druh,pouze domestikovaná člověkem-tudíž za ně člověk nese odpovědnost a dnes je 21.stol. tudíž je nemusíme likvidovat,což je i protizákonné, ale je výběr kastrace. Nevím o veterině,kde by kastraci nedoporučili, místo množení a přeplnění útulků,hladových koťat venku a utracovaných nechtěných koťat,sorry,ale trochu nelogické ne?
Nechci být "rejpal", (2007-12-08 09:34:01, Jana M.) Odpovědět
ale nějak jsem si nevšimla, že by se v článku psalo o kočce pana Fridricha, kterou on zachránil z ulice...
Co se týká veteriářů a jejich "vnitřnímu problému" s kastrací: Ráda bych je poznala...Nechci počítat, jak dlouho je můj život spojený s kočkami, ale za tuto dlouhou dobu jsem se nesetkala s vetem, který by tento "problém" měl. A co se týče dogmat...ŽIJTE s kočkou a poznáte, že tady dogmata prostě být nemohou. Ale to se musí zažít a ne o tom pouze "klábosit"...
??? (2007-12-10 16:18:56, Zuzana S.) Odpovědět
Ukažte mě veterináře, který má etické problémy s kastrací! To potom může mít výčitky svědomí, že zvířeti ošetřil packu nebo mu vyoperoval nádor, ten k tělu taky patří, ne?! A opravdu - pokud jsem dobře četla, pan Fridrich žádnou ubohou čičinu nezachránil, kritizoval, svoje (odpovědné!) známé!!!
kastrace (2007-12-19 16:40:43, Evča) Odpovědět
A z jiného pohledu,víte,že kotě se jako podnikatel v přehradě topí až dvacet minut,než naposledy vydechne a v bolesti mu prasknou plíce?A víte,že když s ním praští o beton,tak ta zdánlivě rychlá smrt trvá tomu zdánlivě mrtvému kočičímu miminku i několik hodin?A co vám teď přijde krutého na kastraci?Pokud nechcete mít koťátka,které víte přesně komu dáte,není lepší kastrace?Píchla jste se někdy pořádně jehlou?A víte kolik bolesti je zlomení vazu?Víte kolik jeden kocour je schopný napářit koček?Kolikrát za noc se páří?Vy myslíte že je jak člověk co chodí do práce:-)jednou za týden si "FRKNE"a dost?
Velké kočky - lev a spol. (2007-12-20 08:51:30, jana) Odpovědět
se dokáží pářit až 50x za den.
Myslím si ,že ti menší-"naši"
nekastrovaní kocouři/pokud jsou v dobré kondici a přiměřené výživy/ by se nechali zahanbit!!!
Kastrace koček -provedená dobře za alespoň průměrné dobré narkózy s nekomplikovaným pooperačním průběhem sice představuje pro
organismus zvířete zátěž-ale na 90% spíše pro kočičky,prostě ženský to mají
vždy na tomto světě o něco těžší!.
Barevná legenda komentářů:
maximálně 2 dny staré, maximálně týden staré a starší;aktuálně vybraný komentář
|
^ zpět k článku
|
|
|