|
|
Koťátka s průkazem původu, nebo bez?
Většina lidí, kteří zatouží po ušlechtilé kočce, řeší dilema: zakoupit zvíře s PP nebo bez PP? Mnozí si řeknou: "s kočkou na výstavy stejně chodit nebudu, stačí mi zvíře bez PP". Tito lidé dělají chybu. Ptáte se proč? Odpověď naleznete v článku chovatelky britských koček a majitelky nejkrásnějšího domácí kočky v roce 2001 - kastrovaného kocourka Hozíka, Jitky Schusterové.
V naší chovatelské stanici odchováváme pouze koťátka s PP. Koťátka bez PP neodchováváme a nebudeme odchovávat. Protože většina zájemců o kotě nemá představu k čemu slouží PP (průkaz původu), pak se pokusím Vám to vysvětlit. Průkaz původu Vás totiž nijak neomezuje, ba ani s sebou nenese žádnou povinnost účastnit se se svým zvířetem výstav.
IC Scarlett Itoka*CZ alias Skačka, britská krasavice a pyšná máma
Naše odchovy jsou velmi pečlivě plánované v dlouhém předstihu, a proto máme i dost času vybrat si opravdu kvalitního kocourka pro naši kočičku. Pak po dlouhém čekání se narodí koťátka. Jsou to krásná, chlupatá klubíčka, která s věkem nabírají nejen na obratnosti, ale i dále se vyvíjí. Během jejich vývoje teprve zjišťujeme, zda každé kotě jako jednotlivec splňuje přísné nároky pro výstavy a chov, či bude jen tak na mazlení. Pokud totiž koťátko má například jinou kvalitu srsti, drobnější tělesnou stavbu, vyšší nohy nebo tvar hlavy než vyžaduje standard plemene, pak nemá šanci obstát mezi soupeři na výstavách. I tato koťátka ( tzv. hobby - mazlíček) mají průkaz původu. I když se na výstavu nepodívají, nový majitel ví, že kotě, které si vybral je opravdu potomek britských rodičů a v budoucnosti bude jako britská kočka vypadat. Jejich cena je nižší než u typově lepších sourozenců a v mé chov. stanici se pohybuje přibližně kolem 4.000 - 5.000 Kč (v závislosti na zbarvení a dalších kvalitách kotěte). Jinak je takovéto koťátko, stejně jako jeho sourozenci, řádně očkované a nejméně dvakrát odčervené, vychovávané s láskou a krmeno stejně rozmanitou a vyváženou stravou jako jeho vrstevníci.
Berenika Malý Šibal*CZ, budoucí výstavní krasavice
Pokud někde koupíte kotě bez PP, bude sice levnější, ale nemáte vůbec žádnou záruku, že jeho rodiče jsou opravdu příslušníci daného plemene a často se stává, že když takové kotě dospěje, kočku vysněného plemene připomíná jen minimálně. Nemáte žádnou záruku, že je kotě očkované (jen málokteré z nich má řádně vedený očkovací průkaz). Rodiče mohou mít také různé genetické vady, pro které nesměli být zařazeni do řádného chovu, případně i jiná negativa, která, bohužel, zjistíte až mnohem později. V konečném výsledku cena, kterou zaplatíte za kotě s PP, může být nižší než za kotě bez PP, které si musíte nechat na vlastní náklady naočkovat - a to je jen jedno z úskalí, která na Vás mohou (ale nemusí) čekat. Dalším může být i věk kotěte. Prodávané kotě může být velmi malé, nemusí mít vštípené základní hygienické návyky a jeho socializace ještě není dokončena.Také musíte počítat s tím, že pořizovací cena je jen naprosté minimum, co Vás Váš nový kamarád bude stát po zbytek jeho cca 15-ti letého života.
Ben Kenobi Malý Šibal*CZ, kterého čeká kariéra mazlíka
Protože platí přísloví "Pořádek dělá přátele", pak ke každému kotěti odchovanému v naší chovatelské stanici patří smlouva a z naší strany ještě tzv. doživotní chovatelský servis. To znamená, že pokud se na nás obrátí nový majitel s jakýmkoli problémem, jsme ochotni mu poradit, případně nakontaktovat ho na někoho z našeho hlediska kompetentnějšího.
Barunka Malý Šibal*CZ, zadaná pro chov a výstavy
Naše koťátka od nás odchází ve věku nejméně 12 týdnů, jsou očkovaná, minimálně 2x odčervená a mají svůj průkaz původu, očkovací průkaz a malou výbavičku. Ačkoliv jsou toto teprve naše druhá koťátka, pak mohu upřímně říci, že ta minulá nám našla nové přátele, se kterými bychom se asi těžko jinak seznámili. Pravidelně se navštěvujeme, telefonujeme nebo třeba mejlujeme. Navíc i my jsme rádi, že můžeme vidět "naše malé koťátko", které mezitím vyrostlo do obřích rozměrů a vůbec už není "naše".
Brumla Malý Šibal*CZ, nejhodnější a nejmazlivější kotě z celého vrhu
Na obrázcích jsou modře mramorovaná britská koťátka (samozřejmě s PP), aktuálně dvouměsíční, která se narodila v chovatelské stanici Malý šibal*CZ. Internetové stránky stanice, které obsahují spoustu fotografií a milého povídání o kočkách, najdete na web.telecom.cz/schuster.
Související články:
přidat do oblíbených | poslat e-mailem | vytisknout | sdílet | |
přidej komentář
| vypiš komentáře
Komentáře:
Krasavci (2002-10-21 08:58:30, ) Odpovědět
No to jsou krásná koťátečka :-) Hned bych tu jedno chtěla... plyšáka plyšového... mazlit, mazlit, mazlit! Krásný článek na pondělní ráno, díky!
Kotě bez PP (2002-10-24 13:48:30, Alena Vaňousová) Odpovědět
Před časem jste zvejnili můj příspěvek: Proč si koupit kotě s PP. Dnes bych něco napsat všem, kteří si myslí, že kotě bez PP je totéž jako s PP, jen o něco levnější. Před pár dny jsem obdržela tento e-mail:
Pěkný den přeji.
Pro mě moc pěkný není, protože mám moc nemocné koťátko a teď, po přečtení
Vašich stránek, si vinu dávám sobě.
Koncem srpna nám sousedovic dobrmanky roztrhaly kocoura. Byl to pravda jen černý venkovský, ale bylo to zlatíčko. Všichni jsme doma brečeli a tak jsme se hned rozhodli pro jinou kočičku. Zvítězila dcera, našla inzerát a hned jsme jeli do Nejdku u Karlových Varů pro modrého briťáska.
Měl mě varovat závan čpící moči a to vše, co tam bylo negativního, ale manžel popadl první kotě a byl venku z domu. Paní chovatelka mi jen po předání 3000,- řekla, že mám koťatům nechat dát "takové růžové kapky do
nosu". A že jsou odčervená. A až si kocourek na nás zvykne, mám ho dát naočkovat.
To jsem udělala a navíc pan doktor mi na ty kapky do nosu řekl, že by musel dělat test na FIP a když nemám jiné kočky, je to zbytečné. Nebylo by. Možná.
Dneska nám doma přežívá strašně smutné kotě, kterému jiný pan doktor v pátek vypustil punkcí z bříška příšerné množství žluté tekutiny a s politováním mi tu strašnou diagnozu řekl. Kocourek má rozběhnutý FIP.
Do středy máme antibiotika, potom na ultrazvuku poznáme, co se v bříšku děje, ale myslím, že bude pro kocourka lepší, když půjde spát.
Tak jsem se trochu vypovídala. Vy určitě dovedete pochopit, že mi není
moc dobře. Ta paní měla doma 3 chovné kočky. Kolik asi takových drobečků prodá a kolik asi takových nezkušených lidí potom musí vysvětlovat svým dětem, proč koťátko umřelo. A tito rádoby chovatelé u západní hranice dělají všem ostatním strašně špatné jméno, protože mám známou v Německu a ta říká, že česká zvířata jsou většinou nemocná a proto je není dobře kupovat. Jak na to asi v Německu přišli, že?
A protože když jsem si na to bručící stvření zvykla, nechci říct, že tím končím.
Mám jednu výstavní dalmatinku a druhou nevýstavní, ale na výstavy jsme nechodily aby to té druhé nebylo líto. Asi ani s kocourkem bych nechodila, asi na to nejsem. Chtěla bych jen mazlíka, a byl by to vážně mazlík, protože naše celá rodina je zvířecí. Kdyby Vám nějaký kocourek náhodou do vánoc zbýval, ráda bych si ho zamluvila. Nemám ale představu o ceně. Pokud Vás moc neotravuji, když mě vůbec neznáte, ozvěte se mi.
S paní jsem stále v kontaktu, kocourek byl v pondělí uspán. Teď v součinnost s veterinářem řešíme opatření, která budou nutná udělat, aby si mohla vzít nové koťátko a nebylo ohroženo - půjde do nového domova starší, aby už mohlo být naočkováno i na FIP. Posílám to jako varování pro všechny, kteří chtějí levné koťátko bez PP. Někdy to může být hodně drahá zkušenost.
Penize zpatky? (2002-10-24 14:04:41, Zuzana S. Fenclova) Odpovědět
Z prispevku mi beha mraz po zadech. Doufam, ze se pani pokousi kote "vyreklamovat" - ne, ze by to tvoreckovi vratilo zivot a vymazalo vsechnu bolest, ale myslim si, ze by to pro chovatelku bylo "didakticke".
je mi kotátka líto (2002-10-24 14:50:27, markétka) Odpovědět
Já ač mám jen obyčejné kotátko bez papírů od divoké kočičky, tak bych žádné šlechtěné ani nikdy nechtěla. Pro mě jsou právě těmi nejlepšími společníky takovýdle malý "podvratáčcci". Paní je mi moc líto, vím čím asi ted prochází několikrát jsem tím prošla, když jsem chovala prozměnu andulky. A to bych zase nejradši pozavírala všechny zverimexy! Doufam, že najdete zase k vám domů nějakého přítulného zvířecího miláčka.
Koťata bez (2002-10-28 10:24:42, ) Odpovědět
koťátka be PP a chovatelé (2002-10-28 10:49:01, Jana Babická) Odpovědět
Jsem ráda, že jsem na této stránce našla názor pí Schusterové, se kterým plně souhlasím. Koťátka prodává s PP a přesně tak, jak si to představuji. Očkovaná, odčervená se smlouvou a výbavou. I kotě na mazlíka si s sebou odnáší PP. Nestává se malým
" bezdomovcem" bez dokladů. Nechápu, proč někteří chovatelé ušlechtilých koček těmto koťatům PP zadrží. Nepochopila jsem význam tohoto rozhodnutí. Nezabrání tím totiž odchovům na těchto "k chovu nevhodných" zvířatech - pokud nový majitel nebude seriózní! Druhá věc je podchytit potencionální kupce mazlíčků. Oni nechtějí PP, chtějí mazlíčka. Nerozumí tomu a nikdo jim to nevysvětlil. Já proto inzeruji s PP i bez a když lidé přijdou, smažím se jim vysvětlit, že kotě je na výstavy nevhodné, že bude za nišší cenu, ale PP dostane jako ostaní výstavní jedinci. Lidé jsou většinou nadšeni. Do smlouvy potom napíšu, zda je zvíře vhodné či nevhodné k chovu a hlavně se snažím, co nejlépe vybrat nové majitele. Myslím, že praktiky se zadržením PP, který ke kotěti byl vydán je v rozporu minimálně s chovatelskou etikou. Krom toho mne napadá zneužití těchto PP, které si nechá majitel v šuplíku. Už aby byla povinnost zvířata čipovat! Myslím, že se tak účinně zabrání podvodům s PP a záměnou zvířat!
Mne vždy potěší, když potencionální kupec přijde a s uznáním řekne "u Vás to ale voní a máte tady tak čisto a i koťátka jsou čistá a voňavá. To jsme byli tam a tam a to bylo hrozné, špína, koťata s průjmem, namačkaná v jedné čpící místnosti". Tak jsme koťátko zachránili z tak hrozných podmínek:-( Tady je potřeba ještě hodně osvěty.
Je krásné odchovat malá koťátka, najít jim dobré majitele a vidět, že jsou všichni - koťata, noví majitelé i já - spokojeni. To je pro mne nad všechny peníze za prodej.
Koťata bez PP (2002-10-29 06:50:20, Alena) Odpovědět
Souhlasím s vámi. I mojí chovatelskou stanici opouštějí všechna koťátka s PP. Pokud mají vyloženou vadu(zálomek apod.), dostanou PP s přetiskem "Nevhodné k chovu" v případě, že jde o kotě, které není vhodné na chov a výstavy, zohledním to ve smlouvě. Zatím se mi nestalo, že by se objevilo na výstavě kotě u kterého bych si to nepřála. Rozhodně si myslím, že kdybych koťata prodávala bez PP, vlastně bych své vypiplané, vymazlené miláčky snížila na úroveň těch chudáčků od množitelů, kteří často nedostanou ani kočkolit, natož kvalitní stravu, nebo očkování.
PP (2002-10-29 12:14:13, Jana Babická) Odpovědět
I s Alenou nemohu nic jiného než souhlasit. Věřím, že chovatelé zastávající takovéto názory posunou chovatelství tam kde má být.
Kocourek (2002-11-24 22:17:12, Alena) Odpovědět
Koupili jsme přesně podle rady drahého papírového kocourka, ne že bychom chtěli jezdit na výstavy, byl pro radost. Chtěli jsme aby byl zdravý a to přece nemá smysl, chtít ušetřit. Je to týden co mi umřel. Trápil se čtrnáct dní, byl mu rok. Pan doktor říkal, že se jedná o dědičnou chorobu, nepomohlo nic, ani léčení na klinice. Ty zoufalé oči, když jsem ho celé noci nosila a nemola mu pomoci... Ani kupní smlouva a očkovací průkaz nezaručí nic. Možná, že ty drahé peníze za čičinu lákají ke snadnému zisku.Tak nevím s PP nebo bez PP.
Kotě s PP (2002-11-25 11:58:06, Alena) Odpovědět
Pokud jste koupili kotě s PP a mělo prokazatelně vrozenou vadu měli jste se obrátit na chovatelskou stanici ve které jste kotě koupili, už jen proto, aby chovatel věděl, že se může v jeho chovu tato vada objevit. Slušný chovatel by vám nabídl náhradu - buď nové kotě se slevou, nebo by vám vrátil část kupní ceny. Nikdo nemůže zaručit, že 100% koťat z jeho chovu bude zdravých.
Kotě "s vadou" (2002-11-25 14:31:15, Kateřina76) Odpovědět
Neobrátili jsme se na chovatele a udělali jsme možná chybu. Vše má však své "ale". Opakuji, že nám tento "handicap" nevadí. A na druhou stranu - chovatel by přece měl mít své kotěcí miláčky řádně "prohmatané" - prozkoumané a vědět, co prodává, ne? Ve chvíli, kdy jsme malou přebírali, nás ani nenapadlo ji do detailů zkoumat ocásek - jen jsme kontrolovali celkový vzhled (že je dobře živená, aktivní, nic jí odnikud nevytéká atp.) Kromě toho chovatelé tvrdili, že šlo o neplánovaný vrh, že se jim spářila stará kočka s kocourem, u nichž už koťata nepředpokládali. A když jsem jim poslala po roce dopis s fotografiemi, abych ukázala, jak se jejich sluníčko v současné době má, ani se neozvali. To jsem opět musela volat já, jestli dopis dostali. Paní Aleno, možná jsem chybu udělala, ale necítím to tak. V případě těchto chovatelů opravdu ne. Ale děkuji za ponaučení pro příště - bude-li jaké, Žužu se daří u maminky dobře, já mám čerstvě doma mouratého kotěcího nalezence a zatím neplánuju další kočku - a když, tak z útulku - po dvou prapodivných zkušenostech s chovateli...:o((
Mějte se hezky a dík za váš názor. Kateřina76
Kotě s vadou (2002-11-25 15:55:26, Alena) Odpovědět
Odpovídala jsem spíš na příspěvek, kdy kotě na vrozenou vadu zemřelo. Ve vašem případě sice koťátko není v pořádku, ale je živé a zdravé. Pokud by vás chovatel na jeho vadu upozornil bylo by vše v pořádku. U mě by to vypadalo asi takhle - kdybyste si přišla vybrat koťátko, všechna bych vám ukázala, řekla bych, které se hodí do chovu, které je spíše na mazlíka a proč. Upozornila bych vás na možné vady. Kdybyste mi po čase poslala fotky, byla bych moc ráda.
Ještě bych chtěla dodat, že v případě hrubého porušení chovatelské etiky je možno si na chovatele (s PP) stěžovat a v případě opakovaných stížností mu může být chovatelská činnost i zakázána.
jde hlavně o zodpovědnost (2003-06-10 16:48:55, Naďa) Odpovědět
Dobrý den myslím si že u kočiček, ale i jiných zvířátek jde především o zodpovědnost. Jestliže chovatelé kočiček bez PP zajistí svým miláčkům veškerou veterinární péči a vědí od koho mají své miláčky a jaké měli rodiče a dodržují veškerá pravidla jako že kočičku nechají rok odpočinout atd. A chovají je s láskou ne pro peníze což ani nejde jelikož kvalitní krmení a veterinář vyjde u kočiček i pejsků na hodně penízků, nevidím problém. Naopak se mi osobně stalo,že jsem koupila fenku zlatého retrívra s PP a byla hodně nemocná. Teď máme krásné a zdravé britské kočičky bez PP.
Hm (2003-06-10 18:46:53, Zuzana F.) Odpovědět
Bohuzel, zodpovedneho producenta zvirat bez "cistokrevnych" zvirat bez PP jsem jeste nepotkala. Zato tech, kteri se na kotatech snazi vydelat, az dost. Otevrete si Annonci a presvedcte se sama... sedmitydenni kotata okamzite k odberu aj.
Ono ovšem.. (2009-01-06 09:39:41, GLove) Odpovědět
Ovšem to, že někdo "produkuje" kočky s PP není zárukou toho, že je zodpovědný, ne?
Kočky bez PP (2002-11-25 11:43:28, Kateřina76) Odpovědět
Tak teď jsem se nad fotečkama miminek rozněžnila az ke ztrate soudnosti a nad clankem o PP se nastvala se zpetnou platnosti dvou let. Kdyz nam po trinacti letech na srdeční selhání zemrel černý perský mazlík Mikuláš, kterého se nám coby malinkatého koťátka zželelo na zvířecím trhu v Kolíně, vypadala moje maminka, že pro ni život ztratil smysl. Přestala mluvit a týden jen seděla a plakala. Byl pro ni jako čtvrté dítě. Tvrdila, že další kočku nechce, "protože už žádná nebude jako Mikulášek". Použila jsem malé lsti a výsledek byl, že do týdne jsme jeli k jedněm nejmenovaným chovatelům na nejmenované místo podívat se na colourpointky s tím, že chceme mazlíka bez PP. Chovatelé nám řekli, že zvířata prodají pouze s PP, ale během několika minut si to rozmysleli a nabídli, že tedy bez PP za 3.500. Az doma jsme zjistili, ze kote má na ocásku zálomek. Nám to nevadí, nestáli jsme o výstavní kousek; z mámina kotěte vyrostla krásná perská modrooká princezna výrazně fixovaná na svou paní. Co mě ale štve, mám pocit, že jsme byli dvojmo podvedeni. Jednak, že nám chtěli nejdřív vnutit průkaz původu za 10000 Kč pro kotě s "vadou" (tedy pro výstavu a chov nepoužitelné) jednak tím, že nám potom odmítli dát potvrzení o původu s tím, že mazlíkům nepřísluší žádný průkaz. A jejich chování během návštěvy bylo mírně řečeno podivné - od chování k vlastnímu malému dítěti (hodná holčička, na kterou bezdůvodně křičeli), přes chování ke koťatům (česali je velice hrubě, až koťátka plakala a snažila se utéci) až po nás (nejdřív nás lustrovali a tvářili se, že "nejsme hodni", pak nám kotě vnucovali).
Takže: díky za tento a související články - ač máme patnáctiletou zkušenost s kočičkami, u kterých by člověk čekal "papíry", není tomu tak a díky, že jsem se díky vám mohla poučit i zdravě naštvat.
Princezna Žužu se dnes díky mámině trpělivosti češe ráda a nevypadá na to, že jí kdosi kdysi upřel PP, je zdravá, mazlivá a věřím tomu, že až bude chtít ženicha, bude ho lustrovat jinak než podle "papírů".
Mějte se, kočkaři, moc fajn a v případě kontaktu s neprofesionálními a necitlivými chovateli nebuďte tak hloupí jako my tehdy a ozvěte se. A naopak: setkáte-li se s dobrými chovateli, dejte vědět. Články o těch dobrých potěší. Dík.
Katerina76??? (2003-06-10 16:59:37, Sylvia) Odpovědět
Katerina, neviem, ci som ja nepochopila vas prispevok, alebo ste vy nepochopili ten clanok. Vy chcete svojej princeznej, ktora ma zalomok na chvoste (a z toho dovodu bola predana na mazlika a nie do chovu, a teda si myslim, ze chovatelia jednali spravne) zhanat zenicha? A mnozit bezpapierove maciatka? Zalomok na chvoste je geneticka vada. Dobre ste si precitali ten clanok a pochopili pointu?
Drobné doplnění (2002-11-25 11:47:59, Kateřina76) Odpovědět
Teď vidím, že jsem v tom udělala maglajs. Nuže, pokusím se to napravit: my jsme nevěděli, že i kotě, které není určeno na výstavu, může (byť s výhradami) obdržet PP. Proto jsem napsala, že jsme chtěli "mazlíka bez PP" - tak se to totiž v inzerátech často uvádí... Nicméně nám chovatelé tuto možnost nenabídli a po naší otázce striktně odmítli...
Koťata bez PP (2005-09-27 16:00:21, wendy) Odpovědět
Náhodou jsem zabrousila na tento web a chtěla bych říci, že kočička bez PP může být také bezva.Přivezla jsem si černou polobritku. Je nádherná a strašně hodná. Mám jí pět let. Nikdy jsem nechtěla zvíře, protož jsem byla málo doma ale na žadonění vnoučat jsem podlehla. Nelituji.
(bez názvu) (2005-09-27 16:55:28, AndreaO) Odpovědět
A kupili ste ju od chovatela ako polobritku, alebo ste poskytli domov macicke, ktore ho potrebovalo (napr. z utulku). V tejto debate ide skor o to, ze existuju ,,chovatelia", ktori ponali chov maciciek, ako vyhodny bisnis a nekontrolovatelne mnozia (casto so zdravotnymi) nasledkami macky, s rodokmenom a ich mladata potom predavaju ako ,,polo"britky a poloperzanky a podobne...
A zvierata mavaju nasledkom prilis castych porodov matky zdravotne postihnutia, ktore im ublizuju cely zivot...
kočička bez PP (2006-02-05 15:32:41, Alena Kolendová) Odpovědět
Měli jsme 11 let kocourka bez PP
BYl krásný a naplnil nám život. Po jeho smrti jsme si pořídili perskou kočičku Justýnku.Po měsíci pobytu u nás jsme opět ožili a máme doma veselo. Asi není vůbec důležité, zda máme kočičku s PP nebo obyčejnou kočičku. Důležité je, jak si ji vychováme, kolik lásky jí dáme.
koupě kočičky (2006-08-08 11:31:14, Jana) Odpovědět
Dobrý den, jak tak tady čtu Ty články, tak mi připadá, že opravdu není jednoduché sehnat źdravou kočičku! Máme podobné zážitky: minulý rok v září jsme též hledali vhodného chovatele koček, chtěli jsme koupit britskou modrou kočičku! Obvolávali jsme inzeráty- až po různé uchyláky a podvodníky jsme se jeli na dva inzeráty podívat! Jedna paní měla v zavřené kotce spoustu malých a podle mě nemocných koťátek, byla divoká a zmatená- hrůza! Hned jsme brali čáru z obrovskou lítostí nad tím vším! Druhý pokus byl lepší, vybrali jsme si krásnou flegmatickou kočičku, která jakoby k nám chtěla! Vypláznuli jsme 3000,- a frčeli jsme domů! Až po návratu jsme zjistili, že kočička se stále drbe (byla pěkně zablešená). Tak jsme jeli hned na odblešení a po asi měsíci byla kočička ok! Teď je to naše zlatíčko, dělá nám opravdu radost. Ještě ke všemu za zhruba 14 dní má rodit- máme o ní hroznou starost! Snad vše bude ok- už teď je šíleně tlustá! Je to náš člen rodiny a miláček, snad vše bude ok! Radím všem, inzeráty si důkladně ověřte a nekupujte hned první kotě, které se Vám namane!
KOUPĚ kočičky (2006-08-08 12:15:30, Syd) Odpovědět
No, a nebo nemusíte "vypláznout" vůbec nic, útulky jsou plné zdravých, nechtěných koček různého věku počínaje koťaty. Představte si to, paní Jano. A našla byste tam i britské nebo dlouhosrsté kočky, protože lidé jsou prostě neuvěřitelní.
To neni tak uplne pravda (2006-08-08 12:54:47, Zuzana F.) Odpovědět
No, a nebo nemusíte "vypláznout" vůbec nic, útulky jsou plné zdravých, nechtěných koček různého věku počínaje koťaty.
Vetsina utulku nedava zvire uplne zadarmo - chce alespon symbolicky prispevek na provedenou vet. peci. Tento obnos vetsinou odradi zajemce, kteri s osvojenymi zviraty nemaji dobre umysly (kotata jako krmeni pro hady aj.), jednak prispeje aspon trochu k tomu, aby dobrovolny pecovatel (utulek) nehradil 100 % nakladu na zvire, ale "jenom" - rekneme - 80 %.
Navic je podminkou vsech serioznich utulku a ochranarskych organizaci, kterou se osvojitel zavazuje respektovat, kastrace zvirete v dospelosti, resp. zamezeni dalsiho mnozeni zvirat. Pani Jana, na jejiz prispevek odpovidate, pise, ze jeji kocka ma za 14 dni rodit. Predpokladam, ze pani Jana je slusny a informovany milovnik kocek, a ze tedy jeji zvire je s PP a uchovnene...
koupě kočky (2006-08-08 13:20:23, Syd) Odpovědět
Ano, máte pravdu...ale myslím že útulky jsou obvykle tak nabouchané, že rádi kotě udají, aby měli volné místo pro další ubožátka z ulic. Tak jsem to myslela. Sama kdybych si brala kotě z útulku, tak bych určitě zaplatila za ošetření - jen jsem chtěla poukázat na rozdíl mezi zdravou kočičkou z útulku, která by tolik ráda nový domov, a papírovou (ještě navíc nemocnou) kočkou za x tisíc. Ale to je pořád stejná písnička. "Milovník" koček si počíná jinak, než člověk, který si chce výstavní kočkou sám sobě něco dokázat a hlavně se chlubit. Můj názor.
pozor (2006-08-08 13:43:33, Jana) Odpovědět
Tak to pozor! Teď jste mě docela naštvala! Myslím, že je každého věc, jestli zvolí kočičku z útulku nebo šlechtěnou kočičku. Sama jsem odpůrkyně výstav a svou kočičku bych nevystavovala a už vůbec jí nechovám pro kšeft. Chápu ovšem lidé, co se plně svým miláčkům věnují a vozí je na výstavy (mnohdy to samotná zvířata baví).Apropo: je hezké vzít si koťátko z útulku, ale stejně tak je hezké si ho pořídit jinde! Kdo ví, kde by třeba naše kočička skončila, jakou by měla rodinu, zda by to nebyl jen hloupý dárek či jinak. My jí máme a máme jí moc rádi a myslíme to vážně, ale i ona mohla skončit někde v útulku či kde. Každý má právo na život a každý má právo volby!
Koupě kočky (2006-08-08 13:54:01, Syd) Odpovědět
jasně, já vám váš názor neberu, akorát tvrdím, že člověk který skutečně miluje zvířata a má soucit, si prostě vezme POTŘEBNÉ zvíře. Nač je ještě množit, když je jich tolik nechtěných a končících v popelnicích. Nebo v krabicích vedle popelnic - napadlo vás někdy, se do nich podívat? Nenapadlo, že ne...asi vás nezajímá, co byste tam mohla taky najít. Já to dělám pravidelně. Samozřejmě si můžete koupit za tisíce zvířátko, a VĚŘÍM, ŽE HO BUDETE MÍT RÁDA...Já bych raději ulevila útulku a ty peníze jim dala. Každého věc, máte pravdu! Věčný rozpor mezi chovateli a útulkáři, co se dá dělat. A taky si trošku myslím, že to je alibismus, když říkáte "kde by jinak mohly skončit" - kde jinde, než u lidí, kteří chtějí šlechtěnou kočku, protože takových je pořád dost a dost. Až budou útulky prázdné, množme kočky, vybírejme si barvy, a délku srsti...Teď mě však zajímají ty ubožátka z útulků. Omlouvám se všem za kontroverzní téma.
kdepak (2006-08-08 14:16:27, Jana) Odpovědět
Ne, ne- máte právo názoru. Jen mi připadá divné, že podle Vás, tan kdo si neveme kotě z útulku nebo z popelnice je špatnej nebo lépe řečeno nemiluje zvířata? To je přeci padlé na hlavu a blbost! Naší kočičce jsme chtěli dopřát mateřství alespoň jednou! Teď se taky klepeme strachy, jak vše dopadne! Mně se líbí, že jsou takoví lidé jako Vy, ale nesuďte druhé, protože nedělají to co Vy! (třeba kontrolují popelnice)Přesto můžou mít rádi zvířata stejně!
Diskuse trošku zbytečná-ten ,kdo chce" papírové" koťátko (2006-08-08 14:26:06, Jana N.) Odpovědět
z chovu,nechť si jej pořídí.Koho potěší koťátko zachráněné třeba z nějaké krabice,může z něho mít stejnou radost jako z "papíráčka".Důležité je ,aby zvířata byla zdravá-
můžete si pořídit drahé kotě čistokrevné a budete s ním na veterině loox /rok,kotě adoptované může být naopak tak zdravé,že vidí vet.jenom z rychlíku při pravid.prevent.návštěvách.Mám
přátele,kteří mají tuto zkušenost.
bez PP (2006-08-08 14:25:16, EvaP.) Odpovědět
Já mám kočičky "potřebné" a na ty šlechtěné se dívám v knížkách, kterých mám dost. Ti, kteří chovají čistokrevné kočky s PP, milují je a hledají jim dobré domovy mi až tolik nevadí. Hodně těchto chovatelů kočky fakt miluje a dost často má ještě nějakou potřebnou kočičku. Nechápu ale ty, kteří opravdu pouze množí ony "KOČKY BEZ PP", dále pak všechny, ty s pp i bez, kteří nejsou schopni zajistit kočičkám DOMOV. Tedy péči, čistotu, dobré jídlo, vet. péči a LÁSKU. Pak je mají opravdu jen a jen pro peníze. To ať radši pěstují mrkev. Klidně "s papírama". Vůbec jsme jako druh divní, dkyž velká většina z nás, lidí, dokáže mlčky a často se souhlasem přecházet bídu a utrpení zvířat, potažmo koček. No, a pak jsou ti vyvrhelové, o kterých se mi ani psát nechce... Takže, milujme kočičky, starejme se o ně a nejen ty vlastní, je jich tolik, co zažívá bídu a trápení.
Koťata jsou moc pěkná "věc", teď mám 5 doma. Nějaký milovník měl doma kočičku, asi ji taky neměl moc rád, evidentně nesměla na gauč, židli, postel, prostě nábytek. A hle, nekastrovaná domácí kočka (venkovní být nemohla) a ona si dovolila zabřeznout! Tak šup s ní do auta a pěkně vyhodit. A má to za to, husa hloupá, že?! Kastraci v pokročilém stupni těhotenství pan doktor nedoporučil. Tak hledám a hledám hodné lidičky, kteří by si ta naše zlatíčka vzali. Ano, stojí mě to peníze, čas a síly, ale je fajn, že 3 mají domov zajištěný, 2 zatím čekají. A to měla Medu štěstí, že ji někdo našel... Takže zbývá : osvěta, kastrace, kastrace... a mj nechovat zbytečně "bezpapíráky". EvaP.
koupě kočky (2006-08-08 14:44:46, Syd) Odpovědět
tak tak..takže abych to jen shrnula, nechtěla jsem se do Vás Jano navážet, jen abyste mě pochopila, jak to myslím. Vy se teď "klepete" o kočku, jak zvládne porod (a zbytečně, ona by se bez koťat obešla, to není jako u lidí), kdežto Eva se dejme tomu "klepe" o to, jak udá nechtěňátka, která mohla skončit šeredně.
Dva úhly pohledu, věčná diskuze.
Každopádně všem přeju zdravé kočičky a žádné starosti s nima.
dodatek (2006-08-08 15:32:30, Jana) Odpovědět
Koukám, že se stejně do mě budete navážet! Nejsou to dva úhly pohledu, ale úplně odlišné pohledy! My koťata chceme, těšíme se na ně! Zajímalo by mě, když o tom tak hovoříte, jestli máte nějaké zkušenosti! Máte snad doma alespoň jedno opuštěné koťátko, děláte proto něco nebo o tom jen tlacháte (takové mám nejraději)Už mě tento rozhovor nebaví, dohadovat se s nějakým fanatikem, který kdo ví jestli něco činí a nebo jen remcá! Každopádně je jedno jakou kdo kočku má, hlavně když jí má rád- s tím souhlasím! Děkuji za přání. Když tak milujete zvířata, měla byste milovat i ta čistokrevná a nebýt tak zaujatá, i když to myslíte dobře!
koupě kočky (2006-08-08 15:43:49, Syd) Odpovědět
No, taky vidím že to nemá smysl..samozřejmě že jen neblábolím, koťat jsem z ulice vzala několik (místo abych je množila) a hodlám v tom pokračovat, o to se nebojte. Zaplaťpánbu, že je nás takových víc, a ne jen těch, kteří chtějí "krásnou" kočku. Krásné jsou všechny, ale hodně jich je v nouzi.
rozloučení (2006-08-08 15:49:51, Jana) Odpovědět
Jste příliš zaujatá!:-) Trochu odlehčení by neuškodilo! Přeji Vám mnoho úspěchů v zachraňování kočiček a kocourků a mějte se moc a moc krásně!
bez PP (2006-08-08 15:37:33, EvaP) Odpovědět
Ještě k porodu. Nemálo kastrací jsem s kočičkama zvládla. Nebyly problémy. Ale porod, bez toho by se tedy Medu obešla určitě. Koťata byla moc velká, i s pomocí porodila jen jedno a ostatní byla císařem. I tehdy jsem je třeba nemusela chtít "oživovat", ale nějak jsem měkule. A že si Medu fakt vytrpěla svoje. A já taky, protože když se o toho tvora klepete, aby to přežil, když už má život tak dost zapeklitý...prostě si pořád myslím to, co je tu xkrát napsáno. Ano, množme a chovejme kočičky, ale až budou mít všechny domovy, až nebudou bezprizorní, hladové, týrané číči. EvaP.
:) (2006-08-08 15:41:19, AndreaO) Odpovědět
Krasne ste to napisali pani EvaP. Prajem Vam cim skor dobre domovy, pre Vase nechtenecky :)Nech sa Vam vo Vasom uslachtilom konani dari.
Díky (2006-08-08 15:45:31, Syd) Odpovědět
díky:-) odcházím za těmi svými chlupáčky:-) Pěkný zbytek dne.
Diskuse je potřebná,stačilo by kdyby si lidé,kteří mají doma kočku a (2006-08-09 08:30:15, JanaN) Odpovědět
nechtějí koťata,nechali své domácí kočky obého pohlaví vykastrovat.Každá kočka i ta bytová může utéct a pak když se po takovém výletu"zakulatí"
-tak je 1/vyhozena i břichem
2/čerstvě narozená koťata utracena -často i velmi drastickým způsobem 3/koťata
vložena do pytle atd.a hozena do popelnice/vody atd./,kde
většinou umírají.Jen malé % těchto koťat má štěstí,že jsou včas nalezena a přežijou.Takže prosím,jak obyvatele venkova i měst, nelitujte trochy peněz za kastraci svých koček,určitě by ubylo spousty nešťastných kočičích osudů.
Zalomok (2006-10-08 13:59:01, Gandi) Odpovědět
Mozem sa spytat, ak ma macicka s PP zalomok co s tym-ked sme si ju kupovali nemala ho, mame ju dva dni. Neviem co sa jej mohlo stat, spi s nami v posteli, tak ci sa to tak mohlo stat, neviem, ale moze byt takato macicka uchovnena, resp. co s tym????Urcite to nieje geneticke.
Zálomek (2006-10-09 08:32:23, Lena) Odpovědět
má kotě už od narození, jen jste si ho dříve nevšimli. Kočička je zdravá, ale k chovu se nehodí. Pokud jste kupovali kotě do chovu, obraťte se na chovatele, ať vám kotě vymění.Chovatelé koček s PP jsou - podle výše uvedeného článku - seriózní, jistě vám kotě se zálomkem prodali jako vhodné do chovu pouze omylem a rádi ho vezmou zpět.
Zálomek (2006-10-09 14:59:47, Péťa) Odpovědět
A je vůbec možné, aby kotě se zálomkem mělo PP? To se nijak nehlídá? nebo to vadí až při uchovnění?
PP (2006-10-09 15:16:09, Alena) Odpovědět
Samozřejmě i kotě se zálomkem dostane PP. Každé kotě dostane, bez ohledu na vzhled a na případné vady. Navíc o PP žádá sám chovatel a nikdo jiný vrh nekontroluje - kromě přesně definovaných případů, kdy je vyžadována kontrola vrhu od poradce chovu. O to větší je zodpovědnost chovatele, který by měl opavdu pečlivě vybírat které z koťátek prodá do chovu a která na mazlíčky. U koťat která mají vadu jako třeba zálomek může chovatel požádat o rodokmen s přetiskem "Nevhodný k chovu". Takové koťátko se potom prodává se slevou jako mazlíček a kupující je upozorněněn na vadu i na nemožnost takové kotě uchovnit. Samozřejmě občas se najde chovatel, který si třeba kvůli své nezkušenosti vady nevšimne nebo se vada ukáže až později, potom je na místě se s kupujícím dohodnout na nějakém dodatečném vyrovnání. Pokud k dohodě nedojde tak je možné obrátit se na SCHK, popř. ve vyjímečných případech i na soud. Proto je dobré vždy kupovat kotě s kupní smlouvou a zkontrolovat si že v ní na podobné případy pamatováno.
Aleno (2006-10-10 09:03:18, Péťa) Odpovědět
Děkuji za vysvětlení. My jsme kotě nekupovali, ale našli již skoro dospělého kocourka, podle veta asi briťák se zálomkem na špičičce ocásku! Nemyslíme, že ho někdo kvůli tomu vyhodil, přesto jsme původního majitele bohužel nenašli. Přitom podle chování kocourka se muselo jednat buď o staršího člověka nebo o osaměle žjícího. Kocourek je totiž zvyklý stolovat s dvounožcem. Prostě zasednete k jídlu, vyskočí si na klín a čeká na podávaná sousta. Jedno Vy a druhé on. Nejraději by z vidličky!!
Zalomok (2006-10-09 15:25:47, gandi) Odpovědět
No prave, ze ho nemala, a teraz sme boli u vetrinara a poslal nas na rentgen, ale mysli si ze je to len trosku vyklbene.Je to posledny stavec. Ono to nieje ako zlomenina, je to vychylene tak o 20 stupnou z jednej strany, je toto zalomok??
Zajtra ideme na vysetrenie tak uvidime.Dufam, ze to dopadne dobre, nejde sice iba o peniaze, ale niesom charita a macku na mazlika by som kupila za trosku ine peniazky
Zalomok (2006-10-11 07:42:36, gandi) Odpovědět
Tak a predsa ide o zalomok, a nevznikol ziadnym urazom, takze mame macku "vhodnu na chov" so zalomkom na spicke ocasu, teraz len cakam co na to chovatelka, ale este sa neozvala...
CO JE PP. (2007-02-12 18:29:23, Benkova) Odpovědět
PP je prukaz puvodu[rodokmen] a spravne by ho mela mit kazda cistokrevna kocka.Je to jeji rodny list.Prukaz puvodu nema zadny vliv na cenu kotete!Cena je zavisla od kvality.
S PP nebo bez PP? (PP – Prukaz Puvodu) (2007-12-08 21:41:14, seidy) Odpovědět
Chtela bych tímto oslovit chovatelské stanice kocek s PP, které vyzývají k tomu, aby si lidé nekupovali kocky bez PP. Precetla jsem si webové stránky www.kotátko.net a jsem naprosto v šoku, jakým zpusobem jsou tam prezentovány kocky bez PP!
Proc apelujete prostrednictvím internetových stránek, aby si lidé zásadne nekupovali kocky bez PP, protože dozajista budou zkrížené s obycejnou kockou domácí, nad kterou zajisté ohrnujete nos nebo kdoví s cím jiným nebo zarucene trpí nejakou nevylécitelnou chorobou, protože majitelum je líto penez za drahá vyšetrení na FIV a FeLV a následne za drahé ockování proti nim? Proc jste presvedceni, že chovatelé chovají kocky bez PP ciste pro zisk, jak muže nekdo ríct takový nesmysl pri porovnání cen kocek bez PP a s PP? Já osobne chovám kotata pro radost a zisk z jejich prodeje pokryje pouze náklady na ne vynaložené, to prece musíte sami vedet!!! Kotata se prikrmují nejjemnejším masíckem, mlécnými výrobky, produkty urcenými pro kotátka a jejich maminka potrebuje vitamíny a kvalitní stravu, sami musíte vedet, že to není vubec laciné a k tomu odcervování a ockování. Rozhodne nejde o výdelecný podnik!!! Také si nedovedu predstavit, kdo by si ode me koupil kote neodcervené a neockované, nedelejte z lidí takové hlupáky!!! Proc presvedcujete, že vaše kocky nemohou dostat kocicí AIDS, když to není pravda, proc nenapíšete i to, že testy neprokážou jednoznacne prítomnost viru, které zpusobují nebezpecná onemocnení, že prokážou leda tak prítomnost corona-viru, ze kterých se zmutováním mohou stát smrtelne nebezpecné viry FIP apod. a proc se pyšníte ockováním, které jak víte má jen asi 70%- úcinnost? Kdyby bylo ockování 100%-ní, nevyžadovali byste pri krytí od druhé strany potvrzení o negativních testech na FIV a FeLV. I já jsem chtela své kocky bez PP nechat testovat a ockovat a konzultovala to se dvema ruznými veterinári a precetla spousty clánku na netu, všichni se shodují v tom, že to nemá ten efekt, jaký by si chovatelé predstavovali, protože prokázat prímo tato onemocnení pred jejich vypuknutím prakticky nelze a ockovací prevence jen snižují riziko nemoci, avšak nevylucují jej. Proc když nabízíte ke krytí své kocoury, vyžadujete výhradne kocky s PP, jakoby ty bez PP byly rasove ménecenné? Já naprosto uznávám vaše obavy o zdraví vašich milácku, testujte je a ockujte i nadále, ale nemluvte o ostatních kockách jako o necem, co je treba vyhubit a nepresvedcujte národ, aby si kupoval jen ty vaše kocky. Nechte každého at se sám rozhodne a když už chcete nekoho ovlivnovat, používejte pravdivé argumenty a dodržujte vámi tak ctenou „etiku“. Já mám ráda všechny kocky a ráda si také prohlížím ty vaše nádherné kocky na vašich stránkách, jsou to opravdoví krasavci, ale musím se proste zastat tech ostatních, myslím si, že se kocky zodpovedných chovatelu od tech vašich vizáží nijak neodlišují, starám se o jejich zdraví, mazlím se s nimi a peclive vybírám partnery ke krytí, aby kotátka byla také tak krásná až vyrostou. Naše Whiskas-kotata bez PP mi nedelají ostudu, jejich páníckové mi pravidelne posílají fotografie a neuveritelne me teší, jak jim jejich veterinári chválí stavbu tela a zbarvení a dokonce byla nekterá považována za jedince s PP. Asi neuveríte, že mají kulatou hlavu, oranžové oci, hustou plyšovou srst a v pul roce vážila od 4,5 do 5,5 kg, že? Samozrejme jsou i majitelé méne zodpovední, ale temi se mohou stát i ti, kterí si koupí kote od vás! Neházejte nás všechny do jednoho pytle, i nám, kterí chováme kocky bez PP, vadí nezodpovední „chovatelé“, kterí prodávají kotata hodne pod obvyklou cenou, ale neudeláme s tím nic, musíme jen verit tem, co si kocky kupují, že jim nízká cena bude podezrelá a takové kote si zásadne neporídí. Verím i tomu, že je spousta nemocných kocek, ale kde je psáno, že jsou to vždy jen ty bez PP? Každý clovek proste není ochoten dát za kocku „hríšné peníze“, jsou dokonce tací, kterí nechápou, že je nekdo vubec ochoten za kocku zaplatit, ale stále ješte je díky bohu vetšina lidí, kterí dávají prednost té nejobycejnejší kocce – kocce domácí, která nemá prakticky žádnou cenu a pritom není o nic méne milá jejich srdci než jsou ty vaše šlechtené vám. Já sama mám krome britek ješte 3 „obycejné“ kocky, mezi nimi je kocour, který jako kotátko byl zralý na utracení, ale za pomoci veterináre jsem ho antibiotiky vypiplala, avšak zaplatil za to jedním slepým okem a já neznám oddanejší a mazlivejší kocku než je práve on. Málokdo se v kockách vyzná a pozná, jestli ten ocas není príliš tenký nebo nos príliš dlouhý, jakmile si zamilujete tu svou kocku, je vám to jedno.
Pokud jsem vás rozlítila, omlouvám se, tyto rádky jsou urceny všem milovníkum kocek a není podstatné, jakých kocek. Dovolila jsem si jen vyslovit svuj názor.
pohlavi kocek (2010-05-25 17:46:23, james) Odpovědět
jak poznam kdy je to kocka a kdy kocour.dekuji za odpoved.
Barevná legenda komentářů:
maximálně 2 dny staré, maximálně týden staré a starší;aktuálně vybraný komentář
|
^ zpět k článku
|
|
|