|
|
Kastrujte kocoury!
Tento článek je určen pro všechny váhající, kteří sice chápou nutnost kastrace koček, ale svým kocouřím miláčkům chtějí dopřát trochu toho povyražení.
Tento článek je určen pro všechny váhající, kteří sice chápou nutnost kastrace koček, ale svým kocouřím miláčkům chtějí dopřát trochu toho povyražení.
Psala jsem popisek do inzerce na jednoho toulavého chudáka a pořád se mi nedařilo upravit ho do přijatelné délky. A tak vzniklo povídání, se kterým nejspíš budou souhlasit všichni, kdo se už setkali s následky
toho, jak dopadne nekastrovaný kocour, který se ocitne v lokalitě (a nejen tam), kde je málo nevykastrovaných koček. V boji o spáření jde o život, příroda je krutá a vyhrává ten nejsilnější nebo nejagresivnější. Ostatní buď trpí, nebo zemřou.
Takže se seznamte s Bertem, asi tříletým kocouřím chlapákem.
Berťas asi půl roku docházel na stravu na dvůr Azylu
pro opuštěné kočky Lucky. Ovšem jen tajně a vždy se tvářil, jako že to vůbec nemá zapotřebí. Netušil, že je již zaregistrován, a tudíž dostal "umístěnku" - jen co se ho podaří ulapit. To byl ještě celý a zdravý.
Bohužel, dřív než se to podařilo, zmizel na delší dobu a jednoho dne zburcoval Azyl zoufalý řev v těsné blízkosti - Bert bojoval o holý život s několika cizími nekastrovanými kocoury z vesnice. Ti ho obkroužili a rvali ho zaživa. Dva byli zakousnutí do zadních noh a ocasu a další ho kousali do těla a do hlavy. Byli sice rozehnáni, ale Bert zmizel taky. Večer se z posledních sil doplazil na dvůr Azylu, ležel na trávě a nehýbal se, jen jedno oko prosilo o pomoc. O druhé oko přišel.
Došel až tam, kde tušil jistotu. Jakoby říkal: "Uzdrav mě, už nemůžu, ať už mám klid. Jestli to přežiju, jsem tvůj." Bez odporu přistoupil na operaci oka a při té příležitosti mu byla odebrána jeho mužská pýcha. Protože ho bolelo celé zakrvácené tělo, ani to nepoznal.
Rány se hojí a jen ošklivé stehy na oku a holá místa na nohou dávají znát, že se o život rval statečně. A jak plyne čas, z hrdého a nezávislého Berta se nejdřív stal Berťas a posléze Bertík, Bertíček.
Bertík pomalu nabírá síly a vrací se mu bývalá krása (kdo říká, že velký rezavobílý kocour není krásný, musí být slepý). Je stále hrdý, jen se z nezávisláka stal milý kocour. Potřebuje hodně péče a je úžasné dívat se něj, jak se cpe masíčkem a vděčně juká jedním okem, jestli dostane nášup.
Berťas je po Panu Flekovi - Peyracovi (dneska těžkém pohodáři Mikešovi) dalším příkladem toho, jak se z tuláka a rváče stane kocour, který ocení, že jste mu dali šanci. V Bertově případě je dlužno podotknout, že ne každý kocour vyhrává a Bertík byl většinu života spíš bitý těmi agresivnějšími kocoury, a přesto ho příroda nutila neustále se pouštět do předem prohraných bitev.
Bertík
Takže váháte-li, zda kastrovat či nekastrovat svého kocourka, zkuste si říct jako v jedné nejmenované reklamě: "Jestli ho miluješ, není co řešit."
P.S. Pokud byste rádi Bertíkovi pomohli a dali mu nový domov, ozvěte se paní Zárubové do Azylu pro opuštěné kočky Lucky (Černiv - Litoměřicko).
Související odkazy:
Související články:
přidat do oblíbených | poslat e-mailem | vytisknout | sdílet | |
přidej komentář
| vypiš komentáře
Komentáře:
(bez názvu) (2006-05-12 08:11:42, Dagmar) Odpovědět
Tak to je tedy síla. Kocourka je mi moc líto, ale přesto mne tento článek úplně nepřesvědčil. Své bytové kočičky a kocourky mám kastrované a na dovolenou je vozím na chalupu.O dovolené v roce 2004 mi potulný venkovní nekastrovaný kocour( nyní žije u nás v kůlně) napadal (opravdu ošklivě) kastrovaného kocourka. Naštěstí jsem vždy zasáhla včas a tak to odnesl jen vyrvanými chlupy a stresem. Do té doby jsem si myslela, že kocouři napadají jen nekastrované soky. O loňské dovolené to bylo s venkovním kocourem o něco lepší, už našeho kocourka jen proháněl, ale nenapadal. Jsem tedy zvědavá na letošní dovolenou. Ten venkovní kocour, černý s bílými ponožkami, začal s námi trochu víc komunikovat(na zavolání přiběhne na jídlo). Je také divné, že napadal a proháněl jen jednoho z našich kocourů(jediného černého),pak jsem si všimla, že proháněl i sousedovic vykastrovanou kočičku (také černou). Nevím proč,třeba je to kocour rasista-nesnáší černou barvu kožíšku!Takže bych stále měla strach vykastrovat kocoura a pustit ho mezi ostatní nekastrované ven.Nebylo by tedy lepší venkovní kočičky kastrovat jen tak napůl (odstranit pouze dělohu a vaječníky nechat)Kočička je ochotná se pářit a přitom nehrozí koťátka.
Tak to vaše (2006-05-12 08:42:10, Jana Bu.) Odpovědět
"řešení" vůbec neřeší otázku zranění, které si přivodí nekastrovaní kocouři při rvačce - a rvačka nekastrovaných kocourů je lítý boj. Kdo se staral o nevykastrovaného zraněného umírajícího kocoura (viz Dardanel), tak neváhá.....no, asi zase reaguju jak buldozer, ale jsem přesvědčena, že kastrovanému kocouru hrozí i venku daleko míň nebezpečí než nekastrovanému
(bez názvu) (2006-05-12 09:04:32, Dagmar) Odpovědět
Jani, Já jsem si v tom článku mimo jiné přečetla, že se tak stalo, že je moc nekastrovaných kocourů a málo nekastrovaných koček.Tím je údajně boj kocourů horší! Tomu i věřím!Takže to moje řešení není až tak od věci!
Nevěřím, (2006-05-12 09:33:24, Jana Bu.) Odpovědět
nevěřím tomu, že na vesnici a vůbec je MÁLO nekastrovaných koček - kde se pak berou ty koťata? Kdo ty kočky kastruje ?
Jen ještě technická - (2006-05-12 09:37:22, Jana bu.) Odpovědět
stejně jako vaše poznámka, Dagmar, byla všeobecná, tak moje poznámka, že není málo kastrovaných koček, je všeobecná - možná zrovna na tom místě, kde je Bertík, to tak je.
(bez názvu) (2006-05-12 10:05:42, Dagmar) Odpovědět
Stát se to asi opravdu může, že ve vsi převládají kocourci. Oni si je totiž lidé často pořizují s vědomím, že nenosí domů koťata!No a těm nezodpovědným je to jedno a ty jejich kočičky množení doháněj!
Kastrace (2006-05-12 09:00:40, Zuzana F.) Odpovědět
Vase reseni - sterilizace kocek - ma nekolik "drobnych" vad na krase:
- prenos chorob pri styku, ktery je - mimochodem - u kocek dost krvavy
- u kocek nevymizi sexualni chovani, ktere ve svem dusledku (stahovani rijicich kocouru) obtezuje okoli
- rije u kocky, ktera nemuzu zabreznout, casto prechazi v riji permanentni se vsemi negativnimi dusledky (zmenene chovani, ubytek na vaze)
- a hlavne ! je tu VYSOKO RIZIKO VZNIKU CYST NA VAJECNICICH, coz je duvod, proc se pri kastraci vyndavaji
Mimochodem, chapu spravne, ze nekastrovaneho kocoura byste do lokality, kde je agresivni nekastrovany kocour, pustila?
Kastrovat,kastrovat! (2006-05-12 09:35:01, Jana) Odpovědět
Hlavně volně žijící zvířata! Snažit se do toho vtáhnout samosprávy, jinak bude všude koček milión.Třeba se jednou naši úředníci a volení zastupci přiblíží evropskému standartu a budou se více věnovat problematice životního prostředí a volně žijících zvířat!
(bez názvu) (2006-05-12 09:41:12, Dagmar) Odpovědět
Zuzko, nevím co je dobré a co ne. Snažím se o tom přemýšlet, hodně číst odbornou literaturu a diskutovat s lidmi, kteří o tom něco vědí (a věřím, že i Jana má bohaté zkušenosti, ale zdá se mi, že uznává jen svůj názor)! A nakonec dělat vše tak, aby kočkám bylo co nejmíň ublíženo a aby měly spokojený život.K tomu spokojenému životu patří hodně lásky, dostatek bašty, ale asi bohužel i sexuální život a pobíhání venku. Já kastraci totiž opravdu beru hlavně jako nutnou antikoncepci.Takže mi sterilizace připadala pro volně žijící kočičky docela dobrá. (samo, ale nemám patent na rozum) I lidé se totiž často při sexu nakazí a přesto je nikdo houfně nekastruje ( v Africe by to bylo možná jediné řešení jak zastavit AIDS) a ani odnímání organů lidská medicína neuznává jako prevenci rakoviny( tak jak to obhajujem u koček a psů).
No a na závěr na otázku,zda bych vypustila nekastrovaného kocoura k agresivnímu nekastrovanému kocourovi, Asi ne. Ten o kterém ale píši napadá jen našeho kastráta, s ostatními kocoury se také občas popere, popřípadě je vyhodí ze svého teritoria, ale nikdy jsem neviděla, že by po nich vyjížděl tak zle, jako po tom našem troubovi. Také ani on a ani kocouři v okolí nemají žádné velké šrámy po bojích. U náýs je spíše trápí moře klíšťat!Víte já osobně bych nejraději všechny kočky zavřela pod zámek a chránila, ale hlavně před lidmi!Jenže to také není žádné řešení.
(bez názvu) (2006-05-12 09:59:15, HelenaR.) Odpovědět
Dvě poznámky ke kocourům z praxe:
Není vyloučeno, že ti nekastrovaní kocouři napadají a prohánějí i kocoury kastrované. Kastráti však nejsou agresivní a tak namísto rvačky raději utečou, takže nedochází k takovým zraněním, jako při utkání dvou nekastrátů.
Je zajímavé, že opravdu se někdy zdá, že kočičky nesnáší jiné, "sobě podobné". U mně např. naprosto pohodový a kastrovaný bílomourek Ferda tvrdě rafe a prohání stejně bílomourovaného Kambýska a Udatíka (oba taky kastráty), mourovaný Andrýšek se pere zásadně jen s mourovaným Kubíkem (oba jsou kastrovaní), z černých kocourků i kočiček asi 4 se taky střídavě pro- a nahánějí. Zatím jsem pro to nenašla v odborné literatuře žádné vysvětlení?
To že s vámi (2006-05-12 10:21:28, Jana bu.) Odpovědět
nesouhlasím, neznamená, že neuznávám jiný názor, píši většinou stručně a jasně, ani v soukromí a jinde nechodím okolo horké kaše. Kdo mě zná, tak to ví. Ale nebojte, Dagmar, už psát nebudu, nemám takové narážky zapotřebí.
Kastrace ano, (2006-05-12 10:59:59, MílaD) Odpovědět
naprosto souhlasím s kastrací a Janou Bu. a také s tím že nekastrovaný kocour kastráta sice napadne, ale ten vezme do zaječích, prostě nemá důvod se rvát a hájit teritorium. Mám vlastní zkušenosti a zkušenosti z blízkého okolí - a to zkušenost špatnou s nekastrovanými kočkami, jsem 100% pro pokud třeba není zdravotní důvod aby ne.
Rodiče měli nádherného kocoura,....nekastrovaného, než se ke kastraci rozhodli protože si nebyli jistí jestli ano skončil masivně pokousán a zemřel v necelých dvou letech na sepsi. Mohla bych uvést příkladů víc, ale mám kastrované i fenky co mám a nyní jsou v pohodě. Vždyť to bylo samé hárání a to museli být zavřené aby na ně cizí psi nemohli, falešná březost, byli smutné, nebo nejedli, hrozily záněty dělohy atd. a nakonec se začaly rvát mezi sebou. A nyní spokojenější kamarádky by člověk pohledal, jsou zdravé a opravdu v pohodě.
(bez názvu) (2006-05-12 14:26:01, hmr) Odpovědět
Píšete: "nekastrovaný kocour kastráta sice napadne, ale ten vezme do zaječích, prostě nemá důvod se rvát a hájit teritorium." Takže se ho stejně vyžene "z domova".
Jsem ráda, že se tohle téma nakouslo, protože právě tento problém začínám řešit. V loňském roce se ke mně přistěhovala kočka a porodila tři kocourky, kterým bude teď v květnu rok. Hodlám je nechat po ročních narozeninách vykastrovat. ALE: na zahradu ke mně chodí nekastrovaný kocour od sousedů (jejich pravděpodobný otec) a už teď se s nimi pere (hlavně s jedním). Doufala jsem, že jejich kastrace to celé vyřeší a otec rodu se uklidní. Podle toho, co tady pročítám, to není jisté. Co když je vyžene - moje zahrada byla zřejmě jeho teritoriem ještě než jsem si dům před dvěma lety koupila. Pak mám ještě sedmiměsíčního kocourka - křížence mainské mývalí, který trvá na tom, že povede stejný život jako ty ostatní. Tzn., když chce být vevnitř, bude vevnitř, když bude chtít být venku, tak bude venku. Chci ho taky nechat vykastrovat až v roce. Uvítám každou radu.
rada ?, (2006-05-12 14:43:40, MílaD) Odpovědět
No mě se tedy nestalo že by je vysloveně vyhnal z teritoria, oni pro něj taky nebudou konkurence a sice když se sejdou tak říkajíc z očí do očí, ten kastrovaný raději zdrhne, ale že by ho nekastrovaný vysloveně vyhnal to snad ne. Zkrátka mu ustoupí z cesty, možná jsem to s tím zdrháním přehnala. Prostě nebude chtít soupeřit a řešit konflikt rvačkou. Nebudou soupeřit. Naopak co vím u nás na venkově těch pár vykastrovaných koček (bohužel jen pár) spolu pokojně pobývá a poflakuje se na zahradě poblíž domů, sluní se atd. a ty nekastrovaní se spíš toulají a bohužel i k silnici, a po nocích se rvou. Samozřejmě pokud by byla možnost přesvědčit sousedy aby kocourka taky nechali jít na kastraci bylo by po starostech. Ale asi to není reálné ?? Držím Vám palce.
Ps. Jenom jak píšete že se bojíte že je vyžene.... Tak si představte že Ti vaší roční drobci vykastrovaní nebudou, sice před ním neutečou, ale v prvním návalů hormonů a pocitu nepřemožitelnosti se vrhnou se do bitvy, určitě budou ještě menší než on, ale o to nezkušenější a tvrdohlavější protože budou mladí. Jak asi dopadnou....
Hájení teritoria (2006-05-13 20:18:01, HelenaK.) Odpovědět
V sousedství máme nekastrovaného zoufalce, který se jednoho dne rozhodl, že z naší zahrady a pokud možno i domu vypudí naše kočky i psa. Zvolila metodu kolektivního zastrašování, kočky to pochopily okamžitě, psovi to chvíli trvalo, než pochopil, že zrovna tenhle tvor není u nás vítán, jakmile se objeví u plotu kočky začnou vřeštět, pes párkrát štěkne - a je klid aspoň na dva dny. Je mi ho líto protože má také spoustu jizev z různých bojů a kulhá a zkoušela jsem to s ním po dobrém - dostával u nás krmení, ale nešlo to. A soused slovo kastrace nechce slyšet, radši si jednou za tři-čtyři roky pořídí nového ubožáka.
(bez názvu) (2006-05-12 12:59:46, Dagmar) Odpovědět
Jani a to by bylo škoda! Myslím, že Vaše bohaté zkušenosti Vás právě k psaní opravňují a možná já blbě chápu Vaše příspěvky!Možná také moje příspěvky byly špatně pochopeny. Jsem proti zbytečnému množení také, ale jen si nejsem jistá, že kastrace všeho na co pohlédnu je správná a proto jsem si troufla (tam kde by to bylo možné)nabídnout alternativu-sterilizaci.Ale jak jsem psala, ani já nemám patent na rozum!
Tady jde jenom o to,že (2006-05-12 13:24:22, Jana) Odpovědět
paní Jana Bu.a další nadšenci
nejsou lhostejní k osudu tzv.
nechtěných-divoce namnožených
zvířat,které mají plná depozita.Zvířata jednají pudově-oni se prostě množí-je
to jejich základní pud a nepřemýšlí jako norm.lidé-kde
budou bydlet?čím se budou živit?kdo se o ně bude starat?
Osud takových to "přírodně" namnožených zvířat,které nemají např.dostatek potravy,v zimě přístřešíapod. je někdy tak krutý,že jejich příběhy nelze ani uveřejnit na těchto stránkách.
sexualni zivot zvirat... (2006-05-12 13:41:45, *barbucha) Odpovědět
... prominte, ale to je straslivy blabol.
Pokud me vedomosti a znalosti jsou spravne, tak pouze clovek a delfini provozuji sex pro poteseni, pro ostatni zvirata je to nutny akt k zachovani existence rodu.
Nepolidstujme zvirata, lepe je pak budeme chapat.
Kočka domácí/evropská/ (2006-05-12 13:52:33, Jana) Odpovědět
není ohrožený druh,ale jste na
které se věnuji pomoci zvířatů a to hlavně kočkám v nouzi,do které se třeba dostávají tím,že v dané lokalitě prostě nemají alespoň základní podmínky k životu.Kdyby byla všechna ta zvířata,která projdou útulky
"v pohodě",tak by určitě zavládla na těchto stránkách maximální spokojenost!!!
(bez názvu) (2006-05-12 14:07:01, Dagmar) Odpovědět
I v zologické zahradě Vám odborníci potvrdí, že i opice, želvy a jíná zvířata provozují sex pro radost, že se jím zkrátka líbí. To, že si kdysi člověk přivlasnil právo rozhodnout o tom, co se kterému zvířeti líbí je lidská nabubřelost. Nebo Vám se už některá kočka svěřila, že jí to se starým už nebaví :o)!!!
zadna kocka se mi nesverila :-)) (2006-05-12 14:32:15, *barbucha) Odpovědět
stejne tak jako ja se nesveruji ji. Uz treba jen proto, ze kazda hovorime jinym jazykem a uznejte sama, za pro konverzaci na toto tema je zapotrebi ponekud vice nez pohledy plne lasky a porozumneni ;o)
Nebudu se s Vami prit o tom, ktere druhy zvirat provozuji sex pro zabavu, presne informace nemam, nejsem zoolog. Ale myslim, ze jich mnoho nebude.
Ale pojdme ke kockam, kvuli tem jsme úpreci tady, ne kvuli simpanzum a zelvickam. Vy jste mluvila o sexualnim zivote kocek a ja svym predchozim prispevkem chtela rict, ze u kocek zatim nebylo prokazano, ze by provozovaly sex pro zabavu, nebo se snad pletu? Tak to me poucte, budu jen rada! Ja jen vim, ze kopuace kocek je velmi divoka a neni nic neobvykleho, ze nektery z ucastniku aktu pareni odchazi s krvavymi sramy.
A protoze jsem videla spoustu "zdevastovanych" nekastrovanych kocouru a take spoustu spokojenych kastratu, rikam KASTROVAT, KASTROVAT, KASTROVAT.
Připojuji se -KASTROVAT! (2006-05-12 09:57:10, JanaR) Odpovědět
Nemám sice tolik dramatických zkušeností, ale ty zraněné kočuleny na webu žalují. Vždy u toho brečím.Sama jako krmič jsem holou rukou odchytila venkovní kočičku za tímto účelem.Měla koťata 2x do roka a ta která přežila, byla většinou nemocná a to vážně. Zřejmě tam nějaký kocour šířil FELv a tak mi taky kocourek, kterého jsem vzala domů odešel k Velké Kočce. Kočenka se po zákroku pěkně zakulatila,měla lepší srst i náladu. Proto neváhejte!
Přesně tak-ve městech ,ale hlavně (2006-05-12 10:07:58, Jana) Odpovědět
na venkově žije neskutečně mnoho nekastrovaných koček,je bolestné se zbědovaná,nemocná umírající zvířata dívat! Každý majitel by měl zvážit zda stojí za to nechat donekonečna rodit "nechtěnná" koťata,u "divoké popuplace"by měl být odchyt a kastrace zvířat v danné lokalitě povinný.Vzhůru do Evropy,já už chci "osvícené"samosprávy a ne aby to "suplovala"parta osvícených lidí!!!
Ale s mírou do Evropy (2006-05-12 10:34:38, JAna A.) Odpovědět
tam také mají útulky typu "kill shelter" = kastrovat, uzdravit a když se zvířátko do určité doby neumístí, tak nastoupí euthanazie!!!!
Já jsem pro vypuštění do (2006-05-12 11:03:03, Jana) Odpovědět
lokality,kde by byl zdroj potravy.Zrovna v úterý se mi motala pod nohama nedaleko Botiče v Nuslích "zbědovaná,
podvyživená,pravděpodobně gravidní" kočička,která asi dlouho nepřežije.Bohužel jsem
neměla sebou přepravku,ta byla
zralá na útulek!
V Evropě už asi jsme (2006-05-12 11:05:45, Dagmar) Odpovědět
dočetla jsem se v metodickém pokynu č. 3/1995 (platném ?), cituji " Kočky odchycené z lokalit, kde je jejich navrácení (do původní lokality)z hygienického hlediska nemožné, musí firma nebo organizace prokazatelně nabídnout alespoň třem útulkům. Jedince, které se nepodaří takto umístit do dvou měsíců, může veterinární lékař utratit"
Pokuď by měly místní samosprávy (2006-05-12 11:21:10, Jana) Odpovědět
nějaký smysluplný program na
odchyty a kastrace,tak věřím,že by se podařilo významně snížit obrovskou populaci těchto zvířat,ale to je bohužel sci-fi.Praha ač vlastní jeden z největších útulků pro kočky v ČR je příkladem toho,že bez "osvíceného"vedení a dlouhodobé/organizované/práce se ničeho nedosáhne,neboť populace divoce "žíjících"koček spíše roste!
Jako perličku ještě připojím (2006-05-12 10:43:02, Jana) Odpovědět
příběh nekastrovaného/veterinářem/potvzeného kocourka/2005/,který byl ponechán díky mé nemoci na jaře 06 v našem vnitrobloku
-dnes máme vysoce gravidního"kocourka".Proto kastrace ano!
Kastrace (2006-05-12 11:10:59, Roman Dubravský) Odpovědět
I lidé by byli mnohem klidnější, kdyby se hromadně kastrovali. Tak co, jdeme do toho ??
Ano,někteří lidé by si určitě (2006-05-12 11:36:43, Jana) Odpovědět
zasloužili "vykastrovat",aby se nadále nemnožili.Ale je tady nebezpečí,že se dají naklonovat.Dokážete si představit třeba pana P.2x?
My už vykročily!! (2006-05-12 16:26:28, JanaR) Odpovědět
Všem kočulím, které se okolo nás objevily, jsme tento zákrok sponzorovaly. A budeme v tom i nadále pokračovat. Má to opravdu smysl! Kdo z nás by rád viděl, jak se nechtěná koťátka stanou hračkou pro výrostky nebo se dostanou pod kola aut.Takže do toho a díky všem, co se taky chytnou.
Já jsem taky pro (2006-05-12 14:03:20, Mišula) Odpovědět
kastraci všemi 10-ti. Hepču jsme nechali vykastrovat hned po první říji. Byla z ní hrozně zmatená a vyjukaná. Honzíka kastrovali asi až v pozdějším věku a je to moc milý a mazlivý kocourek.
Ale chci dodat ještě jednu věc trochu mimo mísu, všimla jsem si, že se moc těžko umísťují starší kočičky a koucourci např. Žofinka, Micka, Žužla, Bertík a jiní. Znova opakuji lidičky nebojte se starších kočičáků, jsou vděční, milí a i přítulní. Já bych svého staříka Honzíčka nedala za nic na světě. Moc za ně prosím vemte si je, oni si to opravdu zaslouží.
(bez názvu) (2006-05-12 20:53:05, lenka) Odpovědět
Já jsem taky pro kastraci. Chvíli jsem sice váhala, ale pak mi říkal kamarád, že pouštěli domácí mazlíka ven, jak začalo jaro, a pak se vrátil bez jednoho očíčka, další den už i bez druhého...a na vesnici nám teď zemřel na sepsi roční kocourek, popral se a měl velkou ránu v noze. Život venku je krutý, mezi liškami nebo kunami je to podobné, ale to jsou divoká zvířata, tak to prostě chodí. Když se kočka "obrátí" na člověka, tak je třeba jí pomoci.
kastrace (2006-05-14 20:18:16, Dominika) Odpovědět
Kocourka je mi taky moc líto, ale nevidím důvod kastrovat kočky nebo kocoury, když žijí jen v bytě a sami ven nechodí. Navíc když kocourovi občas seženeme nějakou nevěstu :o)))
(bez názvu) (2006-05-14 21:03:49, ) Odpovědět
Když ten důvod nevidíte, tak toho o kočkách moc nevíte. Co si třeba půjčit v knihovně nějakou knížku o kočkách? A přečíst si něco o nebezpečí přemrouskání kočky?
Nevěsty? (2006-05-15 05:24:21, Jája) Odpovědět
Já mám taky pocit že toho moc nevíte. Ty nevěsty které za vaším kocourem občas chodí jsou testované na FeLV a FIP? Uvědomujete si rizika, která pro vašeho kocoura krytí cizích koček i když zdánlivě zdravých představuje? Proč myslíte že řada chovatelů odmítá krýt cizí kočky a to i testované i když by z toho mohli mít peníze?
(bez názvu) (2006-05-16 11:46:34, ) Odpovědět
Tak takovýho chovatele neznám !!
Já ano a několik !!! (2006-05-16 12:25:42, Jana Bu.) Odpovědět
úžasné! (2006-05-16 13:20:22, ) Odpovědět
proč ho tedy nevykastrují? Protože třískají peníze na svých bezpečných kočkách?!
(bez názvu) (2006-05-16 13:47:11, Jája) Odpovědět
Chovatelé rozhodně netřískají peníze, ale věnují se svému koníčku, na kterém se opravdu žádné peníze vytřískat nedají. Jistě se najdou i vyjímky, ale většina z nich má kočky hlavně jako členy své rodiny, občas vyrazí na výstavu a odchovají nějaká koťátka. Řada z nich má doma kromě ušlechtilých i útulkové kočičky nebo se snaží útulkům pomáhat jiným způsobem.
Jo (2006-05-16 23:47:28, JM) Odpovědět
A všichni podnikatelé jsou kapitalističtí vydřiduši. To jsou názory jak na schůzi KSČSSD.
Flek-Mikeš (2006-05-16 10:46:55, Katka) Odpovědět
Mám doma toho "rváče" Mikeše :-). Z jeho chování po kastraci je patrné, že je to spokojený kocour (by't s hendicapem) a přidám zajímavou zkušenost. Za naši krasavicí vykastrovanou Julií chodí sousedovic nevykastrovaný kocour. Jednou se ti dva kocouři potkali-a utekl ten sousedovic! Nevěřila jsem vlastním očím, když se Mikeš (no jo, 6 kg :-))vyřítil ze dveří, s hrdelním mňoukáním se vrhl! na toho cizího a začal ho olizovat a chtěl si hrát!!! Byli jsme z toho paf všichni :-). Nekastrovaný kocour utekl, problém je ale v tom, že on útočí i na lidi a to se nelíbí našim psům, kteří rozhodně chrání páníčky. Takže: rozhodně kastrovat! Kočky i kocoury! PS: Mikeš je úžasný! :-)
My kastrovali... (2006-07-20 20:23:00, Petík) Odpovědět
Osobní zkušenost s naším 12letým krasavcem (bohužel nám před pár dny zemřel): jen co dospěl, začal se jako správný samec točit okolo kočičích slečinek. Nikdy jsme s ním neměli problémy typu toulání nebo přehnané značkování, ale bohatě to vynahradila zranění z bojů. Běžná (roztrhané uši, kousance a drápance na těle) i vážnější. Opakované útoky na jeho ocas hned u zadečku vedly k tomu, že veterinář doporučil amputaci. Té jsme naštěstí unikli, ocas se podařilo zachránit, ale mužská pýcha šla po uzdravení hned pryč. Kastrace poběhla v jeho třech letech. Stal se ještě mazlivější a hravější než byl a držel se nás jako klíště. Do kočičí společnosti nadále chodil, jen už nenosil žádné šrámy. I když jistě klesl na žebříčku hierarchie, nemyslím, že by ho to nějak zvlášť trápilo. Dokonce jsme ho několikrát na vlastní oči přistihli "in flagranti" s kočkou, která za ním na mrouskání docházela až k nám domů :-)
objektivita (2010-09-21 15:20:31, joulo) Odpovědět
preco sa macky biju? sa mi zda ze tupejsi uz clovek ani byt nemoze .. macka si brani uzemie prinesiete jej tam druhu macku a divite sa ze utoci? OMG preco sa v prirode lev alebo tiger alebo ine zvierata tiez biju na smrt? je to v nich. Je to dravec brani si svoje teritorium kde lovi kde sa hara .. mi to pride ako keby ste prisli s vykastrovanym levom do prirody a cudovali sa preco nema sancu ... lebo ste mu vsetko vzali .. vsade citam iba tieto jednostranne nazory ze kastracia je super ale to uz potom nie je macka malo by sa to volat "domaca ochlpena mackovita hracka" ja som na nasho kocura hrdy je nekastrovany ja to asi najvacsi kocur v okoli ano bije ine macky ale je to pan kocur s hrdosotu sa nosi a ma na hlavne slobodu a na vyber .. a preco by sa domace macky premnozli treba populaciu regulvoat ak nemame miesto pre maciatka tak sa utratia pripadne sanecha len jedno. kedze v ludsekj spolocnosti ich kocur nemoze regulovat lebo ich ochranujeme mali by sme to spravit my. Nie je to krute je to uplne bezna vec v prirode ovela drastickejsie je macke zobrat moznost zit a mat maciatka. Ona vam to povedat nemoze lebo jej nerozumiete. Ale ked sa raz za rok necha 1 - 2 maciatka stastnejsiu macku som nikdy nevidel. .. ak na to niekto nema srdce nech si ju da vykastrovat ale nehadzte vsetko do jedneho suda. Treba to vidiet objektivne. Aj macka ma pravo zit svoj zivot.
"objektivita" (2010-09-21 19:27:51, Nadikhindo) Odpovědět
pane "joulo" (mám chuť vyměnit jedno písmenko - kvůli zachování objektivity :D), a Vy si myslíte, že hormonální hladiny domestikovaných zvířat jsou normální? Že mají normální rozmnožovací rytmus, normální koncentraci populace, normální promořenost různými onemocněními? Že domestikací jsme je nezdegenerovali (to ostatně i sebe)? Kolikrát za rok se pobije takový tygr, který má teritorium o rozloze často X hektarů? Mají ty kočky u vás kam utéct, když jich tam bude v jedné ulici kdovíkolik? Myslíte, že divoké kočky mají koťata +/- od půl roku, 2x - 3x do roka a že jim je někdo topí a utrácí (predátoři aspoň většinou vyberou nejméně životaschopná, člověk - hlavně ten domestikovaný - toho není objektivně schopen). Mimochodem, usmrtit zdravé zvíře (mimo plemen chovaných na maso) - tedy i kotě - je trestný čin! Myslíte, že je málo pravděpodobné, že Váš kocour po těch přemnožených kočkách v okolí nepřenáší nějaké neléčitelné smrtelné virózy?
A nakonec, nemyslíte, že za to, že jsme jim překopali život i životní prostředí a vydali je na milost a nemilost našim rozmarům, našim zvířatům nedlužíme trochu třebas i nadstandardní pohody?
Jestli Vy vůbec myslíte...
Přestaňte si do svého kocoura promítat svoje komplexy (napoleonské?). Jenom ho týráte, i kočky v okolí. Howgh!
Váš názor (2010-09-22 11:53:58, Nick) Odpovědět
Reakce typu "Nadikhindo" neřešte - to je opravdu o ničem. Obvyklá směs blábolení a výhružek. Jinak celkem dobře řečeno!
Totální nesmysl (2017-05-11 04:18:26, Michal ) Odpovědět
Tak takový blábol jsem dlouho neviděl, připomíná mi to jakoby to psal někdo kdo chová kočky v paneláku....je uplně jedno jestli je kocour kastrovaný nebo ne,prát se bude stejě,zranění je naprosto běžné,to je prostě příroda a člověk by si tohle měl už uvědomit a přestat se jí svými nesmyslnými zásahy měnit...
Barevná legenda komentářů:
maximálně 2 dny staré, maximálně týden staré a starší;aktuálně vybraný komentář
|
^ zpět k článku
|
|
|